Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Kesme Biçme işlemi için Kaynak Makinası

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Kendi çapımda eski motor şasilerini kesme ve delme gibi oynamalar yapıyorum lakin eksik olan şey kaynak makinası

    elimde dededen kalma bir kaynak makinası var eski tip ama yaptığım kaynaklar pek sağlam olmuyor

    youtube da sürekli şasiye kaynak yapanlar görüyorum fakat farklı tarzda kaynak makinaları sanırım TiG veya gazaltı kaynak diye geçiyor

    ucuz yollu nerden temin edebilirim marka model tavsiyesi istiyorum

    şimdiden tşkler
    yamtareroglu bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Malesef, onun ucuz yollusu yok Çok aramış biri olarak söylüyorum, elektrik ark ile devam
    Sadistic ve yamtareroglu bunu beğendiler.

  3. #3
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    tig kaynagi icin makine almak yetmiyor, onun ekipmani ve argon tüpü de gerekiyor. profesyonel kullanim amacli bir sistem. hem elektrik kaynagi gibi kolay yapabilecegin bir kaynak degil. mesleki egitim gereklidir.
    gazalti kaynagi icin de makine yine profesyonel kullanim icindir. makinesi çok ağırdır. atölye kullanimi icin idealdir. ek olarak yine gaz koruma icin karbondioksit tüpü, ekipman torç vs. ve gaz teli makarası alman gerekir.
    özetle hafif inverter tip çanta elektrik kaynak makinesi almak en doğrusu.
    YERUÇAĞI, yamtareroglu ve Sadistic bunu beğendiler.

  4. #4
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Kaynakçılık bir zanaattır. Öncelikle yaptığın kaynağın kötü olmasının senden mi yoksa makineden mi kaynaklandığından emin ol. Arkadaşların da dediği gibi amatör için elektrik (ark) kaynağı en uygunudur. Ötesine girme. İlla ki gaz altı kaynağı, argon kaynağı yaptırman gereken zamanlarda ver parasını ustasına yaptır.
    yamtareroglu, Kural [ Z ] ve Sadistic bunu beğendiler.

  5. #5
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Yıllardır kaynak yaparım, motosikletime soft çanta demiri vs üretmiş biriyim. Eve olsun, dükkana bahçeye vs bir sürü ferforje işi de yaptım. Cumbalar ürettim pencere için, bahçe çitleri yaptım. 3 kanatlı garaj kapısı yaptım kale gibi.

    Ama hala bir usta gibi kaynak yapamıyorum, kaynakçılık gerçekten zanaat işi.
    Sadistic ve yamtareroglu bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    iyi kaynak yapabilmek için hem teknik bilgiye, hem el becerisine, hem de bu el becerisini düzenli çalışma ile geliştirmeye (en azından köreltmemeye) ihtiyaç vardır.

    kendi çapınızda bir şeyler yapmak için çanta tipi inverter kaynak makinesi tavsiye ederim.
    2.5 mm'lik kaynak elektrodu kullanın, ince etli boru tipi malzemelerin kaynağında daha iyi sonuç verir.
    Sadistic, Kural [ Z ] ve yamtareroglu bunu beğendiler.

  7. #7
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    NC750x
    Kaynak konusu gerçekten göründüğü kadar kolay bir iş değil. Kaynak yapmadaki amaç diğer ekleme proseslerinden farklı olarak birden fazla şeyi tutturmak değil, tek hale getirmek, maksimum sürekli dayanıklılıktır.
    Kaynak becerisi olan bir kimse, özel materyal ve durumlar hariç, örtülü elelektrod kaynağı ile de tig/mig ile yapılan işi yapabilir. Görsel olarak biraz daha uğraşmak zorunda kalabilirsiniz (Çapak temizleme vs)
    Belli bir becerideyseniz, 160 amper ve üstü inverter kaynak makinesi ile yapmak istediklerinizi yapabilirsiniz. Yalnız, şasi gibi çok dayanıklılık gerektiren kısımlarla çalışırken, kaynak gerilimi dikkatli ayarlanmalı ve malzeme eritilirken ana parçaların mukavemetinin azaltılmamasına özen gösterilmeli. Örneğin yüksek amperde sürekli ark verilirse birleştirilen parçalar delinebilir, tutunma katsayısı düşebilir.
    Sadistic bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Sanırım asıl sorun benden kaynaklı

    Profil delinme durumu yok ama kaynak sağlam olmuyor ve görüntüsü berbat

    kalın elektrod kullanıyordum incesini dememiştim daha önce

    onu bir deneyeyim

    cevaplarınız için çok tşkler

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım asıl sorun benden kaynaklı

    Profil delinme durumu yok ama kaynak sağlam olmuyor ve görüntüsü berbat

    kalın elektrod kullanıyordum incesini dememiştim daha önce

    onu bir deneyeyim

    cevaplarınız için çok tşkler
    2,5mm Askaynak' dan en iyi verimi aldım. Diğerleri biraz fazla sıçrama yapıyor ve benim makineyi zorluyor onu farkettim. Makine kaliteli olmayınca resmen elektrod seçiyor, o yüzden aklınızda olsun, birkaç farklı makine ile inceden yapacağınız amper ayarı sizin daha doğru kaynak yapmanıza yardımcı olacaktır.

    Kaynak ile ilgili, özellikle kaynak ucu (oksijen kaynağında v.s. bek ucu da deniyordu diye hatırlıyorum) ergime noktasının neye benzediğini, kaynak yapılırken elektrodun hareket şeklinin ne yönde nasıl olması gerektiğini de yine en azından videolar ile öğrenirseniz oldukça yararı olacaktır.

    Bir de küçük bir öneri, topraklama/şase maşasını daha iyisi ile değiştirin. Uygun fiyatlı modellerde maşadan kaynaklı sorunlar yaşadım, 20-30TL verip iş görecek durumda bir maşa, maşa üzerine kaynatacağınız bir parça lama demir ile elektrod ucunu ısıtıp kaynağa başlamanız hem maşanın ömründen yemez hem de kaynak kalitenizi yükseltir.

    Tam bir "acemiden acemiye öneri" dizisi oldu Yine de bir kaynak acemisi olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim
    Aktif Kullanılan ve Mevcuttakiler: MSX125 + INNOVA125 + CBF150 Cafe Racer + MT-07ABS(x2 adet) + CB125ACE + Z-One180


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)