Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

R25 Arka Fren Abs Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    IceFrog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09
    Merhaba arkadaşlar,

    R25 Abs modeli kullanıyorum. Bazen arka freni kullanmam gerektiğinde kanımca çok da sert basmadığım halde arka fren kitleniyor, evet kitleniyor abs devreye girmesini beklerken arka teker kayıyor. Sizlerde de bu sorunu yaşayan yada fikri olan arkadaşlar var mıdır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Belki motorfrenini fazla kullanıyorsun. Lastiklerde fazla hava veya tutuşu iyi değilse, motor frenlerken az birşeyde arka freni dokunur dokunmaz kayıyordur. Moror freni, arka tekeri bloke ettimi, abs bir işe yaramaz. Veya, belki vitesdeyken, teker kitledimi, abs daha geç devreye giriyordur. Vitesdeyken, freni seri birşekilde tutup bırakınca, şanzımana zarar vermesin diye. Servisi, ustası daha iyi bilir.

  3. #3
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Lastiklerden kaynaklanan sorun da olabilir. irc felansa zaten direk kayıyor. Yumuşak hamurlu düzgün bir lastik takarsanız sorununuz büyük bir ihtimalle düzelir.
    Volkan76 bunu beğendi.

  4. #4
    Byvukuat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2011
    Selam dostum ben de R25 Abs kullanıyorum ancak arkası çok nadir de olsa m/s kadar kayıyor hemen abs hemen devreye giriyor. Motorda Abs olarak ilk deneyimim ön fren başarılı ama arkalar zaten hep kayıyordu şimdide sürekli abs de keşke arkaya abs koymasalarmış iptal etmeyi bile düşünmüyorum değil.

  5. #5
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    benim dominarda da arka fren kayıyor bazen ama bu tehlikeye atıcak derecede değil sendede öyledir muhtemelen misal lastik sıcak değilken özellikle kayar normaldir

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Abs arıza lambası yanmıyorsa sistemde bir sorun yoktur. Tabi o motorda böyle bir lamba varsa.

  7. #7
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı freewill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerden kaynaklanan sorun da olabilir. irc felansa zaten direk kayıyor. Yumuşak hamurlu düzgün bir lastik takarsanız sorununuz büyük bir ihtimalle düzelir.
    Bir çoğu iyi lastik virajda motoru yatırmak için alıyor. İyi lastik güven açısından mororda en önemli faktörlerden biridir. Lastik tutmadımı, en iyi fren sistemi bile pek bir işe yaramıyor. Hatta dahada tehlike keşfediyor.
    4 tekerde bir karış, motosiklette 3-5 parmak kadar yola temas, uçmakla sürmek arasında tek fark.

  8. #8

    Üyelik
    12 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çoğu iyi lastik virajda motoru yatırmak için alıyor. İyi lastik güven açısından mororda en önemli faktörlerden biridir. Lastik tutmadımı, en iyi fren sistemi bile pek bir işe yaramıyor. Hatta dahada tehlike keşfediyor.
    4 tekerde bir karış, motosiklette 3-5 parmak kadar yola temas, uçmakla sürmek arasında tek fark.
    ben de duke 250 ile aynı sorunu yaşıyordum sık sık,

    evet sanırım lastik...
    Volkan76 bunu beğendi.

  9. #9
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    250cc tek silindirde kaydırmalı debriyaj yoksa, fren motoru baya etkilidir. Düşünsana, çeyrak litre her kompresyona girdiğin, birde sıkıştırma oranı yüksekse, ne newtonmetre çekiyordur. Buna birde gaz kesili diye, ateşlemede üstbasınç yerine antbasınç, emmede altbasïnç ve egsozdada, 250cc'lik silindirdeki piston herseferinde frenleniyor. Yani, nekadar ćok cc ve az silindir, o kadar etkili motorfreni. Misal, 250cc 4 silindirde, tek silindire göre, o newtonmetreyi 4'e bölüyor. Yani, çok daha yumuşak bir motorfren etkisi oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Virajlarda, motorfreni tam bir low veya hugh side tuzağı. Motor frenlerken, virajda motosikleti yatırdıkca, arka teker ilerleme hızından yavaş döndüğü için kitlenme denilebilinir. Bu etki fazla sürerse arka kayıp, lowside, yatırır. Fakat, lowside gerç3kleşmeden, arkateker tam tutuş sağlarsa, busefer motorsiklet tam ters tarafa jalkıp, high side, zıplatır. Yani, hızını, vitesini, devirini, konumunu virajdan œnce ayarlamak en sağlıklısı. Gerisi, lastiklerin tipi ve durumuna kalmış.

  10. #10

    Üyelik
    23 Nisan 2019
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Forza250
    Alıntı IceFrog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    R25 Abs modeli kullanıyorum. Bazen arka freni kullanmam gerektiğinde kanımca çok da sert basmadığım halde arka fren kitleniyor, evet kitleniyor abs devreye girmesini beklerken arka teker kayıyor. Sizlerde de bu sorunu yaşayan yada fikri olan arkadaşlar var mıdır ?
    Arka abs tek kenallı oluyor yani ön kadar hassas değil yani çok normal bir durum. Ben forza250ye sahibim ve 4000kmde bu şekilde arka lastiğimi bitirdim hatta daha da zorlarsan sağa sola kıçını attırırsan sağa sola sanki hiç abs yokmuş gibi atıcak.

  11. #11
    YZFR25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Burgman 200 Abs
    Hocam arkayı boşver ön tarafın abs si çalışsın yeter. Arka teker kilitlendiğinde düşmezsin ama ön kilitlendiğinde düşüyorsun


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)