Daha önce yağ yakan motorda takriben 4000 km kadar yağ yaktı 1000 km de 1 lt oksijen sensörü temizliği gerekir mi? Yoksa yenisine müracaat mı etmek gerekir ? ayrıca egozoz temizliğini nasıl yapmak lazım ? Cbr 125 R 2014
Daha önce yağ yakan motorda takriben 4000 km kadar yağ yaktı 1000 km de 1 lt oksijen sensörü temizliği gerekir mi? Yoksa yenisine müracaat mı etmek gerekir ? ayrıca egozoz temizliğini nasıl yapmak lazım ? Cbr 125 R 2014
temizlense iyi olur 1000kmde 1 litre az değil sensörü yağ kaplamış olabilir temizlemekte zarar gelmez bütçe elveriyorsa yenisini alın gitsin ama yenisini almak çok gerekli değil
Arıza kodu verene kadar sökmeyin. Enjeksiyon veya ECU arızası verirse aklınızda olsun, ilk olarak onu söker temizler bir denersiniz. Şimdi sökmenin pek anlamı yok. Ayrıca sökülürken kolaylıkla kırılabilen elemandır, o yüzden mecbur değilseniz hiç dokunmayın derim.
yarım saat kadar 3. viteste 7000 devir üstü sür egzozunda sensorunda tertemiz olur..
Peki temizlemek istersek ne ile temizlememiz gerekir?
ciddi yazdım biraderim..motorun içinde özellikle supaplarda biriken kemikleşmiş karbon birikintileri bu kadar kısa sürede temizlenemez , temiz hava girişini engellediği için performans adına önemli olan yer supap ve çevresi , en etkili yöntem söküp elle temizlemek ve hassas şekilde alıştırma yapmaktır , egzoz ve üzerindeki tüm komponentleri ise yazdığım şekilde devirli kullanarak temizleyebilirsiniz , bu işlem için bir yolcuda alırsanız daha etkili olur..
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
şu 3000 km yi de tamamlayayım sonra dediklerinizi uygulayacağım
Oksijen sensörü çok uzun süre dayanabilen bir elemandır.
Sensör kurumlanmış bile olsa arkadaşların dediği gibi, sensör egzoz manifolduna yakın bir yerde olduğu için bir süre yüksek devirde sürersen temizlenir.
Hatta çoğu arabada partikül filtresinin temizlenme vakti geldiğinde araç kendi kendine zengin karışıma geçerek rejenerasyon (Partikül filtresindeki kurumları yakarak temizleme) işlemini yapar.
Tabii bildiğim kadarıyla motorsikletlerde böyle bir durum söz konusu olmadığı için ve biz zaten arabalara göre yüksek devirli kullandığımız için böyle bir sisteme gerek yok.
Kısacası için rahat olsun hata kodu yakmadığı sürece, motosiklet öksürmediği veya yakıt sarfiyatı saçma sapan artmadığı sürece (oksijen sensörü hava yakıt karışımının oranını ecuya bildiren parça olduğu için bozulursa zengin karışım yaktırır motora) oksijen sensörünü ellemene gerek yok dostum.
Tekerin düz bassın.
Zaten yakışında bir fazlalık yok yada yazdığın sorunlar. Sadece uzun km ler yağ yaktığı için biraz aklımı kurcaladı.Yazdıklarınızdan da anladığım hiç düşünecek bir şey yok sür gitsin :D Teşekkür ederim :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)