Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Araba Mı Daha Ekonomik Motosiklet Mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Ekonomik açıdan değerlendirirsek eğer;

    Motosiklet her türlü daha ekonomikse motosiklet almayı düşünüyorum. Araba ile motosiklet arasında aşağı yukarı cebe dokunur farkı yoksa arabayı seçeceğim.
    (Not: LPG'li bir araba ile benzinli bir motosiklet aşağı yukarı aynı fiyatı yakıyor, bu yüzden de biraz tereddütte kaldım)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Kullanma tarzına göre değişir.. Şehir içi ile pazara git gel kullanacak iseniz farklı, uzun yol takılacak iseniz farklı..

    CUP alırsan eğer ortalama 100km'de 2ltre yakıt harcar.
    mustafacosku bunu beğendi.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Düşük hacim bir motosiklet alırken, kullanırken daha hesaplı burada düşük hacimi ayirmak lazim. Mt gibi cbr gibi düşük hacimliler maliyetli motorlar(bakim,parca vb).

    Fakat cbf, ybr, discovery gibi motorlar alirken, kullanirken, yedek parçada vs avantajlidir. Bence 250 cc ve ustu de hobiye girer.
    mustafacosku ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    cbr 125 r ile 11 lt ile 7000 deviri aşmadan 500 km yol yaptım bulunduğum yer yokuşu inişi bol olan bir yer
    mustafacosku bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Bizde megane 1.5dci edc 110hp ile MT-07 var. Araba ile 80'i 90'ı geçmeden tıntın gidersem motordan daha az yakıyor. 4.2lt/100km'lere düşüyorum ki bunun mazot olduğunu belirteyim. Lakin mt-07 kudursam bile 5.5lt/100km'leri görüyorum ortalama da çünkü sürekli basmıyor insan.

    Motor gaza getirir ve yaktırır ama araba ile bunlar olmaz.
    mustafacosku ve HUN bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Motosikleti
    kuba kee100
    @bymadak'in dedigi gibi cup motosiklet 100 km'de 2 litre yakar, istanbul ici bile cok iyi oluyor her yere gidiliyor, hafta sonlari bakirkoyden kurtkoye gidip geliyorum aile ziyareti.. hem hafif hem her yola gidiyor.. uzun yola da ciktim (1200km) canavar gibiydi.. her turlu ekonomik fikirler beyan edildikce kafanizda netlesir umarim
    mustafacosku bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Pulsar NS200 düşünüyorum. Boradway ile aşağı yukarı aynı yakıyor ya da skodayla falan. Şehir içi kullanıcam. Sigorta muayene vergi açısından falan motor biraz daha avantajlı ama benzini falan da işin içine katıp toplayıp aylık baza bölünce arada çok fark olmuyor gibi (doğru mu hesapladım bilmiyorum)

  8. #8

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    bende lpgli i20 ve burgman 200 var. araba 30 kr motor ise ortalama 20 km yakiyor km de.araba cogu zaman garajda yatiyor fakat ekonomiden ziyade istanbulda trafik ve park sikintisindan dolayı motoru tercih ediyorum

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Arabam 100 km de şehir içi 5.5 litre mazot,motosikletim 10 litre benzin yakıyor.
    Arabama 5 kişi artı dünyanın bagajını koyabiliyorum,motosiklete en fazla iki kişi sıfır bagaj..
    Arabamla max 170 km hız,motosikletimle 300...
    Gerisi teferruat
    mustafacosku bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Araba daha çok masraf çıkarıyor ama sanırım. Çıkardığı sanayi masraflarının fiyatı da motosikletten fazla.
    Edit: Gerçi pardon şimdi örnek olarak baktım da Pulsar ns200 radyatör fiyatı bin lira. Peugeot 106 radyatör 200 lira.
    Valla bilemedim kafam çok karışık :(

  11. #11
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.

  12. #12

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.
    Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
    Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Guvenlik farki buyuk. Olasi bir kazada araba icinde olmak buyuk avantaj.

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.

  15. #15

    Üyelik
    23 Haziran 2017
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.
    Pulsar ns200 düşünüyordum

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Ulaşım için motosiklet avantajlı, Ankara gibi ayazı meşhur bi yerde 12 ay kullanamıyorum ancak 12 ay motosiklet kullanabilceğim bi ilde olsam tereddütsüz bi cbr125-wr125-mt125 tarzı motosikleti sırf ulaşım için kullanırdım.

    Motosikletin bakımı kolay, bence herkes kendi bakımını rahatlıkla kendi yapabilir ve motosikleti 250cc yi aşmayacaksa her türlü otomobile göre avantajlıdır.

  17. #17
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı mustafacosku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pulsar ns200 düşünüyordum
    50 - 60 tl ye boludan geldim kastamonuya 2 kisi 110 dan aşa düşmedim. Eski motorumda mt de her 60 70 km de bir mola veriyordum pulsarda 130 km de bir verdim stock haliyle bide

  18. #18
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı mustafacosku adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
    Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.
    Olay sadece yakıt değil. Motosiklet arabalara göre daha çabuk yıpranıyor. Bakım aralıkları sık. Motosiklet arabalara göre daha fazla bir yakıt tüketimi var verimlilik çok daha yüksek araçlarda. Yedek parça konusu markadan markaya değişmekle birlikte bir araba kadar yaygın parça tedarikçisi yok. Zinciri ıvırı zıvırı bitmiyor. Ayrıca ekipman fiyatları uçtu gitti. En basiti iyi bir lastik almaya kalktığınız da araba kadar hatta daha fazla tutabiliyor. Bir de hırsızlık mevzusu var ki tam başa bela. Adalet yok motoru kapan götürür.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Hesap yaptım, benim CB500F'in yıllık bakım (yetkili Honda serviste), vergi, sigorta, kasko ve alarm (Teknotakip) maliyeti yıllık ~ 4.400, aylık ~ 370TL tutuyor. (Kasko yapmazsam yıllık 1.500, aylık 125TL...)

    Yakıtı hesap etmek benim yaşadığım İstanbul'da cidden anlamsız; araba ile aynı yaksa bile her yere ortalama yarı sürede varacağınız için arabanın yarısı kadar bir maliyet olacaktır ki benim motor 100km'de 3,6l yakıt tüketiyor, trafikte o kadar az yakıt tüketecek araba varsa bile pahalı hybrid'lerden olur; onun parasına 5 motosiklet değiştiririm... (Her gün işe gidip geliyorum - günde 40km - aylık yakıt maliyetim aylık akbil'den ucuz...)

    Kısaca motosikleti arabadan pahalı bulan biri bana hayli ilginç gelir...

    (Bak daha satınalım maliyetlerindeki farka değinmedim bile... Kredili alma durumunda ödemeyeceğiniz faiz veya nakit alım durumunda kaybedeceğiniz faizi falan da hesaplarsanız işin rengi bambaşka bir hâl alıyor...)
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Cb 250 R
    Bence en büyük farkı kaçırıyoruz. Düşük bütceli bir motor parasına yıkık dökük 20 25 yaşında araba anca alabilirsin. O arabanın da masrafı çok olur. Bence yakıttan önce tamir masraflarını düşünmek gerek. Pulsar 200 demişsiniz o paraya anca doğan şahin broadway alınır o da çok temiz olmaz. Ama motorda da ekipman vs masrafları var.
    bursalıali, kovboy03, HUN ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)