Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kask Bilmecesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    uygun fiyatlı givi var sanırım sharpdan 5 yıldızı vardı fiyatlarıda baya uygundu, mt,ls2, bell qualifiyer var benim eski kaskım benim zamanımda 600 tl ye düşürmüşlerdi fiyatlarını .. premier italyandır ve nexx ler portekiz malı bunlarda var..

    origine var italyan malı endir ne değildir tecrübe kullanım olarak bilmiyorum bizim arkadaşda var retro vega diye bir modeli görüş açısı efsane...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    chipsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    R25 (acemi sürücü)
    Kabuk boyu. Bedene göre dış kısmın ölçülerinin farklı olması.
    3 farklı kabuk boyu dendiğinde şu şekilde beden dağılımı oluyor :
    XXS-S (örn dış çap 70 cm)
    M-L (örn dış çap 80 cm)
    XL-XXXL (örn dış çap 90 cm)

    Abartılı örnek cm verdim, anlaşılır olsun diye.
    Tek kabuk boyu olan model aldın diyelim. S bedensin. 90 cm çaplı kask kullanacağın için astronot fanusu gibi olacaktır.

  3. #23
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı Treo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Ben şehir içinde 60-70 km lerde kullanacağım için çok pahalı bir yarışçı kaskı bakmadığımdan bu soruyu soruyorum...
    60-70 km surati sakin ama sakin kucumsemeyin. En dayaniklo olarak bilinen Volvo markasinin Euro Ncap testinden en yuksrk dereceyi (5 yildiz) almis aracinin saatte 64 km surat ile carpma aninda ne yasadigina bakin lutfen. Sonra ekipman isini tekrar dusunun...

    https://youtu.be/-XfkkABFrOM

    https://youtu.be/-XfkkABFrOM" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)

  4. #24

  5. #25
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Kaska goruntu mutlaka onemlidir ama sirf gorunumune aldanip elinizde veri olmayan kasklara binlerce lira vermeyin bence. Ben yillarca LS2 FF370 modeli kullandim. Su an 400 liraya satilan kask Sharp 4 yildiz almis durumda. 3 yildizli kasklara 1000-1500 TL vermezdim ben olsam.

  6. #26
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı durmaz71 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YouTube da ki motopixel TV de polikarbonun damacana plastiği olduğunu söylüyor fiberglass kask tercih etmen daha doğru olur
    O adamı ciddiye alıp izlemeniz bile mucize Hammaddesi polikarbon olsada kullanılan teknoloji ve yoğunluk seviyeleri birbirinden çok farklı malzemeler.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O adamı ciddiye alıp izlemeniz bile mucize Hammaddesi polikarbon olsada kullanılan teknoloji ve yoğunluk seviyeleri birbirinden çok farklı malzemeler.
    Dün Moto Guzzi V85 TT incelemesini seyrettim, 4-5 tane ciddi yanlış bilgi vardı incelemede. (Sadece incelenen motorla ilgili değil; genel motosiklet konusunda bile...)

    Ekleme: Hah, hatırladım şimdi bir tanesini; şaftlı güç aktarımının zincirliye göre daha az güç kaybına sebep olduğu gibi über fantastische bir beyan vardı mesela

  8. #28
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün Moto Guzzi V85 TT incelemesini seyrettim, 4-5 tane ciddi yanlış bilgi vardı incelemede. (Sadece incelenen motorla ilgili değil; genel motosiklet konusunda bile...)

    Ekleme: Hah, hatırladım şimdi bir tanesini; şaftlı güç aktarımının zincirliye göre daha az güç kaybına sebep olduğu gibi über fantastische bir beyan vardı mesela
    Bildiğimden değil ama düşündüğümde daha az güç kaybı olması muhtemel bunun nedeniyse zincirdeki boşluk olabilir. Tabi Bakım maliyetleri şaftta daha tuzludur zannımca.

  9. #29

    Üyelik
    10 Ocak 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2003 Kanuni Seyhan 125
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa yapına uygun olmayan bir kask 45dk 1saat sonunda sadece kafana oturan kısımlardan ağrı yapmaya başlar ve devamında acı verir.
    Bende aynen bu şekilde. Peki kask satın alırken nasıl alacağız? Dükkanda 2 saat kaskla oturup deneme yapamayacağımıza göre, bunun başka yolu yok mudur?

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Thesinner83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğimden değil ama düşündüğümde daha az güç kaybı olması muhtemel bunun nedeniyse zincirdeki boşluk olabilir. Tabi Bakım maliyetleri şaftta daha tuzludur zannımca.
    Öyle değil maalesef, güç kaybı az'dan çok'a zincir, kayış ve şaft diye sıralanır. (Tersi olsaydı yarış motosikletleri zincirli değil şaftlı tasarlanırlardı.)

    Bkz.
    https://youtu.be/GpJTd4CGbkE

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------

    Videonun altında "Lifted_Above"un yorumu madde madde çok güzel ve detaylı bir karşılaştırma içeriyor...
    ryangt ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  11. #31
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    normalde insanlar ilgi duydukları konu hakkında bilgilenmek için internete başvururlar,söz konusu motosiklet olduğunda da youtube vloggerları ve forum yazarları takip ediliyor mecburen, kendi fikirlerini başlık altında bildirenler için değil ancak kısıtlı fikir sahibi olup kafası karışık olanlar için bir kaç şeyi yazmam gerektiğini hissediyorum . Hala eski bir laptop, bir ekran kartı, ev sistemi ya da araba ile mekanik bir bilgiye ihtiyaç duysam google'da arattıktan sonra 5-10 hatta 15 sene önceki yazılardan faydalanan biri olarak yazıyorum bunları,belki birileri yıllar sonra okurda kafası daha az karışır bu satırları.


    kısıtlı bilgili biri olsam ve yeni başlıyor olsam, maymundan bozma vloggerların oluşturduğu çöp içeriği ve forumlardaki boş yazılardan sıyrılabilsem bile kask hakkında ki bilgilerimin özeti şunlar olabilirdi:

    '' SHARP TESTİ GÜVENİLMEZDİR, HATTA FİRMALAR PARA VERİP YILDIZ ALIR!''

    '' KASKIN MATERYALİNİN ÖNEMİ YOKTUR, EPC DAHA ÖNEMLİDİR!!''

    '' KASK 1-3-5-10-15- 25-30 SENE KULLANILIR!!''

    '' PLASTİK VE POLİKARBON KASKLAR FİBERDEN DAHA İYİDİR FİBER SADECE HAFİFTİR!!''

    '' KARBON KASKIN ÖMRÜ 1 YILDIR SONRA ÇÖP OLUR!!'' (oha lan yok artık)


    şu yukarda yazdıklarımın bir kısmı motopiksel ve onun gibi reklam amaçlı içerik üreten maymun vloggerların anlatıklarına denk geldiklerim, asabım kaldırsa kim bilir daha ne saçmalıklarını izleyecektim,yerli dizilerimizden daha saçma içerik üretiyorlar sağolsunlar, diğer kısmı ise genelde forumlarda takılan maks 200küsür cc motora binen veletlerin saçmalamaları. (aralarında kelli felli yaşlı başlı göbekli adamlarda var da neyse)

    motopiksel ve onun gibi diğer reklam amaçlı içerik üreten maymunlar; sponsorları hangi markayı eline tutuşturursa ve eline tutuşturdukları markanın hangi özelliği varsa o özelliği çok matah birşeymiş gibi anlatıp dururlar. Örnekler olarak x marka sharptan az yıldız aldıysa eline bir x marka kask verip 'arkadaşlar sharpa para verirseniz yıldız alırsınız bakın ben kaskın üstünde zıpladım hiç birşey olmadı, ayrıca bu kaskın materyali zaten vibranyum' tarzı bi tarafından element uyduran tipler, ya da başka bir videoda (adını hatırlamadım diğer vlogger veletlerden biri) sürekli plastik kask üreten bir firmanın verdiği kaskı eline alıp , ''fiber ya da plastik olması farketmez, hatta plastik daha sert daha iyi önemli olan içindeki epc'' gibi saçmalarını içeren videolar ve bu videoları izleyip,inanıp o ürüne para verip burada ölümüne savunan tipler yüzünden motosiklette cahiliye dönemini aşamıyoruz yıllardır.

    Para verip aldığı ürünü öven ve diğer ürünlere b*k atan bunca adam bir araya gelince bilgi kirliliğinden öteye geçmiyor Türkiye'de ki motosiklet hakkındaki internet içeriği. Önemli not: Bu forumda doğru bilgi paylaşımında bulunan ve bilgilerini kimseden esirgemeyen sayısı bir elin parmağını geçmeyen değerli motorcu arkadaşları tenzih ediyorum. Zaten güzel yazılarını beğenmeden geçmiyorum. Fakat onlarda artık aynı konulardan bıktığı için yazmıyorlar benzer konulara.


    Bazı kapsamlı konularda doğru bilgi tartışmaya daima açıktır malum, sorun-gözlem-veri-hipotez-tahmin-deney-yasa şeklinde her şeyi deneyemesekte bazı kesin bilgileri ticari endişelerle vlogger maymunlarına karalatmak ve forumlarda bu seçmalıkların devam etmesi trajikomik.
    Konuyu çok budaklandırmadan özet geçeyim.


    1- Kask güvenliğinin en önemli kriteri KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE MATERYALDİR - (kaskın kafanıza kalıp ve beden olarak uygun olduktan sonra)
    Kask materyalleri ve darbeyi emmenin EPC ile bağlantısı kısıtlı olduğu gibi sıralama şu şekildedir: 1- Karbon (bu arada karbon ömrü 1 sene değil 250 senedir,sağdan soldan ecnebi yazı bulup yapıştırmayın,adamlar uçağı geçtim uzay mekiğini karbondan yapıp 100+ sene orada bırakmayı planlıyor,ayrıca polikarbonun bu karbonda hiç bir alakası yok) 2- kompozit fiber (karbon destekli olanlar daha da iyi) 3- Fiber 4- plastik familyası (polikarbon-termo-abs)


    2- sharp testi hükümet kuruluşudur özel bir kuruluş değildir,standartları sabittir değişmez (yeterliliği tartışılır 36-42 km sürat baz alınıyor bence yeterli değil), para verip yıldız alması söz konusu değil.

    3- 2019 üretimli bir kaskın EPC'si ile 2010 üretimli kask EPC'si arasında sertlik/yumuşaklık farkı çok belli bir ölçüt değil ve güvenliğe etkisi sınırlıdır .plastik içersinde ki kılcal çatlaklar güvenlik zaafiyeti oluşturur. Fiberin çatlaması daha uzun süre alır ancak,kask kabuğu dışındaki silikon ve plastik yüzeyler zamanlar kendini bırakır,bu da yalıtım ve konfor olarak zaafiyet doğurur


    3 madde ile yeni başlayanlar için özetlemeye çalıştım,forumdakilerle ile tartışmak değil amacım.Eminimki plastik kask sahibi olup izledikleri maymun videoları yüzünden bana pata küte cevap yazanlar olacak, cevap yazmayı düşünmüyorum.


    sonuç olarak maymun vloggerlar ile forum veletlerine pek takılmayın yeni başlayanlar,imkanınız varsa yurtdışı forumlarını takip edin derdim ama orda da enteresan diyaloglar dönüyor her konuda.
    tommygun bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Çok güzel bir yazı. Bitmese keşke diye okudum. Arar ara yazarsanız ne güzel olur.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)