Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Xpulse ön yada arka dişli değişimi hakkında yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Şubat 2013
    Şehir
    Bursa
    Merhaba, bir ay önce xpulse sahibi oldum. Dağ bayır çok gezen birisi değilim daha çok şehir içi kullanıyorum. Motosikletimden memnunum fakat vites aralığı çok kısa şehir için de biraz beni yoruyor. Bu sebeble ön veya arka dişliği değiştirmek istiyorum daha konforlu bir hale getirebilmek adına. Edindiğim bilgiye göre ön dişliği büyüttüğümüz zaman vites göstergesi çalışmıyormuş, bunun için arka dişlinin değişmesi daha iyi olucağı söylendi. Bu durumu deneyimlemiş arkadaşlar varsa en mantıklısı hangisi yazabilirse çok sevinirim. Beklentim vites aralığını açmak ayrıca top speedi de bir tık yükselsin istiyorum. Bu durumun motosiklete zararı olur mu tam olarak bunu da bilmiyorum, sizce böyle bir işe kalkışmak mantıklı mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sorunuzun cevabını bilemiyorum ama size aşağıya bir link bırakacağım. Açılan sitede Front (ön dişli sayısı) , Rear (arka dişli sayısı) ve Links (zincir bakla sayısı) bilgilerini girdikten sonra kafanızdaki ön ya da arka dişli sayısını yazın, site bir hesaplama yapıyor ve bu yeni değişim için kaç baklalı zincir almanız gerektiğinden tutun da tork ve son hızdaki yüzdelik değişimleri size çıkartıyor.

    https://sprocketcalculator.com

    Sonuçlara ve rakamlara bağlı olarak mantıklı mı değil mi kararını daha rahat verirsiniz.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Motoru tasarlayan mühendise saygı duyun, kurcalamayın derim.
    Şehir öncelikli ihtiyaca uygun bir motor mutlaka vardır.
    Dişilin yanı sıra halen üzerindeyse orjinal lastikleri de şehir kullanımı öncelikli lastikler değildir.
    espresso bunu beğendi.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Vites aralıkları değişmeyecek ama arka dişliyi bir iki diş küçültürseniz daha düşük devirde motor ilerler , yalnız iki kişi yokuş çıkarken hep bir küçük vites kullanmak zorunda kalabilirsin , buda devrin yine yükselmesine sebep olacak ayrıca motorun akselerasyonuda kötüleşecek yani 8000 yerine 7500 devirde çalışacak ama o 7500 e çıkmak için daha çok zaman gerekecek..

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Yanlış bilmiyorsam Xpulselarda vites göstergesi herhangi bir sensöre bağlı çalışmıyor.Mevcut hız ve devir aralığından vites gösteriyor.Dolayısı ile dişli değişimi yapılırsa vites göstergesi gene çalışır ama belli devirlerde yanlış vites gösterebilir.

    Eğer motosikletiniz son viteste kolaylıkla redline kadar çıkabiliyorsa belki farklı dişli denenebilir.Ama motosikletiniz zaten son hızına zor çıkıyorsa ön dişliyi büyütmek yada arka dişliyi küçültmek torku azaltacağı için eski son hızına bile çıkamama olasılığı var.

    Deneyecekseniz eğer pay varsa ön dişliyi bir diş büyütüp sürüş yapın.Memnun kalmazsanız orjinal dişlisini geri takarsınız.Ön dişli değişimi 15 dklık iş.1 yada 2 somun sökülüp yakılıyor.Arka dişli için ise arka lastik sökülüyor,arka lastikteki bütün saplamalar sökülüyor yani ön dişli değişimine göre uzun ve zahmetli iş.Hem arka dişli ön dişliye göre çok daha pahalı.

    Arka lastik gergi payına göre 1 yada 2 diş arttırma yada azaltmada yeni zincire büyük ihtimal ihtiyacınız olmayabilir.

  6. #6
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Xpulseta arka dişliyle oynamak yerine ön dişli bir diş büyütülüyor.

    Benim Xpulse-200-T de serviste değişti.

    Eğer motoru tek kişi kullanıyorsanız, 90 kg dan azsanız, işe yarıyor.
    Xpulse ta devir göstergesi 500 rpm çubuk şeklinde olduğundan tam bir bilgi vermek mümkün değilsede,
    yaklaşık 750 rpm civarında daha düşük devir kullanıyorsunuz.

    %70-80 şehir içi ve dur-kalklı yokuş kullandığımdan ön dişliyi bir diş büyütmek benim işime yaradı.

    Birinci vites aralığım bir miktar uzadı, ki istediğim bir şeydi.
    En sevdiğim 90 km/s hızda motor daha az bağırıyor, çünkü 800 devir kadar daha düşük çeviriyor motor.

    Yakıt kullanımım neredeyse değişmedi. Orjinal dişliyle hemen hemen aynı.

    UYARI : Dişli değişiminden sonra, 1,2 ve nispeten 3. vitesleri görebileceksiniz.
    Ama 4 ve 5 i vitesi ekranda görebilmeyi unutun.
    Çünkü Xpulse devir ve hızla ilişkili bir hesaba göre vites gösteriyor ve bu sapıtacak.
    SuleymanE bunu beğendi.

  7. #7
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xpulseta arka dişliyle oynamak yerine ön dişli bir diş büyütülüyor.

    Benim Xpulse-200-T de serviste değişti.

    Eğer motoru tek kişi kullanıyorsanız, 90 kg dan azsanız, işe yarıyor.
    Xpulse ta devir göstergesi 500 rpm çubuk şeklinde olduğundan tam bir bilgi vermek mümkün değilsede,
    yaklaşık 750 rpm civarında daha düşük devir kullanıyorsunuz.

    %70-80 şehir içi ve dur-kalklı yokuş kullandığımdan ön dişliyi bir diş büyütmek benim işime yaradı.

    Birinci vites aralığım bir miktar uzadı, ki istediğim bir şeydi.
    En sevdiğim 90 km/s hızda motor daha az bağırıyor, çünkü 800 devir kadar daha düşük çeviriyor motor.

    Yakıt kullanımım neredeyse değişmedi. Orjinal dişliyle hemen hemen aynı.

    UYARI : Dişli değişiminden sonra, 1,2 ve nispeten 3. vitesleri görebileceksiniz.
    Ama 4 ve 5 i vitesi ekranda görebilmeyi unutun.
    Çünkü Xpulse devir ve hızla ilişkili bir hesaba göre vites gösteriyor ve bu sapıtacak.
    Hocam yorumun için teşekkürler. Benim Xpulse200 4v modelinin rodajı bitmek üzere, rodaj bakımından sonra aklımda ön dişliyi büyütmek var.

    Bu dişli değişimi garanti ile ilgili bir sorun çıkarıyor mu peki? Serviste yapmışsınız, garantiye sorun olsa servis değişmezdi diye düşünüyorum ama emin olmakta fayda var.

    Motor çok güzel ama uzun yolda çok erken kesiciye girecek belli etti.

    Azıcık dağ bayır dolaştım, dönüş yolunda sollamalarda 2 kez anlık 90km üzeri bir hıza çıkmam gerekti, devir yaklaşık 7,5 - 8 bin civarına çıktı yanlış görmediysem. 8500 de kesiciye girdiğini düşünürsek uzun yolda biraz fazla devir çevirecek gibi.

    76 km ile yol alırken 6bin devir çeviriyor alet.

    En azından 80-90 gibi hızlarda giderken 700-1000 devir kadar az çevirse çok daha rahat bir yolculuk olur.

    Vites göstergesi de güzel bir şey ama motor uzun yolda daha düşük devirle yol alacaksa vites göstergesinden feragat edebilirim.

    Rodaj bakımı sonrası bir uzun yol yapıp son kararımı vereceğim dişli konusunda.

    Bu motorun en büyük eksisi ne deseler kesinlikle 6 vites olmaması derim.
    ufoz bunu beğendi.

  8. #8
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yorumun için teşekkürler. Benim Xpulse200 4v modelinin rodajı bitmek üzere, rodaj bakımından sonra aklımda ön dişliyi büyütmek var.

    Bu dişli değişimi garanti ile ilgili bir sorun çıkarıyor mu peki? Serviste yapmışsınız, garantiye sorun olsa servis değişmezdi diye düşünüyorum ama emin olmakta fayda var.

    Motor çok güzel ama uzun yolda çok erken kesiciye girecek belli etti.

    Azıcık dağ bayır dolaştım, dönüş yolunda sollamalarda 2 kez anlık 90km üzeri bir hıza çıkmam gerekti, devir yaklaşık 7,5 - 8 bin civarına çıktı yanlış görmediysem. 8500 de kesiciye girdiğini düşünürsek uzun yolda biraz fazla devir çevirecek gibi.

    76 km ile yol alırken 6bin devir çeviriyor alet.

    En azından 80-90 gibi hızlarda giderken 700-1000 devir kadar az çevirse çok daha rahat bir yolculuk olur.

    Vites göstergesi de güzel bir şey ama motor uzun yolda daha düşük devirle yol alacaksa vites göstergesinden feragat edebilirim.

    Rodaj bakımı sonrası bir uzun yol yapıp son kararımı vereceğim dişli konusunda.

    Bu motorun en büyük eksisi ne deseler kesinlikle 6 vites olmaması derim.
    Benim ön dişli değişimini Önder Motor yaptı.
    Özellikle sordum garantilik durumu.
    Garantiyi etkilemeyeceğini söylediler.
    Hatta memnun kalmazsam geri döndürebileyim diye orjinal dişliyide verdiler.

    Ama mesela Önder Motora dörtlü flaşör yapacağımı söylediğimde garantiyi bozacağını belirtmişlerdi.

    Dişli konusuna dönersek...

    Orjinal dişliyle 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordum.
    (Bu arada ilginç bir şekilde İnazumada tam 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordu.)
    7.500 devir doğal olarak bir miktar gürültülü oluyor.

    Bir büyük ön dişliyle ise 100 km/s süratte 6500 devir civarı çeviriyorum.

    Benim açımdan bakarsak, en çok kullandığım 90-100 km/s hız aralığında 6000-6500 devirler çevirerek
    daha gürültüsüz ve rahat bir akış sağlıyorum.
    Açıkçası son hıza hiç bakmadım ama bir keresinde galiba 127 km/s gibi bir hız vardı göstergede,
    henüz 8500 devre gelmemişti motor.

    Tabi birde Piyer Loti yokuşunda eskiden 1. viteste bağırıyor diye 2 ye atardım, bu sefer 2 yetmezdi,
    tekrar 1 e geri düşerdim.
    Şimdi 1.viteste bağırtmadan, çevreyi rahatsız etmeden tın tın çıkabiliyorum.

    Sanırım aynı kafadayız ve beklentilerimiz aynı.
    Bir büyük ön dişli keyif verir.

    Not : Benim tecrübe ve değerler Xpulse-200-T için geçerli.
    200 modelin şanzıman aktarım oranları 200-T den farklı olduğu için,
    yinede 200 de kullanmış birine daha sormakta fayda var.

    Not 2 : Yeni dişliyle, 5.viteste daha düşük devirde 90km/s hızda gidebildiğim için motor bağırmıyor.
    Tabi vites göstergesi 4 ve 5 i göstermediği için ve motorda bağırmadığından,
    hala daha 4 te gidiyorum sanıp 5'e atmaya atmaya çalışıyorum
    SuleymanE bunu beğendi.

  9. #9
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ön dişli değişimini Önder Motor yaptı.
    Özellikle sordum garantilik durumu.
    Garantiyi etkilemeyeceğini söylediler.
    Hatta memnun kalmazsam geri döndürebileyim diye orjinal dişliyide verdiler.

    Ama mesela Önder Motora dörtlü flaşör yapacağımı söylediğimde garantiyi bozacağını belirtmişlerdi.

    Dişli konusuna dönersek...

    Orjinal dişliyle 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordum.
    (Bu arada ilginç bir şekilde İnazumada tam 7500 devirde 100 km/s sürat yapıyordu.)
    7.500 devir doğal olarak bir miktar gürültülü oluyor.

    Bir büyük ön dişliyle ise 100 km/s süratte 6500 devir civarı çeviriyorum.

    Benim açımdan bakarsak, en çok kullandığım 90-100 km/s hız aralığında 6000-6500 devirler çevirerek
    daha gürültüsüz ve rahat bir akış sağlıyorum.
    Açıkçası son hıza hiç bakmadım ama bir keresinde galiba 127 km/s gibi bir hız vardı göstergede,
    henüz 8500 devre gelmemişti motor.

    Tabi birde Piyer Loti yokuşunda eskiden 1. viteste bağırıyor diye 2 ye atardım, bu sefer 2 yetmezdi,
    tekrar 1 e geri düşerdim.
    Şimdi 1.viteste bağırtmadan, çevreyi rahatsız etmeden tın tın çıkabiliyorum.

    Sanırım aynı kafadayız ve beklentilerimiz aynı.
    Bir büyük ön dişli keyif verir.

    Not : Benim tecrübe ve değerler Xpulse-200-T için geçerli.
    200 modelin şanzıman aktarım oranları 200-T den farklı olduğu için,
    yinede 200 de kullanmış birine daha sormakta fayda var.

    Not 2 : Yeni dişliyle, 5.viteste daha düşük devirde 90km/s hızda gidebildiğim için motor bağırmıyor.
    Tabi vites göstergesi 4 ve 5 i göstermediği için ve motorda bağırmadığından,
    hala daha 4 te gidiyorum sanıp 5'e atmaya atmaya çalışıyorum
    Hocam kesinlikle aynı fikirdeyiz, benim sürüşten beklentimde tam olarak sizinki gibi. Birde demek ki elektrik aksamına dokunmak garantiyi sıkıntıya sokuyor, bunu öğrendiğim iyi oldu, elektrik aksamına dokunmam.

    O üst vitese atma isteği bazen eskiden kalma alışkanlıkla bende de oluyor. 76 ile giderken dur bir üst vitese atayım rodajda 6 bin devri geçmesin derken bi bakıyorum zaten 5. vites son vites Altı vitese alışınca 5 vites yetmiyor

    Rodaj denen şeyde ne uyuz şeydir, insan uzun turlar yapamıyor ağız tadıyla. Tam sollama yapacam, bakıyorum motor zaten son vitesde ve devir 6 bine dayanmış, dur şimdi zorlamayayım deyip kamyonların arkasından egzoz dumanı yiye yiye gidiyorum :D

    Ama az kaldı son bi gezi daha yapınca rodajım bitiyor, güzel bir rodaj bakımı sonrası daha keyifli ve akıcı kullanmak zevkli olacak.

    Motorun en sevdiğim yanı yüksekliği ve amortisörü oldu, çukur, tümsek, hızkesen vb. bana mısın demiyor, patır kütür geçiyorum. Birkaç kere park ettiğim yerden çıkarken denedim, kaldırımdan yola hop diye atlamak büyük özgürlük, yok altı sürter mi yok janta zarar verir mi derdi yok. Ne güzel şeymiş enduro yaw...
    Uzun yolda bir sporttouring keyfi yok ama arazide motor oyuncak gibi, valla toprak yol görünce yüzüme gülümseme geliyor.

    Rodaj bakımına servise gittiğimde şu dişli büyütme işini yapıyorlar mı bir sorayım.
    ufoz ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Şimdi aklıma geldi.
    Bu akşam basın ekspres yolunda devre baktım.
    5500 rpm : 80 km/s
    6000 rpm : 90 km/s
    6500 rpm : 98 km/s
    SuleymanE bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)