Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Amortisör yağının önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

    amortisör yağınıza ne oluyor ?
    kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

    arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
    sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
    bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

    sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

    ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
    viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

    ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
    eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
    ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
    yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
    lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
    amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

    zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

    bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
    ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
    yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

    yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
    bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

    gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.

    Kaynak: Eyup Karakaya

    https://www.facebook.com/eyup.karaka...57331513978578
    Thesinner83, Cyan, 68charger ve 7 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Amortisörü söküp parçalarina ayırmak ve sonrasında toplamak kolay bir iş değil maalesef. Karmaşık bir işlem.
    Bu yüzden bu işler bizim ülkede daha tam oturmadi amortisör bakımını keçe ve yağ değişimi sanıyor millet halbu ki içinde açıldığı zaman değişmesi gereken bir sürü malzeme var.
    İşlemin karmaşıklığını bu videoyu izleyerek kavrayabilirsiniz



    https://youtu.be/OCRwotX_Ifg

  3. #3
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Welcome Turkey halı var kilim var ne verelim abime

    Sen çok yanlış gelmişşin adam 15bin km zincir yağlamıyo sen gelmişşin burda diyon amortisör yağı bilmem ne hahahahah. Abi hangi ülküde yaşadığının farkındasın dimi

  4. #4
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    2013 x max im var aldığımda sol keçe patlaktı. Tamirciye sordum zararı var mı diye bir zararı olmaz böyle binebilirsin dedi. imkanlar el verince(10 ay) sonra değiştirdim keçeyi tabi yağ da değişti. Resmen motorun sürüş karekteristiği değişti. Bu kadar fark olacağını düşünmüyordum gerçekten. Dediklerinize katılıyorum. İmkan dahilindeyse mutlaka yağ belirli aralıklarla değiştirilmeli ve özellikle patlak keçeli amortisörlerle uzun süre sürülmemeli.

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Hayırlı cumalar :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2013 x max im var aldığımda sol keçe patlaktı. Tamirciye sordum zararı var mı diye bir zararı olmaz böyle binebilirsin dedi. imkanlar el verince(10 ay) sonra değiştirdim keçeyi tabi yağ da değişti. Resmen motorun sürüş karekteristiği değişti. Bu kadar fark olacağını düşünmüyordum gerçekten. Dediklerinize katılıyorum. İmkan dahilindeyse mutlaka yağ belirli aralıklarla değiştirilmeli ve özellikle patlak keçeli amortisörlerle uzun süre sürülmemeli.
    Kaç para verdin ?

  6. #6

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Geçen hafta Çarşamba değiştirdim
    Arazi de sol keçe patladı yağ sızdı abs ye gelecek diye hemen 83₺ orjinal keçe aldım
    102 TL tutarında 3x0.5ml yamaha yağ aldım (600+600 için)
    Crosslara bakan motorcuya da 100₺ verdim normalde işçilik 200₺ idi ben bi abimle gidip 200 istemesine 100 yeter deyip attık şimdi

    Bosh marka hidrolik yağ aldım fren için onun için ne zaman geleyim dedim almıştım yoğunum bu aralar dedi ama diğer hafta gel dedi şimdi bu hafta benimde gitmem lazım

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    diş fırcası ile de hassas bölgelerini ipana ile fırcalayalım mı?

    ben motoru yıkamaya üşeniyorum daha
    kurubuz bunu beğendi.

  8. #8
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı cumalar :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------



    Kaç para verdin ?
    200 ikisi için. Serviste 447 demişlerdi.

  9. #9
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

    amortisör yağınıza ne oluyor ?
    kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

    arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
    sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
    bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

    sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

    ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
    viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

    ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
    eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
    ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
    yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
    lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
    amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

    zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

    bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
    ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
    yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

    yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
    bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

    gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.
    Bunun için gariban kullanıcıya değil iş bilir balata değişimine 50 lira yazan üstün zekalı türk ustalarına sitem edin. Söyledikleriniz zaten bilinen şeyler. Hadi piyasada gezen %30 eski kaş.r motorcular bu işi gözardı ediyor diyelim peki geri kalan trafikte dolaşan %70 lik kısım niye yaptırmıyor bu bakımları ? Motosikleti lifte kaldırıp indirip balatanın değişmesi gerek diyerek bunun için kullanıcıdan 20 30 tl tespit parası isteyen adamlar bu işlemler için ne paralar istiyor ? Zahmetli ve özel tezgar aparatları gerekiyor diyorsunuz. Yahu ben motosikletin yağ değişimi için bile gittiğimde bakıyorumki adamlar vidalara nasıl davranıyor kalbim güm güm yapıyor adam 5 alyanı açarken yamultuyor...

    Bize önce mutluluk lazım insanlar işini severek birbirini severek gülerek yapması lazım. Kimse yaptığı işten aldığı paradan memnun değil. Usta akşama ne yiyecem diye düşürken bu ay fazladan ne yapsam daha çok kazanırım diye düşünürken birde bu hassas işleri eline alırsa anca b.k eder. Yetkili servislerdeki ustalar dua ediyor büyük sorun gelmesin diye hatta çoğu yaşı eski makinalara bakmaktan bile çekiniyor. Yani anlayacağınız bazen yeri geliyor ustalara çok para verseniz bile böyle işleri yapmak istemiyorlar.

    İş sadece amortisörde bitmiyor yani amortisöre gelene kadar motosikletin göz ardı edilen çok daha basit işleri dahi yapılmıyor..
    Ali005 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Honda servislerde amortisör yağ değişimi yapalım dendiğinde (hafta sonu ise) suratları ekşiyor, yapmak istemiyorlar. Neden? Çünkü zaman alıyor, usta bağlamak gerekiyor. Aynı sürede 1500TL ciro yapmak varken bunun (tahminen) anca 3'te 1'ini yapmak istemiyorlar...

    Dolayısıyla ben bu işi hep ustamda yaptırıyorum, zaten garanti için bakım hariç her işim ustamda.

  11. #11

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    keşke gidebileceğimiz bir arkadaşın yeri olsa, ustaların ağzına bakmadan kendimiz uğraşsak. sokakta olmuyor bazı işler.

  12. #12
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Amortisörü işi bilmeyen bir baltanın eline vereceğime 10 yıl aynı yağla dolaşırım daha iyi.Amortisör konusunda bu kadar deneyiminiz varsa neden bunla ilgili bir yer açmıyorsunuz.Tam zamanlı yapmasanız bile hafta sonları belki akşamları bolca motor muhabbeti yapıp birazda para kazanırdınız.
    Benim motorun garantisi bitince gelir değişim yaparsınız.Buradan randevuda almış olalım

    @zuluman benim motoru aldığım arkadaş Balıkesir Gönende beş altı arkadaş giriş kat bir dükkan tutmuşlar.Motorları gece orada duruyordu.Dükkanın bir kısmını atelye gibi yapmışlar lift hariç her tür takım avadanlıkları kompresörleri bile vardı.Bir köşe ye evden eski gardırop raf koymuşlar tüm motor kıyafetlerini orada giyinip soyunuyorlar.Bir köşeyede yine evden çıkma köşe takımları koymuşlar.Ocakları çay kahve yapmaya yerleri var.Cafe gibi.Mootor yıkamak için basınçlı su makineleri falan var.Hasta olmuşum adamların ortamına.
    ferhatkars bunu beğendi.

  13. #13
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    amortisör yağı değişiyormu ya hahahahaha. 5 senedir biniyorum hiç değişmedim. Bırak su bile değişmedim. yağ ve filtreler o kadar.

  14. #14

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    ulan bu yazıyı sanki daha önce de okumuştum gibi bir hisse kapıldım.

    güzel paylaşım...

  15. #15
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ulan bu yazıyı sanki daha önce de okumuştum gibi bir hisse kapıldım.

    güzel paylaşım...
    ekşi'de de yazmıştım.

  16. #16

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    gaz kelebeği temizliği, enjektör temizliği varda var.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı zuluman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz kelebeği temizliği, enjektör temizliği varda var.
    O iş kolay, bildiğiniz düzgün istasyonlardan benzin alıyorsunuz + (yaptığınız km'ye göre) 3-6 ayda bir enjektör temizleyici yakıt katkısı kullanıyorsunuz. Bir arıza olmadan yetkili servise bile dokundurtmam kelebekmiş enjektörmüş vs. Başına durduk yerde iş almaya ne gerek!?

  18. #18

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Süspansiyon yağına gelene kadar ohooo canım ülkemde ustaya selam vermek 50 liradan başlıyor. Tam hakkıyla motosiklet işletmek çok zor günümüzde maalesef.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda servislerde amortisör yağ değişimi yapalım dendiğinde (hafta sonu ise) suratları ekşiyor, yapmak istemiyorlar. Neden? Çünkü zaman alıyor, usta bağlamak gerekiyor. Aynı sürede 1500TL ciro yapmak varken bunun (tahminen) anca 3'te 1'ini yapmak istemiyorlar...

    Dolayısıyla ben bu işi hep ustamda yaptırıyorum, zaten garanti için bakım hariç her işim ustamda.
    Bugün benim motor için (2016 CB500F) orijinal amortisör yağ ve toz conta fiyatlarını sordum Honda'ya; takımına 225TL fiyat çektiler!

    Sağ sol iki takım almak lazım, yani işçilik ve yağ hariç sadece contalar için 450TL bayılmanızı bekliyorlar. 4 tane contaya 450TL fiyat çekmek ayıptır ve dahi günahtır. Bu fiyatlarla kimse yaptırmaz tabi...

    Muadil contalar çifti 100TL altında satılıyor ama hangi marka almak lazım bilemedim; bir tavsiyesi olan olur mu? (Veya 3 senelik orijinalleri kullansam bir sakatlık çıkar mı?)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    Buyrun USD 19'luk parça. (Şemadaki numarası 15.) İkisi USD 38.

    Fiyat farkı 2×. Honda Türkiye, bu parçayı dışarıdan ben getirteceğim, o 225TL'yi sana yedirmem...

  20. #20

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Yakın bi zamana kadar amortisörde yağ olduğunu bilmiyordum 😬


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)