Fren hidrolik yağı kaça değişir (işçilik)
-
21 Haziran 2019, 18:07
#41
kurubuz adlı üyeden alıntı
Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?
motorunda ABS varsa fren hidroliğini ihmal etme , o yağ aynı zamanda abs mekatroniginide yaglıyor , fren basıncını tamamen kaybetmese bile eskimiş yağ metallerin korozyonunu engelleyemez..
Reklamlar
-
21 Haziran 2019, 18:15
#42
Fren hidroloğini de değiştiremiyorum diyen kendine motorcu demesin!!
-
21 Haziran 2019, 18:57
#43
kurubuz adlı üyeden alıntı
Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?
Yok o ömürlük. Niye fren aktarma mekanizmasini da debriyaj gibi ömürlük yapmamislar? Sirf cinslik olsun diye tabii ki...
Evet degismesi gerekiyor. Ancak fren kadar kritik olmayabilir. O kadar isindigini zannetmiyorum cunku. Bir bilen aydinlatabilir.
-
21 Haziran 2019, 19:10
#44
Yağ dahil 50 liradan fazla verme
-
21 Haziran 2019, 21:48
#45
Ben de fren hidroliği hava alma vakumu var: Geçen gün hortumla birlikte 'haliyle' hidrolik yağını da değiştirdim. Çok kolay bir şekilde; havayı, vahumla aldım.
-
21 Haziran 2019, 22:27
#46
Gittigin servisin 1 saatlik servis ucreti kadar tutar isciligi. Saatlik servis ucreti 70TL'de olabilir, 100TL'de olabilir.
-
22 Haziran 2019, 22:03
#47
Ben ilk spacy de denemiştim. İşin mantığını sökene kadar canım çıktı. Şimdi unuttum ama
Birilerini izleyerek çok kolay yaparsın. Benim gibi cello gibi atlama çok yağ yersin
-
23 Haziran 2019, 00:03
#48
Eğer dikkatliyseniz en temiz ve pratik yol "reverse bleeding" yöntemi. İnternette bu ibareyi aratırsanız yeterince bilgi bulursunuz. Dediğim gibi, motor yağı değiştirmekten basit bir işlem.
-
23 Haziran 2019, 01:28
#49
emenyasin adlı üyeden alıntı
Ayrıca geçenlerde neredeyse ön frende sıvı kalmamıştı. Hidrolik eklenmesi ve motora biraz su tutulmasına 10 tl verdim. Bunlar hep pazarlıksız.
Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
-
23 Haziran 2019, 02:30
#50
Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı
Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
Yanlis degil bence. Rezervuarda sivi gorunmuyorsa sisteme hava girmeye baslar. O yuzden minimum seviyenin altina inmemesine ozen gostermek lazim.
-
23 Haziran 2019, 08:08
#51
50 tlye üstüne çayda içersin misler gibi olur
-
23 Haziran 2019, 08:24
#52
ön fren önemli , hava kalırsa sıkıntı , havasını fazla alırsanda sürtme yapar sıkıntı , :D hep sıkıntı mutlaka ustaya yaptır. ben kendim değişebildiğim halde 150 tl verdim ustaya yaptırdım , malum racing
-
23 Haziran 2019, 10:32
#53
ozansntrk adlı üyeden alıntı
.....havasını fazla alırsanda sürtme yapar sıkıntı......
biraz hava mı kalmalı ? ilk defa bunu yapmayı düşünenleri yanlış bilgilendirmeyin yahu , fren gibi ciddi bir konudan bahsediyoruz !
-
23 Haziran 2019, 10:49
#54
hasmet adlı üyeden alıntı
Yok o ömürlük. Niye fren aktarma mekanizmasini da debriyaj gibi ömürlük yapmamislar? Sirf cinslik olsun diye tabii ki...
Evet degismesi gerekiyor. Ancak fren kadar kritik olmayabilir. O kadar isindigini zannetmiyorum cunku. Bir bilen aydinlatabilir.
Debriyaj mekanizması da hidrolik sistem kullanıyor ise fren hidrolikleri ile aynı sürede değiştirilmeli ve havası alınmalıdır. Fren sisteminde kullanılan fren hidrolik sınıfının aynısı debriyaj hidrolik değişiminde kullanılmalıdır. aksi halde ilk olarak alt merkezde iç kaçırmalar, ardından üst merkezde arızalar baş gösterir. Sonuçta bir süre sonra debriyajda anormal çalışma ve uzun süreli debriyajla beklemelerde kendiliğinden salma, debriyaj baskı kuvvetinde artmalar gözlenir. Sonrasında parça ile birlikte hidrolik değiştirilmesindense fren hidroliği ile birlikte değiştirmek elzemdir.
-
23 Haziran 2019, 11:54
#55
Lengeli Fötr adlı üyeden alıntı
Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak
Kusura bakmayın geç kaldım ama geldim şimdi açıklama yapayım. fren hortumumla banjo birbirine döndürerek geçmeli şekilde. Bir ara motosikleti düşürünce nedense alt merkezdeki banjoun orada gevşeme oldu, hidrolik sızıntısı oldu. Yani tahmin ettiğiniz gibi sızıntı durumu vardı. O yüzden keşke hemen yanlış yaptığım kanaatine varmayıp tahmin ettiğiniz sızıntı durmunun olmuş olabileceğini düşünseydiniz. Ama iyi niyetli faydalı bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgiyi yeni öğrendim.
-
23 Haziran 2019, 12:31
#56
Ben sanayide otomobilime bakan frenciye götürmüştüm motoru. Fren sıvısı ve Komple kaliper bakımı dahil. 40 TL almıştı. Sadece 1 kaliper için. 2 kaliper için 100 TL normal bence. Eğer işinin ehliyse değer.
-
23 Haziran 2019, 12:55
#57
Arkadaşlar yetkili servis bu işi yapar dimi ? Diğer ustalar gibi gerek yok falan demez ???
-
23 Haziran 2019, 13:55
#58
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yetkili servis bu işi yapar dimi ? Diğer ustalar gibi gerek yok falan demez ???
Hafta içi yoğun olmadıkları bir günde götürürseniz yaparlar, haftasonu yoğun bir günde biraz keyiflerine kalmış; kalabalıkken el alan işler yapmak istemiyorlar pek...
-
23 Haziran 2019, 21:32
#59
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Debriyaj mekanizması da hidrolik sistem kullanıyor ise fren hidrolikleri ile aynı sürede değiştirilmeli ve havası alınmalıdır. Fren sisteminde kullanılan fren hidrolik sınıfının aynısı debriyaj hidrolik değişiminde kullanılmalıdır. aksi halde ilk olarak alt merkezde iç kaçırmalar, ardından üst merkezde arızalar baş gösterir. Sonuçta bir süre sonra debriyajda anormal çalışma ve uzun süreli debriyajla beklemelerde kendiliğinden salma, debriyaj baskı kuvvetinde artmalar gözlenir. Sonrasında parça ile birlikte hidrolik değiştirilmesindense fren hidroliği ile birlikte değiştirmek elzemdir.
Dikkat etmek lazim, her motosiklet icin gecerli degil bu bilgi. Mesela simdiki motosikletimin debriyaji DOT4 degil, mineral yag kullaniyor. Mineral yag, DOT4 gibi suyu cekmiyor, dolayisiyla kendi kendine zamanla bozulmuyor. Dezavantaji DOT4 gibi isiya dayanikli degil, ancak debriyaj mekanizmasi fren mekanizmasi gibi isinmadigi icin gerek duyulmamis demek ki. DOT 4 gibi cabuk kararmiyor da... boyaya da zarar vermiyor.
-
23 Haziran 2019, 23:46
#60
hasmet adlı üyeden alıntı
Dikkat etmek lazim, her motosiklet icin gecerli degil bu bilgi. Mesela simdiki motosikletimin debriyaji DOT4 degil, mineral yag kullaniyor. Mineral yag, DOT4 gibi suyu cekmiyor, dolayisiyla kendi kendine zamanla bozulmuyor. Dezavantaji DOT4 gibi isiya dayanikli degil, ancak debriyaj mekanizmasi fren mekanizmasi gibi isinmadigi icin gerek duyulmamis demek ki. DOT 4 gibi cabuk kararmiyor da... boyaya da zarar vermiyor.
mineral yağ tercih edilmesinin sebebi zorlu coğrafyalarda kolay bulunur olmasıdır herhalde , yoksa ATF denilen sabit viskoziteli yağlar soğuk mevsimde daha iyi netice vermezmiydi ? mineral yağ soğuk havada debriyaj manetinin sertleşmesine yada debriyajın tam ayırmamasına sebep olabilir , yarı otomatik şanzımanların debriyaj mekanizmasıda fren yağı ile çalışmakta , hidrolik sıvısının üstün viskozitesi soğuk havada debriyaj kontrol pistonun daha hassas çalışmasını sağlıyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)