Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

ATP Otomatik Zincir Yağlama Sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Arkadaşlar merhaba, bugün motosikletime Ahmet Turan Peker ustadan otomatik yağlama sistemi yaptırdım. İşlem sırasına bağlı olarak fotoğraflar çekmeye çalıştım ve sizlere de bir fikir olması bakımından buradan paylaşmak istedim.
    Öncelikle dışında alüminyüm kaplama, içi mika olan yağ tankı (baya esaslı bir materyal hissi veriyor) ve bu tanka bağlı selenoid valf bulunmakta. bu tank kendi sabitleme ayağıyla birlikte sol tarafta hemen selenin altında konumlandırıldı.
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    " width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    Ardından, yağlama işini yapacak olan yağlama fırçamız hemen sol maşada iç kısıma, zincirin üstüne gelecek şekilde konumlandırıldı.. (fırçanın ömrü ortalma 15 bin km imiş ve değişim bedeli 60 tl)





    Şu anda fırça zincirin bolluğuna göre ayarlandığı için sadece motorun üstüne oturduğumda temas ediyor..

    [IMG][/IMG]

    Tanktan gelen hortum plastik kelepçeler ile maşa üzerine sabitlendi ki zincir ile teması olmasın.

    [IMG][/IMG]

    yaklaşık 300 - 350 ml 140 numara yağ tanka dolduruldu (yaz mevsimi için 140 kış için daha ince olan 90 numara dişli yağı konacak.. ya da tam tersi hangisi kalın ya da ince hatırlayamadım şu anda) ve yağın akış sağlaması için tank kapağına havalandırma somunu eklendi. (sistemde yağı itme gücü sağlayan bir yapı yok, yağ açık hava basıncı ile ilerliyor) Bir tank ortalama 5-7 bin km boyunca yağlama sağlamakta imiş ayarlanan süre aralığına göre.. yağın litresi 20 tl olsa her bin km yi kaba hesap ortalama 1 tl karşılığında yağlamış oluyoruz..

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Son olarak sayaç eklendi. Sayacın ayarlaması son derece basit.. üzerinde program, artı ve eksi tuşları ile ne kadar süre bekleyeceği ve ne kadar süre yağ akıtacağını ayarlayabildiğiniz bir ayar mevcut. şu an için 90 sn. bekleme 15 saniye yağlama olarak ayarlandı.(sürekli geri sayım yapıyor, resimde bekleme esnasında yağlamaya 85 saniye kala anını yakalamışım) ve ek olarak bu sayacın bir özelliği daha bulunmakta. O da döngü özelliği. şu an için sonsuz döngüye ayarlı ancak uzun yola çıkacaksınız diyelim. ve sürekli yağlama yapmak istemiyorsunuz. örnek veriyorum kontak her çalıştığında bu ayarladığımız 110 bekleme - 10 yağlama (her döngü toplam 120 sn.) döngüsü 10 defa çalışsın sonra sistemi kapatsın şeklinde ayarlanabiliyor.. uzun yolda her molanızdan sonra kontağı açtığınızda toplam 2 dakikadan 10 defa dersek, ilk 20 dk. boyunca yağlama sistemi çalışacak ve ardından diğer molanıza kadar yağlamayı kesecektir. ben sistemin çalışma mantığını beğendim. umarım yeni alacağım zincir ile de uzun ömürlü tasasız günlerim olur.
    [IMG][/IMG]

    Umarım yararlı bir başlık olmuştur, tekeriniz düz bassın.
    tommygun, Kural [ Z ], fz6_fazer ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Motoru değiştirirsem bende takmayı planlıyorum. Dk başı zincir yağlamakla olmuyor. Haftasonu bir yere çıkıyorsun sabah bir yağ, akşam bir yağ. Tek başına uğraş yan ayakta...

  3. #3

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru değiştirirsem bende takmayı planlıyorum. Dk başı zincir yağlamakla olmuyor. Haftasonu bir yere çıkıyorsun sabah bir yağ, akşam bir yağ. Tek başına uğraş yan ayakta...
    Üstad orta sehpa 450 tl benim motorun(yan sanayi elbette).. bu sistem de 450 tl.. e zaten orta sehpa yağlama hariç çok az ihtiyacım olacak bir şey benim açımdan (tek işlevi kolay yağlama değil tabii).. ben bu sistemi tercih ettim orta sehpa ve sprey yağlara vereceğim onca para yerine.. hem vakitten hem nakitten kazandım gibi geliyor şu anda..
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Daha basitini kendim yapmayı planlıyorum. Malzemelerin ihtiyacım olanını aldım (otomatik kapı kilit mekanizması). Zaman ayırıp yaptığımda, o seğredilesi gelmeyen video kalitem ile çektiğim videolardan nasıl yapıldığını izleyebilirsiniz Tahmini maliyetini 100TL olarak hesapladım. Bunun 50TL' si kapı kilit mekanizmasına harcandı bile, dükkanda kutusunda duruyor.

    Esasen güzel ve basit bir sistem. Scottoiler gibi bir sisteme saçma sapan rakkamlar vermektense, onun yarım lt yağına 100 TL bayılmaktansa bu sistem hem yerli, hem de güzel ve basit bir çalışma. Gerçekten de ithal versiyonu yerine tercih edilmeli

    Ama kendim daha basit ve ucuz birşey yapıcam

    Not: Yağ hortumunu arka çatala sabitlerken yapılan bir hata dikkatimi çekti. Plastik cırt kelepçeler fazla sıkılmış. Hortumu sabitlemek için küçük bir bileziğin içinden geçirilen hortumun o bilezik üzerinden sabitlenmesi çok daha verimli olurdu kanısındayım. Küçük bir upgrade yapılabilir. Eğer o kelepçeleri söküp biraz daha gevşek sıkmazsanız yağlama sayacından verim alamaz veya belki de yağlama yapmaksızın sistemi boşa çalıştırırsınız. Hortum sonuna kadar sıkıştırılmış durumda, isterseniz onu düzeltin/düzelttirin.
    UzunYolAdami ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortum sonuna kadar sıkıştırılmış durumda, isterseniz onu düzeltin/düzelttirin.
    Dediğinizi orada da farkettim ancak hortum sandığınızdan daha sert ve görüldüğü kadar ezilmiş değil.. sanırım fotoğraf çekim açısından kaynaklı.. ama yarın tekrar yakından inceleyip bir sıkışma söz konusu ise kendim düzeltirim bizzat.. Yorumunuz ve dikkatiniz için teşekkürler
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  6. #6
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Bilgi dolu konulara bayılırım,paylaşım için teşekkürler,birde video bekleriz

  7. #7
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi dolu konulara bayılırım,paylaşım için teşekkürler,birde video bekleriz
    https://youtu.be/_Q1Pra0mS0A

    Allah rahmet eylesin Şükrü Doğru gardaşım çekmişti bu videoyu bir yıl önce

    https://youtu.be/7vefz3mecSQ

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------

    İyi günlerde kullanın. Allah kazasız belasız ve zinciri devamlı yağlı sürüşler nasip etsin
    foxtrot ve MT00 bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgi dolu konulara bayılırım,paylaşım için teşekkürler,birde video bekleriz
    sadece unutmamak için sayacın nasıl çalıştığının videosunu ustamız anlatırken çektim bugün. Buradan izleyebilirsiniz.

  9. #9
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece unutmamak için sayacın nasıl çalıştığının videosunu ustamız anlatırken çektim bugün. Buradan izleyebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=8HKOZFTtItE
    Eline sağlık ben bu kadar tanıtıcı paylaşım yapamadım vallahi 😂😂😂
    foxtrot ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece unutmamak için sayacın nasıl çalıştığının videosunu ustamız anlatırken çektim bugün. Buradan izleyebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=8HKOZFTtItE
    Hayırlı olsun kaç para tuttu ve bu işlem ne kadar sürdü ?

  11. #11

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık ben bu kadar tanıtıcı paylaşım yapamadım vallahi ������
    Beni de şu yağ derdinden kurtardın ya ustam, Allah senden razı olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun kaç para tuttu ve bu işlem ne kadar sürdü ?
    Yaklaşık 1.5 - 2 saat sürdü işlem. motora göre fiyat değişmekte midir bilmiyorum. ben nc750x için 450 tl gibi bir ücrete anahtar teslim aldım. ustamız da kendi ismiyle bu konu altında yorumlar girmekte şu anda. daha detaylı bilgi için kendisiyle iletişime geçebilirsiniz.

  12. #12
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Yapan kişinin ellerine sağlık. Fiyat bazı arkadaşlara pahalı gelebilir ancak yurtdışından gelen aynı malların fiyatları ortada bence fiyat makul. Çok km yapıyorsanız vereceğiniz bu rakam sizi ciddi anlamda zincir, dişli seti maliyetinden kurtarır birde ciddi anlamda zaman kaybı ve yorgunluktan

  13. #13
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık ben bu kadar tanıtıcı paylaşım yapamadım vallahi ������
    Sistemi kendim kurmak istersem tek fırça satışı yapıyor musunuz?
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  14. #14
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sistemi kendim kurmak istersem tek fırça satışı yapıyor musunuz?
    Gelip alabilirsiniz tabii ki ama sadece fırça yok orada onunla ilgili 3 parça daha var. Ümraniye deyim

  15. #15
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelip alabilirsiniz tabii ki ama sadece fırça yok orada onunla ilgili 3 parça daha var. Ümraniye deyim
    Tekrar bakınca gördüm, fırça, L bağlantı ve kelepçe var sanırım. Özel mesaj gönderiyorum.
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  16. #16
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru değiştirirsem bende takmayı planlıyorum. Dk başı zincir yağlamakla olmuyor. Haftasonu bir yere çıkıyorsun sabah bir yağ, akşam bir yağ. Tek başına uğraş yan ayakta...
    Ben 500-600 km de bir yağlıyorum. Zincir 30 bini geçti hala sağlam . O-ringli zincirleri öyle sabah akşam yağlaya gerek yok.

  17. #17
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Gördüğüm kadarı ile yağlama miktarını kontrol eden selenoid yağ haznesinin dibinde bulunuyor.Selenoil belli bir program dahilinde yağı gönderse bile
    zincire ulaşana kadar hortum içinde baya bir yol kat etmesi gerekiyor.Hortumun boyu sürüş sırasında yokuş iniş çıkışı hızlanma ve yavaşlama hava sıcaklığı gibi etkenler hatta bu montajda hortumun aşırı sıkı olduğu bölgeler akışı etkileyen faktörler bence.Yağın akış yeri fırçanın içinden gibi gördüm. Yağın çıkış noktası ile fırçanın buluştuğu noktada fırçanın tozdan etkilenmesi bile akışı değiştirebilir.Sistem iş görür işe de yarar.Ama öyle yaptığınız program hassasiyetinde bir yağlama beklememek lazım.

    Bu tür işleri bende çok sevdiğimden biraz beyin fırtınası yapmak istedim.Belki daha geliştirebilir ticari bir ürün haline getirebilirsiniz.

  18. #18

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüğüm kadarı ile yağlama miktarını kontrol eden selenoid yağ haznesinin dibinde bulunuyor.Selenoil belli bir program dahilinde yağı gönderse bile
    zincire ulaşana kadar hortum içinde baya bir yol kat etmesi gerekiyor.Hortumun boyu sürüş sırasında yokuş iniş çıkışı hızlanma ve yavaşlama hava sıcaklığı gibi etkenler hatta bu montajda hortumun aşırı sıkı olduğu bölgeler akışı etkileyen faktörler bence.Yağın akış yeri fırçanın içinden gibi gördüm. Yağın çıkış noktası ile fırçanın buluştuğu noktada fırçanın tozdan etkilenmesi bile akışı değiştirebilir.Sistem iş görür işe de yarar.Ama öyle yaptığınız program hassasiyetinde bir yağlama beklememek lazım.

    Bu tür işleri bende çok sevdiğimden biraz beyin fırtınası yapmak istedim.Belki daha geliştirebilir ticari bir ürün haline getirebilirsiniz.
    uzun vadede ne olur bilemiyorum ancak şu anda bir sıkıntı yok. zaten şahsım adına asfalttan indirmiyorum motoru.. ek olarak zaten zincire bakıldığı zaman yağlı mı yağsız mı olduğu rahatlıkla görülebiliyor. bir tıkanma vs. durumunda kolayca tespit edilebilir gibime geliyor.

    ek olarak başka bir durumla karşılaştım. dün akşam motoru parkettim ve sabah geldiğimde fırçanın tam altında 1-2 damla yerde yağ damlamış olarak gördüm. sistem kapandıktan sonra fırça üzerinde kalan yağ yere damlamış 1-2 damla kadar.. aslında her sabah görebileceğimiz bir durum bu.. ve bunu bir avantaj olarak görüyorum ben.. ne zaman ki bir sabah fırçanın altında yerde yağ görmezsem bir terslik olabileceğini düşünüp hızlıca müdahale edebilirim diye düşünüyorum..

  19. #19
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun vadede ne olur bilemiyorum ancak şu anda bir sıkıntı yok. zaten şahsım adına asfalttan indirmiyorum motoru.. ek olarak zaten zincire bakıldığı zaman yağlı mı yağsız mı olduğu rahatlıkla görülebiliyor. bir tıkanma vs. durumunda kolayca tespit edilebilir gibime geliyor.

    ek olarak başka bir durumla karşılaştım. dün akşam motoru parkettim ve sabah geldiğimde fırçanın tam altında 1-2 damla yerde yağ damlamış olarak gördüm. sistem kapandıktan sonra fırça üzerinde kalan yağ yere damlamış 1-2 damla kadar.. aslında her sabah görebileceğimiz bir durum bu.. ve bunu bir avantaj olarak görüyorum ben.. ne zaman ki bir sabah fırçanın altında yerde yağ görmezsem bir terslik olabileceğini düşünüp hızlıca müdahale edebilirim diye düşünüyorum..
    Şu andaki zaman ayarı ile zinciriniz fazla yağlanacak. Başlangıç ayarını bilerek kısa tuttum. Biraz kullandıktan sonra süreyi uzatmaniz gerekecektir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gördüğüm kadarı ile yağlama miktarını kontrol eden selenoid yağ haznesinin dibinde bulunuyor.Selenoil belli bir program dahilinde yağı gönderse bile
    zincire ulaşana kadar hortum içinde baya bir yol kat etmesi gerekiyor.Hortumun boyu sürüş sırasında yokuş iniş çıkışı hızlanma ve yavaşlama hava sıcaklığı gibi etkenler hatta bu montajda hortumun aşırı sıkı olduğu bölgeler akışı etkileyen faktörler bence.Yağın akış yeri fırçanın içinden gibi gördüm. Yağın çıkış noktası ile fırçanın buluştuğu noktada fırçanın tozdan etkilenmesi bile akışı değiştirebilir.Sistem iş görür işe de yarar.Ama öyle yaptığınız program hassasiyetinde bir yağlama beklememek lazım.

    Bu tür işleri bende çok sevdiğimden biraz beyin fırtınası yapmak istedim.Belki daha geliştirebilir ticari bir ürün haline getirebilirsiniz.
    Hortum devamlı dolu olduğu için herhangi bir sorun teşkil etmiyor.Selenoit vana ne kadar yağ bırakırsa fırçaya o kadar gider .Sistem kapalı olduğu için hortum asla boşalmaz.Aksine çok hassas şekilde yağlama yarını yapabilirsiniz.Sadece mevsim itibarı ile bir iki kez ayar düzenlemek gerekir.
    foxtrot bunu beğendi.
    “Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

  20. #20
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Görünen o ki,sistem cidden işini hakkiyla yapiyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)