Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cbf 150 ile 20.000 km. birkaç sorum olacak.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    pek kıymetli forum ahalisi. benim çağdışı takatuka cbf 150 ile maceram 20.000 km. limitine geldi.

    sizlere birkaç sorum olacak.

    bu zamana kadar motoruma yağ değişimi haricinde hiçbir şekilde anahtar değmedi. birkaç kere zinciri ayarladım, bir de buji ve hava filtresini kendim değiştirdim, o kadar.

    peki yapmam gereken bir şey var mı? mesela karbüratör temizlenmeli mi? balatalar değiştirilmeli mi? aklıma başka bir şey de gelmiyor açıkçası.

    bir sorunum var: eskiden motor tek marşta zehir gibi çalışırdı. şimdilerde marş motoru iki üç tur dönmeden ve yahut iki üç kere marşa basmadan çalışmaz oldu.

    siz değerli forum ahalisinden müstesna yorumlarınızı bekliyorum efendim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Merhaba, en doğru bilgiyi kitapçiktan öğrenebilirsiniz. Bence karbratöre bir şey yapmaya gerek yok ama subap ayarı istiyor olabilir.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, en doğru bilgiyi kitapçiktan öğrenebilirsiniz. Bence karbratöre bir şey yapmaya gerek yok ama subap ayarı istiyor olabilir.
    teşekkür ederim dostum. alırken kitapçık falan vermediler yahu.

  4. #4
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Normalde kitapçıkta yazar bakım,değişim ve kontrol süreleri. Herşeyden önce fren hidroligini değiştirin.

    Balatalar kontrol edilir ve aşınma durumuna göre değişip degismemesine karar verilir.

    Marş konusunda da buji de sıkıntı olabilir. Onunda kontrol edilip değişmesi lazım mı bakılmalı.

    Akü kontrolü de yapın ya da yaptırın. Aklıma gelenler bunlar.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Çalışan sisteme elleşme..
    Makinanın gidişini debreştirme..
    Ne ustalar vardır eder motorun içine..
    Sen sen ol bu havalarda makatı üşütme..

    Yol uzun geceler karanlik..
    Uzanma kanepede yollara çık artık..
    Arama gayri bahane kontağın hep açık..
    Akşam yersin bulgurun yaninda bol cacık..

    Motorun sibief yüzelli..
    Gidişi taa uzaktan belli..
    Kurcalama zorlama beli..
    Bu dörtlükte burada bitti...
    Angrypower bunu beğendi.

  6. #6
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    anlaşılan o ki servise gidip kendimi bi düzdürmem gerekiyor..

  7. #7
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Debriyaja baktır karbüratör tabi ki temizlensin..Sübap ayarlarını yaptır..

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Hiçbirşeyi elletme,hele karbüratörü hiç elletme,cbf grubunda 50-60 bin km temizletmeyen var,gerek yok diyorlar belki subap ayarına gerek vardır ama çok zorlamadıysan onun ayarı da kolay kolay kaçmaz..
    kovboy03 bunu beğendi.

  9. #9
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    teşekkürler beyler. harikasınız..

  10. #10
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    40 bin km kullandığım Cbf 150 de,
    Rutin bakımlar haricinde bir sefer sübap ayarı yapılmıştı.

    Karbüratörü elleme derim bende ama sizin bilceğiniz iş.

    Sattığım arkadaş ilçemizde, fıtı fıtı geziyor.

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Buji orjinal veya uygun tipte değilse ilk çalıştırmada zorluk yapabiliyor.

    Benzer şekilde karbüratörü de temizlemekte yarar var ama kesinlikle karbüratörü açmadan temizleyin. Yani bir karbüratör temizleyici alıp depoya koyun, benzini doldurun ve keyfini çıkarın (Unutmayın, 150-200cc ürün yaklaşık 45-60lt yakıt içindir. Kendi yakıt depo hacminize göre uygun miktarda ekleyin ve bu işlemi sık tekrarlamayın. Kalan ürünü iki sene sonra tekrar kullanırsınız).

    Motorun hava filtresi ve diğer havalandırmalarında bulunan tahliye tapalarını açıp içindeki kirli su, yağ ve yakıtı boşaltın.

    Debriyaj balatası ile ilgili olarak şunu söyleyebilirim ki CBF150 40-60.000 km' ye kadar debriyaj istemeyen bir motosiklet. Ayarı doğru yapın yeter.

    Supapların sesini iyice dinleyin, anormallik yoksa hiç dokunmayın.

    CBF150' nin en çok sevdiği yağ MOTUL5100 10W-40 (yazın 15W-50 öneririm). Mutlaka deneyin.

    Akünüzü kontrol edin, eğer uzun süredir değiştirilmedi ise şoklanmasında yarar var, yine de toparlanmıyorsa değiştirilmesi de gerekebilir. Akü zayıf ise motorun ilk marş süresi ciddi şekilde değişecektir.

    Jikle telini kontrol edin, jikle kelebeğinin tam açık kaldığından(jikle devre dışı durumu) emin olun.

    Lastik basınçları hep unutulur. Lastik tarihlerini ve basınçlarını hatırlatırım.

    Zincir gerginliği konusunu hatırlatırım.

    Arka kaplin takozlarında boşluk varsa değiştirmenizi öneririm. Sert ve yaz kış kullanımda 20-30.000 civarında boşluk yapmaya başlayabiliyor. Yoksa arka rulmanı hızlıca bozacak, zincirin ömrünü ciddi şekilde kısaltacaktır. Değişim gerekli ise mutlaka orjinal parça kullanın.

    Özellikle her yağ değişiminde elinize takım alıp sıkarak kontrol etmeniz gereken kısımlar;
    * Ön ve arka teker mili somunları
    * Ön iki amortisörün toplam 4 adet (sağlı sollu toplam) cıvatası
    * Ön fren kaliper bağlantı cıvataları sıkılık kontrolü
    * Gidon bağlantı cıvataları kontrolü
    * Üst braket somununu (gidonun ortasındaki kromajlı koca somun) kontrolü

    Ön fren balatalarının durumunu kontrol edin

    Arka fren boşluk ayarını yapın. Her zincir ayarından sonra kontrol edilmelidir.

    2 yılda bir ön fren hidroliğini değiştirin ve havasını alın. Böylelikle üst merkezin ömrünü uzatır, frenlerin sağlıklı çalışmasını sağlarsınız.

    Ön amortisör yağınızı değiştirmenizi önerebilirim. Sadece hidrolik değişimi için CBF150' de amortisör keçelerinin değişimine gerek yoktur. Amortisörler söküldükten sonra (bu işlemi tek tek yapın, birini yapıp takıp diğerine başlayın) üst tapanın sökülüp iç yaylar çıkarıldıktan ve alt bağlantı alien cıvata gevşetildikten sonra biraz içeri/dışarı hareketle tüm yağı tamamen boşatabilir, kuralına uygun şekilde yeni yağı doldurabilirsiniz.(Ipone 10W kullanın)

    Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Benim sürekli elimde uğraştığım şeylerdi. İmkan el veriyorsa kendiniz yaparsanız ciddi ekonomi yapmış olursunuz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)