Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

100cc ile Uzun yol için yolda kalma korkusu

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Arkadaşlar merhaba,uzun yola çıkmak istiyorum ancak yolda kalırım korkusu olduğu için çıkamıyorum. Uzun yol dediğim günübirlik, en fazla 150km gidiş 150km dönüş..

    Yolda kalırsak yapabilecek de pek bir şey olmuyor en çok lastik patlamasında korkuyorum. Kaç kere yolda kalmıştım lastik dubleks yaptırsak usta yine yolda kalabilirsin dedi. Bir kere zincir kopmadı başıma gelmişti.

    Bunun için son çare çekici vs çağırmak, çekici piyasasını da bilmiyorum


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
    kovboy03 bunu beğendi.

  3. #3
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
    Günübirlik 300km olacak. 5 kere yolda lastik patlaması, bir kere zincir kopması yüzünden kalan birisi tedirgin olması normal sanırım. Sadece ne yapabilirim fikir edinecektim.

    Hocam spor motor varsa biz mi binmiyoruz 😊

  4. #4

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    Arabacı
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
    Salo gardaş,

    Senin iks maks harici tum motorlar çöp değil mi?

    Olurda bir gün kallavi bir motor alirsan,bu günlerini unutma..

    İks maksina kem göz değmeye..

    Mevzuya gelirsek,

    Lastik için,jel urunlerden kullan.
    Zincirini yağsiz birakma.
    50km de bir 10dk dinlen.
    Deposu kucuktur,her ihtimale karsi 1lt benzin al yanina(kapagini sağlam kapat)
    Motoru fazla yorma.
    Supap ayarlarin ideal de olsun.

    Kaza bela uzak olsun,çalıyı dolanmayı ihmal etme..

  5. #5

    Üyelik
    27 Aralık 2017
    yıllardır uzun yola çıkarım hiç yolda kalmadım, her zaman bi çare vardır.

    lastik patlamaları biraz senin hatanmış gibi geldi, yola çıkmadan önce lastiklerini kontrol ediyor musun? lastik patlasa bile, yola çıkarken yanında lastik tamir kiti ve spreyi taşımalısın, öyle bir durumda yola devam etmeni sağlayabilirler.

    zincir kopma olayı benim de başıma gelmişti, yanımdaki alet çantasıyla zinciri bir bakla eksiltip arka tekeri biraz öne kaydırıp zinciri geri takıp yola devam etmiştim, şehir merkezine girer girmez yeni zincir alıp takmıştım.

    şuan kayışlı makine kullanıyorum, kayış koparsa yapabileceğim hiçbir şey yok o yüzden yola çıkmadan önce kayışın durumunu kontrol ediyorum.

    100cc makine ile yol biraz zor gelebilir pek hızlı gidemeyeceğin için ama gidilebilir neden olmasın, makineyi çok zorlama yeter.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Salo gardaş,

    Senin iks maks harici tum motorlar çöp değil mi?

    Olurda bir gün kallavi bir motor alirsan,bu günlerini unutma..

    İks maksina kem göz değmeye..

    Mevzuya gelirsek,

    Lastik için,jel urunlerden kullan.
    Zincirini yağsiz birakma.
    50km de bir 10dk dinlen.
    Deposu kucuktur,her ihtimale karsi 1lt benzin al yanina(kapagini sağlam kapat)
    Motoru fazla yorma.
    Supap ayarlarin ideal de olsun.

    Kaza bela uzak olsun,çalıyı dolanmayı ihmal etme..
    Xmax cop 250 cc piyasasinin lideri dhqa ustu varda benim mi haberim yok ?

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Bu çocuğun sorunu gözüne 250cc perdesi inmesi. Skuter'ini sevebilmen, bizim de sevmek zorunda olduğumuzu zannetmen komik.
    kovboy03 bunu beğendi.

  8. #8
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    hocam zamandan yana sıkıntım yok gidebileceğim kadar gideceğim yolda canım sıkılır moralim bozulur geri dönerim şu andaki yıllık izindeyim.

    Burada yanlış anlaşılan bir şey var sanırım lastikler tubeless değil.

    Yola çıkmadan önce lastikleri kesinlikle kontrol ederim. Lastik patlaması ve kaldığım yerde dımdızlak kalmak gibi zulüm bir şey yok.

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
    Alıntı PETRICHOR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllardır uzun yola çıkarım hiç yolda kalmadım, her zaman bi çare vardır.

    lastik patlamaları biraz senin hatanmış gibi geldi, yola çıkmadan önce lastiklerini kontrol ediyor musun? lastik patlasa bile, yola çıkarken yanında lastik tamir kiti ve spreyi taşımalısın, öyle bir durumda yola devam etmeni sağlayabilirler.

    zincir kopma olayı benim de başıma gelmişti, yanımdaki alet çantasıyla zinciri bir bakla eksiltip arka tekeri biraz öne kaydırıp zinciri geri takıp yola devam etmiştim, şehir merkezine girer girmez yeni zincir alıp takmıştım.

    şuan kayışlı makine kullanıyorum, kayış koparsa yapabileceğim hiçbir şey yok o yüzden yola çıkmadan önce kayışın durumunu kontrol ediyorum.

    100cc makine ile yol biraz zor gelebilir pek hızlı gidemeyeceğin için ama gidilebilir neden olmasın, makineyi çok zorlama yeter.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun yol 150 km mi tapa gaz git birsey olma olurda cop motordur Mondial copu bile 80 km gidiyor hepsi gider
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu çocuğun sorunu gözüne 250cc perdesi inmesi. Skuter'ini sevebilmen, bizim de sevmek zorunda olduğumuzu zannetmen komik.
    Açıkçası tam anlayamadım yerdin mi ? Anlamadım

  9. #9

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı bymadak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası tam anlayamadım yerdin mi ? Anlamadım
    Sana değil lafım kelaja. Tubeless lastik değil ise bence o yola çıkma. Tubeless lastik olmazsa olmaz bence uzun yolda. 125cc ile dünya turu yapanlar var. Çok rahat gider gelirsin o mesafeyi ama lastik patlaması sıkıntı yaratır. Tertemiz ve iyi yağlanmış, güzel gerilmiş bir zincir ile yolda zincir kopması olayı da yaşamazsın. Lakin iç lastik meselesi beni düşünmeye sevk ederdi. Lastiği söküp yamayabilirim, sıkıntı çıkmaz diyorsan gidersin gene. Lakin o işten ben anlamam diyorsan hiç bulaşma.

    Unutma düşünce bile belayı çağırır...

  10. #10
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Hocam zincir kopması benim hatamdan kaynaklanıyor.

    Tubeless yaptıracağım ancak usta dedi tubeless bile olsa kesin çözüm değil dedi.

    Önceki cup, motorsiklet çalındı yeni cup aldım. Yolda kalsam bile çekici ile dönerim diyorum bilemiyorum. Yana yapabilirim ancak levye almama rağmen lastik çıkar tak yaparken delebiliyorum.

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana değil lafım kelaja. Tubeless lastik değil ise bence o yola çıkma. Tubeless lastik olmazsa olmaz bence uzun yolda. 125cc ile dünya turu yapanlar var. Çok rahat gider gelirsin o mesafeyi ama lastik patlaması sıkıntı yaratır. Tertemiz ve iyi yağlanmış, güzel gerilmiş bir zincir ile yolda zincir kopması olayı da yaşamazsın. Lakin iç lastik meselesi beni düşünmeye sevk ederdi. Lastiği söküp yamayabilirim, sıkıntı çıkmaz diyorsan gidersin gene. Lakin o işten ben anlamam diyorsan hiç bulaşma.

    Unutma düşünce bile belayı çağırır...

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Bu adam benim gizli hayranim ne yapiyorsam aynisini yapmaya calisiyor eee oda ozeniyor

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı bymadak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam zincir kopması benim hatamdan kaynaklanıyor.

    Tubeless yaptıracağım ancak usta dedi tubeless bile olsa kesin çözüm değil dedi.

    Önceki cup, motorsiklet çalındı yeni cup aldım. Yolda kalsam bile çekici ile dönerim diyorum bilemiyorum. Yana yapabilirim ancak levye almama rağmen lastik çıkar tak yaparken delebiliyorum.
    Ben sana güvenirim ustana güvenmem. Çivi batsa ne olacakmış tubeless lastikte? Bütün hava birden mi kaçıyormuş. Tövbe tövbe...

  13. #13
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Yedek lastik aldım, bütün kontroller ardından en kısa zamanda çıkacağım

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana güvenirim ustana güvenmem. Çivi batsa ne olacakmış tubeless lastikte? Bütün hava birden mi kaçıyormuş. Tövbe tövbe...

  14. #14
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha XTZ660 TENERE
    Alıntı bymadak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,uzun yola çıkmak istiyorum ancak yolda kalırım korkusu olduğu için çıkamıyorum. Uzun yol dediğim günübirlik, en fazla 150km gidiş 150km dönüş..

    Yolda kalırsak yapabilecek de pek bir şey olmuyor en çok lastik patlamasında korkuyorum. Kaç kere yolda kalmıştım lastik dubleks yaptırsak usta yine yolda kalabilirsin dedi. Bir kere zincir kopmadı başıma gelmişti.

    Bunun için son çare çekici vs çağırmak, çekici piyasasını da bilmiyorum
    1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
    2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
    3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!

    şimdi asıl önerilere gelelim.
    1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
    2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
    3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan
    Bu Nickin sahibi din dil ırk siyasi görüş sosyal statü ve cinsiyet ayrımı yapmaz
    Ayrıca yapanları da hiç sevmez
    Bu arada kaşınanı çok güzel kaşır

  15. #15
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Hocam değerli yorumun için teşekkür ederim. Şimdi anladım ki kendimi iyi ifade edemedim.

    Öncelikle 5 kere yolda lastik patladı bu doğru, dediğim süre 3 yıl içerisinde oldu ve lastik patlayınca yolda çaresiz kalınca o kadar nefret edici oluyor ardından tubeless yaptırdım ortada sorun kalmadı kafama göre takıldım hiç lastik sorunu yaşamadım. Motorsiklet çalındı ardından..

    Şu anda sıfır motorsikletim var km daha 200 anca oldu.

    300 km yol, 100cc için bence uzun yol oluyor, titreşim ve rüzgar düşününce, konu başlığında özellikle 100cc yazdım ki anlaşılsın.




    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
    2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
    3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!

    şimdi asıl önerilere gelelim.
    1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
    2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
    3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan

  16. #16

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    tubeless lastik çivi vs girsede öyle bir anda inmez. lastik yarılmadığı sürece tamir kitin olmasa bile benzinliğe falan gidersin. Ben önceden çivi girmiş ve havası baya inmiş lastiğe hava basıp 30 40km gittim 100 km de giderdim de servis o mesafedeydi. tamir kitin olursa fitil ile tamirde edebilirsin ama fitil pek sevilen bir uygulama değildir lastikçiye gidip yama yaptırmak en güzeli.

    İç lastikle lastik patlarsa yolda kalırsın. tekeri söküp lastiği çıkarıp iç lastiği yamaman veya değiştirmen lazım ki imkansız değil ama hem alet edevat lazım hem de nasıl yapılacağını bilmen lazım vs. Tubeless lastik bence cross vs hariç olmak üzere herkese şart. Yalnız tubeless için jantların uygun mu o da önemli her janta tubeless lastik takılmaz. jantlarıda değiştirmen gerekebilir.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Asıl tubeless lastik yolda bırakır , sonuçta yanımızda yedek lastik taşıyamıyoruz ama yedek şambrel taşıyabiliriz.Ben her gittiğim şehirde, merkeze uzak mesire alanlarında vs gezdiğim için bence motosiklette şambrelli lastik daha iyi. Al yanına yedek şambrel dünyayı gez.

  18. #18

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    yani elinden geliyosa ve erinmiyosan, offroad vs yapıyosan iç lastik mantıklı olabilir ama tubeless lastikte lastiği yarmadığın, jantı eğmediğin veya lastiği janttan çıkartmayı başarmadığın sürece yolda kalınmaz. Hoş onlarda bile artık tubeless lastik koyuyorlar ktm 1290 superadventure R bile tel jant ama tubeless lastikle geliyor. tamir kitin varsa fitil atar devam edersin ki çivi vs girdiyse ona bile gerek yok çok yavaş iniyor havası zaten benzinliklerde hava vura vura çok rahat gidersin lastikçiye.

  19. #19
    bymadak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Şu anda YUKİ 50 gusto
    Bugün yanıma yedek lastik ve yama, levyeleri alıp yola koyuldum 80km gidiş, 80km dönüş. Şükür bir sıkıntı olmadı.

    Havada çok rüzgar vardı. Gidişte hava pek rüzgarlı değildi dönüş yolunda rüzgardan çok etkilendim. Hafif motor olduğu için rüzgarda sarsılıyor.

    .....

    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani elinden geliyosa ve erinmiyosan, offroad vs yapıyosan iç lastik mantıklı olabilir ama tubeless lastikte lastiği yarmadığın, jantı eğmediğin veya lastiği janttan çıkartmayı başarmadığın sürece yolda kalınmaz. Hoş onlarda bile artık tubeless lastik koyuyorlar ktm 1290 superadventure R bile tel jant ama tubeless lastikle geliyor. tamir kitin varsa fitil atar devam edersin ki çivi vs girdiyse ona bile gerek yok çok yavaş iniyor havası zaten benzinliklerde hava vura vura çok rahat gidersin lastikçiye.
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl tubeless lastik yolda bırakır , sonuçta yanımızda yedek lastik taşıyamıyoruz ama yedek şambrel taşıyabiliriz.Ben her gittiğim şehirde, merkeze uzak mesire alanlarında vs gezdiğim için bence motosiklette şambrelli lastik daha iyi. Al yanına yedek şambrel dünyayı gez.
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubeless lastik çivi vs girsede öyle bir anda inmez. lastik yarılmadığı sürece tamir kitin olmasa bile benzinliğe falan gidersin. Ben önceden çivi girmiş ve havası baya inmiş lastiğe hava basıp 30 40km gittim 100 km de giderdim de servis o mesafedeydi. tamir kitin olursa fitil ile tamirde edebilirsin ama fitil pek sevilen bir uygulama değildir lastikçiye gidip yama yaptırmak en güzeli.

    İç lastikle lastik patlarsa yolda kalırsın. tekeri söküp lastiği çıkarıp iç lastiği yamaman veya değiştirmen lazım ki imkansız değil ama hem alet edevat lazım hem de nasıl yapılacağını bilmen lazım vs. Tubeless lastik bence cross vs hariç olmak üzere herkese şart. Yalnız tubeless için jantların uygun mu o da önemli her janta tubeless lastik takılmaz. jantlarıda değiştirmen gerekebilir.

  20. #20
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift 150
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- bir gün içerisinde 300 km yol uzun yol değildir!
    2- yolda kalabilirim korkusuyla yola çıkacaksan kesinlikle yola çıkma!
    3- sürekli lastiğin patlıyor ise bu tamamen senin hatandır!

    şimdi asıl önerilere gelelim.
    1- motosikletinin redline devirinin yarı devirinde kullanırsanmotosikletin zorlanmaz ve seni üzmez yolda motor kısmından dolayı seni yolda bırakmaz.
    2- yanında herzaman lastik tamir kiti bulundur. birde lastik tamir spreyi
    3- yolun asla emniyet şeridi veya sağ kenarından gitme! yola düşen tüm yabancı cisimleri araçlar yolun kenarına süpürür. Özellikle tekerini patlatacak çivi gibi şeyler hep yolun kenarında olur. sürüş esnasında her zaman sağ şeritteysen şeridin sol tarafını kullan
    Ya kimine göre bir günde 300 km yoldur kimine göre değildir. Kişiden kişiye değişir. Bunu altın kuralmış gibi yazmanın ne manası var. Bazen cidden saçmalıyorsunuz ya. Birde sonuna ünlem falan koymuşsun. Ama yinede sağol, böyle yazdığın için senin yazdıklarını önemsemememiz gerektiğini bize gösteriyorsun.


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)