Artci varken kalkista gidiste sorun yok ama hiz 15lere dustumu saga sola cekmeyapiyor benimle ilgili mi yoksa artci ile mi ilgili bir turlu anlayamadim
Artci varken kalkista gidiste sorun yok ama hiz 15lere dustumu saga sola cekmeyapiyor benimle ilgili mi yoksa artci ile mi ilgili bir turlu anlayamadim
Ben debriyajı tekrar salıp hızlanıyorum anlık olarak. Artçıda da iş olcak bence. Kız arkadaşımla 1500-2000km oldu beraber biniyoruz(eski motorum da dahil kmye) öyle bi alıştık ki başka birini alınca ben de aynı sorunu yaşıyorum çoğu zaman. Artçının biraz yakın durması gerekiyor sanırım, ama artçı erkek olursa rahatsız olunuyor tabi :D
Artçına söyle sana yapışsın öyle dik durdumu olmuyor
Ben Kız arkadaşımla tank gibi gidiyorum bide benim motor da küçük tekerler de kalın olunca tank gibiyiz ama şu bir gerçek ayağını ya da kafasını bir taraftan bir tarafa çekse hemen sarsılıyor denge. B*k çuvalı gibi oturacak sana yapışacak böyle dene birde.
Lastik havalarınızı, gidon rulmanınızı ve kaliperlerinizi gözden geçirebilirsiniz.
aldığım artçı "artçı" olmaktan anlamadığı için normal hızla bile dengemi bozuyor
İlk anda "Artçılı sürüşte yavaşken yenge kaybı" diye okudum.
tecrübe ile alakalı ; motor ve artçı koşullarına göre değişir tabi.
ben 500 km tecrübeden sonra aktif olarak artçı ile bindim (kısa mesafe ve ana yol kullanmadan) ; öyle bi anlattım ki hanıma, ahtapot gibi sarılıyor. yani ben ne yana eğilsem o da o yana eğiliyor sımsıkı yapıştıgı için.
Dağ bayır hiçbir sıkıntımız yok su anda; geçen annemi bindirdim aman allahım arka taraf dengesizlikten horon tepiyor sanki.
özetle
tecrübe + motosiklet + artçı bilgisi
Bende benzer sorunlar yaşıyorum.Boy 1,74 motor ağır ve yüksek.Motoru zor dengede tutuyorum.Ve yavaş hızdaki dönüşlerde tedirgin oluyorum.Artçı aldığımda iyice zor oluyor.Motoru dik tutarken yerdeki ayağıma kramp giriyor çok acı veriyor.
aslında çok güzel bir başlık
ve çok doğru bir tespit
15km/s altında artçılı sürüşlerde, hele bir de manevra yaparsan (araç aralarından geçerken) sorun oluyor
tek çaresi artçı ile tek vücut olmak.
artçının rahat edeceği bir pozisyon bulmak.
artçının bacakları ve kolları ile size sarılmasını söylemek.
artçı böyle yapınca hiç probşem yaşamadım.
böyle olmazsa, ağırlık merkezi dağılıyor... ve ne kadar usta olursan ol, motosiklet düşük hızda denge kaybı yaşıyor.
artçı arkada tutamakları tutmamalı, profilden bakıldığında motosiklet üzerinde "I I" şeklinde ayrı iki ağırlık olmamalı. artçı mümkün olduğunca sürücüye yakın olmalı.
artçı, sağa sola değil, sürücünün üzerinden yola bakmalı
Motosiklet yavaşladıkça dengesi bozulur, hızlandıkça daha dengeli olur. Ama bunu bilmeyen artçı , tam tersine hızlıyken put gibi dikilirken yavaşlayınca riskin azaldığını düşünüp " kıpraşmaya " başlar. Zaten dengesi zayıflayan motor , artçısı kıpraştıkça daha da dengesiz hale gelir. Eşimin sürekli yaptığı şeydir. Artçına motor yavaşladığında veya kırmızıda durduğunda kıpırdamamasını söyle.
Artçı motor sürmeyi bilmiyorsa çok normal sıkıntı yaşaman. Çünkü ille kafayı bir tarafa uzatıp görmek isteyecek. Bu da denge kaybı. Hafif bir tarafa yatacak motor, artçı yine ters bir hareketle dengeyi bozacak. Bunu önleyen ihtimaller şöyle;
1- Artçı almamak
2- Motor kullanabilen artçı almak
3- Kendini çok geliştirene kadar artçı almamak.
Artçı tecrübesi ya da oturuşuyla çok fazla alakası yok aslında, olay tamamen artçının ağırlığından dolayı ve motorun ağırlık oranının değişmesiyle alakalı.
Şöyle ki; motorun ağırlık oranı %48 arka %52 ön olsun mesela (salladım) sürücü ile arka %53 ön %47 olsun mesela (yine salladım) artçının oturmasıyla bu dengeler alt üst olmakta.
Tabi ki 50 kg ağırlığındaki bir artçı çok fazla etki etmezken 60-70 kg ve üstü artçılar neredeyse ön tekeri yerden kesmekte kalkışlarda.
Özetle; artçınıza söyleyin kilo versin
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)