Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj Sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Merhabalar,

    Yaklaşık 8.000 KM Honda CB 250R kullandım. Ilk motorumdu. Kendisine tam alişmis iken satip 2019 R25 aldım. 2.500 KM oldu. Fakat soyle bir durum var.

    Her hafta Şile - Ağva yapariz. CB ile cok rahat alabildigim virajlari R25 ile alamiyorum. Lastikler ayni fakat olay ondan kaynakli degil. Tamamen nedense korku var. Her an yatip, dusecekmisim gibi hissediyorum R25'de. Dar virajlari donemiyorum. Kisa ve birden acilan virajlarda tamamen patates gibi giriyorum , sanirim alismam mi gerekiyor yoksa dinamigimi farkli anlamadim.

    Guzel bir egitim almak istiyorum. Hem bu olay icin hem genel anlam icin. Varmi tavsiye edebileceğiniz bir yer?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    2500 km olmuş daha sen bir sür daha bir 5000 olsun :D motor sana sen motora alış :D

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    "Türkçe öğreniyorum" kursları var. Tavsiye ederim. Motosikletle ilgili kursları da birazdan arkadaşlar belirtecek.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Motorunuzu henüz tanımıyor da olabilirsiniz. Muhtemelen alacağınız yol eğitimlerinde size daha dik, daha güvenli dönmenizi tavsiye edeceklerdir. O nedenle bu eğitim tabi ki faydalıdır ama sizin beklentinizi karşılamayabilir.
    efendy06 bunu beğendi.

  5. #5
    dental_land - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    cbf 600sa
    motosiklet yol sanatı
    isimli kitabı okuyun
    efendy06 ve Rakaful bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Teşekkürler, yukarida da yazildigi gibi alisma sureci sanirim.

  7. #7

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Herkes alışma süreci diyordu. İki motorun lastikleri neydi? R25’te de dandik lastik olup, yoldan geri bildirim alamayınca ve yolu tuttuğuna inanmayıp; doğal olarak korkuyor olabilir misin?

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    İkarus sendromundan sonraki evreye girmişsin yani doğru yoldasın , eğitim almak seni Rossi yapmaz ama yinede al ;)

  9. #9
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkarus sendromundan sonraki evreye girmişsin yani doğru yoldasın , eğitim almak seni Rossi yapmaz ama yinede al ;)
    Bu ikarus sendromu kadar daha saçma bir şey duymadım(konuya yazılan yazı ile alakası yoktur bunun).Neymiş aşırı özgüven..ya nasıl olmalı? sürekli paranoyak olarak mı sürmek lazım?Bir insana bir şeyler öğretirken en büyük adım öğrenecek kişinin bunu yapabileceğine onu inandırdığınız kadar kişi başarılı olur.Bir diğer başka açıdan,adam yıllarca yalayıp yutmuş motosikleti,her türlü hatayı yaşamış,tekrarından dersler çıkarmış,adam bildiğin tecrübe anıtı.Böyle bir adam kaza yapıp ölse,vay efendim ikarus sendromu! Şu ikarus sendromunu yaptıkları spor da başarılı olamayan ya da istedikleri yere gelemeyip çekemeyenlerin uydurduğu bir şey,başka bir bok değil.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ikarus sendromu kadar daha saçma bir şey duymadım(konuya yazılan yazı ile alakası yoktur bunun).Neymiş aşırı özgüven..ya nasıl olmalı? sürekli paranoyak olarak mı sürmek lazım?Bir insana bir şeyler öğretirken en büyük adım öğrenecek kişinin bunu yapabileceğine onu inandırdığınız kadar kişi başarılı olur.Bir diğer başka açıdan,adam yıllarca yalayıp yutmuş motosikleti,her türlü hatayı yaşamış,tekrarından dersler çıkarmış,adam bildiğin tecrübe anıtı.Böyle bir adam kaza yapıp ölse,vay efendim ikarus sendromu! Şu ikarus sendromunu yaptıkları spor da başarılı olamayan ya da istedikleri yere gelemeyip çekemeyenlerin uydurduğu bir şey,başka bir bok değil.
    ilk 1000 km sonrası ben oldum zanneden adamın içine Rossi kaçar , ilerleyen kilometrelerde yaşanan onlarca yusuf yusuf dan sonra içeri kaçanın Rossi değil ama pamuk olabileceği hissedilir ve normale dönülür ;)
    Thesinner83 bunu beğendi.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir diğer başka açıdan,adam yıllarca yalayıp yutmuş motosikleti,her türlü hatayı yaşamış,tekrarından dersler çıkarmış,adam bildiğin tecrübe anıtı.Böyle bir adam kaza yapıp ölse,vay efendim ikarus sendromu!
    Her kaza geçiren tecrübeli insan için tekdüze laf etmek ne mümkün.

    Lakin aşırı özgüven mevcut. Aslında kullandığımız bazı motosikletler silah gibi. Profesyonel insanlar silah ellerindeyken belli bir disiplinle davranırlar. Eline ilk kez silah alan insan namluyu sağa sola doğrultur farkında bile olmaz.

    Tecrübesi eksik insanlar da dışarıdan bakınca iyi motosiklet kullanıyor, lakin gayet normal zannettiği bir tepkinin nasıl ölümcül bir sonucu olabileceğinden habersiz oluyor genelde...

    Jay Leno Amerika'da bir talk show'cu. Çok zengin ve araba meraklısı. Bir gün pistte profesyonel bir yarışçıdan eğitim alıyor. Arabayla tur atarken araba duruyor, yarışçı iniyor, Jay Leno tek başına devam ediyor. Yarışçı laf anlatamamış Jay'e, indir beni demiş. Bir sonraki turda Jay kaza yaptı... Yarışçı biliyor tabi başına geleceği. Tecrübe böyle bir şey işte... Dışarıdan yarışçılar çok tehlikeli kullanıyor gibi geliyor ama aslında gayet güvenli kullanıyorlar, gel gelelim herifler o güveni kolay kazanmıyor...

    Şahsen bir motosiklet virajda "sen yat baba daha var" demedikçe yatırmaya çekinirim. Bazı motosiklet fisıltıyla, bazı motosiklet de bağırarak bunu der, sadece duyacak kulak lazım.
    Thesinner83 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    25 Şubat 2019
    Şehir
    Kdz.Ereğli
    Motosikleti
    2021 PCX
    Alıntı FurkanCoban adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Yaklaşık 8.000 KM Honda CB 250R kullandım. Ilk motorumdu. Kendisine tam alişmis iken satip 2019 R25 aldım. 2.500 KM oldu. Fakat soyle bir durum var.

    Her hafta Şile - Ağva yapariz. CB ile cok rahat alabildigim virajlari R25 ile alamiyorum. Lastikler ayni fakat olay ondan kaynakli degil. Tamamen nedense korku var. Her an yatip, dusecekmisim gibi hissediyorum R25'de. Dar virajlari donemiyorum. Kisa ve birden acilan virajlarda tamamen patates gibi giriyorum , sanirim alismam mi gerekiyor yoksa dinamigimi farkli anlamadim.

    Guzel bir egitim almak istiyorum. Hem bu olay icin hem genel anlam icin. Varmi tavsiye edebileceğiniz bir yer?
    Konu ile alakalındeğil fakat r25 aldıgına mutlumusun yoksa cb de iyiydi keske satmasaydım dediğin oldumu

  13. #13
    Erenk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2017
    Motosikleti
    Honda CBR500R(2018)
    Öncelikle bir çok sebepten kaynaklı olabilir. Eğer sürücü kaynaklı değilse;

    Motosiklet ağırlığı (hafif motor daha kolay kontra alır)
    Lastiklerin farklı olması, tedirgin etmesi.
    Oturuş pozisyonu.
    Şase geometrisi(o kadar etkiler mi emin değilim)

    Bunlardan bazıları belki iki motor arasında virajlardaki farkı oluşturuyor olabilir. Lastik hissiyatı bile motoru kullanım şeklinizi fazlasıyla değiştirebilir. Her motor her yolda aynı kullanım kolaylığını sağlamayadabilir, mesela R25 ile otobanda daha rahat viraj alırsınız oturuşu daha uygundur vs. Bu gibi faktörler değilse belki sadece oturuş pozisyonunuzun değişmiş olmasından dolayı daha motora ve kabiliyetlerine hakim olamamış olabilirsiniz.

  14. #14

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    2 ayrı motor, denecek çok şey yok aslında...

    Araba olsa derim ilk 100 mt arabanın acemiliği, sonraki 100 mt senin acemiliğin. Motor a alışamamışsın,eğitim al eğitim candır. Motoakademi iyidir kemerburgazda

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Gidon turu ve dönüş yariçapi,oturuş poz.

    Cb naked makina dolayisi ile dönüş yariçapi daha kisa(r25 gore daha rahat dönüs yapar).bunlar önemli detaylar.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    boş bir alanda 0 ve 8 çizme çalışmaları yapın, gidonu tam kilitleyip dönmeye çalışın.

  17. #17
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Lastiklerin ne olduğunu da yazsaydınız

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:40 ----------

    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ikarus sendromu kadar daha saçma bir şey duymadım(konuya yazılan yazı ile alakası yoktur bunun).Neymiş aşırı özgüven..ya nasıl olmalı? sürekli paranoyak olarak mı sürmek lazım?Bir insana bir şeyler öğretirken en büyük adım öğrenecek kişinin bunu yapabileceğine onu inandırdığınız kadar kişi başarılı olur.Bir diğer başka açıdan,adam yıllarca yalayıp yutmuş motosikleti,her türlü hatayı yaşamış,tekrarından dersler çıkarmış,adam bildiğin tecrübe anıtı.Böyle bir adam kaza yapıp ölse,vay efendim ikarus sendromu! Şu ikarus sendromunu yaptıkları spor da başarılı olamayan ya da istedikleri yere gelemeyip çekemeyenlerin uydurduğu bir şey,başka bir bok değil.
    Maalesef gerçekten böyle birşey var. Belki direk olgunlukla motosiklet kullanmaya başlamış olabilirsiniz. Bu tam olarak şöyle birşey; kademe kademe aldığınız riskleri nasıl olsa birşey olmuyor diyerekten yükseltmek.
    Alınan risk seviyesinin yükselmesi, kendine olan aşırı güven, nasıl olsa birşey olmuyorlar ile daha fazla risk ve son kaçınılmaz oluyor. İlla öleceksiniz demiyorum kaza yapıp belki benim gibi birkaç sıyrık ve 3 hafta yürüyememe ile atlatabilirsiniz.

  18. #18
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......

  19. #19
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Oturuşun farklı o yüzden

  20. #20
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Şu gidonu kitleyip dönme işine benim hiç maçam yemiyor.Hele bu yeni motor 230kg olduğundan dengede tutmada bile zorlanıyorum.
    Kontrol eğitimine gideyim diyorum biraz daha motora alışayım yoksa hiç faydası olmayacak.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)