Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

R25'den MT09'a geçiş..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yine bütün olay burada. ağırlık denge vs gibi başlıklarda sorun yaşamazsınız. oyuncak gibi zaten.

    Bu motosikletle ilgili sorun, 2-3. viteslerde alışık olmayan bünyenin aklının alamayacağı ivmelenmeler yapması. Viraja giderken virajı algılayamamak yada yoldan çıkmak gibi durumlara ayık olmak lazım. Bu ivmelenmeleri yaparken ve yüksek hızlarda da ön takımın yetmemesi yine bir sorun. 80-140 arabaların arasından zıplıyorum derken kaçla gittiğinizi anlayamayabilirsiniz. O sırada ön tekerlek kafasına göre geziyor olabilir. Tecrübe, reflekse dönüşene kadar sakin kalmak lazım.

    Ben ne kadar fena gittiğinden ziyade ne kadar efendi gittiği ile ilgilendim hep. 3-5000 devir aralığında b modu, 8000 devir A modundan daha zevkli geliyor. A modu ya şile'de ya çatalca'da zaten
    "oyuncak gibi derken? mt09 sana oyuncak gibi geliyorsa sen bambaşka bir ustalıktasın.Bir gün o oyuncak ile neler yapabildiğini biz fanilere göstermeni çok isterim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Merhaba hiç birşey olmaz.32bin km tecrübesi olan kişinin bileği hassastır.Mt9 unda şanın şöhretini duymuş adamdır.Ona göre kalkış yapar ona göre gazını açarsan 1000km sonra bileğin o hassasiyete de tamamen alışır kaymak gibi gidersin mt9 ile.
    Bende r25 ten mt7 ye geçtim.Hatta r25ten sonra ns200 e ordan mt7 e geçtim diyeyim.İlk deneme sürüşümü hatırlıyorum bir sıkıntı sorun yeşamadım hatta abartıldığı kadar yokmuş diye düşündüm.2 senedirde kazasız belasız kullanıyorum çok şükür.
    Mt7 ile 9 bir değil evet farkındayım ancak tehlikenin farkında olursan zaten tecrübende var bence sorun yaşamazsın.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Belli bir süre yüksek cc motosiklet sahibi olmamış arkadaşlar niye cevap vermek zorunda hissediyorlar ki kendilerini?

    MT09 direk kullanmadığım için net bir şey söylemem, ancak 1300cc Superduke kullanabilirsiniz. Hatta MT07'den daha iyi olur muhtemelen:

    Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur.

    Yeterince deneyimi olmayan insanlar, büyük motosikletleri sadece çok deneyimli ve profesyonel insanların kullanabileceğini zannedip yanılıyorlar...

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "oyuncak gibi derken? mt09 sana oyuncak gibi geliyorsa sen bambaşka bir ustalıktasın.Bir gün o oyuncak ile neler yapabildiğini biz fanilere göstermeni çok isterim.
    Motosikletin boyutları ve ağırlığından bahsediliyor... Gerçekten de oyuncak gibi. NC'den sonra Tracer da bana oyuncak gibi gelmişti. Arada 35kg fark var neredeyse 2 dolu damacana eder.

  5. #25
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belli bir süre yüksek cc motosiklet sahibi olmamış arkadaşlar niye cevap vermek zorunda hissediyorlar ki kendilerini?

    MT09 direk kullanmadığım için net bir şey söylemem, ancak 1300cc Superduke kullanabilirsiniz. Hatta MT07'den daha iyi olur muhtemelen:

    Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur.

    Yeterince deneyimi olmayan insanlar, büyük motosikletleri sadece çok deneyimli ve profesyonel insanların kullanabileceğini zannedip yanılıyorlar...
    Olur mu hocam 20 sene 125cc 30 sene 126 cc 35 sene 50cc sürüp ondan sonra belki 500cc sürmemiz gerek aslında.
    Furkan_venus bunu beğendi.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur mu hocam 20 sene 125cc 30 sene 126 cc 35 sene 50cc sürüp ondan sonra belki 500cc sürmemiz gerek aslında.
    Arada iki aydan uzun bosluk birakilmissa yeniden 50cc'den baslamak gerekiyor

  7. #27

    Üyelik
    09 Şubat 2009
    Motosikleti
    Cb250r
    Alıntı canxsarioglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba hayırlı ramazanlar öncelikle.R25 üzerinde 32 bin km tecrübem var fakat r25'den önce bi motor sürmedim r25 ilk motorum idi.MT09'a geçmek istiyorum sıkıntı çeker miyim? Bu arada ciddiyetin dibine kadar farkındayım.Nerede ne kadar gaz açağımın olsun vs.
    Kontrolsüz güç güç değildir.ama ben olsam geçerdim.

  8. #28
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belli bir süre yüksek cc motosiklet sahibi olmamış arkadaşlar niye cevap vermek zorunda hissediyorlar ki kendilerini?

    MT09 direk kullanmadığım için net bir şey söylemem, ancak 1300cc Superduke kullanabilirsiniz. Hatta MT07'den daha iyi olur muhtemelen:

    Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur.

    Yeterince deneyimi olmayan insanlar, büyük motosikletleri sadece çok deneyimli ve profesyonel insanların kullanabileceğini zannedip yanılıyorlar...
    Mt09 zaten direk kullanabileceğin bir motosiklet değil.Güç ağırlık oranı çok dengesiz.Mt-10 bile daha dengeli mt09 a göre.ki yukarı da yok ön düzeninden yok amortisörlerinden yakınan bir kaç yorum da okudum.Merak ettiğim şu yorumları yapan vatandaşların kaçı mt09 u pist de dibine kadar vurmuş da ön düzeninden yakınıyor.
    "Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur" şu teoriye göre artık bütün 1000 lik süpersportlar da hemen hemen bahsettiğin özellikler var.Parası yeten direk motosiklete 1000 lik ile başlasın!
    Epey 600 ve 1000 lik süpersportlarım oldu ve şunu çok rahat söyleyebilirim mt09 da direk sıçranıcak motosiklet değil.En kötü 2-3 ay mt-07 ile gaz tork tepkisine adapte olmadan 09 a geçilmemeli.Haa üstüne binip karakaçan gibi hareket ettireyim yürüsün yeter dersen git yarın al ama patron benimi oynamaya kalkarsan sakat bırakır.

  9. #29
    TempesTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    Triumph 1200 RS
    Bileğine hakim olabileceğini düşünüyorsan, yeterli tecrübeyi edindiğine ikna olduysan, hiç bekleme derim. Neticede az veya çok her motosiklet tehlikelidir.

    Bence kaç km yol yapıldığının bir önemi yok. Bana göre aslolan veya tecrübe denince benim anladığım; kullandığınız motosikletle ne kadar badire atlattığınız, kaç kere düştüğünüz; ıslak, kaygan veya toprak yolda motosiklet kullanıp kullanmadığınız veya bu koşullarda yaşadığınız atlattığınız badirelerdir. Yaşadığınız her sıkıntılı durum veya kaza, tecrübe hanenize yazılır. Bu tecrübeleri yüksek cc bir motosikletle yaşamak elbette daha tehlikelidir. Bu tanıma göre ben tecrübeliyim diyebiliyor musun?

    Mt 09'un MT 07'den daha emniyetli motor olduğunu düşünenlerden biri de benim. TCS, güç modları ve daha iyi olduğu söylenen amortisörleri nedeniyle 09'u seçmenin daha mantıklı olacağını düşünüyorum. 07 daha düşük cc'ye sahip olabilir ama elektronik desteklerden yoksun olması nedeniyle daha tehlikelidir.
    Angrypower, hasmet ve YZFR25 bunu beğendiler.

  10. #30
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt09 zaten direk kullanabileceğin bir motosiklet değil.Güç ağırlık oranı çok dengesiz.Mt-10 bile daha dengeli mt09 a göre.ki yukarı da yok ön düzeninden yok amortisörlerinden yakınan bir kaç yorum da okudum.Merak ettiğim şu yorumları yapan vatandaşların kaçı mt09 u pist de dibine kadar vurmuş da ön düzeninden yakınıyor.
    "Traction control açık olduğu müddetçe gazı istediğiniz gibi kökleyin, ön kalkmaz, motosiklet yere aktaramatacaği gücü arka tekere göndermez. Virajda highside riski yok. Süspansiyon daha iyi tutunur yola, sınırları daha iyi iletir. Daha iyi durur" şu teoriye göre artık bütün 1000 lik süpersportlar da hemen hemen bahsettiğin özellikler var.Parası yeten direk motosiklete 1000 lik ile başlasın!
    Epey 600 ve 1000 lik süpersportlarım oldu ve şunu çok rahat söyleyebilirim mt09 da direk sıçranıcak motosiklet değil.En kötü 2-3 ay mt-07 ile gaz tork tepkisine adapte olmadan 09 a geçilmemeli.Haa üstüne binip karakaçan gibi hareket ettireyim yürüsün yeter dersen git yarın al ama patron benimi oynamaya kalkarsan sakat bırakır.
    Kardeş hayatında MT-09 üzerine oturdun mu acaba merak ediyorum. Burda bizzat kullanıcılar yorum yapıyor hala yok MT-09 şöyle yok böyle diye atıp tutuyorsunuz. Ben MT-09 baya bi kullandım. Sonrada satıp Tracer 900 aldım. 19000km old.u hala onu kullanıyorum Eski motorum olan MT-09 ilk jenerasyon olan 2013 model TCS'siz fakat ABS li bir modeldi. TCS'nin farkını çok iyi biliyorum. Tracer'da sırf TCS olduğu için arka lastiğin kullanım ömrü uzadı. Eski MT-09'umda 5-6K da bir arka lastiğim biterdi.

    Burda pist şartlarından kimse bahsetmiyor zaten. Hangimiz motoru alıp 7-24 pistte kullanıyoruz. Cadde şartlarından bahsediyoruz. Evet Arkadaşlar doğru söylemiş. TCS olan bir MT-09, TCS olmayan bir MT-07'den daha güvenlidir

    İkincisi Bu kaza yapanların çoğu yüksek sürattan kaza yapıyor. Arkadaş 80 ile gidilecek yerde sen kalkıp 150-160 ile gaza gelip basarsan patlarsın. Bu açık ve net. Bunun motor ile ilgisi yok kullanıcı ile ilgisi var. Sorumluluk kullanıcıda dır. Bu sorumluğu ben alabilirim diyenler rahatlıkla MT-07 de kullanır 09'da kullanır 1290 superduke'da kullanır. Yok ben gaza gelirim olduk olmadık yerde gaz açarım diyenler 125'cc kullanmaya devam etsin.

    Ek olarak daha 3 hafta önce arkadaşıma 2019 MT-09'aldık. TCS modları eklenmiş ve motor ilk jenerasyon olan 2013 modele göre oldukça iyileştirilmiş. QS felan gelmiş ki motoru çok beğendim. O eski versiyonlardaki sorunarın(kafa sallama vs) hepsi çözülmüş daha stabil bir hale getirilmiş. Alacak arkadaşlara tavsiye ederim.
    www.arectron.com

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt09 zaten direk kullanabileceğin bir motosiklet değil.Güç ağırlık oranı çok dengesiz.Mt-10 bile daha dengeli mt09 a göre.
    Ona bakarsaniz Superduke cok daha dengesiz. MT09'dan 20 kilo daha agir, ama 65 beygir daha guclu, torku da 1.5 kati. Ama kucuk bir motosikletle yeterli tecrube edindikten sonra hic 600cc ile ugrasmadan gecilebilecek gayet kullanilabilir bir motosiklet.

    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ki yukarı da yok ön düzeninden yok amortisörlerinden yakınan bir kaç yorum da okudum.Merak ettiğim şu yorumları yapan vatandaşların kaçı mt09 u pist de dibine kadar vurmuş da ön düzeninden yakınıyor.
    Suspansiyonu, sasesi, geometrisi yeterince guven vermeyen motosikletle pistlerin dibine vuramazsiniz. Tedirgin olursunuz limitleri yoklamaya, cunku limitin nerede ve ne kadar yakin oldugunu seffaf sekilde nakletmez size suspansiyon ve sase. Yani limite yaklastiginda guven vermez alet. Kaliteli sase ve suspansiyonla limite yaklastiginizi anlarsiniz, limiti gectiginizde ise birden koyvermez alet, progresif olarak kaybeder cekisi... Ki zaten TCS varsa o da olmaz cogu zaman. "Epey 600 ve 1000 lik süpersport" sahibi olarak, eger yeterince pist deneyiminiz varsa bunlari bilmeniz lazim aslinda.

    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu teoriye göre artık bütün 1000 lik süpersportlar da hemen hemen bahsettiğin özellikler var.Parası yeten direk motosiklete 1000 lik ile başlasın!
    Ben boyle bir sey demedim. SS olayi apayri, konu naked.

  12. #32
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Bence olay kafanda bitiyor, kolu çevirdiğin kadar gidersin. Kolu çevirdiğinde neler olacağını hesaba katabilecek erdeme sahipsen. Düşünmeden al, deli dolu bir insansan teker yaparım yanlarım, agresif sürüş yaparım diyen biriysen de önce mt 07 daha sonra mt 09a geçmen daha mantıklı geliyor bana göre.

    Bakınız.''BANA GÖRE''. abilik taslayacak ''Erkekler'' için tekrar yazıyorum ''BANA GÖRE''


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler