Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kontra verememek ya da kontra vermekten korkmak.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bende rn 180 var diğer motorlara göre küçük yani cbr 2100mm uzunluğa sahipken benim alet 1900mm uzunluga sahip Virajlarda alet küçük olduğu için güven vermiyor güven vermediği için yatamıyoruum yani kendi döneceğim istikamete ağırlıgımı veremiyorum. Hep bir düşecekmiş hissiyatı yaratıyor.
    Küçükken dehşet bisiklet kullanır arka kaydıra kaydıra yere ivmelenip kalkardım. Rn180 ilk motorum bisiklet ile kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama bana güven vermiyor ve sürekli şerit çizgilerini kaçırıp virajın bombe kısımına doğru kayıyorum. eğer yavaşlayamazsam ve duramazsam birgün refüje çarpacağım her virajda olmuyor tabi ama haftada 1 en az bu risk ile karşılaşıyorum.

    Şimdiden teşekkürler.

    İleri seviye sürüş düşünüyorum ama yaz sonuna kadar bütçesini denkleştirme şansım yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...

  3. #3

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Orjinal lastiklerle ayak peglerini sürttürüyordum bir gün dikkatsizliğime denk geldi hızım çok düşükken yine yaptım bu haraketi ve karşıdan gelen arabayı görünce dikkatim dağıldı 15 20 ile giderken yapıştım yere. :D

    Düştü ama neredeyse hiç bir şey olmadı arka kuyruğun stickerı 1cm kadar cizildi o kadar :D

  4. #4

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...
    Michelin ctiy grip takılı lastiklerde evet lastikler küçük 140 70 14 - 120 70 14

  5. #5

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Videoyu birkaç kez izleyin. Nedeni korku. Korkuyu yenmek için de önce bilginizi sonra da tecrübenizi arttırmanız gerekir. Bakış çok önemli gözlerle bakış değil ama kafanızı çevirmeniz gerekiyor. Motto akademi Honda gss ya da özel hocalar, Murat Denizhan hoca olabilir değerli hocalarımız var, eğitim almak müthiş gelişim sağlıyor.


  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    ne kadar bir ileri sürüş kur'u

  7. #7
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Buraya ilk açtığım konudur virajda yatma korkusu.. Şuan tam 3 ay oldu ve neredeyse mrf lastikle peg eriteceğim... Acemiliğin ilk evresidir bu bence ben şu an acemiliğin ikinci evresine geçtiğimi düşünüyorum açıkçası. Zamanla oturacaktır dert etmeyin.

  8. #8
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Bisiklette yatarken nasıl korkmuyorsan bunda da korkmamalisin..Motosikletin, kiyasla kısa olması elbette bir fark yaratır fakat virajda daha yüksek hızlarda yaratıyor aslında seksen yüz pek farketmiyor. .Kendimden örnek vereyim aks mesafelerini kiyaslamadim hiç, 205 cm fln rks 150 kullanırken yüz civarı hızda yetmiş derece gibi ikiyuz metre gibi bir virajda leş lastikle motoru cok fazla yatirirken, 194 boyunda kawasaki 250sl aynı yatırma da tedirgin etti biraz..Fakat düz yolda engelden kaçmak için daha iyi kontra verebiliyorum kisa olsa da boyu hic farketmiyor..Fakat hız arttıkça (125 üzeri hizlar) motorun boyunun kısa olması bu dengeye hafiften olumsuz etki yapıyor gibime geliyor...Ozelikle bunu anlamak icin bi saat birini bi saat oburunu kullandim hatta tam olarak farki anlamak icin..( İkibin kmden sonra kısa motora da diğeri gibi aliştim)

    Daha sonra msx kullandım emaneten arkadaştan, ahım şahım bi olumsuzluk hissetmedim, yüksek hızlara çıkmadım..(Lastikler rn 180 den de kucuk)

    Anlattığına göre bakışta problemin var gibime geliyor, doğru viteste ve devirdeysen de pek başka şey kalmıyor, korkunu yenmelisin bence..Bol bol pratik ve düşük hızlarda küçük virajlarda çalış , motora alıştıkça düzelecektir..Bakış kacirip kacirmadigini sakin yuksek hizda ogrenme! Forumda teknik konular rehberinde viraj içinde bakışlarla ilgili epey doküman bulabilirsin..
    Bahsedilen eğitim 700 lira civari olması lazım (gs1 honda), fakat orada iki gün çalışacaksın. .Kendi kendine zaman sınırın yok.Egitim alsan da çalışmayı aksatma. Motor elin ayağın gibi olsa bile..

  9. #9

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    düşmekden korkuyorsan motor sürme er yada geç bir gün düşüceksin çünkü.. viraja girerken korkunda düşme korkusu viraja girme korkusu değil..önce o korkunu yen.

  10. #10

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bende pek yatamıyorum ve çokta sıkıntı etmiyorum ama ilerleyen zamanlarda yatacağız elbet. Lastiklere ne derece güvenebiliriz. Ben michelin pilot street kullanıyorum. Yol şartlarında neye dikkat etmeliyiz

  11. #11

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Düşme korkusundan ziyade refüje çıkma korkusu mesela izmride seyir halinde düşünce birtarafımı kırarım. ama refüjün diğer tarafına geçersem sağ çıkamam okula giderken kullandığım istikamet hız sınırı 70 Dolayısı ile trafik 80-60 arasında akıyor.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    demek istediğim o.. o korkuyla motor süremessin.. birde dediğimi tersten söyliyim motor sürerken korkuların olmamalı yoksa o korkular sana hata yaptırır kaza yaptırır..

  13. #13

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    MEsela diyelimki bakışı kaçırdık şerit gidiyor. İvmeyi tekrar yakalamak için gaz açıp o orantıda daha fazla kontra vererek durumu kurtara bilir miyim ?

  14. #14
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu birkaç kez izleyin. Nedeni korku. Korkuyu yenmek için de önce bilginizi sonra da tecrübenizi arttırmanız gerekir. Bakış çok önemli gözlerle bakış değil ama kafanızı çevirmeniz gerekiyor. Motto akademi Honda gss ya da özel hocalar, Murat Denizhan hoca olabilir değerli hocalarımız var, eğitim almak müthiş gelişim sağlıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng
    bu filmi 2 defa izledim evet dediğiniz gibi korku ama bir şey sormak istiyorum : Mesela tek başıma yola çıktığımda cidden korkuyorum ve virajlara yatamıyorum ama arkadaşalarla çıktığımda daha bi özgüvenli olup gaza geliyorum sanırım. Tek başıma nasıl yencem bunu ?

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Lastiklerinden bakışına, viraja yanlış hız ve yanlış yerden girmenden gidonu fazla sıkmana, ivmelenmeye kadar bir ya da birçok noktada hata yapıyor olabilirsin. Ben de çok uçan kaçan biri değilim ama arkanızda bir gözlemcinin sürüp size geri bildirimde bulunması faydalı olacaktır. Sorunun kaynağını bulursak çözümüne ulaşırız.

  16. #16

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Korkmanız çok normal.
    En büyük sebebi pratik eksikliği.
    Sonra motorunuza ve lastiklerinize güvenmek.

    Kapalı bir alan bulun.
    Bir pazar yeri veya bir otopark. Çok büyük olmasına gerek yok.
    Çapı 20 m falan bir daire tasarlayın kafanızda. Sonra gittikçe hızınızı arttırın.
    Çok ta korkulacak bir şey olmadığını göreceksiniz.

    Bu çalışmada tek yapmamanız gereken şey aynı yöne 2-3 turdan fazla dönmeyin. Başınız dönebilir.
    Başınızı dik tutun ve dairenin tam karşı tarafına çevirin. Merkeze odaklanmayın.

  17. #17

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu filmi 2 defa izledim evet dediğiniz gibi korku ama bir şey sormak istiyorum : Mesela tek başıma yola çıktığımda cidden korkuyorum ve virajlara yatamıyorum ama arkadaşalarla çıktığımda daha bi özgüvenli olup gaza geliyorum sanırım. Tek başıma nasıl yencem bunu ?
    Kapalı alan istasyon çalışması yapacaksınız. Önce bakışı ve kontrayı oturmanız gerekiyor. Söylediğim çalışmaya örnek video, ayrıca kanaldaki tüm eğitim videolarını da izlemenizi tavsiye ederim. Gayet faydalı...


  18. #18

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Dediğiniz gibi bakışa biraz dikkat ettim bu gün aynı güzergahta 70-80 gibi hızlarda sorun yaşamadım
    MimTolga bunu beğendi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bir çok insan korku demiş, ancak bu yorumu da ihmal etmeyin.
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motordan ziyade lastik jant ebatlarınla ilgili birde kalitesiz lastiklerle. Çok doğal tırsman ki tırsmalısında...
    Bisiklet ile yatmaya korkmuyordaniz, belki de gerçekten güven vermiyordur kullandığınız lastik veya süspansiyon sorunludur...

    Bazen içimizdeki korku tedirgin edip "yatma" der, bazen de motosikletten aldığımız tepkiler tedirgin "yatma" der. Diyelim ki kör güvenip yattınız, ya ikincisiyse? Öyle veya böyle demek güç, ölçüp tartıp kendinizin karar vermesi lazım gibi.

  20. #20
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Demek ki birsürü faktör doğru olması gerek. Lastikten, vites, devire, bakış yönünden, oturuş posizyonuna kadar. Asfaltın durumundan, viraja giriş açısından, hızına, yolun eğimine kadar. vsr.
    İşin çok, arkadaş. Güvenli yerde bol bol tecrübe edinmekte fayda var.
    Her s geçtiğin faktör, tedirginlik yaratıyor olabilir.
    Viraja nekadar zamanında ve doğru hazırlanıp, apexi o kadar iyi yakalar, virajdan çıkışın o kadar keyfli olur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)