Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Artcili suruste yavaşken denge kaybi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Artci varken kalkista gidiste sorun yok ama hiz 15lere dustumu saga sola cekmeyapiyor benimle ilgili mi yoksa artci ile mi ilgili bir turlu anlayamadim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    aha hem ehlıyetsız hemde artçı alıyor

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Ben debriyajı tekrar salıp hızlanıyorum anlık olarak. Artçıda da iş olcak bence. Kız arkadaşımla 1500-2000km oldu beraber biniyoruz(eski motorum da dahil kmye) öyle bi alıştık ki başka birini alınca ben de aynı sorunu yaşıyorum çoğu zaman. Artçının biraz yakın durması gerekiyor sanırım, ama artçı erkek olursa rahatsız olunuyor tabi :D

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Artçına söyle sana yapışsın öyle dik durdumu olmuyor

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Ben Kız arkadaşımla tank gibi gidiyorum bide benim motor da küçük tekerler de kalın olunca tank gibiyiz ama şu bir gerçek ayağını ya da kafasını bir taraftan bir tarafa çekse hemen sarsılıyor denge. B*k çuvalı gibi oturacak sana yapışacak böyle dene birde.

  6. #6
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Lastik havalarınızı, gidon rulmanınızı ve kaliperlerinizi gözden geçirebilirsiniz.

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    aldığım artçı "artçı" olmaktan anlamadığı için normal hızla bile dengemi bozuyor

  8. #8
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    İlk anda "Artçılı sürüşte yavaşken yenge kaybı" diye okudum.
    HakanSAHIN bunu beğendi.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    tecrübe ile alakalı ; motor ve artçı koşullarına göre değişir tabi.

    ben 500 km tecrübeden sonra aktif olarak artçı ile bindim (kısa mesafe ve ana yol kullanmadan) ; öyle bi anlattım ki hanıma, ahtapot gibi sarılıyor. yani ben ne yana eğilsem o da o yana eğiliyor sımsıkı yapıştıgı için.

    Dağ bayır hiçbir sıkıntımız yok su anda; geçen annemi bindirdim aman allahım arka taraf dengesizlikten horon tepiyor sanki.

    özetle

    tecrübe + motosiklet + artçı bilgisi

  10. #10
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bende benzer sorunlar yaşıyorum.Boy 1,74 motor ağır ve yüksek.Motoru zor dengede tutuyorum.Ve yavaş hızdaki dönüşlerde tedirgin oluyorum.Artçı aldığımda iyice zor oluyor.Motoru dik tutarken yerdeki ayağıma kramp giriyor çok acı veriyor.

  11. #11
    SavageGarden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2016
    Motosikleti
    HONDA NC750S
    aslında çok güzel bir başlık
    ve çok doğru bir tespit

    15km/s altında artçılı sürüşlerde, hele bir de manevra yaparsan (araç aralarından geçerken) sorun oluyor
    tek çaresi artçı ile tek vücut olmak.
    artçının rahat edeceği bir pozisyon bulmak.
    artçının bacakları ve kolları ile size sarılmasını söylemek.
    artçı böyle yapınca hiç probşem yaşamadım.

    böyle olmazsa, ağırlık merkezi dağılıyor... ve ne kadar usta olursan ol, motosiklet düşük hızda denge kaybı yaşıyor.

    artçı arkada tutamakları tutmamalı, profilden bakıldığında motosiklet üzerinde "I I" şeklinde ayrı iki ağırlık olmamalı. artçı mümkün olduğunca sürücüye yakın olmalı.
    artçı, sağa sola değil, sürücünün üzerinden yola bakmalı

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motosiklet yavaşladıkça dengesi bozulur, hızlandıkça daha dengeli olur. Ama bunu bilmeyen artçı , tam tersine hızlıyken put gibi dikilirken yavaşlayınca riskin azaldığını düşünüp " kıpraşmaya " başlar. Zaten dengesi zayıflayan motor , artçısı kıpraştıkça daha da dengesiz hale gelir. Eşimin sürekli yaptığı şeydir. Artçına motor yavaşladığında veya kırmızıda durduğunda kıpırdamamasını söyle.
    MimTolga ve efendy06 bunu beğendiler.

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Artçı motor sürmeyi bilmiyorsa çok normal sıkıntı yaşaman. Çünkü ille kafayı bir tarafa uzatıp görmek isteyecek. Bu da denge kaybı. Hafif bir tarafa yatacak motor, artçı yine ters bir hareketle dengeyi bozacak. Bunu önleyen ihtimaller şöyle;
    1- Artçı almamak
    2- Motor kullanabilen artçı almak
    3- Kendini çok geliştirene kadar artçı almamak.

  14. #14
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldığım artçı "artçı" olmaktan anlamadığı için normal hızla bile dengemi bozuyor
    maaalesef bende de bazen böyle oluyor, hem can sıkan hemde tehlikeli bir durum. O yüzden her artçı aldığımda anlatıyorum şöyle yapacaksın böyle yapacaksın diye.

  15. #15
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Artçı tecrübesi ya da oturuşuyla çok fazla alakası yok aslında, olay tamamen artçının ağırlığından dolayı ve motorun ağırlık oranının değişmesiyle alakalı.

    Şöyle ki; motorun ağırlık oranı %48 arka %52 ön olsun mesela (salladım) sürücü ile arka %53 ön %47 olsun mesela (yine salladım) artçının oturmasıyla bu dengeler alt üst olmakta.

    Tabi ki 50 kg ağırlığındaki bir artçı çok fazla etki etmezken 60-70 kg ve üstü artçılar neredeyse ön tekeri yerden kesmekte kalkışlarda.

    Özetle; artçınıza söyleyin kilo versin
    Sinan Aksu bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #16
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artçı tecrübesi ya da oturuşuyla çok fazla alakası yok aslında, olay tamamen artçının ağırlığından dolayı ve motorun ağırlık oranının değişmesiyle alakalı.

    Şöyle ki; motorun ağırlık oranı %48 arka %52 ön olsun mesela (salladım) sürücü ile arka %53 ön %47 olsun mesela (yine salladım) artçının oturmasıyla bu dengeler alt üst olmakta.

    Tabi ki 50 kg ağırlığındaki bir artçı çok fazla etki etmezken 60-70 kg ve üstü artçılar neredeyse ön tekeri yerden kesmekte kalkışlarda.

    Özetle; artçınıza söyleyin kilo versin
    Olay tam olarak budur..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)