Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorculuğa giriş, başlangıç.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Merhabalar, eminim bu konuda çok konu açılmıştır. Ancak değerli öneri ve tavsiyelerinizi istiyorum. Çünkü kime sorsam farklı söylüyor. Ben 24 yaşındayım. 2-3 ay içerisinde Motor ehliyetimi alacağım şuan için bir planlamam yok. Daha önce vitesli motor sürmedim tecrübem yok. Motorları araştırıyorum, internetteki başlangıç tavsiyeleri, motorları vs araştırıp izliyorum herkes önce scooter ile başlanmasını söylüyor daha sonra motor yükseltmeyi öneriyorlar. tabii mantıklı bir şey ancak ben motor satıp tekrar almayı pek istemiyorum şahsen o yüzden hem başlangıç düzeyinde olan hem de uzun yola götürebilecek 15 bin tl'yi geçmeyen bir motor istiyorum 10-12 bin tl arası daha makul tabii. Ne önerirsiniz? Otomatik mi Vitesli mi? Ek olarak aktarabileceğiniz tecrübeleriniz varsa okumayı çok isterim. Teşekkürler ^,^


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Cbr 250 al o zaman ama once ekipman ve eğitim
    Veganomi bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Temiz ve düzgün bir cbr250 bulmaya çalışın. Bulabilirseniz ki biraz araştırarak bulunur, tam aradığınız motor.
    Veganomi bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    CBR 250 cidden güzel bir motor daha önce de denk gelmiştim araştırırken ancak boyum 1.70 sizce rahat kullanabilir miyim?

  5. #5

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Ölene kadar aynı motoru mu kullanmayı planlıyorsun ? 3-5 bin km sonra zaten baslayacaksin neye geçeyim demeye. Önce 2 tekerle trafikte konunlanma, Frene alışma, motora hakimiyet konularını halletmek gerekli. Bunlar için de skuter biçilmiş kaftan. Binersin fıtı fıtı gidersin. CBR 250 nin düzgününü bulmak define bulmak gibi birşey. Sonra yatırıp kıracaksın karenaj falan canın acıyacak. Ben düşmem deme düşeceksin.Cbr 250 nin sele yüksekliği 78.5 cm parmak ucuyla durcaksın motor üzerinde bu da yeni başlayan için sıkıntı.
    Ekipman bütçen ne kadar onu da bir netlestirmelisin.Ekipman almadan motor alırsan ekipmana paran kalmaz. Sonra düşünce uf olursun. Bunu istemeyiz.

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölene kadar aynı motoru mu kullanmayı planlıyorsun ? 3-5 bin km sonra zaten baslayacaksin neye geçeyim demeye. Önce 2 tekerle trafikte konunlanma, Frene alışma, motora hakimiyet konularını halletmek gerekli. Bunlar için de skuter biçilmiş kaftan. Binersin fıtı fıtı gidersin. CBR 250 nin düzgününü bulmak define bulmak gibi birşey. Sonra yatırıp kıracaksın karenaj falan canın acıyacak. Ben düşmem deme düşeceksin.Cbr 250 nin sele yüksekliği 78.5 cm parmak ucuyla durcaksın motor üzerinde bu da yeni başlayan için sıkıntı.
    Ekipman bütçen ne kadar onu da bir netlestirmelisin.Ekipman almadan motor alırsan ekipmana paran kalmaz. Sonra düşünce uf olursun. Bunu istemeyiz.
    öncelikle yorumun için teşekkür ederim haklısın sadece hemen motor değişecek maddiyatım olmaz diye düşünüyorum o yüzden öyle söyledim elbette ki değişirim zamanla. skuter derken tam olarak örnek verebilir misiniz? maxi scooter mı scooter mi sadece kaçlık bide?

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 250 cidden güzel bir motor daha önce de denk gelmiştim araştırırken ancak boyum 1.70 sizce rahat kullanabilir miyim?
    1.70 boy cbr250 için yeterli. Bizzat kullandım, iyi biliyorum. 1.78 boy ile ayaklarımın tamamını yere rahatça bastığımda bile hala pay kalıyordu.

    Bir de CBR250'nin temizi bulunur, siz kulak asmayın yok diyenlere. Bir sürü var piyasada. Arkadaşım iyi bir ekspertiz ile 50 küsür bin km'de aldı, tek sorun yaşamadan bindi, tek sorun yaşamadan sattı.

    Unutmadan, CBR250 grenajlı motor, düşünce grenajı kırılır, sen iyisimi scooter al diyen arkadaşlar olacaktır, kulak asmayın onlara. Siz hiç grenajsız scooter gördünüz mü? Düşünce darmadağın oluyor grenajları. CBR'da yine koruma takozu falan takarsınız, bir nebze korur. Scooterlerde o şansınız da yok.
    Veganomi ve Umit1923 bunu beğendiler.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  8. #8
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    kim diyor temizi yok diye benimkine bebek gibi bakıyorum ben

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    KTM Duke 125 yada 200 nasıl ? boy 170 olduğu için rahatlıkla yere basabileceğim ve sırtı öne yatırmadan sürebileceğim bir motor düşünüyorum yoksa işin içinden çıkamayacağım sanırım.

  10. #10
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM Duke 125 yada 200 nasıl ? boy 170 olduğu için rahatlıkla yere basabileceğim ve sırtı öne yatırmadan sürebileceğim bir motor düşünüyorum yoksa işin içinden çıkamayacağım sanırım.
    Boya çok takılmayın hocam. kızlar bile mt25 alıp kullanıyor. cb125r cb250r mt125 mt25. bunlara bakın. ktm pahalı ve servis ağı yaygın değil

  11. #11

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KTM Duke 125 yada 200 nasıl ? boy 170 olduğu için rahatlıkla yere basabileceğim ve sırtı öne yatırmadan sürebileceğim bir motor düşünüyorum yoksa işin içinden çıkamayacağım sanırım.
    KTM servis ve parça maliyeti olarak üzer. Katlanırım diyorsan en az 200 cc olanını tavsiye ederim.

    Bunun yanında, eğer naked motor olur, rahat olsun diyorsan dostum, suzuki inazuma . Bütçeyi bir tık artırabilirsen, temiz olanını alırsan oldukça keyifli olur. Konforlu, kaliteli, dik bir oturuş pozisyonuna sahip bir motordur. Biraz araştırıp MT25 de bulmaya çalışabilirsin. İkinci eli inazumaya göre daha iyi. Ancak ikisi için de 15 binin biraz üzerine çıkman gerekecektir.

    Bence bir cbr250 bul, üzerine otur bir kontrol et oturuş pozisyonunu. Ben kesintisiz 300 km, bir günün içinde 600 km yaptım CBR250 ile, rahatsız etmedi. Öyle fazla yatık bir oturuş pozisyonuna sahip değil. Dediğim gibi, en olmadı bul bir tane satılık, git hem motoru incele, hem de otur selesine, bak bakalım istediğini veriyor mu. O bütçe ile alabileceğin en ideal motordur japon grubunda.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boya çok takılmayın hocam. kızlar bile mt25 alıp kullanıyor. cb125r cb250r mt125 mt25. bunlara bakın. ktm pahalı ve servis ağı yaygın değil
    cb125r a bir kez bindim dediğiniz gibi boyun sorun olduğunu bile hissetmedim ancak biraz fazla geldi bana maddi açıdan
    ek olarak 125cc lik motorlar ile uzun yol yapılır mı sizce? istanbul-izmir gibi?

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb125r a bir kez bindim dediğiniz gibi boyun sorun olduğunu bile hissetmedim ancak biraz fazla geldi bana maddi açıdan
    ek olarak 125cc lik motorlar ile uzun yol yapılır mı sizce? istanbul-izmir gibi?
    uzun yol için 250 cc tavsiye ederim. Her motor ile uzun yol yapılır ancak, uzun yolda kamyonlar tarafından bile sollanmak hiç iyi olmuyor. 250cc bir motor ile daha rahat edersin hocam uzun yolda.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yol için 250 cc tavsiye ederim. Her motor ile uzun yol yapılır ancak, uzun yolda kamyonlar tarafından bile sollanmak hiç iyi olmuyor. 250cc bir motor ile daha rahat edersin hocam uzun yolda.
    anladım, cb250r ı listeme aldım ek olarak başka ne önerirsiniz? 250cc maddi açıdan da uygun olan?

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Servis ve yedek parça fiyatlarını bir kenara bırakırsak, bunların yanında alırken fiyatı bütçe dahilinde olabilecek motorlar;
    İnazuma (suzuki)
    Ninja250SL/Naked versiyonu mevcut (kawasaki)
    R/MT25 (yamaha)
    Duke200-250 (KTM)
    RX3İ (Mondial)
    TNT25/TNT250 (Benelli)
    250NK (CF Moto) (İnceleyenler genelde övmüş, değerlendirilebilir, ancak arkasında mondial olması pek iç açıcı değil)
    Wolf SB250 NI (SYM) (Bu motoru kullananlar çok seviyor, ancak yedek parça ve servis ağı sıkıntısı büyük handicap )

    Yukarda bahsettiğim motorların tamamına yakınının inceleme videosu mevcut youtube üzerinden bakabilirsiniz. Ben yamaha, suzuki, honda üçlüsünden yana tercih yapmanızı öneririm, ancak son karar sizin tabiki. Bence inceleme/test videolarını bir seyredin. Bunlara ek olarak 200cc olan bajaj pulsar da var, ancak ben sütten ağzımı yaktım bajaj ile, kimseye önermiyorum.
    Veganomi bunu beğendi.

  16. #16
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb125r a bir kez bindim dediğiniz gibi boyun sorun olduğunu bile hissetmedim ancak biraz fazla geldi bana maddi açıdan
    ek olarak 125cc lik motorlar ile uzun yol yapılır mı sizce? istanbul-izmir gibi?
    yapılır yapılmasına ama yorucu ve sıkıcı olur. Sollamalarda sıkıntı yaşatır. O yüzden 250cc gayet makul. Naked istediğiniz için MT25 ve CB250R araştırmalarına başlayın
    Veganomi bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Şuan için CB250R ve Mt25 ve Duke 200 ü inceliyorum ama CB250R daha yakın geliyor 3nden birini seçeceğim umarım teşekkür ederim önerileriniz için ^^

  18. #18

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuan için CB250R ve Mt25 ve Duke 200 ü inceliyorum ama CB250R daha yakın geliyor 3nden birini seçeceğim umarım teşekkür ederim önerileriniz için ^^
    Yardımcı olabildiysek ne ala
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  19. #19
    Herscel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KTM 1290 Super Duke GT - 2021
    Alıntı Veganomi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, eminim bu konuda çok konu açılmıştır. Ancak değerli öneri ve tavsiyelerinizi istiyorum. Çünkü kime sorsam farklı söylüyor. Ben 24 yaşındayım. 2-3 ay içerisinde Motor ehliyetimi alacağım şuan için bir planlamam yok. Daha önce vitesli motor sürmedim tecrübem yok. Motorları araştırıyorum, internetteki başlangıç tavsiyeleri, motorları vs araştırıp izliyorum herkes önce scooter ile başlanmasını söylüyor daha sonra motor yükseltmeyi öneriyorlar. tabii mantıklı bir şey ancak ben motor satıp tekrar almayı pek istemiyorum şahsen o yüzden hem başlangıç düzeyinde olan hem de uzun yola götürebilecek 15 bin tl'yi geçmeyen bir motor istiyorum 10-12 bin tl arası daha makul tabii. Ne önerirsiniz? Otomatik mi Vitesli mi? Ek olarak aktarabileceğiniz tecrübeleriniz varsa okumayı çok isterim. Teşekkürler ^,^
    Hayırlı olsun motorculuğa başlangıç serüvenin. Şu an tam işin giriş noktasındasın ki o da foruma ne alayım diye danışmak oluyor. Nereden mi biliyorum? Çünkü ve büyük çoğunluk yine buralardan başladı. Ya bakınarak ya da konu açarak. Bu süreç işin en güzel yerlerinden. Gelsin videolar gitsin tavsiyeler, hesaplar yapılsın hayaller kurulsun. Peki niye? Aşamaları hatasız atlatmak için.

    Bu işin sanal ortamda bakınıp hayalleri kurduktan sonra gerçek hayatta başlangıç için en doğru başlama yeri eğitim alma aşaması. Araştırın... "İki saat eğitimi aldın, şu kadar parayı ver ve koşarak uzaklaş burdan" konseptinden ziyade sizinle uğraşacak ve gerçekten motosiklet kullanma kabiliyetinizi geliştirecek eğitmenleri araştırın. Paranızın karşılığını en verimli almak isteyeceğiniz aşama burası çünkü. İyi eğitim. Ufak motorlarla başlayıp sonrasında büyük motorları da test edebileceğiniz, en azından üzerine oturup birkaç tur atabileceğiniz, bir eğitim tercih edin. Zaten motosikleti kullanmaya başladıktan sonra, farklı modelleri de görüp kullanır sizi en mutlu edecek sınıfı hem tarz hem büyüklük açısından bulursunuz. Sevdiğim bir abimin bir lafı var, "motosikletini sev, ona iyi bak fakat hiçbir zaman bağ kurma. Alıcısı gelirse sat, yeni motorlar denersin" diye. Dolayısı ile hiç değiştirmeyeceğim diye motosiklet tercihi yapmayın. Sonrasında motor ve ekipman bakmaya başlayın. Motor konusunda mutlaka tarafsız kişiler tarafından kontrollerini yaptırın. Ekipman konusunda ise kullanan kişilerden tavsiye alabilirsiniz.

    Ben geriye dönüp baktığımda yaptığımdan memnunum ve iyiki yapmışım diyorum. Peki ne mi yaptım? İyi bir eğitim aldım. Bisiklet kullanabilir ama vitesli motosikleti sadece kapalı alanda test edebilir aşamadayken (0 noktası sayılabilir) ufak 100cc motorla başladık. 150cc 660cc derken sonra kendi motosikletimi aldım. Evet kursa başladıktan 1.5 ay sonra aldım motoru. Kursa başlarken MT25 alırım 10bin sonra büyütürüm sonra bi 20bin sonra büyütürüm kafasından kurtulup istediğim motosikleti aldım. Alanda daha önce kurs motorları ile yaptığım eğitimleri kendi motosikletimle yapmaya başladım. Kapalı alan eğitimlerini de viraj eğitimlerini de tekrarladım. Bu süreçte yer yer zorluk yaşadığım zamanlar oldu fakat iyi eğitim ve bilinçli kullanım sayesinde hepsinin üstesinden geldim. Hala kurulan parkurlara katılırım... Hem eğlence hem eğitim. Bu arada kendime itirafımdır 5 yıl önce büyük motosiklet almış olsaydım yüksek ihtimalle tehlikeli bir kaza geçirirdim diye. O yüzden eğitim kadar olgunluk da önemli. Yaklaşık 1.5 yıldır beraberiz. Memnunum mutluyum.
    ttonay ve Umit1923 bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Karar verme aşamasında
    Alıntı Herscel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun motorculuğa başlangıç serüvenin. Şu an tam işin giriş noktasındasın ki o da foruma ne alayım diye danışmak oluyor. Nereden mi biliyorum? Çünkü ve büyük çoğunluk yine buralardan başladı. Ya bakınarak ya da konu açarak. Bu süreç işin en güzel yerlerinden. Gelsin videolar gitsin tavsiyeler, hesaplar yapılsın hayaller kurulsun. Peki niye? Aşamaları hatasız atlatmak için.

    Bu işin sanal ortamda bakınıp hayalleri kurduktan sonra gerçek hayatta başlangıç için en doğru başlama yeri eğitim alma aşaması. Araştırın... "İki saat eğitimi aldın, şu kadar parayı ver ve koşarak uzaklaş burdan" konseptinden ziyade sizinle uğraşacak ve gerçekten motosiklet kullanma kabiliyetinizi geliştirecek eğitmenleri araştırın. Paranızın karşılığını en verimli almak isteyeceğiniz aşama burası çünkü. İyi eğitim. Ufak motorlarla başlayıp sonrasında büyük motorları da test edebileceğiniz, en azından üzerine oturup birkaç tur atabileceğiniz, bir eğitim tercih edin. Zaten motosikleti kullanmaya başladıktan sonra, farklı modelleri de görüp kullanır sizi en mutlu edecek sınıfı hem tarz hem büyüklük açısından bulursunuz. Sevdiğim bir abimin bir lafı var, "motosikletini sev, ona iyi bak fakat hiçbir zaman bağ kurma. Alıcısı gelirse sat, yeni motorlar denersin" diye. Dolayısı ile hiç değiştirmeyeceğim diye motosiklet tercihi yapmayın. Sonrasında motor ve ekipman bakmaya başlayın. Motor konusunda mutlaka tarafsız kişiler tarafından kontrollerini yaptırın. Ekipman konusunda ise kullanan kişilerden tavsiye alabilirsiniz.

    Ben geriye dönüp baktığımda yaptığımdan memnunum ve iyiki yapmışım diyorum. Peki ne mi yaptım? İyi bir eğitim aldım. Bisiklet kullanabilir ama vitesli motosikleti sadece kapalı alanda test edebilir aşamadayken (0 noktası sayılabilir) ufak 100cc motorla başladık. 150cc 660cc derken sonra kendi motosikletimi aldım. Evet kursa başladıktan 1.5 ay sonra aldım motoru. Kursa başlarken MT25 alırım 10bin sonra büyütürüm sonra bi 20bin sonra büyütürüm kafasından kurtulup istediğim motosikleti aldım. Alanda daha önce kurs motorları ile yaptığım eğitimleri kendi motosikletimle yapmaya başladım. Kapalı alan eğitimlerini de viraj eğitimlerini de tekrarladım. Bu süreçte yer yer zorluk yaşadığım zamanlar oldu fakat iyi eğitim ve bilinçli kullanım sayesinde hepsinin üstesinden geldim. Hala kurulan parkurlara katılırım... Hem eğlence hem eğitim. Bu arada kendime itirafımdır 5 yıl önce büyük motosiklet almış olsaydım yüksek ihtimalle tehlikeli bir kaza geçirirdim diye. O yüzden eğitim kadar olgunluk da önemli. Yaklaşık 1.5 yıldır beraberiz. Memnunum mutluyum.
    Çok güzel yazmışsınız teşekkür ederim tecrübelerinizi aktardığınız için eğitim konusunu da araştırıyorum dediğiniz gibi önümüzdeki ay'a planladım bakalım inşallah ilk adımlarımı atacağım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler