Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren hidrolik yağı kaça değişir (işçilik)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    izmirdeysen hem değiştirir hem öğretirim, ben de bozarak öğrendim bir hafta arka frensiz gezdim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Senin ilacin bu linkte... 10-15 dakikada kendin halledebilirsin.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...anlatimli.html
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  3. #23
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değiştir bence, 2 senede 1 yapılıyor ve büyük bir masraf sayılmaz. Hem güvenlik için hem de (uzun kullanmayı planlıyorsan) motorunun fren sisteminin ömrü için iyi...

    Ben 2-3 senede 1 amortisör yağını da değiştiriyorum; millet keçeler patlamadan dokunmuyor. Çıkan yağın durumunu görseniz hiç ihmal etmezsiniz, yol tutuş da mühim...
    Amortisör yağı ??? . Bırak değiştirmeyi orada yağ olduğunu bile bilmiyordum ...

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amortisör yağı ??? . Bırak değiştirmeyi orada yağ olduğunu bile bilmiyordum ...
    Hadi hadi trolleme beni

  5. #25
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi hadi trolleme beni
    Belki biraz yağ olabilir . Elleri bırakınca gidon sallama sıkıntım var. Bir türlü bulamadılar. En son gidon amortisörlerinin yağını değiştirerek çözmeyi deneyeceğiz.

  6. #26
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Ulan resmen “ikinci el motosiklet ülkemizde neden alınmaz” başlığı gibi. Fren hidroliği hiç değistirmeyenler. Moda diyenler. Şaka gibi. Ön amortisör yağına gelene kadar neler varmış.

    yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

    amortisör yağınıza ne oluyor ?
    kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

    arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
    sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
    bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

    sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

    ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
    viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

    ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
    eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
    ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
    yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
    lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
    amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

    zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

    bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
    ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
    yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

    yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
    bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

    gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.
    pea, _recoo, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #27

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Beyler Sakarya dayım eğer yardımcı olacak varda lütfen mesaj ata bilir mi

  8. #28
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan resmen “ikinci el motosiklet ülkemizde neden alınmaz” başlığı gibi. Fren hidroliği hiç değistirmeyenler. Moda diyenler. Şaka gibi. Ön amortisör yağına gelene kadar neler varmış.

    yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

    amortisör yağınıza ne oluyor ?
    kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

    arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
    sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
    bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

    sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

    ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
    viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

    ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
    eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
    ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
    yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
    lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
    amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

    zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

    bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
    ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
    yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

    yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
    bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

    gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.
    birde hocam yanlış şeyleri doğruymuş gibi lanse edip birde bunları cahilliği sayesinde savunan aptal kullanıcılar bolca var
    o yüzden okuyup araştırıp kendini gelistirmek lazım bu toplumda motosiklet kültürü gerçekten çok zayıf

  9. #29
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    Kendine ustayım diyen bir çok adam müsveddesinden daha iyi ustalık yaparsın kardeşim. Youtube aç izle kendin değiştir. Bozulursa korkma tamir edilir. Bu arada sen de öğrenirsin her seferinde böyle adamlara 100 TL bayılmaz sın.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu) sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder. bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor.
    Yağı sıkışmıyor da (ki hidrolik yaginin ozelliklerinden biri sıkışmamasi) amortisor tipine gore ince delik veya kanallardan gecmeye zorlaniyor, ya da ince metal pullari esnetmeye zorlaniyor.

    Sahsen 5-6 seneden once dokunmuyorum ne frene, ne de amortisorlere. Frenleri kendim degistirebiliyorum. Ama amortisorler icin servise gitmek gerekli.

    Bir de yagin renginin degismesi, artik ozelligini yitirdigi anlamina gelmiyor olabilir. Motor yaginin da rengi cok cabuk karariyor. Zamaninda merak edip arastirmistim. Burada insanlar motorlarindan cikan yagi laboratuara yollayip test ettirip raporlari forumda paylasiyorlar. Rengi kararmis oldugu halde bile duzgun yaglama yapmaya devam ediyormus motor yaglari.

    Amortisor yagini kendin mi degistiriyorsun? Nasil frene gore zaman, emek, ve alet edevat olarak?

  11. #31
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    herşey bi merak ve hevesle başlar


    boza boza öğrenirsin

  12. #32
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    fren hidroliği zaman alan bir iş olduğu için çoğu usta yanaşmaz. ama bence çok zevkli bir iştir. kendin yapmanı tavsiye ederim. bir kere yapınca kendine güvenin de gelir.

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı sıkışmıyor da (ki hidrolik yaginin ozelliklerinden biri sıkışmamasi) amortisor tipine gore ince delik veya kanallardan gecmeye zorlaniyor, ya da ince metal pullari esnetmeye zorlaniyor.

    Sahsen 5-6 seneden once dokunmuyorum ne frene, ne de amortisorlere. Frenleri kendim degistirebiliyorum. Ama amortisorler icin servise gitmek gerekli.

    Bir de yagin renginin degismesi, artik ozelligini yitirdigi anlamina gelmiyor olabilir. Motor yaginin da rengi cok cabuk karariyor. Zamaninda merak edip arastirmistim. Burada insanlar motorlarindan cikan yagi laboratuara yollayip test ettirip raporlari forumda paylasiyorlar. Rengi kararmis oldugu halde bile duzgun yaglama yapmaya devam ediyormus motor yaglari.

    Amortisor yagini kendin mi degistiriyorsun? Nasil frene gore zaman, emek, ve alet edevat olarak?
    ön lastiği söküp takabiliyorsan amortisorleride sökersin demektir , tekeri çıkardıkdan sonra üst mesnetleri gevşettin mi hoop yerdeler , jant milinin geçtiği kanalın içinde bir saplama var amortisörün bütün iç takımını o sabitler , söktükten sonra yukarı doğru keçe ile beraber çıkar..

    on amortisör yağı keçeden giren su toz çamur vs ile gerçekten tanınmayacak hale geliyor iki senede , ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..
    FatihC bunu beğendi.

  14. #34
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön lastiği söküp takabiliyorsan amortisorleride sökersin demektir , tekeri çıkardıkdan sonra üst mesnetleri gevşettin mi hoop yerdeler , jant milinin geçtiği kanalın içinde bir saplama var amortisörün bütün iç takımını o sabitler , söktükten sonra yukarı doğru keçe ile beraber çıkar..

    on amortisör yağı keçeden giren su toz çamur vs ile gerçekten tanınmayacak hale geliyor iki senede , ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..
    Ayne katılıyorum.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    30 numara sağlammış.

    ÖNEMLİ: Mühim olan ön ve arka amortisörlerin birlikte ve uyumla çalışacağı yay sertliği, yağ kalınlığı, meme çapı ve hava miktarını tutturmak. Ön sert arka yumuşak olunca da denge / stabilite bozuluyor. Aman dikkat...

  16. #36
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 numara sağlammış.

    ÖNEMLİ: Mühim olan ön ve arka amortisörlerin birlikte ve uyumla çalışacağı yay sertliği, yağ kalınlığı, meme çapı ve hava miktarını tutturmak. Ön sert arka yumuşak olunca da denge / stabilite bozuluyor. Aman dikkat...
    Kullanıcının ağırlığı da mühim. 65 kilo insanla 95 kilo insan arasında ciddi fark var motosiklet için. Yay sertliği kullanıcıya göre değişiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..
    Ayarlı amortisörde böyle bir değişikliğe gerek yok değil mi? Viskozite arttırmak yerine yağın yapacağı işi zorlaştırmak aynı sonucu veriyordur diye tahmin ediyorum.

    Keşke yay sertliği de ayarlanabilir olsa...

  17. #37

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Ben yamaha 10w koydurmuştum alıp
    Fren için dot4 aldım bosh marka üretici dot4 diyor (üzerinde yazıyor motorun kapakta) ama değişemiyorun işte

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BikeManiac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren hidroliği zaman alan bir iş olduğu için çoğu usta yanaşmaz. ama bence çok zevkli bir iştir. kendin yapmanı tavsiye ederim. bir kere yapınca kendine güvenin de gelir.
    Tek teker, iki kişi baştan sona 30 dakika max, tüm motosiklet 45 dakika. Kitabına uygun, sıvı sıçrama ihtimaline karşı motosikleti örtme dahil. Motor yağını filtresini değiştirmek daha çetrefilli iş.

  19. #39

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanıcının ağırlığı da mühim. 65 kilo insanla 95 kilo insan arasında ciddi fark var motosiklet için. Yay sertliği kullanıcıya göre değişiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------


    Ayarlı amortisörde böyle bir değişikliğe gerek yok değil mi? Viskozite arttırmak yerine yağın yapacağı işi zorlaştırmak aynı sonucu veriyordur diye tahmin ediyorum.

    Keşke yay sertliği de ayarlanabilir olsa...
    Tabi, (hem önde hem de arkada) kullanıcı / yük ağırlığı ve sürüş tarzına uygun ayar yapmak lazım. Kullanıcı ağırlığına uyarlama yay gücü ile yapılıyor; ağırlığa uygun yay olmadığı sürece diğer ayarların tutması mümkün değil zaten...

    Benim NC'nin ön yaylarını (orijinal yayları çıkarıp ağırlığıma uygun progresif yay), amortisörün maşada durduğu yeri (1cm yukarı almıştım - yeni yayların geometriye yaptığı etkiyi dengelemek için), yağını (10 yerine 15) ve arka amortisörü tamamen (bana uygun yayı olan, rebound ayarlı) değiştirtmiştim. Motosiklet resmen bambaşka bir şey olmuştu. 2 sene önce 3.500TL'na mal olmuştu ama motosiklet (denge / kararlılık / güvenirlik ve konfor açısından) kendisinden 10-15.000TL daha pahalı motosikletlerin kalitesine bir sürüş sunmaya başlamıştı. (NC'yi bilenler bilir, amortisörleri pek iyi değil; önler yüklenince 3 git-gel yapmadan durmaz, arka da adamı zıplatır 30-35.000'den sonra her an patlayacak korkusu verir... Ön amortisörleri yeni modellerde güncellediler ama hangi tarihten itibaren bilmiyorum. Benim motosiklet 2015'ti.)

  20. #40
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)