Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Supap Ayarı Nasıl Yapılır?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Selamun aleykum kuba razore 100 motosiklete sahibim supap sesini duyduğumdan dolayı supap ayarı yapmak istiyorum mondial servisine yaptırdım elle yaptılar ama pek memnun değilim kendim yapmak istiyorum SENTİL ÇAKISI mevcut 0,06 - 0,0,8 değerlere sahip... Yardımcı olurmusunuz?

    Piston üst ölü noktaya geldiğini nasıl anlarım? işaretlerin olduğu kapağı söktüm volanda sırasıyla şöyle işaretler var ( l l ve F l ve T l ) iki cizgi ve F l Ve T l şeklinde işaretlerin resimleri aşağdaki gibi

    NOT: Volanı çevirdiğimde İki çizgiden sonra F l ve T l işareti geliyor şimdi hangi işaretteyken piston üst ölü noktada olup supap ayarına geçilmesi gerektiği andır?








    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Subap ayarı için T nin yanında ki çizgiyi üstteki çizgiye getirmelisin tam garanti olmasi açısından sökülüyorsa en üstteki subap muhafazasını yada yine sökülüyorsa eksantrik zinciri muhafazasını Sökmen iyi olur. Motorun komple fotoğrafı varmı daha isabetli yardımcı olabilirim
    Sente ayarı için birçok yerden işaret alabilirsin

  3. #3

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Supap ayari için:

    1-Motor tam soğuk olacak

    2-Uygun değerde sentil çakisi olacak

    3-Motor uygun senteye getirilecek(ÜÖN)

    4-Supap tapalari sökulecek

    5-Piyano saplamasi 8nolu anahtarla gevşeltilip,sentil ile katalog degerindeki boşluk verilecek(tatli sıkı)ardindan anahtarla sağlamlanacak.

    Bu işlemler diğer supaplarada uygulanacak.

  4. #4

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supap ayari için:

    1-Motor tam soğuk olacak

    2-Uygun değerde sentil çakisi olacak

    3-Motor uygun senteye getirilecek(ÜÖN)

    4-Supap tapalari sökulecek

    5-Piyano saplamasi 8nolu anahtarla gevşeltilip,sentil ile katalog degerindeki boşluk verilecek(tatli sıkı)ardindan anahtarla sağlamlanacak.

    Bu işlemler diğer supaplarada uygulanacak.

    Uygun değerlerde sentili çakısı var volandaki işaretleri kamerayla çektim konudaki resimler T l işaretindeykenmi ayarlamam lazım ?

  5. #5

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı Bıdık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygun değerlerde sentili çakısı var volandaki işaretleri kamerayla çektim konudaki resimler T l işaretindeykenmi ayarlamam lazım ?
    Evet T yani time(zaman) demek bu konumda ayar yapacaksin

  6. #6

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet T yani time(zaman) demek bu konumda ayar yapacaksin
    T l işaretindeyken supapları kontrol ettiğimde hiç boşluk yok yani supaplar çok sıkı durumdalar gibi 0,0,2 sentil bile girmiyor ilk 500 bakıma gitmiştim supaplardan ses geliyor diye usta ayarladı acaba cokmu sıktı çünkü motosiklette gaz verdiğin zaman takılı kalıyor rolantiye düşmüyor acaba supaplar sıkı durumdamı çünkü T işaretinde iken supaplarda hiç boşluk yok tıkırdı sesi bile gelmiyor yükteymiş gibi belki egszoz zamanındadır dedim defalarca volanı çevirip T işaretine getirip tekrar kontrol ettiğimde supaplar sıkı haldeler 02 sentil bile girmiyor yani supaplar sıkı zannedersem?

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı Bıdık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    T l işaretindeyken supapları kontrol ettiğimde hiç boşluk yok yani supaplar çok sıkı durumdalar gibi 0,0,2 sentil bile girmiyor ilk 500 bakıma gitmiştim supaplardan ses geliyor diye usta ayarladı acaba cokmu sıktı çünkü motosiklette gaz verdiğin zaman takılı kalıyor rolantiye düşmüyor acaba supaplar sıkı durumdamı çünkü T işaretinde iken supaplarda hiç boşluk yok tıkırdı sesi bile gelmiyor yükteymiş gibi belki egszoz zamanındadır dedim defalarca volanı çevirip T işaretine getirip tekrar kontrol ettiğimde supaplar sıkı haldeler 02 sentil bile girmiyor yani supaplar sıkı zannedersem?
    Evet,

    İlk mesajda belirttim.

    Supap ayarinin birinci şarti

    MOTOR TAM SOĞUK OLACAK
    Ilık bile olsa ayar yanıltır,sağlikli olmaz.

    Yaz mevsimi

    Min 8-10saat

    Kış mevsimi

    Min 6-8 saat

    Beklenilecek,

    Eski motorum,Xmax bakimini yaptirdigim ustama akşam 17-18 gibi birakirdim,sabah ilk işi supap ayarlarini yapmak olurdu.(sordugumda ise,motor iyice soğumasi gerekli diyordu)

    14 bin km kullandim,emsallerine gore hem daha az yakardi,hemde daha iyi uzardi.tecrubeyle sabit.

    Hee,sicak motora ayar yapmaya çalişan ustayim diyen tiplerde gördüm,selami sabahi kestim..
    Bıdık bunu beğendi.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Sadece işaretlere bakarak senteyi bulamazsın , volantı saat yönüne çevir , T ye yaklaşırken buji yuvasından kuvvetli hava üflemeli , aksi halde işareti görsen bile motor sentede değildir , en doğru supap ayarı için yine volantı saat yönünde döndürürken emme supabı takip edilmeli , açıldıktan sonra tamamen kapandığında her iki supapda ayarlanabilir , ayrıca aşırı yıpranmış motorlar el yordamı ile daha uygun ayar tutar , piyanolar çene yapmış denir ve sentil kullanmak yanıltabilir..

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motor sicak iken,

    Supaplar isidan kaynakli çalişma boşluğunda olur.

    Ee bu halde ayar yaparsan,

    Katalog degeri 0.8ise haliyle sicak iken 0.10-0.12 olacak neden??

    Basit,motor sicak,malzeme sicak,yag sicak,kapak sicak..vs.

    Sen bu konumda ayar yaparsan,açikligi daraltmak durumundasin,ve yanilacaksin

    Sonuc olarak motor sogudugu zaman,bu deger 0.3-0.4 olacak.

    Malum,

    Motor isindigi zamanki supap sesiyle,soguk haldeki sesi nasil ayni degilse,ayni durum.

    Sentil boşlugu bir toleranstir,yani hoşgörü baska bir değişle calişma esnekligidir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------

    Edit:

    Ayar öncesi,

    Piyanolari elinle sağa sola oynat,boşluk hakkinda daha saglikli ve net sonuç alirsin.

  10. #10

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sicak iken,

    Supaplar isidan kaynakli çalişma boşluğunda olur.

    Ee bu halde ayar yaparsan,

    Katalog degeri 0.8ise haliyle sicak iken 0.10-0.12 olacak neden??

    Basit,motor sicak,malzeme sicak,yag sicak,kapak sicak..vs.

    Sen bu konumda ayar yaparsan,açikligi daraltmak durumundasin,ve yanilacaksin

    Sonuc olarak motor sogudugu zaman,bu deger 0.3-0.4 olacak.

    Malum,

    Motor isindigi zamanki supap sesiyle,soguk haldeki sesi nasil ayni degilse,ayni durum.

    Sentil boşlugu bir toleranstir,yani hoşgörü baska bir değişle calişma esnekligidir..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------

    Edit:

    Ayar öncesi,

    Piyanolari elinle sağa sola oynat,boşluk hakkinda daha saglikli ve net sonuç alirsin.
    T işaretindeyken supaplarda hiç boşluk yok belki egsoz zamanındadır diye düşündüm defalarca volanı saat yönün tersine doğru cevirip T işaretine gelip tekrar denediğimde yine aynı hiç boşluk yok supapları ayarlıyan usta sıkı ayarlardı sanırım cünkü normalde boşluk olması gerekmiyormu? ama şöyle bir test te yaptım volandaki iki cizgi ve FI işaretine getiriğimde supaplarda hafif bi boşluk oluşuyo tıkırdı sesleri geliyo neden sente işaretindeyken tıkırdı sesleri gelmiyorda diğer işaretlerdeyken tıkırdı sesleri geliyor? diğer işaretler ne işe yarıyor egzoz emme zamanları mı yoksa normal mi?

  11. #11
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Tam emin olmak için bujiyi söküp pistonun hareketini buji deliğinden ışık tutarak gözlemleyerebilirsin. Sırasıyla T ve F çizgilerine getirip pistonun konumuna bakabilirsin

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı Bıdık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    T işaretindeyken supaplarda hiç boşluk yok belki egsoz zamanındadır diye düşündüm defalarca volanı saat yönün tersine doğru cevirip T işaretine gelip tekrar denediğimde yine aynı hiç boşluk yok supapları ayarlıyan usta sıkı ayarlardı sanırım cünkü normalde boşluk olması gerekmiyormu? ama şöyle bir test te yaptım volandaki iki cizgi ve FI işaretine getiriğimde supaplarda hafif bi boşluk oluşuyo tıkırdı sesleri geliyo neden sente işaretindeyken tıkırdı sesleri gelmiyorda diğer işaretlerdeyken tıkırdı sesleri geliyor? diğer işaretler ne işe yarıyor egzoz emme zamanları mı yoksa normal mi?
    Değil

    Bujiyi sök

    Buji deligine tornavida sok

    Tornavidanin ucu piston tepesine temas edecek

    Volani döndur(saat yönü tersine)

    Tornavida inip çikacak

    Tornavidanin en yukarda oldugu konumda(PistonÜÖN)

    Ayari yapacaksin

    Oda olmazsa,

    Egzantrik zincir konumun hatali olabilir,bir iki diş kayik takilmis olabilir..

    Egzozda patirti catirti var mi?
    Gaz yemede sorun
    Fazla tuketim
    İsteksizlik
    Boğulma
    Motorla 10km gidip,stop edip,tekrar calistirmada zorluk

    Hatta ve hatta,

    O bahsettigin ustanin hatasi olabilir.

    Ust kapak daha once sökuldumu?

  13. #13

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil

    Bujiyi sök

    Buji deligine tornavida sok

    Tornavidanin ucu piston tepesine temas edecek

    Volani döndur(saat yönü tersine)

    Tornavida inip çikacak

    Tornavidanin en yukarda oldugu konumda(PistonÜÖN)

    Ayari yapacaksin

    Oda olmazsa,

    Egzantrik zincir konumun hatali olabilir,bir iki diş kayik takilmis olabilir..

    Egzozda patirti catirti var mi?
    Gaz yemede sorun
    Fazla tuketim
    İsteksizlik
    Boğulma
    Motorla 10km gidip,stop edip,tekrar calistirmada zorluk

    Hatta ve hatta,

    O bahsettigin ustanin hatasi olabilir.

    Ust kapak daha once sökuldumu?
    Daha sıfır motor 800 kmde dediklerinin hiçbiri yok ama şöyle birşey var gazı verdiğin zaman rolantı yüksekte kalıyor 4-5 bin devirde takılı kalıyor rolantiye düşmüyor.

    Bu arada bujiyi söktüm flash la baktım buji yuvasına volanı saat yönün tersine çevirip T I işaretine getirdim buji yuvasından piston yukarda gözüküyor burada sorun yok ama şu işaretleride test ettiğimde II ve F I bu işaretlerdede piston yukarda oluyor burasını anlamadım?

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX125 & INNOVA125 & CBF150 Cafe Racer & MT-07ABS
    Alıntı Bıdık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha sıfır motor 800 kmde dediklerinin hiçbiri yok ama şöyle birşey var gazı verdiğin zaman rolantı yüksekte kalıyor 4-5 bin devirde takılı kalıyor rolantiye düşmüyor.

    Bu arada bujiyi söktüm flash la baktım buji yuvasına volanı saat yönün tersine çevirip T I işaretine getirdim buji yuvasından piston yukarda gözüküyor burada sorun yok ama şu işaretleride test ettiğimde II ve F I bu işaretlerdede piston yukarda oluyor burasını anlamadım?
    Hiç gaz kolu veya telinin takılmış olma ihtimalini gözden geçirdiniz mi?

    Sorununuzla konunun ilgisi yok da

  15. #15

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç gaz kolu veya telinin takılmış olma ihtimalini gözden geçirdiniz mi?

    Sorununuzla konunun ilgisi yok da
    takılma gibi bir durum yok yağ gibi akıyor T işaretindeyken supaplarda hiç boşluk yok acaba tamirci supapları sıktığından dolayımı oluyor ilk çalışmasında problem yok

  16. #16
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değil

    Bujiyi sök

    Buji deligine tornavida sok

    Tornavidanin ucu piston tepesine temas edecek

    Volani döndur(saat yönü tersine)

    Tornavida inip çikacak

    Tornavidanin en yukarda oldugu konumda(PistonÜÖN)

    Ayari yapacaksin
    Bu güzel anlatıma bir ek yapalım, tornavida değil de içecek pipeti kullanmak daha kolay ve sağlıklı olur.
    efendy06 bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu güzel anlatıma bir ek yapalım, tornavida değil de içecek pipeti kullanmak daha kolay ve sağlıklı olur.
    Kesinlikle öyle abi,

    Hatta tahta yassi şiş uzerine kalemle işaret atarak,strok(kurs)boyu kadar hareket saglayarak belirlemiş oluruz

    Örnek:

    Strok 57.8 gibi.

  18. #18

    Üyelik
    08 Haziran 2019
    konu güncel yardımcı olacak ?

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı Bıdık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu güncel yardımcı olacak ?
    dostum piston tepesine tornavida sokarak yada o işaretlere bakarak senteyi bulamazsın , ha bulursun ama yüzde elli ihtimalle , sana yazdım emme supapının açılışını takip et , bujiyi söktüysen piston yukarı çıkarken ( motoru çevirdigin tarafdan bakınca volan saat yönüne dönecek) kuvvetli bir üfleme gelecek , aksi halde sentede degil supap bindirmesindedir motor , her iki supapda hafif açıktır ayar olmaz..

  20. #20

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Sübap ayarı için sadece üst külbütör kapağını ya da, varsa sübap ayar tapalarını sökeceksin, bujiyi sakın sökme sonra volant tapasını söküp 17 ya da 19 lokma ile volantı çevireceksin, bu çevirme esnasında piston 2 defa yukarı çıkar birinde sıkıştırma ve ateşleme (zorlanır), ikincisi ise tahliye ve emme (boş döner ) senin sübap ayarı yapman için sıkıştırma ve ateşleme konumuna alman lazım, bunun için lokma kolunu çevirince sıkıştırma ve ateşlemede zorlanır, tam tepeye gelince bir anda boşa çıkar o esnada lokma boşa dönmeden durdurman lazım ,yanılmıyorsam volant da T işareti görünecek.

    Üst tarafda sübap keplerindeki saplamalar boşa çıkar el ile kontrol edersen boşta olduklarını hissedersin, şimdi sana birtane karga burnu ve bir tane de 9 yarım anahtar lazım 8/9 yıldız anahtarda olur dar alanlarda pek kullanılmıyor,

    Şimdi gelelim ayara yarım anahtarı kontra somuna tak karga burnu ile de somunun saplamasını tut, somunu gevşetirken oynamasın karga burnu ile tutcağın saplamanın küçücük kare bir başı var, somunu genellikle gevşemesin diye hayvangibi sıkarlar biraz zorlaman gerek yeterki karga burnunu sağlam tut, saplamanın ayarı kaçmasın araya yapmak istediğin sentil çakısını sok girer ya da girmez sapmadan ayarını yap ve nasıl gevşettiysen öyle sık sıkarken karga burnunu sağlam tut saplama oynamasın sen sadece kontra somunu sıkacaksın hepsi bu.

    Bazı ustalar sübaplar yeni değişince ayarı bilerek fazla bırakırlar şakır şakır ses yapar, ama 1 hafta sonra parça alışmasından sonra sübaplara tam ayar çekilir .

    Verdiğim görseller tamamen bilgi amaçlıdır

    Karga burnu ile tutup anahtarla geevşeteceğin parça resmi linkde.

    http://www.motojenik.com.tr/Kulbutor...-125-Adet.html

    Buda saplama ve somunun bağlı olduğu kep denilen parça.

    https://www.mopetsan.com.tr/41055/kulbutor-fizy

    Senin motorda sübap tapası yok sen üst külbütör kapağını komple sökmen lazım.
    Takıldığın yer olursa bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım.


    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)