Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor çalışır halde marş basmak ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Nisan 2019
    Motosikleti
    coming soon.
    videonun 4.14'de görüldüğü gibi çalışır halde marş basıyor.böyle yaparak dişliyi kırmaması muzice değil mi yanlış mı biliyorum ?
    http://www.youtube.com/watch?v=EN0EFAAE-cU


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hero Karizma R
    O kadar zararlı mı çalışırken marşa basmak?
    Ben motosikleti ilk aldığımda, (ilk 2-3 ay) kornaya basıyorum diye marşa basıyordum

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    konu açmışlar zamanında http://www.motosiklet.net/forum/moto...rsa-basma.html

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------

    Benim kask motor ısınırken deponun üstünde duruyor arada hainlik yapıp kayıyor o da pat marşa :D Allaha şükür bir şey olmadı :D

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı canxsarioglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videonun 4.14'de görüldüğü gibi çalışır halde marş basıyor.böyle yaparak dişliyi kırmaması muzice değil mi yanlış mı biliyorum ?
    http://www.youtube.com/watch?v=EN0EFAAE-cU
    Mucizelere inanmayın, sebebi belli Bir şey olmaz

  5. #5
    Pilot90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    GSXR 1000
    Bu videodaki olay tamamen bambaska.
    S1000rr'da pitlane limiter denilen zimbirti bu.
    YouTube'da aratirsan görürsün.

  6. #6
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Sanıldığı kadar zararlı değil. Ben motor rolantide çalışırken arada bir yanlışlıkla basıyorum. Şimdiye kadar belki yüz kere basmışımdır hiç dişliyi elime almadım. Fakat yine de özellikle yüksek devirdeyken basmamaya dikkat etmek lazım.

  7. #7
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    2 senedir kaç kere bastım haddi hesabı yok. Ama hala sağlam dişli. Bozulmadı.
    HONDA

    #BZ3082

  8. #8

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    Peki ben şöyle bir soru sorsam, mesela 150 ile gidiyoruz kill switch e bastık adını doğru yazıyor muyum bilmiyorum her neyse bastık diyelim ne olur ? :D

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motosikletlerde kullanılan marş sistemi ile otomobil ve diğer birçok taşıtta kullanılan marş sistemi birbirinden oldukça farklıdır.

    Örneğin bir otomobildeki marş sisteminde; Marş dişlisi volant üzerine doğru sürülüp volant ile kavraştırıldıktan sonra çevrilerek motora hareket verilir. Eğer çalışan bir motorda marş yapmak isterseniz ve aracınızda marş koruma devresi yoksa yani marşı, motorun çalışıp çalışmadığını kontrol etmeden doğrudan marş motoruna hareket veren eski nesil bir otomobil ise marşı ve/veya volantı ciddi şekilde hasara uğratabilirsiniz, masraf göreceli olarak büyük olacaktır. Çünkü motorun rölanti hızı genellikle marş motor hızı nın 10 katıdır. Kendisinden 10 kat hızlı dönen koca bir dişlinin üzerine küçücük bir dişliyi allah yarattı demeden iterseniz o dişliler dağılır, şansına kavraşırsa da elektrik motoru 10 kat hızlı dönmeye zorlandığından yanacaktır.

    Oysa motosikletlerdeki (hemen hepsindeki) marş sistemi sürekli olarak kavraşmış durumdadır. Bir tek yön kavraması ile doğrudan krank miline bağlıdır. Sistemin çalışma mantığı gereği, marşa bastığınızda eğer krank mili hızı marş hızından düşükse tek yön kavraması krank mili ile kavraşır (aslında hep kavraşıktır) ve marş motoru krank milini çevirir. Eğer motor çalışıyorsa yani krank mili hızı marş motor hızından yüksek ise zaten hız farkından kaynaklı hareket yönünden dolayı tek yön kavraması krank mili ile kavraşamaz ve marş motoru da boşa kürek çeker, gücü krank miline aktaramaz. Bu nedenle çalışan bir motosiklet motorunda (çoğunda) marş yapmanın sisteme tek zararlı etkisi marş motor ömrünü bir marş kadar tüketmekten ibarettir. Yine de motosiklet dahi olsa, teknik arızalar gözetilerek çalışan motorda marş yapılması önerilmez.

    Alıntı Huseyin9595 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki ben şöyle bir soru sorsam, mesela 150 ile gidiyoruz kill switch e bastık adını doğru yazıyor muyum bilmiyorum her neyse bastık diyelim ne olur ? :D
    Kontak kapatmakla aynı şey olur. Ne fazlası ne azı.
    okanbagiscan, pea ve siyanoz bunu beğendiler.
    ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler