Benim ön dişli değişimini Önder Motor yaptı.
Özellikle sordum garantilik durumu.
Garantiyi etkilemeyeceğini söylediler.
Hatta memnun kalmazsam geri döndürebileyim diye orjinal dişliyide verdiler.
Ama mesela Önder Motora dörtlü flaşör yapacağımı söylediğimde garantiyi bozacağını belirtmişlerdi.
Dişli konusuna dönersek...
Orjinal dişliyle 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordum.
(Bu arada ilginç bir şekilde İnazumada tam 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordu.)
7.500 devir doğal olarak bir miktar gürültülü oluyor.
Bir büyük ön dişliyle ise 100 km/s süratte 6500 devir civarı çeviriyorum.
Benim açımdan bakarsak, en çok kullandığım 90-100 km/s hız aralığında 6000-6500 devirler çevirerek
daha gürültüsüz ve rahat bir akış sağlıyorum.
Açıkçası son hıza hiç bakmadım ama bir keresinde galiba 127 km/s gibi bir hız vardı göstergede,
henüz 8500 devre gelmemişti motor.
Tabi birde Piyer Loti yokuşunda eskiden 1. viteste bağırıyor diye 2 ye atardım, bu sefer 2 yetmezdi,
tekrar 1 e geri düşerdim.
Şimdi 1.viteste bağırtmadan, çevreyi rahatsız etmeden tın tın çıkabiliyorum.
Sanırım aynı kafadayız ve beklentilerimiz aynı.
Bir büyük ön dişli keyif verir.
Not : Benim tecrübe ve değerler Xpulse-200-T için geçerli.
200 modelin şanzıman aktarım oranları 200-T den farklı olduğu için,
yinede 200 de kullanmış birine daha sormakta fayda var.
Not 2 : Yeni dişliyle, 5.viteste daha düşük devirde 90km/s hızda gidebildiğim için motor bağırmıyor.
Tabi vites göstergesi 4 ve 5 i göstermediği için ve motorda bağırmadığından,
hala daha 4 te gidiyorum sanıp 5'e atmaya atmaya çalışıyorum