Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Oksijen Sensörü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Daha önce yağ yakan motorda takriben 4000 km kadar yağ yaktı 1000 km de 1 lt oksijen sensörü temizliği gerekir mi? Yoksa yenisine müracaat mı etmek gerekir ? ayrıca egozoz temizliğini nasıl yapmak lazım ? Cbr 125 R 2014


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    temizlense iyi olur 1000kmde 1 litre az değil sensörü yağ kaplamış olabilir temizlemekte zarar gelmez bütçe elveriyorsa yenisini alın gitsin ama yenisini almak çok gerekli değil

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Arıza kodu verene kadar sökmeyin. Enjeksiyon veya ECU arızası verirse aklınızda olsun, ilk olarak onu söker temizler bir denersiniz. Şimdi sökmenin pek anlamı yok. Ayrıca sökülürken kolaylıkla kırılabilen elemandır, o yüzden mecbur değilseniz hiç dokunmayın derim.
    efendy06 bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    yarım saat kadar 3. viteste 7000 devir üstü sür egzozunda sensorunda tertemiz olur..
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5
    hacidayi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR650R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarım saat kadar 3. viteste 7000 devir üstü sür egzozunda sensorunda tertemiz olur..
    Bunu ilk defa duydum.Ciddimi? Dalgamı ?

  6. #6
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı hacidayi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu ilk defa duydum.Ciddimi? Dalgamı ?
    Altında yatan mantık yüksek devir ile gelen sıcaklığa bağlı motor kurumlarını yakarak temizlemek ama egzoza çok etki edermi bilmem. Motorun içindeki kurumları yakar ama egzoza tam olarak aynısı olmayabilir
    efendy06 bunu beğendi.

  7. #7
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Peki temizlemek istersek ne ile temizlememiz gerekir?

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hacidayi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu ilk defa duydum.Ciddimi? Dalgamı ?
    ciddi yazdım biraderim..motorun içinde özellikle supaplarda biriken kemikleşmiş karbon birikintileri bu kadar kısa sürede temizlenemez , temiz hava girişini engellediği için performans adına önemli olan yer supap ve çevresi , en etkili yöntem söküp elle temizlemek ve hassas şekilde alıştırma yapmaktır , egzoz ve üzerindeki tüm komponentleri ise yazdığım şekilde devirli kullanarak temizleyebilirsiniz , bu işlem için bir yolcuda alırsanız daha etkili olur..

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    şu 3000 km yi de tamamlayayım sonra dediklerinizi uygulayacağım

  10. #10

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Oksijen sensörü çok uzun süre dayanabilen bir elemandır.

    Sensör kurumlanmış bile olsa arkadaşların dediği gibi, sensör egzoz manifolduna yakın bir yerde olduğu için bir süre yüksek devirde sürersen temizlenir.

    Hatta çoğu arabada partikül filtresinin temizlenme vakti geldiğinde araç kendi kendine zengin karışıma geçerek rejenerasyon (Partikül filtresindeki kurumları yakarak temizleme) işlemini yapar.

    Tabii bildiğim kadarıyla motorsikletlerde böyle bir durum söz konusu olmadığı için ve biz zaten arabalara göre yüksek devirli kullandığımız için böyle bir sisteme gerek yok.

    Kısacası için rahat olsun hata kodu yakmadığı sürece, motosiklet öksürmediği veya yakıt sarfiyatı saçma sapan artmadığı sürece (oksijen sensörü hava yakıt karışımının oranını ecuya bildiren parça olduğu için bozulursa zengin karışım yaktırır motora) oksijen sensörünü ellemene gerek yok dostum.

    Tekerin düz bassın.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Zaten yakışında bir fazlalık yok yada yazdığın sorunlar. Sadece uzun km ler yağ yaktığı için biraz aklımı kurcaladı.Yazdıklarınızdan da anladığım hiç düşünecek bir şey yok sür gitsin :D Teşekkür ederim :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)