Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

20 km ile denge kaybı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    arkadaşlar ben motosiklete yeni başladım 1 ay sonunda trafiğe çıkmaya başladım ama trafikde aralardan giderken 15 20 km hıza düştüğümde aradan geçip gidemiyorum denge kaybı yaşıyorum ve ayağımı yere basıyorum nerde hata yapıyorum acaba normalde kullanırken kombine frene alıştım ama 15 20 km hızda aralardan giderken hangi freni nasıl kullanıcam araya girerkende kombine kullanıyorum hareket ederken denge kaybı oluyo aralardan giderken yavaş gitmeyi nasıl öğrenebilirim ne yapmam gerek


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Acemisin daha. Tecbübe kazandıkça geçecek. Boş alanda yavaş gitme antrenmanları yap. 5 km/saat hız ile ayağını yere koymadan gitmeye çalış. Bu kadar yavaş hızlarda sadece arka freni kullan ve dik dur

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Muhtemelen o panikle yere ya da bakmaman gereken yerlere de bakıyorsundur. Düz önüne bak, ufuk çizgisi derler. Düşük hızda arka fren daha sağlıklıdır. Süratin arttıkça ön arka beraber ama ağırlık ön frende olacak. Gerçi kombine fren sistemlerinde bu iş nasıl oluyor, deneyimlemedim. Konu hk benden daha bilgili arkadaşlar yorum yapacaktır.

  4. #4
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    aralara girerken hafiften arka frene basarak yarın debriyaj yapıp gaz verirsen dengen kaybolmaz.
    düz gidersin.
    GezeGeze bunu beğendi.

  5. #5
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    genç kardeşim, kafan sürekli ileriye ufuk çizgisine doğru bakacak
    asla ve asla yere/aşağıda bakma
    sen ileriye bak, görme alanın kaln kısmı halleder.

    düz çizgili bir yolda ve hafif süratte düz çizgi üzerinde giderek çokça çalış
    değil 20 km/s, normalde 5km/s şeklinde düz çizgide gidiyor olmalısın
    bunu yapana kadar çalış
    kafan hep ilerde olsun

    hatta ani durmalarda da kafan hep ilerde olmalı, yoksa devrilme riski var.

    ekleme: aralara girerken direksiyon dönecektir. dönmüş direksyonda, asla ve asla ön freni kullanma, bi bakmışsın yerdesin!
    karaca3 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Aradığın herşey rahmetlide var. AEA videosunu aşağı ekliyorum. Park hızlarında arka fren ve yarım debriyaj kullanılır. Videoyu izleyip pratik yap, hallolur.


    Kural [ Z ] ve GezeGeze bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Yarım debriyajlınla devam et o halde, bu kolaylık sağlayacak.
    Bende 650 ile başlamış idim daha önce hiç motor sürmemiştim hatta ben araba da kullanmamış idim ehliyetimde yoktu sonra a aldım düşün yani ama ben denge sorun olmadı tek problem aşırı debriyajlınla gidiyordum dönüşlerde filan daha çok yada yavaşlamalarda sonra zamanla zamanla alıştım biraz daha sakin yerlerde kullan hangi il bilmiyorum ama biraz ilçe merkezi tarzı yoğun trafikten çok sakin yerlerde daha iyi deneyimin olur motora da alışınca 300-400km sonra şehir içi şehirler arası fark etmez gönlüne göre kullanırsın tavsiyem dikkatli ol az sakin yerlerde biraz daha takıl sonra alışınca gir

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    dandik cbr 125 den ne bekliyorsan al bir nmax bak bakim o motoru yatırmak mümkünmü alet dik gitmek üzere yaşıyo

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dandik cbr 125 den ne bekliyorsan al bir nmax bak bakim o motoru yatırmak mümkünmü alet dik gitmek üzere yaşıyo
    La kurban oluyum getir Ankara'ya nmaxi de bi bak bakalım nasıl yatırılıyor...

    Hey Allahım ya..

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Debriyajı kullanmayı öğrenmelisiniz, çalışmalısınız.

    Debriyajı çektikçe motor çekişten düşer, kompresyona girer, motor freni ile yavaşlar. Hafif gaz vermeyle de arka teker döner ve motor dengeye gelir, gelmeye çalışır.

    Debriyajı sadece aç-kapa, çekili-salık şeklinde 2 durumlu olarak düşünmeyip çektikçe ve bıraktıkça arka tekere ince ayarlı güç aktarım aracı olarak düşünmelisiniz. Diğer elinizle de gazı aynı şekilde ayarında vermelisiniz...

    Full ekipmanlı, dizlikli, mizlikli, düz toprak vb. yumuşak bir zeminde çalışmayın deneyin... Vites olarak 1. vitesi değil, 2. vitesi tercih ediniz...

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dandik cbr 125 den ne bekliyorsan al bir nmax bak bakim o motoru yatırmak mümkünmü alet dik gitmek üzere yaşıyo
    Bir üretici olsam, üründen sana bir tane beleş yollarım, sonra da salarım forumun üzerine...

  12. #12
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Motosiklete kullanırken fazla kasılmış bir vaziyette oturuyorsun olabilirmi?
    Selede rahat oturman gerek, beden ve kollar kasılmamalı. Elcikleri iyi kavrasan yerer. Morosiklet sürekli birtarafa çeker. Yavaşladıkca yana yayılmalar dahada hissedilir. Kasılarak oturuyorsanız, yana çekmelerin farkına geç varıyorsunuzdur. Rahat oturun, selede. Beden ve kollar sürekli bu yana çekmelere karşı hareket etmeli.
    Misal, ben durana kadar ve 3-5 saniye durduğum yerde dengeyi sağlıyabiliyorum. Ama bedenim, kollar ve bacaklar sürekli birnevi sağsola ufakdan sallanır. Bakınca görünmüyor pek, ama ben hissediyorum.
    Diğer unsurlarıda arkadaşlar zaten yazmış.
    Shake bab, shake, shake your jacka..

  13. #13

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim hepsini deneye deneye pişicez artık teşükkürler

  14. #14
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dandik cbr 125 den ne bekliyorsan al bir nmax bak bakim o motoru yatırmak mümkünmü alet dik gitmek üzere yaşıyo
    Yav ahahhahahahahhaha
    Ustam çok merak ettim yaş kaç ya foruma üye olduğumdan beri her gördüğümde gülmeme neden oluyorsun vallahi senin gibi adamlar lazım foruma. Ama abs'siz motoru olanları almamak şartıyla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------

    Alıntı honda125r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim hepsini deneye deneye pişicez artık teşükkürler
    Bu arada ustam 2km hıza ulaşınca ayaklarını yerden kaldırabilirsin, racing tarzı olduğu için seni götürecektir hiç merak etme. Ben de acemiyim deneye deneye gördüm. Buna sebep olan şey panik.. Arabaların arasından giderken sabit hızla değil.. Ani manevra yapabilecek hızlarda gitmen lazım, birinin aynasına çarpabilirsin kazara. Çok dar olan yerlerden ayağını yere koyarak geçmen çok normal. Tekerin düz bassın.

    Ekleyeyim: Panik kaza yaptırır allah korusun daima soğukkanlı ol.

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir üretici olsam, üründen sana bir tane beleş yollarım, sonra da salarım forumun üzerine...
    Ben üretici olsam buna parasıyla bile mal satmam. Bu ne be, her yerden nmax diye çıkıyor.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  16. #16

    Üyelik
    29 Ekim 2017
    Arkadaşlar tekrardan merhaba kullandıkça kafamda bir soru daha oluştu sizlere sormak istedim ben motoru şu anda ön ve arkayı birlikte sıkarak kullanıyorum peki sadece ön sadece arka hangi şartlarda kullanılır ön frenin virajlarda kullanılmaması ve motor yatıkken kullanılmaması gerektiğini öğrendim başka tavsiyelerinizi bekliyorum.

  17. #17

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    3:42 de başlıyor videoyu izle hatta youtube da arattır motosiklette fren diye zilyon tane video var. Düşük süratte ön fren kullanma yere yapışırsın. Acil Durum freninde de iki ayrı ekol var. Avrupa ekolü ve Japon ekolü, forumun eğitim bölümünde videolar var. İzle, öğren, dene, saan uygun olan modeli yap.


  18. #18
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    20 km ile denge kaybı yaşamamanız lazım. Gitmek istediğiniz yöne doğru bakın başka bir yere bakmayın. Sürekli tereddüt yaşıyorsanız henüz motosiklete henüz alışamamışsınızdır.
    TimFx bunu beğendi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    sizi çöpçülükten kurtarıyorum daha ne istiyorsunuz bre gafiller :D tiz kellesi vurula

  20. #20

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizi çöpçülükten kurtarıyorum daha ne istiyorsunuz bre gafiller :D tiz kellesi vurula
    Layn psiko. Senin motorun xmax değil miydi? Nereden geldi bu nmax fetişi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)