Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2008 1000rr Alınır Mı ve Alırken Nelere Dikkat Etmeli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600RR '13 Repsol
    Merhabalar,

    Uzun bir aradan sonra tekrar iki tekere dönme isteğim var. 30bin civarlarına motor bakarken temiz bir 1000rr ilgimi çekti, fakat yanlış bilmiyorsam bu seride yağ yakmaya dair kronik bir sıkıntı mevcuttu. 3-5bin bakımına ayırsam bile bile lades denir mi sizce? Konu hakkında bilgi ve tavsiyelerinizi beklerim, 2008 sonrası 600cc/1000cc ss önerilerine de açığım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    2010 ve önceki modellerden SS almak büyük risk özellikle honda 1000rr yağ yakma probleminden dolayı hiç alınmaz. tamir görse bile randıman tutmaz gibi ihtimal dahilinde sorunlar can yakar para kaybettirir ben olsam hiç bulaşmazdim model yılını yükseltmeye çalışın ve başka 1000liklere bakın derim

  3. #3
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM

  4. #4
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    buralar değerlenir ben söyleyim

  5. #5

    Üyelik
    08 Kasım 2014
    en fazla 3 senelik motosiklet alınır alınamıyosa taş çatlasın 4 olsun hadi onun haricindeki hele hele 10 12 yıllık motosikletler çok sıkıntı masraf çıkarır bence hiç bulaşmayın 2008 alıcağınıza para biriktirmeye çalışıp daha yüksek model yılı olan motorları tercih edin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    arkadaşlar yanlış anlamayın sakın adam 2013 yılında sıfır almıştır bugüne kadar kullanmıştır ona eywallah öyle kullanılır nede olsa sıfır alıp kendi bu zamana kadar binmiş ama 2.el bana göre alınmaz siz bilirsiniz

  6. #6
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Bende bu konuyu atacaktım, isabet olmuş.

  7. #7
    rca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600RR '13 Repsol
    Teşekkür ediyorum arkadaşlar bilgileriniz için, riskin farkındayım. Link verilen konudaki arkadaş baya zor duruma düşmüş, yazık ki ustasında hiç iş yokmuş, sunfix dışarıdan gözüküyor resmen "usta" olup bunu görmemek de ilginç...

    Ben önceki motorumu da ikinci el almıştım, tabi o 2 yıllık ve ilk sahibindendi, alternatör kapağının boyalı olduğunu daha ustama göstermeden kendim farketmiştim, neyse ki sadece çizildiği için boyanmıştı. Tabi 10 yıllık alet için piyango şansı dediğiniz gibi çok yüksek, biraz da o yüzden belki burada tanıdık bildik bir arkadaş motorunu satmayı düşünüyordur diye konu açmak istedim. Yıl ve dolayısıyla bütçe arttırımı yapmak istemiyorum, çünkü bu ülke şartlarında motora daha fazlasını veremem, biz alalım hırsızlar binsin oluyor sonra. Kısacası hareketli aksamında problem olmayan, kapsamlı bir bakım ile en az 2 yıl başımı ağrıtmayacak ama kozmetiği de bir o kadar umrumda olmayan bir şey bakıyorum.

  8. #8
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Ben 30 bin civarı temiz bir ss bulabileceğinizi düşünmüyorum. Kimse burada buna kefil olamaz. Bu motosikletler extreme cihazlar 3 5 bin ayırırım diye bakarken ustanın satın alma aşamasında göremeyeceği alırken exper ile tespit edemeyeceğiniz bir çok durum yaşanabilir. 2008 diyorsunuz hernekadar temiz bile olsa baktığınız motosiklet 11 yaşında. Zamanı gelen parçalar olabilir daha önceden başından geçen talihsizlikler olabilir, bunlar böyle 3 5 lirayla içinden çıkabileceğiniz şeyler olmayabilir. Makinayı açsanız bi zincir bi üst conta subap ayarı vs derken iş en uygun yollu mahalle ustasında 6 7 bine patlayabilir. Tabi şanzumanı falan ne durumdadır onu açmadan anlamakta zaten zor. Temiz bir ss arıyorsanız ilk sahibini tanıdığınız düzgün sakin kullanım yapan birinden almanızı tavsiye ederim öyle adamı nereden bulursunuz onun için bir fikrim yok

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Modelin kronik sorunu yoksa, yüksek km ve eski model dahi olsa temizse alınır ve zevkle kullanılır.

    Lakin elektronik destek (ABS vs TC) içermeyen SS kesinlikle tercih etmezdim.
    muhammetcon bunu beğendi.

  10. #10
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Yapmayın Arkadaşlar eski motor diye eski modelleri kötülemeyin tamam düzgün bakımlısını bulmak zor olabilir ama öldürmeyin.

    Eski motor almadaki en büyük etken "Usta" etkenidir. Normal motoru 1 ustaya götürüyorsanız eski modeli 2 ustaya götürün
    ve Lütfen Grenajları söktürüp baktırın gerekiyorsa depoyu da söktürün.

    Lütfen eski model diye bu kadar hakaret etmeyelim.

    Dipnot: Eski model alacaksanız eliniz anahtar tutacak ve takımlarınız olacak. En ufak şeyde ustaya giderseniz ki bu her model için geçerli ustaların ekmek kapısı olursunuz.
    Normal bir kişi sadece internetten izleyerek bile bir motoru baştan aşağı söküp takabilir sadece istemesi yeterli.

  11. #11
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Göz atmakta fayda var
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/98752-2009-1000-rr-yag-yakma-sorunu-honda-3-hafta-s.html

  12. #12
    bkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    Kapadokya
    Motosikleti
    DUCATI MONSTER 696
    Sifir motorumda oldu ikinci elde. Şuan 2008 vfr var sıfır sorunum var çok şükür. Alırken güzelce bakılır birde insan evladına denk gelinir ise miss gibi binilir.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmayın Arkadaşlar eski motor diye eski modelleri kötülemeyin tamam düzgün bakımlısını bulmak zor olabilir ama öldürmeyin.

    Eski motor almadaki en büyük etken "Usta" etkenidir. Normal motoru 1 ustaya götürüyorsanız eski modeli 2 ustaya götürün
    ve Lütfen Grenajları söktürüp baktırın gerekiyorsa depoyu da söktürün.

    Lütfen eski model diye bu kadar hakaret etmeyelim.

    Dipnot: Eski model alacaksanız eliniz anahtar tutacak ve takımlarınız olacak. En ufak şeyde ustaya giderseniz ki bu her model için geçerli ustaların ekmek kapısı olursunuz.
    Normal bir kişi sadece internetten izleyerek bile bir motoru baştan aşağı söküp takabilir sadece istemesi yeterli.
    aşk olsun abi benden motor alırken karenajları felan kompla söktürüyorum zaten :D

  14. #14
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aşk olsun abi benden motor alırken karenajları felan kompla söktürüyorum zaten :D
    Bazı arkadaşlara garip gelebilir ama yapılması gereken bir şey.
    Böyle bir şeye ihtiyacımız olmasa zaten paramız olurdu; Zaten paramız olsa ikinci el düşünmezdik

  15. #15
    rca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600RR '13 Repsol
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dipnot: Eski model alacaksanız eliniz anahtar tutacak ve takımlarınız olacak. En ufak şeyde ustaya giderseniz ki bu her model için geçerli ustaların ekmek kapısı olursunuz.
    Normal bir kişi sadece internetten izleyerek bile bir motoru baştan aşağı söküp takabilir sadece istemesi yeterli.
    Elim anahtar tutar, bir kazadan sebep eski 600rr'ı bayağı dağıtıp topladım radyatör yamamak, far, air-ram falan değiştirmek için sıkıntı yok da, yürür aksamıyla oynayacak kadar uzun boylu da değil. En azından benim garajda motoru dağıtıp silindir gömleği, piston sekmanı falan değiştirecek ekipman yok. Bu motor da sanırım tam olarak bu noktada can sıkar gibi görünüyor, yağ yakma olayı kesinleştiğine göre vazgeçtim.

  16. #16
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı rca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elim anahtar tutar, bir kazadan sebep eski 600rr'ı bayağı dağıtıp topladım radyatör yamamak, far, air-ram falan değiştirmek için sıkıntı yok da, yürür aksamıyla oynayacak kadar uzun boylu da değil. En azından benim garajda motoru dağıtıp silindir gömleği, piston sekmanı falan değiştirecek ekipman yok. Bu motor da sanırım tam olarak bu noktada can sıkar gibi görünüyor, yağ yakma olayı kesinleştiğine göre vazgeçtim.
    Hocam inanın korktuğunuz gibi değil. İhtiyaçları aşağıda listeliyelim önem sırasına göre Siz karar verin;
    1) Motorun "Service-Manual" Kesinlikle olmalı
    2) Zaten normal anahtar takımınız vardır. (1/2 lokma takımı,alyan takımı)
    3) 25Nm ile 250Nm arası Tork anahtarı.(Aliexpress den ucuza alınabilir)
    4) M6 Helicoil seti Olmassa olmaz illa ki civata yuvasının biri kendini salar.
    5)Biraz da İnternetten motor dağıtım videosu izlemek.
    Gördüğünüz gibi fazla birşey yok.
    Bazı işlemler;
    *Sübap ayarını sanayiye götürürsünüz uygun fiyatlı hallediyorlar.(100Tl civarı belki daha da düşük)
    *Silindir gömlek piston dikkatli bir şekilde sökülür kolaydır.
    *Şanzuman yapboz gibidir. Takım halinde çıkar, takım halinde takılır,
    *Krank, zaten onda birşey yok.
    *Sente biraz uğraştırır ama motorunuza göre internette kısa yolları vardır. Dikkatli bir şekilde ayarını yaparsınız o kadar.
    Her aşamada yaptığınız işlemleri fotoğraflayıp geriye dönük olarak da aynı şekilde toplarsınız.
    Zaten "Service-Manual" inde her şeyi nasıl yapacağınız ayrıntılı anlatıyor. Neler ölçülür nereler kontrol edilir her şey.

    Geriye sadece İhtiyaç halinde Parça ücreti kalıyor o kadar.

    Keşke Kendi motorumu dağıtıp toplarken çok daha fazla fotoğraf çekseydik. O zaman bir konu açabilirdim Birçok arkadaşa ilham olurdu.

    Pek zor bir durumu yok. Biraz zaman biraz dikkatle Hallolmayacak bir şey değil.
    DumanR bunu beğendi.

  17. #17
    rca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    600RR '13 Repsol
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmayın Arkadaşlar eski motor diye eski modelleri kötülemeyin tamam düzgün bakımlısını bulmak zor olabilir ama öldürmeyin.

    Eski motor almadaki en büyük etken "Usta" etkenidir. Normal motoru 1 ustaya götürüyorsanız eski modeli 2 ustaya götürün
    ve Lütfen Grenajları söktürüp baktırın gerekiyorsa depoyu da söktürün.

    Lütfen eski model diye bu kadar hakaret etmeyelim.

    Dipnot: Eski model alacaksanız eliniz anahtar tutacak ve takımlarınız olacak. En ufak şeyde ustaya giderseniz ki bu her model için geçerli ustaların ekmek kapısı olursunuz.
    Normal bir kişi sadece internetten izleyerek bile bir motoru baştan aşağı söküp takabilir sadece istemesi yeterli.
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam inanın korktuğunuz gibi değil. İhtiyaçları aşağıda listeliyelim önem sırasına göre Siz karar verin;
    1) Motorun "Service-Manual" Kesinlikle olmalı
    2) Zaten normal anahtar takımınız vardır. (1/2 lokma takımı,alyan takımı)
    3) 25Nm ile 250Nm arası Tork anahtarı.(Aliexpress den ucuza alınabilir)
    4) M6 Helicoil seti Olmassa olmaz illa ki civata yuvasının biri kendini salar.
    5)Biraz da İnternetten motor dağıtım videosu izlemek.
    Gördüğünüz gibi fazla birşey yok.
    Bazı işlemler;
    *Sübap ayarını sanayiye götürürsünüz uygun fiyatlı hallediyorlar.(100Tl civarı belki daha da düşük)
    *Silindir gömlek piston dikkatli bir şekilde sökülür kolaydır.
    *Şanzuman yapboz gibidir. Takım halinde çıkar, takım halinde takılır,
    *Krank, zaten onda birşey yok.
    *Sente biraz uğraştırır ama motorunuza göre internette kısa yolları vardır. Dikkatli bir şekilde ayarını yaparsınız o kadar.
    Her aşamada yaptığınız işlemleri fotoğraflayıp geriye dönük olarak da aynı şekilde toplarsınız.
    Zaten "Service-Manual" inde her şeyi nasıl yapacağınız ayrıntılı anlatıyor. Neler ölçülür nereler kontrol edilir her şey.

    Geriye sadece İhtiyaç halinde Parça ücreti kalıyor o kadar.

    Keşke Kendi motorumu dağıtıp toplarken çok daha fazla fotoğraf çekseydik. O zaman bir konu açabilirdim Birçok arkadaşa ilham olurdu.

    Pek zor bir durumu yok. Biraz zaman biraz dikkatle Hallolmayacak bir şey değil.
    Teşekkür ederim vakit ayırıp uzun uzun yazmışsın, umarım birilerine faydası dokunur.

    Kendi adıma konuşmam gerekirse, ben deneyimli bir yazılım mühendisiyim ve hesaba kitaba vuracak olursak bu iş motor indirmeye kadar varacaksa bunca saati ve eforu kendi işime versem, o kadar emeğe edeceğim kardan çok daha fazla kazanırım zaten, bu farkı da motorun üstüne koyar daha yüksek model daha temiz motor alırım. Öte yandan pistonuna kadar dağıttığım makine ile de +200 yapmaya elim varmaz, bu durumda da litrelik aletin hiç bir anlamı kalmaz zaten, her işin ehli başka. Ucuz alırsın sorun çıkarır paran gider belki de, akıllanmayıp ucuza da toplayacağım diye can kaybetme riskini almaya değmez, en azından kendi adıma.

  18. #18
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı bkaraca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sifir motorumda oldu ikinci elde. Şuan 2008 vfr var sıfır sorunum var çok şükür. Alırken güzelce bakılır birde insan evladına denk gelinir ise miss gibi binilir.
    Benim de gecmis deneyimim ayni sekilde oldu. Kronik sorunu olmayan Fireblade motorlari tas gibi. 50,000km yapmis motorun sesi sifiriyla ayni. Bu model oyle degilmis ama galiba.

    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aşk olsun abi benden motor alırken karenajları felan kompla söktürüyorum zaten :D
    Yaw konu motosiklet, skuter degil

  19. #19
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı rca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim vakit ayırıp uzun uzun yazmışsın, umarım birilerine faydası dokunur.

    Kendi adıma konuşmam gerekirse, ben deneyimli bir yazılım mühendisiyim ve hesaba kitaba vuracak olursak bu iş motor indirmeye kadar varacaksa bunca saati ve eforu kendi işime versem, o kadar emeğe edeceğim kardan çok daha fazla kazanırım zaten, bu farkı da motorun üstüne koyar daha yüksek model daha temiz motor alırım. Öte yandan pistonuna kadar dağıttığım makine ile de +200 yapmaya elim varmaz, bu durumda da litrelik aletin hiç bir anlamı kalmaz zaten, her işin ehli başka. Ucuz alırsın sorun çıkarır paran gider belki de, akıllanmayıp ucuza da toplayacağım diye can kaybetme riskini almaya değmez, en azından kendi adıma.

    +200 le zevk alamassınız bu motorlardan.
    90a sabitleyip hayatın tadını çıkara çıkara sağ şeritten devam edeceksiniz.
    Büyük makine olduğunuz için pek rahatsız eden de olmuyor.
    Hızlı yaşayıp hayatın güzelliklerini kaçırmayın.

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alınmaz. Neden alınmaz ? Çünkü bu motorları sürenlerin %90'ının kaskı kafasına değil kolundadır, sürüş sırasında kollar dimdik gidona uzanmıştır, sırt erkek goril sırtı şeklini almış ve ayaklar da peglere ortasından basmış ördek ağayı formundadır.

    Her hafta bir tane SS motor kazığı yemiş arkadaş konu açıyor. Bırakın şu eski SS sevdasını artık...
    Erenk34, aggressive ve fazil bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)