Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Korku, Pratik, Köprü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Herkese selamlar,

    Başlıkta bahsetmek istediğim üç konunun anahtar kelimelerini verdim. Öncelikle yaklaşık 4-5 aydır Hero Hunk 150 sahibiyim ve şehir içi, cadde gibi yerlerde 500 km'e yakın tecrübem bulunmakta. Anlaşılacağı üzere pek fazla sürmüşlüğüm yok ve henüz otoban tecrübesi edindiğimi söyleyemem.(1-2 kere şile yoluna bağlandım o da ümraniye-tepeüstü arası )

    İş yerim Levent'de, staja başladım yakın zamanda, ben ise Dudullu'da oturuyorum. Bilindiği üzere de 2.köprüde bakım çalışmaları başladı ve bugün neredeyse 2 saat sürdü varmam. Benim isteğim motosikletimle işe gidip gelebilmek, bunun için daha önce ne otoban tecrübem var açıkcası ne de pek kendime güvenim var. Bu konu ile ilgili sizce nasıl ve nerede pratik yapmam gerekir? Köprü çalışmasının olması acemi birisi için daha fazla zorluk yaratır mı? Konu hakkında başka neler önerebilirsiniz?

    Ekipmanlarım tam; kask, mont, dizlik, eldiven, bot.

    Mesela öncesinde bir kaç sefer Şile'ye gidip gelmek tecrübe edinilmesi açısından fayda sağlar mı? Çünkü Şile yolu bana hep çok boş geliyor, karşıya geçmek ile aynı tecrübeyi sağlamaz diye düşünüyorum. Ancak okulum da Şile'de oraya gidip gelebilmek için de ayrıca önerilerinizi alabilirim.

    Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam detayını bilmem onu arkadaşlar yönlendirir ancak tecrübesi daha 2bin km olan birisi olarak sana vereceğim en güzel tavsiye araba gibi kullanman.

    Tecrüben az ve yol sıkıntılı görüldüğü üzere. Sağ şeritten bir arabanın arkasına takıl sabit hızla sollama vs. yapmadan araba gibi kullanarak ilerle. Takip mesafeni ayarla şeriti ortala yeterli olacaktır. Önünde araba oldugu için arkadan taciz de etmeyeceklerdir.

    Ancan bildiğim kadarıyla otobanlarda arac hız sınırı 120 iken motosikletin 100 , gerci en sağ şeritten giden adam da 120 yapmaz.

  3. #3

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    köprüde bişey yok ki e5 de tem de falan sürüyorsan aynısı biraz rüzgarlı sadece. Yok e5'de falan hiç kullanmadıysan önce bulunduğun semtte kullan bol bol. Kendine güvenin geldikçe önce tenha saatlerde E5'e, Tem'e çık sonra biraz daha trafik olan saatlerde çıkmaya başlarsın. Ben öyle yapmıştım. Eğer güvenli sürüş eğitimi falan almadıysan almanı tavsiye ederim hem öğrenirsin hem özgüvenin yerine gelir. Onun dışında arabaların çok dibine girme, duran trafikte aralardan geçerken sakın hızla gitme. Bir de bariyerle şerit arasındaki daracık yerden giden hatta baya hızlı giden çok sayıda motorcu göreceksin onların çok gazına gelme özellikle o kenardaki beyaz çizgi yer yer çok kaygan olabiliyor.
    computeus bunu beğendi.

  4. #4
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    köprüde bişey yok ki e5 de tem de falan sürüyorsan aynısı biraz rüzgarlı sadece. Yok e5'de falan hiç kullanmadıysan önce bulunduğun semtte kullan bol bol. Kendine güvenin geldikçe önce tenha saatlerde E5'e, Tem'e çık sonra biraz daha trafik olan saatlerde çıkmaya başlarsın. Ben öyle yapmıştım. Eğer güvenli sürüş eğitimi falan almadıysan almanı tavsiye ederim hem öğrenirsin hem özgüvenin yerine gelir. Onun dışında arabaların çok dibine girme, duran trafikte aralardan geçerken sakın hızla gitme. Bir de bariyerle şerit arasındaki daracık yerden giden hatta baya hızlı giden çok sayıda motorcu göreceksin onların çok gazına gelme özellikle o kenardaki beyaz çizgi yer yer çok kaygan olabiliyor.
    Tem ya da e5'de daha önce sürmedim. Ancak Arndiol'un da dediği gibi en sağ şeritte kalmayı düşünüyorum. Diğer bir durum ise sürekli halde emniyet şeridini kullanıyor olmak olabilir. Sanırım duran trafik olmadığı sürece pek mantıklı değil emniyet şeridini kullanmak. Sağ şeridi ortalamak mantıklı olur diye düşünüyorum. Başka nelere dikkat etmem gerekli, bu konuyu sanırım kafamda biraz fazla büyüttüm. Trafiğe çıkmadan olmayacak gibi.

    Edit: Bu arada güvenli sürüş eğitimi almadım, honda'nın fiyatlarına baktım. Son zam ile birlikte yanlış hatırlamıyorsam 780 TL olmuştu bir güvenli sürüş eğitiminin fiyatı... Benim bir AYLIK stajyer çalışmamın karşılığı 543 TL. Fiyatların böyle olması neden eleştirilmiyor anlamış değilim, bir eğitimin 780 lira gibi bir maliyeti nasıl olabilir. Bir öğrenci veya genç bu maliyeti nasıl karşılayabilir, benim pek aklım almıyor.

    şimdi tekrardan baktım Fiyat 881 TL olmuş, hahahah abi şaka gibi..

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    2 günlük öğlen yemeği de verilen bir eğitim için (alacak kişi açısından) ucuz olmamakla birlikte pahalı da denemez. Özel okul fiyatlarıyla aynı hatta. (Servis yemek kitap hariç...)
    Maliyet konularından da pek anlamadığınız belli oluyor; organizasyon sabit giderlerini falan hiç düşünmemişsiniz.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    900 liraya kac gün / saat olarak güvenli sürüş eğitimi veriliyor ki?

    İzmir'de var mı acaba

    Hocam 900 lira az bir ücret değil, asgari ücretin yarısı neredeyse. Fiyatın yüksekliğinden biz organizasyonu eleştiriyor isek onlar da şirket giderlerinin (kira motosiklet vergi vs.) yüksekliği için hükümeti eleştirsin

  7. #7
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 günlük öğlen yemeği de verilen bir eğitim için (alacak kişi açısından) ucuz olmamakla birlikte pahalı da denemez. Özel okul fiyatlarıyla aynı hatta. (Servis yemek kitap hariç...)
    Maliyet konularından da pek anlamadığınız belli oluyor; organizasyon sabit giderlerini falan hiç düşünmemişsiniz.
    Yahu hocam bir durun, hemen karsinizdaki insanin muhakeme yetenegini elestirmeyin, yine siz daha iyi anlarsiniz ama bir dinleyin.

    Benim bahsettigim durum bir ogrencinin bu egitimlerden kendi imkanlariyla katiyen faydalanamayacak olmasidir. Cebinde parasi olan adama 800 tl de 1000 tl de aynıdır. Gectigimiz agustos-eylul ayinda bu ucretler 500-600 liraydi. Aylık gelirimin de 540 TL oldugunu da belirtmistim.

    Ayrica ozel okullar evet, pahalilar. Ancak burs imkani soz konusu, bahsettiginiz durumlar ayni olmasa gerek.

    Varsa baska tavsiye ve oneriniz dinleyebilirim.

  8. #8
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    Köprüdeki tek sıkıntı rüzgar olur. Rüzgar biraz panik yaptırabilir.
    zebercet bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Öncelikle kazasız belasız sürüşler.. Motosiklet asla kendi kendine kullanmayı ögrenilecek bir alet değildir. Tekniği vardır, yöntemi vardır.. Bu nedenle temel sürüş eğitimi aldığında endişelerinin büyük bölümünü mental olarak yoketmiş olacaksın.. Bundan önce trafiğe çıkabilirsin ama önermem.. Motosiklet arabaya benzemez.. Motosiklet sürüş metodolojisinin tekniğini bilen birinin sana bir eğitim vermesi şart...
    zebercet bunu beğendi.

  10. #10
    hacidayi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam detayını bilmem onu arkadaşlar yönlendirir ancak tecrübesi daha 2bin km olan birisi olarak sana vereceğim en güzel tavsiye araba gibi kullanman.

    Tecrüben az ve yol sıkıntılı görüldüğü üzere. Sağ şeritten bir arabanın arkasına takıl sabit hızla sollama vs. yapmadan araba gibi kullanarak ilerle. Takip mesafeni ayarla şeriti ortala yeterli olacaktır. Önünde araba oldugu için arkadan taciz de etmeyeceklerdir.

    Ancan bildiğim kadarıyla otobanlarda arac hız sınırı 120 iken motosikletin 100 , gerci en sağ şeritten giden adam da 120 yapmaz.
    Öncelikle motosikletin hızı trafiğin hızından en az %10 daha hızlı olmalı,öndeki aracı takip ederken tam arkası değil sağ yada sol tekerinin izinden gideceksin.Bunlar hayatta kalabilmen için gerekli bilgiler.Bilmeden,araştırmadan,eğitim almadan yanlış bilgi verip insanların hayatlarını riske atmayın!!!Bu yazdıklarımı açıklamayacağım araştır neden gerekli olduklarını sende öğrenirsin.
    MimTolga bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Eğitim pahalı gelebilir, pahalı da ama maliyetler de yerinde durmuyor, geçtiğimiz sene dolar ne kadardı bu sene ne kadar, benzin, elektrik vb her kalemde her sene sırtımızdaki kambur daha da artıyor. İşletmelerin genel giderleri var.

    Şimdi gelelim asıl bizi ilgilendiren kısma, eğitimin faydası ne oluyor sizin kendinizin 10bin km / 1 senede kazanacağınız tecrübeyi hap şeklinde 1-2 günlük sürede almış oluyorsunuz. Üstelik yanlış alışkanlıklar edinmeden. Yanlık alışkanlıklar nedir mesela ? 2 parmakla ön fren kullanımı gibi, oturuş pozisyonunu ayarlayamama peglere ayak ucuyla basıp depoyu bacaklarla tutup üst gövdeyi serbest bırakamamak gibi, bakışın sürekli düşmesi gibi, dönmek istenilen yöne kafanın çevrilmemesi gibi gibi yanlış alışkanlıkları edinmeden doğrusunu öğreniyorsunuz. Bunları öğrendikten sonra bunlara dikkat ederek daha rahat ve güvenli sürüyorsunuz.

    Honda'dan da Motto akademi'den de eğitimler almış birisi olarak size şunu söyliyeyim her kuruşuna değiyor. Sigara kullanıyorsanız en kötü ayda 300 tl veriyorsunuzdur sigaraya 2 aylık sigara parası eğitim ama belki de bir çok kez hayatınızı kurtaracaktır.
    zebercet bunu beğendi.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı hacidayi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle motosikletin hızı trafiğin hızından en az %10 daha hızlı olmalı,öndeki aracı takip ederken tam arkası değil sağ yada sol tekerinin izinden gideceksin.Bunlar hayatta kalabilmen için gerekli bilgiler.Bilmeden,araştırmadan,eğitim almadan yanlış bilgi verip insanların hayatlarını riske atmayın!!!Bu yazdıklarımı açıklamayacağım araştır neden gerekli olduklarını sende öğrenirsin.
    Evet hocam araştırdım.

    Motosiklet hızı trafik hızından %10 fazla olmalı doğru (belli bir deneyimden sonra). Otobanlarda arabaların 120 motosikletin 100 hız sınırı var yazdıgım gibi. Bu bilgi yanlış değildir; kurallara uyma acısından sana max hızın arabaya göre %20 düşük olmalı diyor. Akan bir trafikte 500 km tecrübeli bir sürücü %10 hızlı giderse araç sollaması gerekir. Evet hocam haklısınız cidden bu tavsiyeyi verip hayat riske atan benim. tecrübesiz bir sürücüye güzel tavsiye veriyorsunuz.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...Sinirlari.aspx


    Öndeki aracı %10 fazla hızla nasıl teker hizasında takip edeceğini çözemedim ancak dediğiniz konuda şöyle söyleyebilirim. Evet tecrübeli bir sürücü bu sekilde yapmalı. Ani bir durma vb. anında öndeki aracın sağından ya da solundan dediğiniz şekilde kaçabilir yada arabanın iki tekeri arasından taş vs. fırlatma durumu olabilir tam arkasından gitmek bu nedenle riskli ancak mesajımda belirttiğim gibi "takip mesafesini ayarla" mesajım bu risk olmaması acısından yazılmış bir durum.


    İstanbul'u bilemem ancak izmirde şeriti ortalamadıgınızda araçlar sizi sıyırıp geçmeye başlıyor.

    Attıgım mesaj tecrübesiz bir sürücü için yazıldı.

    Neyse siz cok biliyorsunuz pardon.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motosikletle o İstanbul trafiğinde her iş günü 2 saat yolda geçirmek büyük risk. Yerinizde olsam araba veya toplu taşım tercih ederdim açık söyleyeyim.
    zebercet bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Köprüde çalışma olduğu için trafik daha yavaş akacaktır sende arada tın tın gidersin merak etme. Tecrübe az olduğu için diğer motosikletliler gibi aralardan geçmeye teşebbüs etme biraz daha uzun sürer geçişin ama olsun hem senin için tecrübeni artırma fırsatı olur.

    Rahat ol, risk alma, acele etme, kendini kimse ile kıyaslama onlar aralardan nasıl geçiyor ben niye geçemiyorum şeklinde.
    MimTolga ve zebercet bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı zebercet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu hocam bir durun, hemen karsinizdaki insanin muhakeme yetenegini elestirmeyin, yine siz daha iyi anlarsiniz ama bir dinleyin.

    Benim bahsettigim durum bir ogrencinin bu egitimlerden kendi imkanlariyla katiyen faydalanamayacak olmasidir. Cebinde parasi olan adama 800 tl de 1000 tl de aynıdır. Gectigimiz agustos-eylul ayinda bu ucretler 500-600 liraydi. Aylık gelirimin de 540 TL oldugunu da belirtmistim.

    Ayrica ozel okullar evet, pahalilar. Ancak burs imkani soz konusu, bahsettiginiz durumlar ayni olmasa gerek.

    Varsa baska tavsiye ve oneriniz dinleyebilirim.
    "...bir eğitimin 780 lira gibi bir maliyeti nasıl olabilir?..." yazmışsınız. Konu sizin kazancınız veya bütçeniz değil ki bu cümlede? Muhakeme yeteneğiniz belki iyidir, ama düşüncelerinizi yazıya dökme yeteneğiniz sıkıntılı biraz o halde

  16. #16

    Üyelik
    19 Ocak 2017
    D100,E-5,E-6,boğaz köprüleri,otoban mı diyorlar isimleri herneyse motosikletle tehlikelidir.Hayatta kalmak isteyen bu yollarda motosiklet sürmez.

    Eğitim parasına gelince 900 TL ise aşırı ucuz.Alacağın eğitim hayatta kalmanı sağlayacak.Ben sadece 500 TL kazanıyorum diyorsan o zaman motosiklet de kullanmayacaksın.Ben 39 yaşına kadar hep toplu taşıma kullandım.Maddi durum düzelince araba ve scooter aldım.
    Tiar bunu beğendi.

  17. #17
    Tengri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CLX700 Heritage
    Merhabalar,

    Öncelikle araba tecrübenizi paylaşabilirseniz iyi olur. İstanbul trafiğinde motor sürmek için trafiği iyi okuyabiliyor olmak gerekiyor. Örneğin; önünüzdeki taksi sağa kıracak mı, orta şeritten yardıra yardıra gelen servis minibüsü son anda köprüden önceki son çıkışa dalmaya karar verecek mi, kenarda duran araçtaki yolcu sürücüyle meşk ederken sağ kapıyı açacak mı..vs.. Eğer bunları önceden kestirecek öngörünüz mevcutsa, kullanmakta olduğunuz motora ne kadar hakimsiniz sorusu geliyor.

    Altınızdaki motorun (ve sizin) ne kadar dar aralıktan sürtmeden geçeceğini, gerektiğinde ne kadar iyi ivmelenebileceğini, ani fren sonrası kaçış manevrası yapıp yoluna devam edip edemeyeceğini, panik frende hangi hızda - hangi sertlikteki frenle amortisörü kilitlemeden ve ne kadar mesafede durabileceğini önceden test etmek faydalı olacaktır.

    Eğer eğitim alma imkanınız yoksa, boş vakitlerde trafiksiz bir alanda bu senaryoların simülasyonlarını yaparak tecrübe kazanmanızı tavsiye ederim. Henüz motorunuzla 500 km tecrübeniz olduğuna göre hakimiyetinizin çok da yeterli olmayacağını düşünüyorum. Ben de çok tecrübeli değilim - sadece kendi yapmaya çalıştıkları paylaşıyorum, belki size de faydası olur. Boş bir otoparkta özellikle pazar sabahları veya gece vakti gidip yaptığım şeyler.. kilit gidon dönüş, panik fren sonrası ayakları yere koymadan manevra ve kalkış, sert kontra verme, yere koyacağınız taş veya kukuleta gibi şeylerin arasından dar alanda geçişler, yarım debriyaj - arka fren destekli yavaş sürüş vs gibi alıştırmalar yapmanızın faydalı olacağı kanaatindeyim.

    Köprü geçişi ve güzergah hakkında tecrübeli arkadaşlar zaten bilgi vereceklerdir.

    Kazasız belasız sürüşler.
    Tiar ve zebercet bunu beğendiler.

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sadece sürmeye devam edin. Dikkati elden bırakmayın ve diğer araçlara dikkat edin. Hızlı yollara çıkacaksanız sürekli defansif kullanmaya, gerektiğinde yol vermeye ve gaza gelmemeye özen gösterin. Yol vermek için kendinizi riske atmayın. Çok mecbur kalmadıkça uzun süre emniyet şeridi kullanmayın.

    Sadece sürün. Tecrübe edinir, artık gitmek istediğiniz yere gidebileceğinizi düşünmeden kullanmaya başlarsınız
    zebercet bunu beğendi.

  19. #19
    hacidayi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hocam araştırdım.

    Motosiklet hızı trafik hızından %10 fazla olmalı doğru (belli bir deneyimden sonra). Otobanlarda arabaların 120 motosikletin 100 hız sınırı var yazdıgım gibi. Bu bilgi yanlış değildir; kurallara uyma acısından sana max hızın arabaya göre %20 düşük olmalı diyor. Akan bir trafikte 500 km tecrübeli bir sürücü %10 hızlı giderse araç sollaması gerekir. Evet hocam haklısınız cidden bu tavsiyeyi verip hayat riske atan benim. tecrübesiz bir sürücüye güzel tavsiye veriyorsunuz.

    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...Sinirlari.aspx


    Öndeki aracı %10 fazla hızla nasıl teker hizasında takip edeceğini çözemedim ancak dediğiniz konuda şöyle söyleyebilirim. Evet tecrübeli bir sürücü bu sekilde yapmalı. Ani bir durma vb. anında öndeki aracın sağından ya da solundan dediğiniz şekilde kaçabilir yada arabanın iki tekeri arasından taş vs. fırlatma durumu olabilir tam arkasından gitmek bu nedenle riskli ancak mesajımda belirttiğim gibi "takip mesafesini ayarla" mesajım bu risk olmaması acısından yazılmış bir durum.


    İstanbul'u bilemem ancak izmirde şeriti ortalamadıgınızda araçlar sizi sıyırıp geçmeye başlıyor.

    Attıgım mesaj tecrübesiz bir sürücü için yazıldı.

    Neyse siz cok biliyorsunuz pardon.
    Güzel kardeşim ona bakarsan motosiklet istanbulda trafik kurallarına uysa hergün 10 ölü olur sen trafik kurallarına bu anlamda takılma eğitimcilerin soylediğine bak.

  20. #20
    zebercet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    - / Benelli TNT 250 / Hero Hunk
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim pahalı gelebilir, pahalı da ama maliyetler de yerinde durmuyor, geçtiğimiz sene dolar ne kadardı bu sene ne kadar, benzin, elektrik vb her kalemde her sene sırtımızdaki kambur daha da artıyor. İşletmelerin genel giderleri var.

    Şimdi gelelim asıl bizi ilgilendiren kısma, eğitimin faydası ne oluyor sizin kendinizin 10bin km / 1 senede kazanacağınız tecrübeyi hap şeklinde 1-2 günlük sürede almış oluyorsunuz. Üstelik yanlış alışkanlıklar edinmeden. Yanlık alışkanlıklar nedir mesela ? 2 parmakla ön fren kullanımı gibi, oturuş pozisyonunu ayarlayamama peglere ayak ucuyla basıp depoyu bacaklarla tutup üst gövdeyi serbest bırakamamak gibi, bakışın sürekli düşmesi gibi, dönmek istenilen yöne kafanın çevrilmemesi gibi gibi yanlış alışkanlıkları edinmeden doğrusunu öğreniyorsunuz. Bunları öğrendikten sonra bunlara dikkat ederek daha rahat ve güvenli sürüyorsunuz.

    Honda'dan da Motto akademi'den de eğitimler almış birisi olarak size şunu söyliyeyim her kuruşuna değiyor. Sigara kullanıyorsanız en kötü ayda 300 tl veriyorsunuzdur sigaraya 2 aylık sigara parası eğitim ama belki de bir çok kez hayatınızı kurtaracaktır.
    Eğitim hakkında söylediklerinize kesinlikle katılıyorum, sigara kullanımım da ayda 2-3 paket gibi bir şey aktif içici sayılmam. Bu nedenle eğitim için para biriktirmem uzun sürecek ancak bir şekilde o eğitimlerden alacağım, öneminin farkındayım.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletle o İstanbul trafiğinde her iş günü 2 saat yolda geçirmek büyük risk. Yerinizde olsam araba veya toplu taşım tercih ederdim açık söyleyeyim.
    Yolda geçecek olan süre muhtemelen tek yön 30-40 dk sürer. Servise binersem eğer tek yön 1.30 saat kadar sürüyor.

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köprüde çalışma olduğu için trafik daha yavaş akacaktır sende arada tın tın gidersin merak etme. Tecrübe az olduğu için diğer motosikletliler gibi aralardan geçmeye teşebbüs etme biraz daha uzun sürer geçişin ama olsun hem senin için tecrübeni artırma fırsatı olur.

    Rahat ol, risk alma, acele etme, kendini kimse ile kıyaslama onlar aralardan nasıl geçiyor ben niye geçemiyorum şeklinde.
    Teşekkür ederim cevabınız için, ben de şeritte kalıp tın tın gitmeyi düşünüyordum. Bakalım eğer kendime güvenebilirsem yarın çıkmayı planlıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

    Alıntı Tengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Öncelikle araba tecrübenizi paylaşabilirseniz iyi olur. İstanbul trafiğinde motor sürmek için trafiği iyi okuyabiliyor olmak gerekiyor. Örneğin; önünüzdeki taksi sağa kıracak mı, orta şeritten yardıra yardıra gelen servis minibüsü son anda köprüden önceki son çıkışa dalmaya karar verecek mi, kenarda duran araçtaki yolcu sürücüyle meşk ederken sağ kapıyı açacak mı..vs.. Eğer bunları önceden kestirecek öngörünüz mevcutsa, kullanmakta olduğunuz motora ne kadar hakimsiniz sorusu geliyor.

    Altınızdaki motorun (ve sizin) ne kadar dar aralıktan sürtmeden geçeceğini, gerektiğinde ne kadar iyi ivmelenebileceğini, ani fren sonrası kaçış manevrası yapıp yoluna devam edip edemeyeceğini, panik frende hangi hızda - hangi sertlikteki frenle amortisörü kilitlemeden ve ne kadar mesafede durabileceğini önceden test etmek faydalı olacaktır.

    Eğer eğitim alma imkanınız yoksa, boş vakitlerde trafiksiz bir alanda bu senaryoların simülasyonlarını yaparak tecrübe kazanmanızı tavsiye ederim. Henüz motorunuzla 500 km tecrübeniz olduğuna göre hakimiyetinizin çok da yeterli olmayacağını düşünüyorum. Ben de çok tecrübeli değilim - sadece kendi yapmaya çalıştıkları paylaşıyorum, belki size de faydası olur. Boş bir otoparkta özellikle pazar sabahları veya gece vakti gidip yaptığım şeyler.. kilit gidon dönüş, panik fren sonrası ayakları yere koymadan manevra ve kalkış, sert kontra verme, yere koyacağınız taş veya kukuleta gibi şeylerin arasından dar alanda geçişler, yarım debriyaj - arka fren destekli yavaş sürüş vs gibi alıştırmalar yapmanızın faydalı olacağı kanaatindeyim.

    Köprü geçişi ve güzergah hakkında tecrübeli arkadaşlar zaten bilgi vereceklerdir.

    Kazasız belasız sürüşler.
    B sınıfı ehliyetim var ve aktif olarak araba kullanıyorum. Okul zamanı günde 100 km yol yapıyorum, trafik tecrübem fena sayılmaz. Önerdiğiniz pratikler için teşekkür ederim, hafta sonu kısmet olursa maltepe sahil otoparkı gibi boş bir yerde denemeyi düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece sürmeye devam edin. Dikkati elden bırakmayın ve diğer araçlara dikkat edin. Hızlı yollara çıkacaksanız sürekli defansif kullanmaya, gerektiğinde yol vermeye ve gaza gelmemeye özen gösterin. Yol vermek için kendinizi riske atmayın. Çok mecbur kalmadıkça uzun süre emniyet şeridi kullanmayın.

    Sadece sürün. Tecrübe edinir, artık gitmek istediğiniz yere gidebileceğinizi düşünmeden kullanmaya başlarsınız
    Aslında aynı şeyi düşünüyorum, o yolu gitmeden tecrübe edemeyeceğim çünkü. Sanırım olayı biraz gözümde büyüttüğümden çıkamadım bir türlü.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)