Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yüksek rakım motorun gidişini etkiler mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Merhaba arkadaşlar.

    Bursa merkezde oturuyorum.
    Dün CBF 150 motorumla uludağ'a çıktım. çıkarken 6000 devirin üzerinde her viteste belirsiz aralıklarla (2-3 sn de bir gibi) gaz kesti.
    İlkte bujiden şüphelendim. Sonra hava filtresinden şüphelendim. son olarak da yakıttan şüphelendim. Yakıt hariç herşeyi kontrol ettim.
    Hem bayır yukarı hemde aşağı bu kesintiler sürüş sırasında sürekli devam etti.
    Şaşırtıcı olay şu ki; merkeze indikten sonra aynı yakıtla yoluma devam ettim ve sorun kalmadı.
    Bildiğim kadarıyla Bursa merkez'in rakım seviyesi 150-200 mt arasında değişiyor.

    Sizce rakım farkından olabilir mi bu sorun? Çünkü aklıma başka hiç bişey gelmiyor...

    Selamlar & Saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Eylül 2018
    Düşüncem etkileseydi arabalarıda etkilerdi. Basınç farkı gibi etkiler geliyo ilk başta insanın aklına. Fakat böyle bişeyi tetikliyecek basınç insana neler yapmaz.. Rampa yukarı tırmandığın için benzin tam olarak motora aktarılamamış veya benzin hortumunda hava olmuştur. Hava olasılığı daha yüksek. Benzini pompaladıkça havada gider mühim bi olay değil.

  3. #3
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Rakım yükseldikçe oksijen oranı düştüğü için motordaki yanma verimi düşer. Hatta belki başınıza gelmiştir; dağ başına aracınızla çıkmaya çalışırken motorun su kaynatması sonucu, yani hararetten dolayı yarı yolda kalmışsınızdır. Bunun sebebi motorun performansının düşmesi, bu yüzden düşük vites-yüksek devirle seyir, motorun devrine göre yeterince soğutulaması (çünkü o bayırda hızlanamadığınız için motora hava akımı da azalıyor) vs. Böylece oksijen miktarının yetersizliği hem yanma verimini hemde soğutma verimini doğrudan etkiler.

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Evet basiniza gelen durumun sebebi rakım farkı.

  5. #5
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Belkide haklısınız fakat dediğim gibi sadece bayır yukarı değil dönüş yolunda bayır aşağı inerken de aynı sorun devam etti. Ta ki şehir merkezine inene kadar.
    @hteligul @kdiner
    <3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg

  6. #6
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Durumu yaşamadan görmeden net bir bilgi vermek zor fakat yüksek rakım insanın nefes alışverişini bile etkiler. Motosikletiniz hava soğutmalı olduğundan rakım farkından daha fazla etkilenecektir. Günümüzdeki yeni otomobiller bile rakım farkından etkilenebilmekte. Bir süre denemeler yapın bakalım aynı problemleri devam ettirecek mi. Belki yakıta pislik karışmış onu yakmışta olabilir motosiklet. Bi ara tekrar aynı yolu yapın bakalım.

  7. #7

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Etkiler.. Bu çok güçsüz motor yada arabalarda yada çok güçlü motor yada arabalarda daha çok hissedilir. Güçsüz motorda verimli yanma sorunu oluşur, güçlü motorda ise performans düşüklüğü ciddi oranda farkedilebilir.

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Karbüratörlü motorları direk etkiler. Araba, motosiklet vs fark etmiyor. Enjeksiyonlu motorları da performans olarak etkiler ancak farkı kolay hissedemezsiniz.

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Avans ayarı yapılırdı eskiden karbüratörlü araçlara. Avans ayarı da rakıma göre yapılırdı.

    Sorununuz rakımın artışı ile alakalı. Oksijen oranı düşüyor, ama bundan ziyade, atmosfer basıncı düşüyor. Araç atmosferik. Mesele de bu işte.
    mesmeyut ve YasinC bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye

    150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...

    Bu arada , konuyla alakası yok ama, dağlarımızın listesine şu linkte denk geldim: https://www.outdoorhaber.com/dagcilik-tirmanis/turkiyedeki-daglar

    https://www.outdoorhaber.com/dagcili...iyedeki-daglar

    Ağrı dağından sonra 1 km boyunca tepe mepe yok aşağıya doğru

  11. #11
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye

    150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...
    Dostum yanlış okudun herhalde. Ben Bursa'nın rakım'ı 150-200 dedim. Uludağ ile Bursa merkezin rakım farkı 150-200 demek istemedim.
    Merkezden 1600 daha fazla Uludağ'ın rakımı.
    <3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg

  12. #12

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Ben 100 cc motosikletimle çıktım banamısın demedi cinli farkı

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...-4-uludag.html
    mesmeyut bunu beğendi.

  13. #13
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 100 cc motosikletimle çıktım banamısın demedi cinli farkı

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...-4-uludag.html
    Bileğine sağlık sayın abim. Çok güzel bir gezi olmuş.
    Sanırım karbüratörü kontrol ettirmemde fayda var.
    <3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg

  14. #14

    Üyelik
    18 Eylül 2016
    Rakım farkı etkiler, yokuş çıkıp inmenizden değil düz de gitseniz aynısı olur. İstanbul'da ve Ankara'da 0-100 ölçün farklı çıkar.

    Rakım yükseldikçe ve sıcaklık artıkça havanın yoğunluğu azalır. O yüzden sıcak havalarda ya yüksek rakımlı yerlere gittiğinizde motorun performansı düşer. Hem sıcak hem yüksek bir yere giderseniz hepten düşer

  15. #15

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki Ağrı Dağı'na çıktık 5137 metreye

    150-200 metrelik rakım farkının motora etkisinin bu kadar olacağını sanmazdım ...

    Bu arada , konuyla alakası yok ama, dağlarımızın listesine şu linkte denk geldim: https://www.outdoorhaber.com/dagcilik-tirmanis/turkiyedeki-daglar

    https://www.outdoorhaber.com/dagcili...iyedeki-daglar

    Ağrı dağından sonra 1 km boyunca tepe mepe yok aşağıya doğru

    Linkte verilen; "Ülkemizdeki 5137 - 2500 metre aralığındaki dağların sıralı listesi"ne göre, bu yükseklikteki toplam 55 dağın 22 tanesi Niğde'deymiş.

    İlginç.

  16. #16
    RÇ1978 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kuba 100 T9
    En basit haliyle yer çekimine karşı direnç gösteriyorsunuz haliyle bunun sonuçlarını yaşayacaksınız motorun rahat çıkabildiği sabit bir devir en mantıklı tercih olacaktır .

  17. #17
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Rakım arttıkça çekiş düşer evet, hem düşen hava basıncı hem de içinde bulundurduğu oksijen miktarı açısından fakir kalır verimlilik duser atmosferik araçlarda. Bu sebepten arazi araçları Turbo ve Intercooler ile desteklenir.

  18. #18
    enlighteray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Hero Karizma R (2016)
    rakım farkından o kadar yapmaması lazım ,
    cbf 150de yakıt sistemiyle ilgili kronik bir arıza vardı, 2008 model mi ne düz yolda giderken gaz kesip öksürüyordu, birisi foruma yazmıştı,
    bir yıl sonraki modelde mühendisler yakıt hava borusunn çapını mı ne dğiştirmişler çözmüşlerdi, benim aklıma o geldi
    forumdaki başlığı nasıl bulursun hiç hatırlamıyorum, sende yakıt rakımla düzenli gelmediği için bu durum olmuş olabilir,

  19. #19
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı enlighteray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rakım farkından o kadar yapmaması lazım ,
    cbf 150de yakıt sistemiyle ilgili kronik bir arıza vardı, 2008 model mi ne düz yolda giderken gaz kesip öksürüyordu, birisi foruma yazmıştı,
    bir yıl sonraki modelde mühendisler yakıt hava borusunn çapını mı ne dğiştirmişler çözmüşlerdi, benim aklıma o geldi
    forumdaki başlığı nasıl bulursun hiç hatırlamıyorum, sende yakıt rakımla düzenli gelmediği için bu durum olmuş olabilir,
    Hocam motorum 2016 model 7000 km de. Bende bu kadar beklemiyordum açıkçası. Anlam veremediğim için sizlerle paylaşmak istedim.
    <3 https://images.alphacoders.com/533/thumb-1920-533936.jpg

  20. #20
    themeh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2018
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    Honda CRF250 RALLY KTM EXC300
    ben de bursada uludağa çıkıyrm. göllere ya da otellerin üst tarafına.
    yaklaşık 2300 metre motorla çıkılabilen son bölge.
    crf250l de bile motor arada gidip geliyo.
    şehirle arada 2000m fark var. gayet normal yaşadığın durum.
    mesmeyut bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)