Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorlarda kilometre

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    motordan motora değişir ancak ülke profili de önemli.

    Apaçi tayfa motosikletin anasnı ağlatıyor. 20 bindeki motor 80bindeymiş gibi acı cekerek hareket ediyor.

    Kullancıya güvenmediğimiz için düşük km bakıyoruz sanırım. Ancak standart olmak gerekir ise bir cbf150 de 50bin km alınır ancak bir mondial driftte 20bin km alınmazç


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Biz bakımı sadece yağ değişimi olarak gördüğümüz için, onu da doğru dürüst yapmadığımız için ilanlardaki motorlar hep 40-50 bin kilometrelerde.
    O yüzden pek kilometreye takılmamak lazım, hangi motorun kaç kilometrede olduğu belli değil. Geçmişi bilinen veya bilinmiyorsa servis kayıtlı her motor kilometresine bakılmaksızın alınabilir. Böyle yazıyoruz da, sonra alırken hepimiz kilometre düşük olsun da satarken zorlanmayalım diye uğraşıyoruz

  3. #23
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bütçeye göre değişir. Genelde bütçeme göre en düşük kmdeki aracı bulmaya çalışırım.
    20 bin liraya aynı marka aynı model 10 binde de motor var 30 binde de. 30 bindekine aynı parayı verecek halim yok.
    Bu işler tamamen bütçe meselesi. bütçe düşük ve yüksek km motorlara bakılıyorsa mutlaka yetkili serviste bakımlarının kaydı olması gerek. Sağda solda şu ustama yaptırdım şu kişiye yaptırdım boş muhabbetler. Servis kaydı olduğu sürece her km deki motor alınır ama servis kaydı bizim ülkede sıkıntılı servise giden yok.

  4. #24
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
    50.000km de olan bir motor alınır mı?
    50. 100. 150 bin km motosiklet alınır 20 binde aldığınız motosiklet 50 bine gelince ne yapacaksınız ? veya aynı motosiklet binmeyi çok sevdiğiniz için 100. km geldiğinde ne yapacaksınız ? tabiki her kmler motosiklet alınır satılır. Burada önemli olan motoiskletin kondisyonu bakımı durumu. Ülkemizde km ve yıl takıntısı maalesef meşhur. Daha motosiklet almadan düzgün bir motosiklet bulmadan adamlar abi o 5 yaşında abi o 50 binde şeklinde muhabbetler duyunca daha araya girmiyorum 50 binde 100 binde motor alınmaz diyen arkadaşlarınız motosikletle kaç km yol yaptığı ortada o sözlere çok kulak asmayın.

  5. #25
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    İtalya'ya gidin ve sokaklarda park etmiş motosikletlerin km'lerine bir bakın. İspanya ve Fransa da olur. Kilometre takıntısı bizim ülkemizde maalesef var tabii ki ikinci el alırken en düşük olan km tercih edilmek istenir bu çok doğal ama motorun türüne göre markaya göre değerlendirip yüksek km yapmış fakat "düzgün bakılmış" her motor alınabilir sorunsuz olarak da kullanılmaya devam edilir.

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence 4 silindir alınmaz. Günümüz şartlarında en dertsiz kullanabileceğin motor tek silindir 660 cc dir. (Aprillia Pegaso 650 , Yamaha Xt-x , Xt-r , Tenere , Mt-03) aklıma gelen bunlar. bu motorları kolay kolay bozamazsın. yağını değiştirmeyi unutup 10 bin km gittim desen inanması zor olmaz. şahsen tam olarak 50 bin km de malum sitede mt-03 için kolları sıvamış bulunmaktayım.
    Dizayni duzgun olduktan sonra 4 silindir de, 6 silindir de uzun sure problemsiz calisiyor. Ornekleri cok. Ufak hacimli 4 silindir yerine yuksek hacimli tek silindirin maksimum piston hizi da (silindir asinmasi), ve krank koluna bindirdigi yuk te (ve dahi asinma da) yuksek olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

    Cok ilginc. Arkadas diger basklikta boyle bir mesaj yazmis:

    Alıntı pikatel34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldığınız uc bes dolar prim yapsın ama ulke batsin razisiniz nasil bir memleketse haini bitmiyor
    Baska bir arkadas boyle bir soru yoneltmis:

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç vergi kaçırdınız veya vergi kaçırmaya aracılık ettiniz mi? (Esnafsanız hiç fiş kesmeden satış yaptınız mı, çalışan iseniz hiç elden para aldınız mı? Hiç KDV ödememek için fişsiz alışveriş yaptınız mı? vs. vs. Tonla örneği çeşidi var...) Evet ise kulübe hoş geldiniz...
    Ben de ona cevap yazmisim:

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona buna vatan haini diyenin ne kendine, ne de desteklediklerine zerre toz konduracağını zannetmiyorum. İkiyüzlülük olmadan "Üç kuruş için dürüstlüğünü pazarlayan insan mı canını verecek vatanı için?" sorusuyla yaşamak mümkün değil çünkü. Bizden delikanlısı, vatanseveri, kahramanı yok diyelim olsun bitsin. Laf ucuz nasıl olsa.
    ve bugun ayni arkadas bunu yazmis:

    Alıntı pikatel34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bizim milletteki km takintisindan dolayı bazen km indirenlere hak veriyorum bu millete reva çünkü. 50 bin km ye "ooo bitmis o abi alınmaz " diyenlere çaksınlar o motorları
    Saga sola vatan haini diyen ve kendi kafasinda milleti dolandirmayi hakli cikaran mantalite birbiriyle ne kadar da uyumlu degil mi?

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ziyadesiyle uyumlu...

  8. #28
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Roket atsaydın :D

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Saga sola vatan haini diyen ve kendi kafasinda milleti dolandirmayi hakli cikaran mantalite birbiriyle ne kadar da uyumlu degil mi?

  9. #29
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı sutlusoda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Roket atsaydın :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  10. #30

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Bizim ülkemizde bakım denilince yağ, yağ filtresi, hava filtresi, belki arada buji(o da ölmüşse) değişimi anlaşılıyor, bir de zincir yağlama. Halbuki böyle değil, benim önceki motorumda(pulsar) servis kitapçığına göre 30bin km'de ön+arka lastik rulmanlarının değişimi gerekiyor, bakın "kontrolu" değil "değişimi" gerekiyor. Ama hangi kullanıcı yaptırmıştır şimdiye kadar, hangi servis "bu da yapılmalı" demiştir, dese de sağlam görünen sıkıntısı olmayan rulmanı bizde hangi kullanıcı değiştirmek ister çok merak ediyorum. Sonra da sıkıntı çıkınca "sıkıntılı bu motor yeaaa" oluyor.

    Ben orjinali de skf olan ön+arka rulmanları İstanbul'da skf rulman bayisinden ve sökme aparatını aliexpressten kendim alarak önrulmanları değişmiştim 30bin km'de, arka rulmanlara aparat yeterli olamamıştı. 42bin'de sattım 1 hafta kadar önce ve elimdeki arka rulmanları da verdim adama ve " sorunu yok şu anda ama değiştir/değiştirttir serviste" dedim.

    Yine belli km'de benzin hortumunun değişimi, hava hortumunun değişimi vs vs gerekiyor, kim hangi servis bunları arıza çıkartmadan yapıyor, yapmak istese de yüzdekaç kullanıcı izin verir ki? Çünkü servis ücretleri zaten el yakıyor, bir de bozulmayan parçayı değiştirmeye kalkarsanız hem fiyat artıyor, hem de servisin ismi kazıkçıya çıkıyor. Servis için bu durum "iki ucu şeyli değnek". Ha ama aslında 2 saat sürmesi gereken bu ağır bakımı yarım saatte yapıp "bunun süresi aslında 2 saat" deyip 2 saatlik bakım parası alan marka motor servislerini de biliyoruz(faturalarını paylaşmışlardı arkadaşlar face grubunda/forumda).
    anlayacağınız neresinden tutarsanız elinizde kalıyor. Ben de bakımları kendim yapıyorum artık.

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ise hep ayrı bi değişikmiş. Neyin kafası bu acaba?

  11. #31
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim ülkemizde bakım denilince yağ, yağ filtresi, hava filtresi, belki arada buji(o da ölmüşse) değişimi anlaşılıyor, bir de zincir yağlama. Halbuki böyle değil, benim önceki motorumda(pulsar) servis kitapçığına göre 30bin km'de ön+arka lastik rulmanlarının değişimi gerekiyor, bakın "kontrolu" değil "değişimi" gerekiyor. Ama hangi kullanıcı yaptırmıştır şimdiye kadar, hangi servis "bu da yapılmalı" demiştir, dese de sağlam görünen sıkıntısı olmayan rulmanı bizde hangi kullanıcı değiştirmek ister çok merak ediyorum. Sonra da sıkıntı çıkınca "sıkıntılı bu motor yeaaa" oluyor.

    Ben ön+arka rulmanları İstanbul'da skf rulman bayisinden ve sökme aparatını aliexpressten kendim alarak önrulmanları değişmiştim 30bin km'de, arka rulmanlara aparat yeterli olamamıştı. 42bin'de sattım 1 hafta kadar önce ve elimdeki arka rulmanları da verdim adama ve " sorunu yok şu anda ama değiştir/değiştirttir serviste" dedim.

    Yine belli km'de benzin hortumunun değişimi, hava hortumunun değişimi vs vs gerekiyor, kim hangi servis bunları arıza çıkartmadan yapıyor, yapmak istese de yüzdekaç kullanıcı izin verir ki? Çünkü servis ücretleri zaten el yakıyor, bir de bozulmayan parçayı değiştirmeye kalkarsanız hem fiyat artıyor, hem de servisin ismi kazıkçıya çıkıyor. Servis için bu durum "iki ucu şeyli değnek".



    Bu ise hep ayrı bi değişikmiş. Neyin kafası bu acaba?
    garip insanlar dolu ülke


    açıkçası ülkemizde olan bakım sürecini insanlara değil ülke standartlarına bağlıyorum.

    gün sabah 8 aksam 7 çalışan bir insanım; tek boş günüm pazar. Aksamları ve pazarları servis calısmıyor; motoru kime baktıracagım? 1 aydır yağını değiştirmeye götürecek vakit bulamadım ki diğer bakımlarını yapmak ayrı bir zorluk.

    500 km de bir zincir yağlayığ 2 bin km de bir ustaya bakıma sokuyorum o da artık ne yapıyor bilmiyorum. Açıkçası evli ve benim kadar yogun calısan bir birey pazar günü öğlene kadar uyuyup kahvaltı vs. aksam da 3 saat dısarı cıksa gün bitiyor, hangi ara motor bakımını kendim yapmayı öğreneceğim vs. vs.

    amerikada 3 asgari ücrete alınan harley motoru biz 36 asgari ücrete alıyoruz, ama genel olarak motosiklete bu kadar fazla para yatırsak bile üzerine cok düşmüyoruz.

    şartlar, hayatlar.
    maktama bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  12. #32

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Tabi ki haklısınız, ancak zaten tam da bu ülke standartlarından dolayı kendim yapıyorum bakımları.
    Zira 120tl'ye 45 dakikada halledebildiğim yağ+yağ filtresi değişimi servise gidersem 300-350tl + 3 saatime(git bekle gel) mâl oluyor. Yani kendim yaptığımda hem zaman kazanmış hem de 45 dakikada 200tl kazanmış oluyorum. Ben mühendisim, şuandaki işimde bırakın 45 dakikayı günde 200tl kazanmıyorum. Bu şeklilde yapılan işi bilmiş de oluyorum, güvenle biniyorum.
    Kesinlikle katılıyorum "şartlar, hayatlar".

  13. #33
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı sutlusoda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Roket atsaydın :D
    Bazi laflarin tepki gormesi lazim... Kimse rahat rahat ona buna vatan haini diyememeli. Diyorsa da tepkiyi goze almali.

  14. #34
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki haklısınız, ancak zaten tam da bu ülke standartlarından dolayı kendim yapıyorum bakımları.
    Zira 120tl'ye 45 dakikada halledebildiğim yağ+yağ filtresi değişimi servise gidersem 300-350tl + 3 saatime(git bekle gel) mâl oluyor. Yani kendim yaptığımda hem zaman kazanmış hem de 45 dakikada 200tl kazanmış oluyorum. Ben mühendisim, şuandaki işimde bırakın 45 dakikayı günde 200tl kazanmıyorum. Bu şeklilde yapılan işi bilmiş de oluyorum, güvenle biniyorum.
    Kesinlikle katılıyorum "şartlar, hayatlar".
    temel ile alakalı hocam.

    açıkçası boş vaktimde keşke motor almıs olsaydım da gencken olayları çözseydim diye düşünüyorum.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  15. #35
    jarre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    balıkesir/erdek
    Motosikleti
    kymco agility 125/ peugeot citystar 200i
    milletdeki km takıntısı yüzünden servis bakımlı 2016 model 29bindeki motorumu satamadım.km gören ölü muamelesi yapıyor motora .her 20 binde motormu alacak bu millet zenginmiyiz o kadar .çok enteresan işler.araba olunca 300 bin 500 bin alırlar.motora gelince ooo çok bilmem ne

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Benim cbf 2015 model 14 bin kilometrede, adam diyor ki kurye çıkması mı ya sabır ülkedeki şartlar yüzünden rahatla kendi malımızla gezemiyorz..

  17. #37
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Yurtdışındaki motorları bizimkilerle kıyaslamak ne derece doğru olur bilmiyorum herkesçe asfalt kalitemiz ve ekonomik sebeplerden ötürü geciktirmek zorunda kaldığımız bakımlarıda göz önüne almamız gerektiğide bir gerçek keşke aksi olsa...

  18. #38
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Kullanım şekli ve bakım, "Şu kmde bu motor alınır mı?" sorusunun baş cevabı.

    Racing bir motorda, gerek yüksek devir, gerek ani hızlanmalar, gerek teker yapmalar ve bunların baş sorumlusu olan şevkli kullanıcıları yüzünden yüksek km, yüksek maliyetli arıza açısından riski epey arttırıyor. Şahsen ikinci el bir racing tercih edeceksem, motor kadar motorun sahibine de bakarım, gözüm tutmazsa almam. Racingde büyük risk, nasıl kullanıldığı bilinmeyen 30-40 bin kmyi geçmiş motor almak. Alınacaksa da, kenarda en azından 5-6 lira durmalı her duruma hazırlık olarak.

    MT 07, 09, Z750 ve türevi nakedlarda da durum racing ile benzer olabiliyor temizini, iyi kullanılmışını bulmak nispeten daha kolay.

    Sport touring, touring, enduro, cruiserlarda temizini bulmak çok daha rahat. Şahsen iyi durumda, hele ki ilk sahibinden kullanılmış bu tarzdaki motorları, yıpranmaya bağlı fiyatına uygunsa 80-90 bin kmde de alabilirim. Ancak yine 4 silindirlilerine temkinli yaklaşmak lazım

    Bakım konusunda ise, ülkemizde bakım sadece yağ+yağ filtresi+hava filtresi+buji'den ibaret sanılıyor.

    Bunun zincir dişlisi var, keçeleri var, amortisör yağı var, rulmanları, burçları, diskleri, fren ve soğutma sıvıları, egzantrik zinciri, subapları ve ayarı var. Alacağım kişi eğer bu konulara vakıfsa ve bu konular hakkında birşeyler yaptıysa zaten motoruna iyi bakıyor kıymet veriyordur, çok daha gönlüm rahat alırım bahsi geçecek motoru.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)