2008 1000rr Alınır Mı ve Alırken Nelere Dikkat Etmeli
-
Seramik adlı üyeden alıntı
+200 le zevk alamassınız bu motorlardan.
90a sabitleyip hayatın tadını çıkara çıkara sağ şeritten devam edeceksiniz.
@istanbu_gezg, bence bu arkadaş için Nmax daha uygun bir tercih olmaz mı? ABS'si olsun, güvenliği olsun ne bileyim, sen daha iyi bilirsin tabi...
200 falan yapmıyorum ama yanımda olan araçları aynada zor ayırd edilir hale getiriyorum bir kaç kırmızı ışık sonrası. Zevk aldığımdan falan değil tabii ki, maksat silindirlerde kurum birikmesin.
Reklamlar
-
Orjinal düşük km bulursan alınır, ben 2006 model 13800km de suzuki gsr600 almıştım 3 yıldır kullanıyorum şuan 18000 km oldu sorunsuz tertemiz, keyif için ve uzun yola gidersem kullanıyorum yoksa günlük scooter kullanıyorum.
-
2008-2011 kasa kullanmadım ama yağ yaktı vs gibi muhabbetleri çok duydum. Zaten fiyatlarıda diğer modellere göre düşük. 2012 ve üzeri bir kasa tercih edilebilir bence. Onun haricinde 2008 model olarak eski yok efendim km 30.000 oldumu çöpe at vs gibi söylemlere katılmıyorum. Tamam model eskidikçe veya km arttıkça illaki bir bakım maliyeti olacaktır ama senden önceki kullanıcılar temiz kullanmışsa yani motoru aldığında gözü gibi bakmışsa o ilk günkü heyecanla yarenlik etmişse motora ozaman sende kendi kullanımınla temi baktıktan sonra yüksek km olmasının bir eksi olduğunu düşünmüyorum. Tabiki istisnalar kaideyi bozmaz ama nice piyasadaki cambazların elinde 1-2- yaşındaki motorların döküldüğüne şahit oluyoruz ve bazı düzgün kullanan temiz bakan kişilerde 100.000 km devirmiş ama gıcır gıcır motorlar görüyoruz. Bizim ülkemizde sadece motorda değil araba alırkende aynı zihniyet hakim malesef. yurt dışında eski model ama bakımlı motorlara gözü gibi bakıyorlar ve trafikte çokça denk geliyorlar. Konu biraz uzadı ama benim nacizane tavsiyem sizin baktığınız motorun yani 2008-2011 kasaların sıkıntılı olduğu. onun haricinde motor bakımlıysa kaza bela yoksa ve düzgün kullanılmışsa km ye çok takılmamak lazım. 50.000 km de olabilir 70.000 km de. markaların enduro modellerine bakıyorsunuz 70.000 km den aşağı motor yok ama aynı marka ss olunca 30.000 gördümü at çöpe. Bu mantık yanlış. Bu firmaların ürettiği motorlar sistem olarak çok rahat 250-300 bin çevirecek motorlar. Ama tabiki bütçe varsa yeni motor ve düşük km kullanmanın yeni teknolojinin verdiği keyif bir başka olur oda ayrı mesele.
-
_RoMeO adlı üyeden alıntı
. 50.000 km de olabilir 70.000 km de. markaların enduro m aynı marka ss olunca 30.000 gördümü at çöpe. Bu mantık yanlış. Bu firmaların ürettiği motorlar sistem olarak çok rahat 250-300 bin çevirecek motorlar.
Dünya üzerinde rektefiye görmeden 200 bine bile gelen ss motosiklet yok.
Geçenlerde 110 binlerde gsxr1000r i olan yabancı biri vardı onun dışında yüksek km rektefiyesiz SS görmedim, duymadım, olmazda.
Bunu anlamak için SS motosikletin üretim amacı ve kullanim amacını, hangi tür kullanıcılara hitap ettiğini bilmemiz gerek.
SS motosikletler dayanıklılık için değil performans için üretilir. Motorları sandığınız kadar dayanıklı değildir. Tamamen performans odaklı, olması gerektiği şekilde dayanıklıdır.
14 bin devir çeviren bir ss ile 7 bin devir çeviren bir enduro arasında nerden baksaniz
ss e göre 2-3 kat daha fazla motor ömrü farkı vardır. Bu yüzden yüksek km enduro bakılabilir.
SS motosikletler kullanıcıya iyi bir deneyim yaşatmak için motor güçleri motor kapasitesinin sınırlarında gezer. Bunu da anlamak zor değil. 998cc el kadar motordan 200lü beygirler alinabilmekte.
Motor 100 binde bitmeyebilir ama emin olun 100 bine gelene kadar motorda kompresyon diye birşey kalmaz. Yüksek km SS ile sıfır SS arasında en büyük fark kompresyon farkı. Kilometresi yükselen performans motoru asinmadan dolayı kompresyon kaçırmaya başlar ve güç düşüşü, devirlenme sorunlari yaşar. Geç devirlenme gibi.
Bu motorları alanlar performanslı kullanımda çok yüksek kmler göremezler.
Zaten yüksek km görmesi için de tasarlanmazlar
Bilgi yanlışım varsa affola
-
Eğer bildiğin motosikletse alınır.
Ben bugüne kadar bir kez 10 yaşında 4 silindir motosiklet aldım.
O da arkadaşımın r6’sıydı.
Beni hiç yolda bırakmadı.
Ama bilmediğin motosiklet ise süprizlere açık olmak lazım.
2008 1000rr a gelince ; onların çoğunun yağ yakma problemi nedeni ile bloğu değişti diye biliyorum.
Blok değiştiyse ve temizse alınabilir neden olmasın.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Dünya üzerinde rektefiye görmeden 200 bine bile gelen ss motosiklet yok.
SS motosikletler dayanıklılık için değil performans için üretilir. Motorları sandığınız kadar dayanıklı değildir.
Tamamen performans odaklı, olması gerektiği şekilde dayanıklıdır.
14 bin devir çeviren bir ss ile 7 bin devir çeviren bir enduro arasında nerden baksaniz
ss e göre 2-3 kat daha fazla motor ömrü farkı vardır. Bu yüzden yüksek km enduro bakılabilir.
SS motosikletler kullanıcıya iyi bir deneyim yaşatmak için motor güçleri motor kapasitesinin sınırlarında gezer. Bunu da anlamak zor değil. 998cc el kadar motordan 200lü beygirler alinabilmekte.
Motor 100 binde bitmeyebilir ama emin olun 100 bine gelene kadar motorda kompresyon diye birşey kalmaz. Yüksek km SS ile sıfır SS arasında en büyük fark kompresyon farkı. Kilometresi yükselen performans motoru asinmadan dolayı kompresyon kaçırmaya başlar ve güç düşüşü, devirlenme sorunlari yaşar. Geç devirlenme gibi.
Bu motorları alanlar performanslı kullanımda çok yüksek kmler göremezler.
Zaten yüksek km görmesi için de tasarlanmazlar.
"Yüksek devirde motor daha çok aşınır" varsayımı fazla naif, çünkü aşınmayı asıl etkileyen faktör maksimum piston hızı, yani pistonun silindir içinde ne kadar hızlı hareket ettiği. Bu açıdan baktığınızda SS'lerin piston hızı daha düşük devirde çalışan motosikletlerden çok da aman aman farklı değil, çünkü stroke mesafeleri çok kısa. Yani motor yüksek devirde güvenli çalışmak için dizayn edilmiş.
Aynı şekilde düşük hacimden yüksek güç üretmek için niye ille de dayanıklılıktan taviz verilmek zorunda? Yakıt tüketiminden taviz veriliyor, düşük ve orta devirde motorun düzenli çalışmasından taviz veriliyor. Ancak motorun güvenli çalışma parametrelerinin dışına zorlandığına dair bir bilgiye rastlamadım hiç... Siz SS'lerin dayanıksız üretildiğine dair geçerli veriye rastladınız mı? Kişisel mantık yürütme yanıltıcı olabiliyor çünkü.
Niye çok yüksek km'de SS yok? Çünkü SS uzun yol yapmaya uygun bir araç değil. Dikkatimi çekiyor, 1.5 saat ötedeki piste otobanda gidene kadar SS kullanan arkadaşların en az yarısı arada bir tek elle kullanıp bellerini dinlendiriyorlar. Ergonomi, ciddi enerji harcayarak yüksek performanslı kullanıma uygun, uzun süre sabit pozisyonda kullanım için değil.
Doğal olarak bir Goldwing, bir GS, hatta tipik bir naked kadar km yapmak mümkün değil.
"Dünya üzerinde rektefiye görmeden 200 bine bile gelen ss motosiklet yok." yazmışsınız. Abartılı bir tabir olması bir yana, SS'ini rektifiye etmek zorunda kalıp ta 200 bini geçen var mı diye sormak lazım belki.
Tabii ki 600cc ve üzeri safkan SS'lerden bahsediyorum, kısmen uzun yola uygun ergonomili modellerden değil.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
"Yüksek devirde motor daha çok aşınır" varsayımı fazla naif, çünkü aşınmayı asıl etkileyen faktör maksimum piston hızı, yani pistonun silindir içinde ne kadar hızlı hareket ettiği. Bu açıdan baktığınızda SS'lerin piston hızı daha düşük devirde çalışan motosikletlerden çok da aman aman farklı değil, çünkü stroke mesafeleri çok kısa. Yani motor yüksek devirde güvenli çalışmak için dizayn edilmiş.
Siz SS'lerin dayanıksız üretildiğine dair geçerli veriye rastladınız mı? Kişisel mantık yürütme yanıltıcı olabiliyor çünkü.
Dayanıksız üretildiğini söylemedim zaten. arkadaş 250-300 bin km den bahsediyor o arkadaşin bu yazdığına ithafen sandığınız kadar dayanıklı değil yazdım.
Aşınmayı sadece piston hızı olarak düşünmüşsünüz ama Enduro motorda krank, tork ve beygir devri olan 3000-6000 devirde dönerken ss de sürekli 10 bin üzeri dönüyor. Krank kolları, Subaplar, kam milleri, eksantrik zinciri de bunlara bağlı olarak aynı devirde hareket gerçekleştiriyorlar. Bu hareketi gerçekleştiren yatak veya yabancıların deyimiyle bearing dediğimiz elemanlarda dönme hareketine yardımcı olduğu için aşınma konusunda üstüne düşen payları büyük.
iki tane motoru ele alalım. Birisi 10cm uzunluğunda stroke uzunluğuna sahip olsun diğeri onun yarısı kadarına.
Büyük strokelu motorun silindirleri 6 bin devirde her saniye 100 kez inip çıkma hareketi yapar. 5 cm stroke da saniyede 100 kez inip çıkma hareketini 6000 devirde yapar ama silindir içinde katettiği yol 10cm strokea göre yarı yarıyadir yani kısadır. Sizin demek istediğiniz tam olarak bu ama bu dediğiniz demek değildir ki düşük devirli motor ile yüksek devirli motorun silindir piston aşınması aynıdır yada benzerdir.
Bu işlem motor içinde ki stresleri eşitler, yüksek devirde motorun sağından solundan kol, piston çıkarmasını önler. aşınmayla doğrudan alakası yoktur.
Aşınma için konuşursak Pistonun Katettiği mesafeden ziyade o mesafeyi hangi hızla katettiği önemlidir.
"maksimum piston hızı, yani pistonun silindir içinde ne kadar hızlı hareket ettiği. "
Seninde dediğin gibi aynı yere çıkıyoruz.
Stroke un kısa tutulma amacı zaten motora yüksek devir yeteneği kazandırmak. Kısa stroke da piston çok daha yüksek devirlere yani çok daha yüksek hızlara çıkabilir.
Uzun stroke ise devri kısıtlar pistonun yüksek hızlara çıkmasını önler.
Bilgi eksikliği ile çok bilmiş gibi yorum yapıp yanlış bilgi kirliliğine destek olmayalım.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Aşınma için konuşursak Pistonun Katettiği mesafeden ziyade o mesafeyi hangi hızla katettiği önemlidir.
"maksimum piston hızı, yani pistonun silindir içinde ne kadar hızlı hareket ettiği. "
Seninde dediğin gibi aynı yere çıkıyoruz.
Stroke un kısa tutulma amacı zaten motora yüksek devir yeteneği kazandırmak. Kısa stroke da piston çok daha yüksek devirlere yani çok daha yüksek hızlara çıkabilir.
Uzun stroke ise devri kısıtlar pistonun yüksek hızlara çıkmasını önler.
Tam anlamadınız galiba. Maksimum devirle pistonun silindir yüzeyindeki lineer hızı arasında çok net bir bağlantı yok.
Örnek vereyim:
Yamaha R6'nin 14000 devirdeki ortalama piston hızı, Kawasaki Vulcan 2000'in 5000 devirdeki ortalama piston hızından daha az. R6 neredeyse 3 kat daha hızlı döndüğünde dahi piston ve silindir yüzeyleri arasındaki sürtünme hızı daha düşük Kawasaki Vulcan'dan...
Ancak belirttiğiniz gibi tek aşınma noktası da bu değil. 15000 devir ile 5000 devir dönen motorun rulmanları farklı aşınacaktir. Ancak yüksek devre uyumlu güçlü rulmanlar üretiliyor ve kullanılıyor (turbo, supercharger.) Haliyle 5000 devir yapan bir cruiser ile 15000 devir yapan bir SS'te aynı yapıda rulmanlar kullanılmıyor.
Yine belirttiğiniz gibi yüksek devirde subap ve yaylar daha çok stres altında esas, ancak bunlar da güvenilir şekilde dizayn ediliyor, ve şimdiye kadar kısa motor ömründen şikayet eden bir Japon SS kullanıcısına rastlamadım doğrusu...
Velhasıl sadece yüksek devirde çalıştığı için ya da performanslı olduğu için motorun çabuk yıpranacağı varsayımınıza katılmıyorum. Düzgün dizayn edilince, ki özellikle Japonlar bu konuda çok hassaslar, bal gibi de problemsiz çalışıyor motorlar.
-
SS olduğu için alınmaz. Canına okumuşlardır onun.
-
01 Haziran 2019, 01:58
#30
bu aletin temiz çıkma ihtimali nedir sizce? bayağı diri görünüyor, mekanik bölümün toz kaplamış olması ustasının sattığı düşünülürse iyiye işaret gibi, "suzuki recep" isimli bu ustayı bilen tanıyan var mı aramızda?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...69644263/detay
-
01 Haziran 2019, 03:36
#31
rca adlı üyeden alıntı
bu aletin temiz çıkma ihtimali nedir sizce? bayağı diri görünüyor, mekanik bölümün toz kaplamış olması ustasının sattığı düşünülürse iyiye işaret gibi, "suzuki recep" isimli bu ustayı bilen tanıyan var mı aramızda?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...69644263/detay
müdür bak açık yazıyorum 50 bin km piskolojik sınırdır fark ettiysen bütün ss motorlar 30-50 km arasında garip değilmi seçne her motor bir tur patlıyor bir yerde hemen topanıyor km sarılıyor satışa çıkıyor....
her alan kişinin 250 km vurup sattığı motorda km orjinalliği aramak zaten bir komedi
ha alınmazmı alınır ama canı nın okunduğu bilerek alınır... tahmmini arıza payı kadar indirip yaptırırsan alınır
hiçkimse iyilik perisi değil 600 cc motora nizami bakım yapacakta düzgün motor satacak hikaye... bu ilanların çoğunu motorcuların satması zaten sana belli şeyleri ifade ediyordur ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:28 ----------
buyrun abi böyle bir km olabilirmi? yarısı felan bile değildir bu motorlar 5-10 senede motor yaptırmıştır motoru yapan ustada sıfırlandı diye sıfırlayıp satmıştır... imkanı yok
-
01 Haziran 2019, 04:11
#32
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
müdür bak açık yazıyorum 50 bin km piskolojik sınırdır fark ettiysen bütün ss motorlar 30-50 km arasında garip değilmi seçne her motor bir tur patlıyor bir yerde hemen topanıyor km sarılıyor satışa çıkıyor....
her alan kişinin 250 km vurup sattığı motorda km orjinalliği aramak zaten bir komedi
ha alınmazmı alınır ama canı nın okunduğu bilerek alınır... tahmmini arıza payı kadar indirip yaptırırsan alınır
hiçkimse iyilik perisi değil 600 cc motora nizami bakım yapacakta düzgün motor satacak hikaye... bu ilanların çoğunu motorcuların satması zaten sana belli şeyleri ifade ediyordur ;)
hocam ben de zaten o patlayıp toplanmış motoru arıyorum tam olarak, çünkü al sat peşinde değilim, biraz uyguna alıp gerekiyorsa bakımını yapacağım ve en az 4-5 yıl satmayı düşünmeyeceğim. yüksek hızda araca-duvara patlayıp şaseyi/amortisörü yamultmadılarsa vay far kırmış, vay radyatör delmiş, vay grenaj değişmiş bunlar dert değil yani. mesele şu ustayı tanıyan varsa, ya da benzer ayarda başka bir motorun sahibini, eğer kelek adam değilse gider bakarım, yürürü üzmeyecek kondisyondaysa dediğiniz gibi tahmini masrafına göre pazarlığımı yapar alırım. km konusunda ne yazık ki o adam o aleti koysun oraya 90bin km kimse yüzüne bakmaz, kızamıyorum km düşürmüş diye, ülkemizin ikinci el şartları böyle, ama bakımlı kullanılmış japon ss de öyle 90binde dağılmaz, bir rektefiye yaptırır 50bin daha gidersin...
-
01 Haziran 2019, 09:22
#33
4 silindir motorun yenisini alamıyorsan ve bu zevki yaşamak istiyorsan mecbur ikinci el alacaksın, 250CC yeni olsa ne olur olmasa ne olur hep eziklik.
-
08 Haziran 2019, 17:04
#34
2017 ağustos olması lazım Suzuki gsxr600 k4 sattık. 44 bin km idi kaza vs yoktu. Kırıkkale'ye gitmişti motor. 1 ay sonra kaza yaptılar. Motorun şasi dahi kırılmış. Arka kuyruk kısmı kopmuştu vs. Kopan kuyruğu kaynattılar, çıkma parçalar ile motoru giydirmişlerdi.
Bu sene çok farklı bir ilden ilanda gördüm. 45 bin km'de kazasız garaj motoru diye satılıyordu. Diyecek pek bir şey yok. Vicdan sahibi biri bulmak daha önemli.
-
08 Haziran 2019, 19:59
#35
rca adlı üyeden alıntı
bu aletin temiz çıkma ihtimali nedir sizce? bayağı diri görünüyor, mekanik bölümün toz kaplamış olması ustasının sattığı düşünülürse iyiye işaret gibi, "suzuki recep" isimli bu ustayı bilen tanıyan var mı aramızda?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...69644263/detay
bir arkadaşımın eski motoru olur kendisi, satan şahıs zaten kazalı motorları alıp birleşitirip satma konusunda ustaymış arkadaşın dediğine göre.
arkadaş çok ağır olmayan bir kaza yapınca hem ön şase hem arka şase kırılmış, meğersem önceden de kırıkmış ama kaynaklamışlar içerden. Anladığım kadarıyla motor toplanmış depo ve jantlar boyanmış ya da başka motorunkiler takılmış şase kaynaklanmış yeniden satılığa konmuş.
çok temiz kazasız diye satılan motorun en iyi ihtimalle 2.kazası
tamircilerden motor alma konusunda hep şüphe ile yaklaşmak lazım, işleri güçleri patlak motor alıp toplayıp satmak
-
08 Haziran 2019, 21:23
#36
Eski model motosikletler kolay ulaşılabilir olduğu için her türden insan kullanıyor bunları. Çoğunlukta tecrübesiz, motora terlikle binen, sokakta açık egzoz kesici, kız görünce Aragaz eksik etmeyen tipler oluyor.
Ve genelde tecrübesizlikten kaynaklı düşmeler ve düşer düşmez satma durumları oluyor.
Pahalı kısım daha da sıkıntılı. Tecrübesiz ve motosiklet ile alakası hava cıva olan zengin züppelerin "benim param var parayla herşeyi yaparım" felsefesiyle yüz otuz bin liralık SS leri düz yolda düşerek pert ederler sonra yine paralarıyla en ufak hasarlı parçasına kadar değişitirtip kazasız diye itelemeye çalışırlar.
Yine Herşeyin en önemlisi motoru alacağınız kişi, satıcı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)