Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

astar ve vernik ne kadar önemli?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2017
    motorumun birkaç parçasını boyacağım, eski motorumda da 8-10 parça boyamıştım ve zımparalayıp 2 kat boya atmıştım gayet kalıcı olmuştu.

    şuan 883 sportster sahibiyim, gidon, alt sakal ve sissy barı bugün boyamayı düşünüyorum ama malum makinenin değeri arttıkça insanın cesareti de azalıyor, 2 demir 1 plastik parça boyayacağım güzel bir zımpara sonrası yüzeyi sildikten sonra 2 kat ince boya atmanın sorun olmayacağını düşünüyorum.

    bu konu hakkında bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Astar boyadan önce atılır. Genelde metal yüzeylere korozyonu önleme amaçlı atılır ama yinede her türlü yüzeyde boyanın kalıcı olma süresini arttırır. Vernikte aynı şekilde amacı boyaya zarar veren her türlü dış etkenden korumak. Güneş vb gibi.

    Yapılacak işlem sırasıyla;
    Birkaç kat astar 15dk kuruma
    birkaç kat boya 15dk kuruma
    Birkaç kat vernik ve en az 2 gün kurumasını beklemelisiniz. Birkaç saatin sonunda kurumuş gibi gözükse de malzemeyi elinize aldığınızda parmak iziniz kalır yada boyayı bozabilirsiniz.

    Yüksek dereceli boya fırınınız olmadığı sürece sprey boyanin birkaç gün kurumasını beklemelisiniz

  3. #3

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Astar boyaya altlık oluşturması için atılan bir tabakadır ve boyaya göre daha ince (seyrek) bir yoğunluğa sahiptir.Primer diye de geçer. Üzerine atılacak boya katmanının yüzeye tutunmasını da arttırır. Uygulama direktifleri mutlaka kutuda yazar. Ona gore kaç kat atılır katlar arasında ne kadar beklenir onlara uymak gerekir. Vernik denilen son tabaka şeffaf uygulama koruyucu mahiyettedir ve arkadaşımızın dediği gibi kısa sürede priz almaz. Boyayı alırken astar+ara katman + koruyucu son katman birbirine uyumlu olacak şekilde sorarak almanız gerekli.
    Korozyona karşı daha dayanıklı olmasını istiyorsanız antipas özellikli bir astar kullanmalısınız.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)