Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aynam düşüyor zincir sürtüyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    2 gündür farkettim ki sol aynamı hep kullandığım açıya getirince resmen vidası gevşemiş gibi oluyor titreşimlerle açısı değişip en alta kadar iniyor. Sağda hiç sıkıntı yok , bugün lastiğini çıkarıp baktım fotoyu koyuyorum üstünde 3 küçük yıldız vida var bunları mı sıkmak gerek? Yüksek açılardada oynama yok sadece hep kullandığım açılara gelince oynaklığı başlıyor ve sürerken düşüyor resmen. Bakımda zinciri gerdirmiştim bugün zinciri yağlarken zincirin üst kısmında bulunup çıkmasını önleyen parçanın altına biraz sürttüğünü farkettim. Teker boştayken çevirince o kısma gelen baklalar döndü. Sürerkende mesela 3. Vites 60 ia giderken debriyajı çekince alttan fırt fırt fırt diye ritmik ses geliyor ayak pegide o ara hafifçe titriyor. Neler yapayım şimdi ahali? Fotoda aha burda , mobildeyim linki ayarlayamadım kusura bakmayın
    https://hizliresim.com/1pP8rB
    Zincir kısmını anlamayanlar için işaretlediğim yerde oluyor
    https://hizliresim.com/p54d0q


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    o 3 vidayı sık. Zincirinide ger.

  3. #3

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o 3 vidayı sık. Zincirinide ger.
    Vidaların en üstte olanı boş gibi diğerleri zaten çok sıkı, zincirde gergin aslında dahada gerdirsem sıkıntı olmaz mı?

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    O vidaları sıktıkça farkedeceksin oynarlığını oradan ayarlarsın. Zincirin gerginliği klavuzda yazan kadar ise daha fazla germe. Lakin üstten sarkmış ise alttanda sarkar ve gergin durmaz diyorum yada ben gözümde canlandıramadım. Ayna sorunun basit, zinciri canlandıramadım kafamda.

  5. #5
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Zinciri orta sehpadayken germe hocam. Motor yere basınca zincir bir miktar daha geriliyor zaten. 1-2 cm boşluk iyi diyorlar. Zaten fazla gerip agresif kullanırsan 2 güne yine eski haline dönüyor.

    Orta sehpan yokmuş yeni gördüm. Kusura bakma.
    HONDA

    #BZ3082

  6. #6

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri orta sehpadayken germe hocam. Motor yere basınca zincir bir miktar daha geriliyor zaten. 1-2 cm boşluk iyi diyorlar. Zaten fazla gerip agresif kullanırsan 2 güne yine eski haline dönüyor.

    Orta sehpan yokmuş yeni gördüm. Kusura bakma.
    Üstünde oturuyoken de gerdirdim arka sehpadaykende , 2 haftda yine uzuyor anlamadım. Çok sert te kullanmıyorum arada artçı alıyorum belki ondandır , servisteki usta kompresyona bindirip kullanıyosan uzar dedi ama pek mantıklı gelmedi bana. Orj zinciri motor daha 7600 kmde, randımanlı çalıştığı 3-4 bin km yoktur

  7. #7
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Benim zincirde de aynı tuhaflık var daha çözemedim. Pulsar ns200. Zincir gerginliği olması gerektiği gibi ama zincir üst taraftan sallanma yapıp sürtme plastiğine çarpıyor. Gaz açıp kapatırken olsa bile ses sinir ediyor.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Duke 250 değil mi? Kitapçığında motor yan ayaktayken zincirin en gergin olduğu yerden ölçüldüğünde 5 ila 7 "mm" arasında boşluk olmalı diyor. (Çok azmış yahu!?) Sizinkine bir bakın isterseniz...

  9. #9

    Üyelik
    06 Kasım 2018
    Motosikleti
    Ktm duke 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 250 değil mi? Kitapçığında motor yan ayaktayken zincirin en gergin olduğu yerden ölçüldüğünde 5 ila 7 "mm" arasında boşluk olmalı diyor. (Çok azmış yahu!?) Sizinkine bir bakın isterseniz...
    Evet 0.5-0.7 cm pay çok az gibi geliyo banada. O şekilde ayarlatınca artçı alınca bu sefer zincir dahada esneyip artçı inince bolluk oluşturmayacak mı? Bıktım şu zincirde gidip kayışlı motor mu alsam

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet 0.5-0.7 cm pay çok az gibi geliyo banada. O şekilde ayarlatınca artçı alınca bu sefer zincir dahada esneyip artçı inince bolluk oluşturmayacak mı? Bıktım şu zincirde gidip kayışlı motor mu alsam
    Ama kullanım kitapçığı öyle diyorsa uymak gerekir, belki boşluğu fazla bırakıldığı için sürtüyordur... Bir servisi de arayıp sorun içiniz rahat etsin. Bolsa kitapçıktaki değerlere gerdirin. (Önemli: en sıkı olduğu yere ayarlanıp yan ayaktayken kontrol edilmeli...)

  11. #11

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Alıntı okaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet 0.5-0.7 cm pay çok az gibi geliyo banada. O şekilde ayarlatınca artçı alınca bu sefer zincir dahada esneyip artçı inince bolluk oluşturmayacak mı? Bıktım şu zincirde gidip kayışlı motor mu alsam
    Duke 125 kullanmış biri olarak kitapçıkta yazan değer zincirin bolluk payı değil zincir ile arka salıncak arasında olması gereken uzaklık payıdır. Zaten kendinizde bundan bahsediyorsunuz üstüne bir de artçı alınca zincir sürekli ve erken olarak uzamaya başlıyor. Zamanında bende aynı sorunları yaşamıştım.
    Cyan bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı InMyHearth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 125 kullanmış biri olarak kitapçıkta yazan değer zincirin bolluk payı değil zincir ile arka salıncak arasında olması gereken uzaklık payıdır. Zaten kendinizde bundan bahsediyorsunuz üstüne bir de artçı alınca zincir sürekli ve erken olarak uzamaya başlıyor. Zamanında bende aynı sorunları yaşamıştım.


    Buraya göre bildiğimiz bolluk...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Aaa şimdi anladım, zincirin üst tarafıyla maşa arasında kalan mesafe

    Buna göre bir kontrol edin bakalım... İttirdiğinizde üst taraf gerginleşince durun, daha fazla ittirmeyin, maşaya 5-7mm mesafe kalıyorsa iyidir.

  13. #13
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Ne tuhaf bir zincir gerilimi tarifi vermişler ya

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne tuhaf bir zincir gerilimi tarifi vermişler ya
    Tuhaf ama ölçmesi diğer şekilden daha kolay, keşke diğer üreticiler de öyle verse...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)