Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Isıya Dayanıklı fren hidroliği ve Çelik Hortum Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Arkadaşlar merhaba, 2 gün önce fren ile alakalı sorunumu dile getirmiştim. Fakat malesef çözüme ulaşamadık sorun fren ısınınca ortaya çıkmaya başlıyor yani zannediyorumki hidrolik etkisini kaybediyor. Yüksek sıcaklığa dayanan bir fren hidroliği bakıyorum. Bütçem yarım litresine 70-80 lira verecek kadar bütçem var.


    Ön frenim çok güzel allah nazarlardan saklasın fakat hem ön hem arkayı çelik hortum ile değiştirmek istiyorum malum Arka frendeki hortum 20 dakikalık şehir içi sürüşünde bile elinizle bastığınızda şişiyor. gözlemleyeibliyorsunuz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir yerde bir ariza var belli ki. Celik hortum ve yeni siviyla duzelecegini hic zannetmiyorum. Plastik fren hortumlu kocaman motosikletler zank diye duruyor frene asilinca.

  3. #3
    dogukanb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2018
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Ben boschun dot 4 fren hidroliğini kullanıyorum burada (Aydın/Didim) sıcaklık 40 derece ulaşıyor sadece belirli bir süre agresif kullandıktan sonra fren hortumları lastik olduğu için gevşiyor.

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Liquem, fren yaptığında balata aşırı ısınırsa balataların da frenleme gücünde ciddi düşüşe sebep olur. Problemi hidrolik sıvısında arıyorsun, fren hortumunda arıyorsun ancak ben sorunun balataların aşırı ısınması kaynaklı diye düşünüyorum. Bence alt fren merkezine bir baktır. Eğer balatalar diskten tam ayrılmıyorsa bu balatalarda aşırı ısınmaya, hatta balata yanması ile frenlerin zayıflamasına sebep olabiliyor. Bir de sürüş esnasında ayağın frene basıyor mu? Azıcık bile ağırlık verirsen yine balatalar diske sürter. Sonuç yukardaki ile aynı olur.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Bosh dot4 0.5lt 20-25₺ 1lt 40-45₺ satan satıcılar var n11 de benim bmw motorum kullanım Kitapcığı dot4 bosh önderiyor abs li birde onuda iyi yağlanması lazım sende dene bütçene uyuyorsa

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bulabileceğiniz en yüksek ısıya dayanıklı fren hidrolikleri DOT 5.1 olarak sınıflandırılır. Sorunun bundan olduğunu düşünmüyorum ancak aradığınız ürün bu.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Fren sistemine daha önce ne konulduysa (veya izin verilen) o hidroliği kullanmanız gerekir, sistemdeki sızdırmazlık elemanları (O-ring'ler gibi.) başka bir yağda deforme olabilir.
    K. kitapçığında yazar büyük ihtimal..

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Dot 4 isteyen motora 4 de 5.1 de konabilir. Diğerleri ile uyumlu olmayan tek Dot 5'tir.
    emremm bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Motorum Dot3/4 destekliyor. Ben disk kaliper ısınınca fren gücünün azaldığının farkındayım. Sadece Güvenlik açısından Çelik fren hortumları takmak istiyorum motoruma. He Şimdi adı sanı belli olmayan bir hidrolik var içinde belliki şehir içinde bile kendinden geçiyor. Sonuç olarak hidrolik ısınmasa hava olmayan fren sisteminde Esneme yapması için bir sebeb göremiyorum ben. Çünkü arka fren merkezim hortumlarım falan yeni değişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dot 4 isteyen motora 4 de 5.1 de konabilir. Diğerleri ile uyumlu olmayan tek Dot 5'tir.
    Biraz araştırdım fren merkezini elimize alma ihtimali olduğunu yazan kaynaklar var forumda da birkaç kişi ilgili konulara bundan yazmışlar bunu biraz açarmısınız ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Liquem, fren yaptığında balata aşırı ısınırsa balataların da frenleme gücünde ciddi düşüşe sebep olur. Problemi hidrolik sıvısında arıyorsun, fren hortumunda arıyorsun ancak ben sorunun balataların aşırı ısınması kaynaklı diye düşünüyorum. Bence alt fren merkezine bir baktır. Eğer balatalar diskten tam ayrılmıyorsa bu balatalarda aşırı ısınmaya, hatta balata yanması ile frenlerin zayıflamasına sebep olabiliyor. Bir de sürüş esnasında ayağın frene basıyor mu? Azıcık bile ağırlık verirsen yine balatalar diske sürter. Sonuç yukardaki ile aynı olur.
    Ayaklarımı basamakta tutarıum supersport kullanıyor gibi

  10. #10
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Rahmetli AEA'nın bir programda motul rbf 660 tavsiye ettiğini anımsıyorum.

  11. #11

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    zannediyorumki bu 5.1 fren merkezine sorun çıkartır mı benim dot3 /4 uyumlu da

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorum Dot3/4 destekliyor. Ben disk kaliper ısınınca fren gücünün azaldığının farkındayım. Sadece Güvenlik açısından Çelik fren hortumları takmak istiyorum motoruma. He Şimdi adı sanı belli olmayan bir hidrolik var içinde belliki şehir içinde bile kendinden geçiyor. Sonuç olarak hidrolik ısınmasa hava olmayan fren sisteminde Esneme yapması için bir sebeb göremiyorum ben. Çünkü arka fren merkezim hortumlarım falan yeni değişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------



    Biraz araştırdım fren merkezini elimize alma ihtimali olduğunu yazan kaynaklar var forumda da birkaç kişi ilgili konulara bundan yazmışlar bunu biraz açarmısınız ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:55 ----------



    Ayaklarımı basamakta tutarıum supersport kullanıyor gibi
    Hep fren hidroliği, fren hortumu v.s. diye gidiyorsunuz ama frenin aşırı ısınmasında fren performansı düşüşünün ilk ve ana nedeni fren balatası, ardından fren diskidir. Fren balatanız kaliteli bir balata değilse orjinali ile, orjinali ise daha yüksek performanslı bir ürün ile değiştirdiniz mi? Fren diskinizin durumu nedir? Fren diskiniz yeni mi yoksa iyice incelmiş durumda mı? Çok incelmiş bir fren diski çabucak ısınır ve fren performansı bundan olumsuz etkilenir. Benzer şekilde daha kaliteli bir diske geçmek de sorunu azaltabilir veya çözebilir.

    bunlar tamam diyorsanız o zaman sorunu ilk etapta fren hidroliğinde arayabiliriz. Diyelim ki fren hidroliği ve hortumları değiştirildi, yine de sorun devam ediyor, fren sisteminde hava olmadığından da eminsiniz(ki sorununuzun temeli bu da olabilir. sistemde hava veya su varsa özellikle fren sistemi ısındığında etkisini çok daha fazla hissettirecektir), o zaman sorunu fren kaliperinde ararız. Kaliper fren sistemi ısındığında iç elemanları veya contalarındaki sorun nedeni ile şişerek fren performansını olumsuz etkileyebilir. Sorun devam ederse bir de üst fren merkezini değiştirmeniz gerekecektir.

    Tam reçete bu. Yani sorunu doğrudan fren hidroliğine yüklemek veya çözümü onda aramak doğru değil. Bu mantıkla hareket ederseniz sağlıklı çözümü bulabilirsiniz.
    ...

  13. #13
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    çelik fren hortumu hazır alabilirsin veya sanayide ince hortum ile yapan kimse var ise buralardan da temin edebilirsin. Muhtemelen fren hortumunu komple götürmen gerekecek yalnız. Çünkü buna göre aynı uzunlukta yaptırman gerekir ve rekor yerlerinin iyi kapatılması gerekir.

    zaten normalde motosiklet üzerinde bulunan fren hortumları plastik içi kumaş kaplamalı olduğundan firmalar ortalama 3 ile 5 yıl arası ömür veriyorlar. ısındığı zaman hortumlar şişmeye başlar ve fren zayıflar.

    bunların haricinde fren merkezini dağıtıp pistonları sökerek içlerini temizlemek gerekir. kullanım sırasında yağmur çamur toz balata tozu dahil olmak üzere bir sürü pislik birikir zamanla ve buda fren performansını hem düşürür hemde frenleri sertleştirir. kullanıma bağlı olarak max 2 yılda bir ( genel olarak üreticinin max fren hidroliği kullanma süresidir ) yapılmasında fayda vardır. eğer çok kullanıyorsanız ve eliniz de yatkınsa 3-4 balata değişiminde bir yapılması tavsiye edilir aslında. türkiyede hangi servis bu işi yapıyordur bilmem ve sanmıyorumda hem zaman alan bir işçilik hem de kullanıcı açısından fiyat kilitlenen ve bakım maliyeti açısından genel olarak kaçınılan bir durumdur ne olacakki denilerek.

    çelik fren hortumları yapı olarak ısıya dayanıklıdırlar zaten ek olarak. fakat ne kullanırsanız kullanın her belli bir düzende ve her hidrolik yağı değişiminde sistem kaçağa ve deformasyona karşı kontrol edilmelidir komple.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  14. #14

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hep fren hidroliği, fren hortumu v.s. diye gidiyorsunuz ama frenin aşırı ısınmasında fren performansı düşüşünün ilk ve ana nedeni fren balatası, ardından fren diskidir. Fren balatanız kaliteli bir balata değilse orjinali ile, orjinali ise daha yüksek performanslı bir ürün ile değiştirdiniz mi? Fren diskinizin durumu nedir? Fren diskiniz yeni mi yoksa iyice incelmiş durumda mı? Çok incelmiş bir fren diski çabucak ısınır ve fren performansı bundan olumsuz etkilenir. Benzer şekilde daha kaliteli bir diske geçmek de sorunu azaltabilir veya çözebilir.

    bunlar tamam diyorsanız o zaman sorunu ilk etapta fren hidroliğinde arayabiliriz. Diyelim ki fren hidroliği ve hortumları değiştirildi, yine de sorun devam ediyor, fren sisteminde hava olmadığından da eminsiniz(ki sorununuzun temeli bu da olabilir. sistemde hava veya su varsa özellikle fren sistemi ısındığında etkisini çok daha fazla hissettirecektir), o zaman sorunu fren kaliperinde ararız. Kaliper fren sistemi ısındığında iç elemanları veya contalarındaki sorun nedeni ile şişerek fren performansını olumsuz etkileyebilir. Sorun devam ederse bir de üst fren merkezini değiştirmeniz gerekecektir.

    Tam reçete bu. Yani sorunu doğrudan fren hidroliğine yüklemek veya çözümü onda aramak doğru değil. Bu mantıkla hareket ederseniz sağlıklı çözümü bulabilirsiniz.

    Arka diskim yeni fakat dediğiniz gibi üretim çin olduğu için balataların orjinali bile dandik olabilir. Tavsiye ettiğiniz bir marka var mı sisteme balataları da ekleyelim. üstündeki balatalar bunlar.

    Peki fren hortumlarını sökmeden. Servisle konuştuğumda bana dediği şey şu arka frenden merkeze giden kısımı çelik yapıcaksın merkezden hidrolik deposuna gelen kısım plastik olacak dedi bu doğru mudur ?

    motorun üstündeki balatalar bunlar ölçü falan paylaşmamışllar hangi marka bir balata almalıyım ?
    https://www.motosikletsepeti.com/uru...s-rn-180/14368

  15. #15
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Beyhude bir uğraş olur.
    Çok daha güçlü frenlere sahip motosikletlerde bile çoğu zaman çelik fren hortumu ihtiyacı ortaya çıkmıyor.
    Sorunun kaynağı hidrolik sıvısı veya hortum olmadığı için çözüm de olmaz.
    Varsa daha iyi balata kullanmak yoksa daha iyi frenleri olan bir motosiklet almak çözüm olabilir.
    Fren merkezini, kaliperleri değiştirmek gibi fantezi fikirlere girmiyorum...

  16. #16
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150

    motorun üstündeki balatalar bunlar ölçü falan paylaşmamışllar hangi marka bir balata almalıyım ?
    Hocam gruplarınızda diğer arkadaşlarınızdan değiştiren yok mu yan sanayi balatalarla? Bizim KP150 grubunda hangi balataların uyduğunu paylaştı bir arkadaş ve ben de söylenen arka balatayı alıp taktırdım mesela(brenta marka olandan, brenta iyi diye biliyorum). KP'nin belki en büyük eksisidir orjinal arka balatanın anlamsız kötü olması. Sizde de benzeri durum varsa değiştirmeniz faydalı olur tabi durum balataysa. Ayrıca yurt dışı sitelerinde arama yapabilirsiniz belki yabancı model adıyla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    Yada bir diğer ve daha kolay çözüm sizin balatanızın ölçülerini öğrenip uygun balatayı bulmanız yada balata işlerinden anlayan bir yere danışmanız falan olabilir. Ayrıca belki daha önce yan sanayi balatayla değişim yapmışlar servislerinde konu hakkında bilgisi olabilir. Mesela Koçak motora falan ulaşabilirsiniz.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)