Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yüksek hızda hangi fren kullanılarak durulur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    Arkadaşlar videoları izliyorum kafama bir şey takıldı ben yüksek hıza çıksam hangi freni kullanarak durabilirim veya biraz yavaşlayıp devam edebilirim anlatmak istediğim adam 250 260 ile gidiyo otobanda yeri geldiğinde sağlı sollu şimdi bu süratte giderken ani bir durumda sadece ön frenmi kullanılır arka frenmi kullanılır yoksa 2 frenide aynanda sıkmak gerekir şöyle birşey var bazı videolarda arka frenin kitlendiğini ve adamın kaza yaptığını gördüm bunu gördüğüm için arka frenden korktum yüksek hızda arka fren kullanılmaz sadece önü sıkıp yavaşlayıp devam etmeliyiz diyebilirmiyiz doğrumudur gördüğüm kadarıyla yüksek süratte 230 250 + arka fren kitlenirse %100 kaza yaparız gibi geldi yüksek süratte hangi freni kullanıyosunuz inşalla anlatabilmişimdir. Yüksek süratte arka fren tehlikeli gibi geldi doğrumudur bunun doğrusu nedir acaba böyle videolar çekilmemiş hiç insanlar diyoki ön fren arka fren birlikte kullanılır virazda ön fren kullanılmaz ani birşeyde ön ve arkayı düzgün sıkarak birde vites küçülterek yavaşlanır başkada birşey anlatan yok ee peki YÜKSEK SÜRATTE HANGİ FREN KULLANILIR O KADAR KULLANICI HOCA VAR BİRİSİDE ATIYORUM YÜKSEK SÜRATTE ŞU FREN KESİNLİKLE KULLANILMAZ DEMEMİŞ doğrusu nedir yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler bu arada şehir içi bile 180 200 km hızlara çıkan aralardan giden var bu insanlar nasıl duruyo


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Ön fren + vites düşürme

  3. #3

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Şimdi güzel kardeşim sorduğun soruya bakarak tahmin ediyorum ki 14 ile 22 yaş aralığında olma ihtimalin %90. Bu yüzden noktalama işaretlerine artık dikkat etmeye başlamanı öneririm soruna gelecek olursak 250 ile gidecek isen zaten ani bir durumda öleceğini bilmen gerekiyor. Araçlar 64km/h ile kaza testlerine sokuluyor sonuçlar ortada, sen motosiklet üzerinde 250 den bahsediyorsun. Motosikletlerin trafikte kazaya karışma riski arabalara göre 35 kat fazladır bu arada bunuda belirteyim. Hadi diyelim kandil gecesi doğmuşsun 250 ile giderken fren yapıp durmak istiyorsun o zaman tek başına ön veya arka kullanılmaz, 250 degil 50 ile giderkende ön+arka kullanmak en verimli fren gücünü sağlar. İki frenden birini kitlerseniz eğer çok düşük hızlarda bile kayıp düşebilirsiniz. Yani hıza göre ön veya arka fren kullanılacak diye birşey yok fren yapınca ağırlık öne aktarıldığı için ön frende daha çok duruş gücü vardır. Youtube a aldanmayın adamın biri 200 le giderken şansına dümdüz olan yolda düşüp sürükleniyor elinde eldiven yok diye elleri mahvoluyor ama yaşıyor diye bu tarz süratlerde hayatta kalabilirim diye düşünmeyin. Çok ekstrem bir örnek o çünkü, 30 la giderken düşüp 3 kaburgasını kırıp o kemiklerden birinin akciğerine saplanması yüzünden 20 gün yoğun bakımda kalan insan biliyorum. yani 200 le giden makas atan insanlar durmak için gitmiyor, onlar içlerindeki ilahi arzu nedeniyle ölümle kucaklaşmaya hevesliler
    Umit1923, Thesinner83, kdiner ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    düz gidiyorsan arka fren kitlenmesinden kaza yapmazsın kolay kolay arka lastik yanlarsa bırakırsın arka freni toparlar ama 260km hıza çıkan motorda zaten abs vardır yoksa ben şahsen ne o motora binerim nede o hıza çıkarım ani bişey oldumu ölme ihtimalin yüksek çünkü

  5. #5

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    motosikletler için L3 sınıfı için maksimum hız 100 km/h L4, L5, L7 için maksimum 80 km/h tir buna dikkat edelim.

    Bu hız sınırlarını kim belirliyor yahu acil beni bir arasın!

  6. #6

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Güzel bir konuya değinmişsin dediğin gibi bunu söyleyen bir kişi yok yüksek hızda hangi fren kullanılır ben cevap vermek isterdim ama bu kadar tecrübeye sahip değilim uzun zamandır motosiklet kullanıyorum ama ben hiç okadar yüksek sürat yapmadığım için bilmiyorum okadar yüksek sürat korkutuyo beni en fazla yaptığım 165 km bu hızıda otabanda önümde kimse olmadığı zaman yaparım ve hemen gazdan elimi çekerim kendi zaten 110 120 iner gaz verip devam ederim ama cevap vermek gerekirse ani bir durumda sadece ön frene basıp birde vites küçülterek kaçış noktasından devam ederim bence yüksek süratte arka fren kullanılmaz arka fren kitlenirse direk bir tarafa fırlatır vede bukadar yüksek süratte direk ölüm demektir tecrübeli arkadaşlar söyliycektir bende öğrenmiş olucam hadi bakalım

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Kapalı bir alanda 60-70 km hıza çıkıp sadece arka frenle durmanı ve durduğun noktayı işaretlemeni, ardından aynı hızda sadece ön frenle durmanı ve durduğun noktayı işaretlemeni, en sonunda ön arka beraber kullanıp durmanı ve işaretlemeni tavsiye ederim. Senin de farkedeceğin gibi sadece arka frenle en uzak mesafede, sadece ön frenle orta mesafede, ön arka karma kullanımla en yakın mesafede durabildiğini farkedeceksin. Bu alıştırmayı yaparken mutlaka bakışın düz,ileride, ufuk çizgisinde olsun. Chopper (cruiser) kullanıyorsan onların dinamikleri daha farklıdır, arka fren ağırlıklı olarak durabilirler diye biliyorum.

  8. #8
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Öyle yüksek hızlarda motorsikletin yere bastığı ağırlık öyle azalıyorki, ön dahil frenler çok çabuk tekerleri kitler. 1!
    Frenlerini çok iyi bilip sürekli ne kadar tuttuklarını biljek gerek 2!
    3. Öyle hızlardan yavaşkamak için frenleri öyle dikkatli kullanman gerekirki, sanki uçmaktan yere iniş yapıp düz ve tutuş sağlayana kadar.
    4. Zaten öyle hızlarda gazı kapatınca debriyajı çeksen bile hava direnci baya bir yavaşlatıyor.
    Yüksek hızda ve yüksek devirde gazı bike aniden sanlıp vitesde bıraksan, motor baya sarsabilir. Öyle durumda arka frene dokunduğun al arka kitleyip bir tarafa savurur.
    Bence en sağlıklısı en iyi ekipman bile hala o hızlara yetersiz olduğundan, öyle hızları pist ve güvreni sağlanmış yollar hariç, yapmamak.
    O hızlara çıkîp yavaşlayacaksan, sade gazï yavaşdan salıp, motorfreni yükü öne bindirdokce, ön freni dikkatlice kullanmak. Tabi ön freni ne kadar sıkacağını bilebilmek için, o an tutuşu o asfaltda denemiş olman gerek. Ama en önemlisi yinede, tekerin düz bassın!
    Çünkü ön kaydımı yana gittimi, anlık ve düzeltmeye zaman olmuyor ve mümkün bile olmuyor.
    Arka kitleyip yan yaptımı, hemen yana yatmasada, öyle hızlarda, arka freni bırakıp düzelteyim derken, arka tekerin yana kayıp ardından ani yol tutuşu high side'a sebep olur veya freni asılı kaldınmı low side'a kadar kayıp yan yatırır.
    Yani, tehlikeli şeyler, tecrübe ve eğtim ve imkan şart. Keyfli sürüşler.

  9. #9

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    japon ekolü mü ingiliz ekolü mü frenleme de
    zamanında burada sanırım ocan hocanın paylaştığı bir video vardı(motobaba da olabilir emin olamadım şimdi) frenleme üzerine ondan iyisini görmemiştim
    MimTolga bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    valla sadece arka frenle motor çok zor yavaşlıyor zaten dolayısı ile ön fren mecbur yanına arka frenle desteklemekte artı.

    tekerin kilitlenmesine gelince düzde gidiyosan zaten arka teker anlık kilitlendi diye düşmezsin viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanda arka freni kullanacaksın mecbur. viraj dönerken ön fren kullanılmaz.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Bırakın yüksek hızı cuma günü 85 km/h ile kartalın sağ arka kapıdan giriyordum zor yırttım.Ani gelişen olaylarda ne ingiliz ne japon ekolü kalıyor türk ekolü başlıyor anladınız onu siz :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

    Bayram ramazan bayramı ama kurban bayramından kalan büyük baş ve küçük baş lar yollarda çok dikkat edin.

  12. #12

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...tor-duser.html

    okan sinan ocan hoca hamburg a kaçmış yine de bunu bırakayım buraya

  13. #13

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla sadece arka frenle motor çok zor yavaşlıyor zaten dolayısı ile ön fren mecbur yanına arka frenle desteklemekte artı.

    tekerin kilitlenmesine gelince düzde gidiyosan zaten arka teker anlık kilitlendi diye düşmezsin viraj içinde fren yapmak zorunda kalırsanda arka freni kullanacaksın mecbur. viraj dönerken ön fren kullanılmaz.
    Trail braking i arastirmanizi tavsiye ederim hocam, yariscilar virajlarin neredeyse yarisina yakin kismini on fren kullanarak donerler ama tabiki sert kullanilan bir teknikle degil. Cok guzel videolar var deneyebilirsiniz, ben reflex olarak eger hizim yuksek kaldi ve arka yavaslamaya yetmiyorsa icgudusel olarak bu teknigi yapiyormusum sonra egitimde ogrenince cikti ortaya. Yani viraj icinde on fren kullanilmaz, dusersin diye bisey yok duz yolda giderkende on freni hart diye sıkarsan düşersin asıl mesele nasıl fren yapıldığı nerede degil

  14. #14

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trail braking i arastirmanizi tavsiye ederim hocam, yariscilar virajlarin neredeyse yarisina yakin kismini on fren kullanarak donerler ama tabiki sert kullanilan bir teknikle degil. Cok guzel videolar var deneyebilirsiniz, ben reflex olarak eger hizim yuksek kaldi ve arka yavaslamaya yetmiyorsa icgudusel olarak bu teknigi yapiyormusum sonra egitimde ogrenince cikti ortaya. Yani viraj icinde on fren kullanilmaz, dusersin diye bisey yok duz yolda giderkende on freni hart diye sıkarsan düşersin asıl mesele nasıl fren yapıldığı nerede degil
    Aman hocam yarışçı diyorsun pist diyorsun ön fren diyorsun.Biz fani amatörler için değil bu teknikler. Motoru diklestirmeden sakın ön fren kullanmayın yere yapisirsiniz Arizona kertenkelesi gibi. Benden söylemesi!
    potasyum bunu beğendi.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Frenleriniz Brembo M50 eliniz de ayarsız falan değilse bir şey olmaz, ben virajda yatıkken gaz vereceğim noktaya kadar yavaşça sıkıp gevşetiyorum ön frenleri, mevzu tekeri kilitlememek ve/veya motosikletin dengesini bozmamakta...

    CB500F tek disk iki kaliper frenler o kadar kuvvetli değil, lastiklerim de üst sınıf ve taze.

    Neyi nasıl yapacağınız motosikletin (frenler, balatalar ve lastikler) ve sizin (tecrübe, motosikleti ne kadar tanıdığınız, limitleri ne kadar iyi bildiğiniz) durumuna çok bağlı.

  16. #16

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenleriniz Brembo M50 eliniz de ayarsız falan değilse bir şey olmaz, ben virajda yatıkken gaz vereceğim noktaya kadar yavaşça sıkıp gevşetiyorum ön frenleri, mevzu tekeri kilitlememek ve/veya motosikletin dengesini bozmamakta...

    CB500F tek disk iki kaliper frenler o kadar kuvvetli değil, lastiklerim de üst sınıf ve taze.

    Neyi nasıl yapacağınız motosikletin (frenler, balatalar ve lastikler) ve sizin (tecrübe, motosikleti ne kadar tanıdığınız, limitleri ne kadar iyi bildiğiniz) durumuna çok bağlı.
    Hocam yazdıklarında haklısın ancak forumda yeni başlayan, tecrübesiz, eğitim almamış bir çok arkadaşımız da var. Senin söylediğin dinamikleri düşünmeden hesaba katmadan virajda ön fren denerlerse sonu hüsran olur.
    SYM Gts Evo 250, SYM Maxsym 400,KTM Duke 390,Xmax 400abs, Joymax250, Forza250

  17. #17
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    linkteki dayıda denenebilir. Ölüm freni
    https://www.youtube.com/watch?v=U5_TLULXnhI

  18. #18
    Meraklı Genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    MT-25 / CF 400 NK
    O zaman yeni başlayan biri olarak , hata yapmamak için hep arka fren mi kullanmalıyım? Çünkü ben unuturum virajda da ön basarım

  19. #19

    Üyelik
    10 Mayıs 2019
    Motorsiklet konusunda cok tecrübem olmasa da şunu net bir sekilde soyleyebilirim sanırım:
    250 ile giderken durulmaz, belki yavaşlanır!!!!

  20. #20

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    öncelikle viraj içinde mümkün mertebe fren kullanmamalısın yani viraja girmeden hızını düşürmeli freni bırakmalısın. ancak zor durumda kalırsan viraj öncesinde yeteri kadar yavaşlayamazsan vs arka freni kullanırsın.


    düz giderken sadece arka freni kullanmaya alışırsan ani bir durumda duramaz kazaya karışırsın. Kombine olarak hem ön hem arkayı kullanmayı öğrenmelisin.
    MimTolga bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)