Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MCT250 Hk

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım, kullanmaya kuba dragon 50 cc ile başlayıp takas ile bu motoru aldım, amacım tamamen motor dinamiklerini öğrenmek.

    Motor 9200 KM civarında, yakıt tüketimi maşallah (muhtemelen benim kullanmamdan da kaynaklıdır) dış aksam birazcık bakım istiyor ama altından kalkamayacağım bir şey değil. Şimdi motoru aldık iyi güzel ama ustam ve ya danışabileceğim kimsem yok.

    Öncelikle geçenlerde hafif bir benzin kokusu aldım, arada sırada da sıcak metal kokusu geliyor bunlar normal mi? Ya da kontrol ettirmem gereken yerler neresi? Motor konusunda çok bilgim yok acemice sorularım olduysa affola.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Nisan 2017
    kaç model ki o motor 9200 km de

  3. #3

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    2007 trafik çıkışlı, sağlık sorunlarından dolayı,dönem dönem yatmış.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Hocam km kesin yalandır onu belirteyim. 2006 -2007 model mct supershadow tiger seyhan vs. hepsi düşük km yazıyor; hiçbirisi mi kullanmadı allasen bu motorları



    MCT ne kadar yakıyor? Benzin tüketim oranı normalde de yüksek o motorun zaten. Bir de güzel titriyordur.

    Klasik motor dizaynına sahip aslında cogu motorcu anlayacaktır. Öncelikle gevşeme durumlarını kontrol et; vidalarını sıktır.

    Bana güven vermemiş bir motor; lastikleri son derece önemli bu acıdan.

    Motoru calıstır oldugun yerde dinle. Calısma sırasında farklı bir ses var mı; ritmi bozan bir durum var mı kontrol et cünkü dediğim gibi o km %90 yalandır. (vize sorgulamadan km.'e bak bi bakalım öncekı vızelerde kacmıs, bazen oradan yakalanıyor)

    Önceki sahibi ne sekilde bakım yapmış bilmiyorum ancak yolda kalmamak adına zincir ve fren aksamlarını da kontrol ettirmende fayda var.

  5. #5
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Hocam şuan tecrübesizliğinden dolayı yolunmaya müsait kaz konumundasin gittiğin ustalara servislere dikkat et. elimden gelir diyorsan yavaş yavaş bir alet takımı toplayıp motorunun bakımını kendin yap

  6. #6

    Üyelik
    20 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    E mon mocha Mondial
    Sanırsam o motorda hava filtresi takılırken hafif bir boşluktan normal filtresiz hava alıyordu diye duymuştum onun dısında birşey duyamadım motorla alakalı. Yani dikkatli takmak gerekiyormuş aradada kontrol etmek falan lazımmış. Zaten farklı markalarda aynı model var eğer mondialden bilgi bulamazsaniz diger markalardan bilgi bulabilirsiniz. Loktaytta fayda vardır vidaları titreşimden gevşer. Alet alırsanda aşırı ucuza kaçma bitane 80 liraya lokma anahtarı alsan çok güzel işini görur bende izeltaşın ufak bir lokma anahtarı var komple motoru söktüm taktım

  7. #7

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Merhaba bir önce ki muayenesinde 5684 KM de girmiş, titreme 100 den sonra başlıyor, motorun rolantisi güzel geliyor garip sesler hiç duymadım, aldığım kişi orta yaş üstü birisiydi, belinde kayma olduğu için fazla kullanamadığını ama sürekli yattığını söyledi, lokma takımlarımı ayarlayıp sıkma işine gireceğim, bir de egzozu vs sabitlemişler sallanmasın diye aşırı ses yapıyordu söktüm düzeldi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------

    Arabadan anlarım da motorun parçalarına cok yabancıyım, ufak ufak sokup takma işlemleri ile bağlantılarına alışırsam gerisi kolay, su ana kadar gereksiz 5-6 parça soktum üzerinden zıngırdamaları kesildi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

    Lokma takımım arabada hep unutuyorum dediğiniz gibi tüm takımları bir araya getirip komple bir sökeyim, için başka türlü rahat etmeyecek benim :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam km kesin yalandır onu belirteyim. 2006 -2007 model mct supershadow tiger seyhan vs. hepsi düşük km yazıyor; hiçbirisi mi kullanmadı allasen bu motorları



    MCT ne kadar yakıyor? Benzin tüketim oranı normalde de yüksek o motorun zaten. Bir de güzel titriyordur.

    Klasik motor dizaynına sahip aslında cogu motorcu anlayacaktır. Öncelikle gevşeme durumlarını kontrol et; vidalarını sıktır.

    Bana güven vermemiş bir motor; lastikleri son derece önemli bu acıdan.

    Motoru calıstır oldugun yerde dinle. Calısma sırasında farklı bir ses var mı; ritmi bozan bir durum var mı kontrol et cünkü dediğim gibi o km %90 yalandır. (vize sorgulamadan km.'e bak bi bakalım öncekı vızelerde kacmıs, bazen oradan yakalanıyor)

    Önceki sahibi ne sekilde bakım yapmış bilmiyorum ancak yolda kalmamak adına zincir ve fren aksamlarını da kontrol ettirmende fayda var.
    Merhaba bir önce ki muayenesinde 5684 KM de girmiş, titreme 100 den sonra başlıyor, motorun rolantisi güzel geliyor garip sesler hiç duymadım, aldığım kişi orta yaş üstü birisiydi, belinde kayma olduğu için fazla kullanamadığını ama sürekli yattığını söyledi, lokma takımlarımı ayarlayıp sıkma işine gireceğim, bir de egzozu vs sabitlemişler sallanmasın diye aşırı ses yapıyordu söktüm düzeldi.

  8. #8
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Artci olarak binmistim, yolcu pegleri zangir zangir titriyordu o motosikletlerin

  9. #9

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    pek gevşeyen parçası olmamıştı bende 2.5 sene kadar 0 alıp bindiydim . 1500 km de bir yağını değiştir. Yanında hep yedek bir buji ve far ampulü taşı,100 km üstü çok uzun süreler gitme 80-90 bandı güzel gider. Çekişi gaz yiyişi iyidir. Düzgün öpmeyen bir usta buldunmu egzantrik zincirini kontrol ettir. Sıkıntısız binersin.

  10. #10
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Macit'in hayırlı olsun.. Güle güle bin...

  11. #11

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Alıntı MertBsrn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım, kullanmaya kuba dragon 50 cc ile başlayıp takas ile bu motoru aldım, amacım tamamen motor dinamiklerini öğrenmek.

    Motor 9200 KM civarında, yakıt tüketimi maşallah (muhtemelen benim kullanmamdan da kaynaklıdır) dış aksam birazcık bakım istiyor ama altından kalkamayacağım bir şey değil. Şimdi motoru aldık iyi güzel ama ustam ve ya danışabileceğim kimsem yok.

    Öncelikle geçenlerde hafif bir benzin kokusu aldım, arada sırada da sıcak metal kokusu geliyor bunlar normal mi? Ya da kontrol ettirmem gereken yerler neresi? Motor konusunda çok bilgim yok acemice sorularım olduysa affola.
    Hayırlı olsun. Şimdi o motor alınırmı diyenler çıkacaktır ama herşey bütçeye bağlı. önceki sahibi düzgün baktıysa çokta sorun yaşayacağını sanmıyorum. motoru fazla zorlama 100'ün üzerine pek çıkma derim. çünkü çin malı motorların genel özelliği nazik olmalarıdır. Sen ona nazik davranacaksın oda seni götürecek. vida gevşemesi varmı var. arasıra bir ustaya götür sıksın vidalarını düşen vidaları yerine taksın yeter.

    Zaten çok fazla birşey beklemeyeceğin bir motor işin güzel kısmı basit yapıda olması buda seni fellik fellik usta aratmaz.

    konfor konusuna gelirsek orasının pekte konforlu olduğunu düşünmüyorum ama tutupta şahin parasına ferrari alamayacağımız gibi bundada aynı durum.

    inşallah çok güzel günlerde kullanırsın.

  12. #12

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artci olarak binmistim, yolcu pegleri zangir zangir titriyordu o motosikletlerin
    Geçen gün aynı şikayeti aldım, oraya musluk contalı bir çözüm düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:56 ----------

    Alıntı HUN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pek gevşeyen parçası olmamıştı bende 2.5 sene kadar 0 alıp bindiydim . 1500 km de bir yağını değiştir. Yanında hep yedek bir buji ve far ampulü taşı,100 km üstü çok uzun süreler gitme 80-90 bandı güzel gider. Çekişi gaz yiyişi iyidir. Düzgün öpmeyen bir usta buldunmu egzantrik zincirini kontrol ettir. Sıkıntısız binersin.
    80-90 da başka motor 100 üzeri başka motor oluyor dediğinize katılıyorum :D bir takım buji ve ampul sipariş ettim gelsin çantaya atayım.

    Gaz çekişi beni şaşırttı diyebilirim bugün seri birkaç kalkış denedim saçma şekilde çok keyif verdi. Hafta sonu komple söküp yağ ve filtrelerine bakacağım, gunmetal ve siyah plastidip aldım bakalım neler çıkacak ortaya.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Alıntı nines adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Şimdi o motor alınırmı diyenler çıkacaktır ama herşey bütçeye bağlı. önceki sahibi düzgün baktıysa çokta sorun yaşayacağını sanmıyorum. motoru fazla zorlama 100'ün üzerine pek çıkma derim. çünkü çin malı motorların genel özelliği nazik olmalarıdır. Sen ona nazik davranacaksın oda seni götürecek. vida gevşemesi varmı var. arasıra bir ustaya götür sıksın vidalarını düşen vidaları yerine taksın yeter.

    Zaten çok fazla birşey beklemeyeceğin bir motor işin güzel kısmı basit yapıda olması buda seni fellik fellik usta aratmaz.

    konfor konusuna gelirsek orasının pekte konforlu olduğunu düşünmüyorum ama tutupta şahin parasına ferrari alamayacağımız gibi bundada aynı durum.

    inşallah çok güzel günlerde kullanırsın.
    Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim, bana hep neden aldın bunu diyorlar ama inanın çok kulak asmıyorum,arabamı gittim otoparka çektim 2 haftadır el sürmedim MCT250 almamın tek sebebi görüntüsü ve acemilik döneminde olmamdı, daha iyi bir motor alabilirdim ama başlangıç olarak beni ciddi ciddi üzerdi muhtemelen. Bundan sonra ise gözümü GV650 ye dikmiş bulunmaktayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

    Alıntı hattoi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Macit'in hayırlı olsun.. Güle güle bin...
    Amin inşallah, teşekkür ederim.

  13. #13
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Benimde gözümde bu sıralar MCT, alsam mı almasam mı bilemedim. Genelde pek viraj yapmam, uzun yolu severim. Alsam mı bende bir MCT ne dersiniz?

  14. #14

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde gözümde bu sıralar MCT, alsam mı almasam mı bilemedim. Genelde pek viraj yapmam, uzun yolu severim. Alsam mı bende bir MCT ne dersiniz?
    Ben aldım ama 2.motorum olduğundan çok anlamıyorum, gösterdiğim kişiler gücünün yerine olduğunu gözlerine çarpan bir sorunu olmadığını söylediler.

    Ben de bir kaç değişiklik yapma kararı aldım, bazı ses yapan noktaları elden geçirdim, plastidip ile boyayacağım yapabildiğim her şeyi yapacağım, görüntüsü ne hikmetse çok hoş geliyor, cafenin önüne çektiğimde bile ihtiyara bakan eden çok :D

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bir foto at bakalım ıhtıyar nasılmış

  16. #16

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir foto at bakalım ıhtıyar nasılmış
    Foto yüklemeyi beceremedim, hafta sonu komple söktük, yağlama ve temizlemeleri yaptık, vitaları sıktık, plasti dip uyguladık ama tam bitmedi eksikleri var. Bakalım ortaya ne çıkaracağız.

    https://www.photobox.co.uk/album/temporary

    Söyle bir albüm yaptım ama çalışıyor mu bilmiyorum, başka çekmemişiz depo vs duruyor burada


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)