Bu şekilde uzun yola gider mi?
-
01 Haziran 2019, 11:12
#1
Selamlar abilerim kardeşlerim 2-3 gün içerisinde 125KT ile 150 KM lik bir yola gideceğim yolun çoğunluğunu ortalama 80 KM hızla gitsem devir 7000 8000 bandında seyreder devamlı böyle gidsem bir sorun teşkil eder mi? bu ilk uzun yol deneyimim olucak ve nelere dikkat etmeliyim? teşekkür ederim hayırlı ramazanlar.
Reklamlar
-
01 Haziran 2019, 11:22
#2
150 km uzun yol sayılmaz ki Motorum varken hergün o kadar yol yapıyordum neredeyse. Bir sorun oluşmaz merak etme.
-
01 Haziran 2019, 12:25
#3
emirayas39 adlı üyeden alıntı
Selamlar abilerim kardeşlerim 2-3 gün içerisinde 125KT ile 150 KM lik bir yola gideceğim yolun çoğunluğunu ortalama 80 KM hızla gitsem devir 7000 8000 bandında seyreder devamlı böyle gidsem bir sorun teşkil eder mi? bu ilk uzun yol deneyimim olucak ve nelere dikkat etmeliyim? teşekkür ederim hayırlı ramazanlar.
Bir 150cc cg kullanıcısı olarak söylüyorum hiçbir sorun olmaz daha bu cuma 300 km yoldan geldim
-
01 Haziran 2019, 14:03
#4
Bol bol su iç. Motoru ve kendini ihtiyaç duyduğunda dinlendir. Yola çıkmadan gerekli şeyleri kontrol et. Yanına pense ve tornavida al her ihtimale karşı. Ve çok dikkatli ol .
-
01 Haziran 2019, 14:47
#5
Arada mutlaka dinlendir motoru biraz nefes almasına müsade et bir de 80 ler yerine 60 - 70 ler ile tatlı tatlı gidersen daha iyi olur havalar malum .
-
01 Haziran 2019, 16:35
#6
Hiç bir şey olmaz 150 km yol değil rahatlıkla gider gelir
-
01 Haziran 2019, 22:30
#7
Gider gitmezse hurdaya ayır o motoru
-
01 Haziran 2019, 23:03
#8
Ben bugün İstanbul-Bartın yaptım, 420km yol. İlk mola 120kmde 15 dakika sonraki mola 280kmde oldu 20dk falan. Geri kalan yolu tek seferde geldim. İnişlerde aşırı ısınmanın önüne geçmek için debriyajla indim bazen. Benim ortalama hızım 90dı Dorukhan Tüneli'nden sonra 110 115le gitmeye başladım. Resim çekmek için durdum, marşa basınca gaz vermeden çalışmadı. Gaz kolu biraz tepkisizleşmeye başladı. Bazen tepki verip bazen vermiyordu. Sanırım rüzgarın yönüyle alakalı. Bir de 80-90 gibi hızlarda motorun devri fazla ise dişlilerle oynamanı tavsiye ederim. Ben şuan ön dişliyi 1 diş büyütmeyi düşünüyorum.
-
01 Haziran 2019, 23:58
#9
paketçilik yaptığım zamanlar şehir içi 140-150km yaptığımız oluyordu.. yani rahat ol hiç sorun olmaz..
-
02 Haziran 2019, 00:58
#10
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Ben bugün İstanbul-Bartın yaptım, 420km yol. İlk mola 120kmde 15 dakika sonraki mola 280kmde oldu 20dk falan. Geri kalan yolu tek seferde geldim. İnişlerde aşırı ısınmanın önüne geçmek için debriyajla indim bazen. Benim ortalama hızım 90dı Dorukhan Tüneli'nden sonra 110 115le gitmeye başladım. Resim çekmek için durdum, marşa basınca gaz vermeden çalışmadı. Gaz kolu biraz tepkisizleşmeye başladı. Bazen tepki verip bazen vermiyordu. Sanırım rüzgarın yönüyle alakalı. Bir de 80-90 gibi hızlarda motorun devri fazla ise dişlilerle oynamanı tavsiye ederim. Ben şuan ön dişliyi 1 diş büyütmeyi düşünüyorum.
Sen zaten debriyaj çekerek iniyorsan o motor ile pek zamanı kalmamıştır. Debriyaj çekmek ne demek arkadaş? Debriyaj başaranlarını geçtim. Hiç canını da mı düşünmüyorsun? Bu kadar hor kullanılmaya o motor gitmeye devam ediyor ise; öp başına koy o aleti.
-
02 Haziran 2019, 01:53
#11
Hocam bir YouTuber videosunda izlemiştim uzun yolda ara ara debriyaj basılı gidiyordu motora faydası varmış! İlk ve son orada duydum gördüm .
Angrypower adlı üyeden alıntı
Sen zaten debriyaj çekerek iniyorsan o motor ile pek zamanı kalmamıştır. Debriyaj çekmek ne demek arkadaş? Debriyaj başaranlarını geçtim. Hiç canını da mı düşünmüyorsun? Bu kadar hor kullanılmaya o motor gitmeye devam ediyor ise; öp başına koy o aleti.
-
02 Haziran 2019, 02:07
#12
80 ile gidersen 112,5 dakikada varırsın.
70 ile gidersen 128,5 dakikada varırsın.
Arada bir 15 dakika geç varırsın, ama motor çok daha rahat gider. Muhtemelen benzin sarfiyatın da ona göre daha düşük olur.
-
02 Haziran 2019, 08:46
#13
bymadak adlı üyeden alıntı
Hocam bir YouTuber videosunda izlemiştim uzun yolda ara ara debriyaj basılı gidiyordu motora faydası varmış! İlk ve son orada duydum gördüm .
Öyle birşey yok. Hem kendi sağlığın hem motosikletin sağlığı için yapma. Ayrıca her youtube kanalı açana da inanmayın.
-
02 Haziran 2019, 13:59
#14
Angrypower adlı üyeden alıntı
Öyle birşey yok. Hem kendi sağlığın hem motosikletin sağlığı için yapma. Ayrıca her youtube kanalı açana da inanmayın.
Sonu çıkış olan yokuşlarda çekiyorum abi, öyle bilmediğim rampa inişinde yapmam tabi ki. Motora verdiği zararı bilmiyorum, onu bi açıklarsan sevinirim.
-
02 Haziran 2019, 14:35
#15
Kısaca özetlersem dişlilere yük biner ve bu yük sayesinde motor gücü şanzıman üstünden aktarılır. Sen debriyajı çekince hem debriyaja giden yağlamayı durdurursun daha doğrusu daha az yağ basar hem de bıraktığında birden yük biner. Şanzıman dağılma ihtimalini geçtim sürekli debriyaj ile dişlilere binen yükü ayırdığın için debriyaj balatalarını ısıtır ve yakarsın. Böylece geçmiş olsun moduna döner. Hareket eden hiçbir taşıt ne debriyajla ne de vitesle boşa alınmaz.
-
02 Haziran 2019, 16:30
#16
Angrypower adlı üyeden alıntı
Kısaca özetlersem dişlilere yük biner ve bu yük sayesinde motor gücü şanzıman üstünden aktarılır. Sen debriyajı çekince hem debriyaja giden yağlamayı durdurursun daha doğrusu daha az yağ basar hem de bıraktığında birden yük biner. Şanzıman dağılma ihtimalini geçtim sürekli debriyaj ile dişlilere binen yükü ayırdığın için debriyaj balatalarını ısıtır ve yakarsın. Böylece geçmiş olsun moduna döner. Hareket eden hiçbir taşıt ne debriyajla ne de vitesle boşa alınmaz.
Hocam, boşuna mı rev-matching yapıyoruz. Rampanın bitiminde tırmanış var, ben de 30 saniye olsun motorun bol rüzgarla yanma odasının ve motor yağının ısısını düşürmeyi hedeflemiştim. Kimseden duymadım görmedim sadece kendi mantığıma dayanarak hareket ettim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)