Bmw f 800 gt mi , Yamaha xt 1200 z super tenere mi ?
-
16 Ağustos 2013, 17:59
#1
Herkese selam arkadaşlar . Öncelikle kendimi tanıtayım ; ismim Mesut , yaşım 46 , Eskişehir'de yaşıyorum gelelim soruma . Ben aktif olarak 22 yaşımdan 40 yaşıma kadar çeşitli motosikletler kullandım ama 33 yaşımdan 40 yaşıma kadar motosikletimi özellikle uzun yol için kullandım 6 senedir ekonomik nedenlerle motor kullanamıyorum ama geçen hafta elime 40.000 tl kadar para geçti tüm ekipmanlarım tamam fakat alacağım motor konusunda kararsızım maalesef . Büyüklüğü , asfalt dışında kullanılabilmesi , rahatlığı ve şaftlı olması dolayısıyla ( Barkın Bayoğlu'nun deyimiyle ) süper tencere , öte yandan az yakmasıyla , hafifliğiyle , Bmw olmasıyla f 800 gt arasında kaldım görüşlerinizi objektif biçimde bildirirseniz sevinirim arkadaşlar lütfen görüşlerinizi saklamayın herkese şimdiden teşekkürler . (bir diğer sorumda ; şaft mı kayış mı arkadaşlar diğer sorudan bağımsız olarak bu sorumuda yanıtlayabilirseniz sevinirim arkadaşlar .)
Reklamlar
-
16 Ağustos 2013, 18:05
#2
Abicim selam
ilk önce Alacağınız motorla şimdiden kazasız belasız sürüşler dilerim
Ben Honda aşığı olduğum için VFR 1200 X Öneririm
http://www.honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=vfr1200x&page=genel-bakis
-
16 Ağustos 2013, 18:08
#3
anıl kardeşim görüşünü bildirdiğin için teşekkürler inşallah bende herkese kazasız belasız sürüşler dilerim . Hondayı tercih etmeme sebebime gelirsek 4 silindir olması yakıt olarak daha fazla tüketmesi ve asıl sebep 1237 cm3 lük hacmiyle 1200 cm üstü vergiye girmesi 37 cm3 için 600-700 tl gibi senelik vergi farkı oluyo maalesef bir diğer sebepte ağırlık merkezinin yukarıda olması sebebiyle sürüşte sıkıntılar oluyor diye duydum maalesef .
-
16 Ağustos 2013, 18:13
#4
Grizu yoksa eski grup olan Grizu'mu yaşta tutuyor ama :D
Bmw'nin bakımları ve aksesuarları aşırı derecede pahalıdır.Ama bu sınıfın motosikletidir.Yamaha hakkında bilgim yok.Oturup kullanmışlığım yada kullanan tanıdığım yok.Yolda belde görüyoruz güzel motosiklet...
Bende farklı bir fikir sunayım.Bir de ktm'ye baksanız ? Bu sınıfın en ağa babalarını ktm üretir genelde...
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
-
16 Ağustos 2013, 18:13
#5
f 800 gt yerine f 800 gs düşünün bence. uzun yol için çok iyi bir seçenek, genelde asfaltta kullansanız bile arada köy yollarınada girmek istediğinizde sizi kırmaz..
-
16 Ağustos 2013, 18:16
#6
Tenere'nin fiyatı daha adil.
-
16 Ağustos 2013, 18:33
#7
Üstad, çok güzel 2motor arasında kalmışsınız hernekadar birbiri ile alakasız olsalarda. İhtiyaçlarınıza göre siz seçin motoru.
Benim söyleyeceğim BMWF800GT ye o para çok fazla. Yani BMW çok para istiyor cidden. Fuarda Multistradanın 42.500 den başladığını gördüm, F800GT ise 40.000 TL idi. Çok saçma bir fiyat. Keza yine tam karşılığı olmasa da VFR1200X 37.000~38.000 TL civarı iken R1200GS 62.000 TL den başlayıp 70.000 leri geçiyordu. Resmen 2 tane Honda alıyorsunuz. Eder mi ??? ASLA! Avrupada bukadar fiyat farkı göremezsiniz, bunlar TR ye özgü olaylar. Güzel ülkemizde bazı insanlar sanıyorlar ki Suzuki 8.000 TL daha pahalı, BMW 20.000 TL daha pahalı çünkü okadar iyiler. Ama değil ne yazıkki, bu yanılgıya düşmemenizi öneririm size.
Şaft-Kayış olarak ise ilk söyleyebileceğim şey 2si de zincirden 100.000 kat daha iyidir Zincir aktarma gibi ilkel-MASRAFLI-UĞRAŞTIRICI ve bunlara rağmen risksiz olmayan ve konforsuz(habire ses yapar bilirsiniz) olan bir sistem yerine tüm motorların kayışlı olmasını çok isterdim(güç kaybı olmasın endişesi taşıyan SS gibi modeller haricinde). Şaft-Kayış arasında kıyaslama yapacaksanız eğer ilk aklıma gelen şey en azından bakımlarını ihmal etseniz bile şaftın kayış gibi kopma-dolanma vs, gibi bir ihtimali yok. Ama kolayca müdahale edilemeyecek bir arıza verme ihtimali var.
Kayışlar belli bir km'de değişim gerektiriyorlar, tabi kullanım şeklinize de bağlı. Eh kayış zincir'den pahalı olunca insanın gözünde bir MASRAF olarak görünüyor. Ama çoğu kişi zincir bakımına nekadar vakit ve NAKİT(temzileme ve yağlama ürünleri) ayırdığının farkında değil. Kabaca yaptığım bir hesapta neredeyse yağlamak için zincirin ömrü boyunca zincir parasının 4~5 katı para harcıyoruz. Bu da yaklaşık olarak bir kayış fiyatına yaklaşıyor. En azından kayışta belirli bir süre kafanız rahat, bakımı yok ve gürültüsü yok...
Şaft ise başka bir olay. Mesela Triumph'larda SANIRIM şaft ömür boyu garantili yada açılmama garantisi var. Bu çok iyi bişey. Bazılarında ise belirli (80.000km gibi mesela) aralıklarla açılıp bakımının yapılması lazım. Bunun masrafı var. Üstelik bu bakımın bilen birileri tarafından doğru şekilde yapılması gerek. Ayrıca olurda şaft'tan ses gelirse mesela(zor bir ihtimal belki ama) arıza vermemesi için bakıma sokacaksınız, bu da ayrı bir sıkıntı.
Bana göre şaft biraz lüks ve kompleks. Hiç canınızı sıkmayabilir yada biraz tuzlu olabilir bir sorun karşısında(garantiden de karşılayabilirsini belki). Ama kayış daha basit ve göz önünde olan bir olay. Kendiniz bile değiştirebilirsiniz mesela değişimi geldiğinde. Benim gönlüm kaliteli bir kayıştan yanadır herzaman
Şafttaki daha fazla olan güç kaybını da kafaya takmayın, okadar küçük güç kaybını aramayacaksınız bence
-
16 Ağustos 2013, 18:45
#8
Süper Tenere tavsiye ediyorum,bir ara düşündüm sadece daha çok şehir içi trafikte olmam sebebi ile tercih etmemiştim.
-
16 Ağustos 2013, 18:55
#9
Grizu adlı üyeden alıntı
Hondayı tercih etmeme sebebime gelirsek 4 silindir olması yakıt olarak daha fazla tüketmesi ve ...
Bu konuda sana katılmıyorum, aşağı yukarı aynı yakıyorlar. 2 silindirli bir makina eğer cc yüksek ise piston çapı büyümekte ve yakıtı artmakta, aynı cc li 4 silindirli bir makinada 4 piston küçüktür ve 2 silindirli bir makina ile yanı yakıta ihtiyaç duymaktadır
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
-
16 Ağustos 2013, 19:08
#10
abi bende uzun süredir yamahasupertenere.com isimli yabancı bi forumda takılıyorum söylediklerine göre 2014 tenerede bazı değişiklikler olucakmış bi çok kişi satıcılarından bilgi almış lakin ortada şuan kesin bişe yok zaten 8. aydayız sıfır alıcaksan fuarı beklemenizi tavsiye ederim
"Dear Scott,
I was surprised the same as you, when I received the information from Yamaha, usually the change of year is by the middle of the year, but at this time the change of year will be in October production, so the delivery of 2014 year model will be between December 13 and January 14.
I can give you a good price on the leftover 2012 ($15,500 USD) model I have on stock, or make the order today with 2013 year model or wait for the 2014 model, that model it´s going to have some changes that they don´t really know about it at this moment. Or, I can return your deposit".
ve
Now, this is all very premature (as are many things at my relatively young age ;D) but I heard some interesting news at my local Yamaha dealership. As you are undoubtedly aware of the june 11th unveiling, he added some more info into the mix. He claimed there was plenty more news expected for 2014 (up to 5 or 6 new models). More interestingly, he claimed he stumbled upon a new and unknown to him yamaha skid plate. His thought was, that this was the first sign of an new/overhauled S10 for 2014...
...I was saving money for june 11th...looks like I'm gonna be saving a little longer.... :D
-
16 Ağustos 2013, 19:16
#11
tdm900 tavsiye ediyorum bende...tanıdığın varsa mutlaka bi kullan derim. tork gücü olarak kullanım rahatlığı olarak ne ararsan hepsi var. sıfırıda yanılmıyorsam 25000tl. 15000tl de cebine kalır.
-
16 Ağustos 2013, 19:17
#12
Arkadaşlar cevap veren herkese değerli görüşlerini bildirdikleri için çok teşekkür ediyorum samimiyetle . flame kardeşim maalesef o grizu değil onlara özenip gençliğimizde iç anadolu grizusu gibi bişey yapmıştık . arkadaşlar f 800 gt yi istanbul'da kullanma şansım olmuştu çok yumuşak ve uysal bi motor çok az yakıyo gerçekten , tenere'yi ise inşallah pazar günü kullanacağım (şu an konya'da olduğum için evinde kaldığım arkadaşımın iş yerinde sanırsam konya'da tek olan tenereyi kullanabileceğim) açıkçası gönlüm %65 tenere %35 f 800 gt 'den yana . tam 18 sene boyunca yağmur , kar , çamur , yakıcı güneş demeden motora bindim (18 sene boyunca arabaya 5-6 defa anca binmişimdir oda sağlık sorunları yüzünden) 6 sene aradan sonrada ve sanırım alacağım son büyük motor olacak ve beni mezara kadar taşımasını isteyeceğim o yüzden en doğru kararı vermeliyim . motorumu aldıktan sonra rodaj bitince ilk işim doğu anadoluya gitmek olucak arkadaşlar ve asfalt bittiğinde yola devam edemediğim için üzülmek istemiyorum . ha söylemeyi unuttum bu arada bence tenere'nin en büyük artılarından biriside çelik tüp şasi olması . arkadaşlar lütfen görüşlerinizi bildirmeye devam edin yanlış bi karar vermeyeyim , başka motor önerisi olan varsada lütfen görüşlerini saklamasın arkadaşlar . muzaffer1968 arkadaşım görüşünü bildirmişsin teşekkür ederim ama bi araştırma yaparsanız dediklerimde doğruluk payı olduğunu görürsünüz . herkese hayırlı günler .
-
16 Ağustos 2013, 19:38
#13
izmir3535 adlı üyeden alıntı
tdm900 tavsiye ediyorum bende...tanıdığın varsa mutlaka bi kullan derim. tork gücü olarak kullanım rahatlığı olarak ne ararsan hepsi var. sıfırıda yanılmıyorsam 25000tl. 15000tl de cebine kalır.
çok pardon da sıfır TDM nerde var.. artık üretilmiyor ama Yamaha nın efsane modelidir o ayrı..
-
16 Ağustos 2013, 19:42
#14
İlla bu ikisi arasında bir tercih yapılacaksa düşünmeden Super Tenere derim. Zaten asfaltın bittiği yerde f800GT nin işi olmaz.
-
16 Ağustos 2013, 19:48
#15
hisvarlar kardeşim aslında bu cevabı bekliyodum ,açıkçası gönlüm zaten tenere'den yana ama öylede olması gerekir mantıklısı bu çünkü , neyse bi test edelim şu motoru yeni bi rakip çıkmazsa kararım TENCERE olacak sanırsam pazar günü film kopacak işte herkese tekrar teşekkür ederim ama görüş bildirmek isteyen olursa devam etsin lütfen .
-
16 Ağustos 2013, 21:54
#16
Bu iki motosiklet arasında ben olsaydım kesinlikle Yamaha yı seçerdim. Hatta BMW değil de muhtemelen Triumph Tiger 1200 Explorer ile arasında kalırdım. Ama maalesef ülkemiz gerçeklerini göz önüne alarak yine Yamaha yı seçerdim. Saygılarımla.
-
16 Ağustos 2013, 21:58
#17
DARKSTAR54 adlı üyeden alıntı
çok pardon da sıfır TDM nerde var.. artık üretilmiyor ama Yamaha nın efsane modelidir o ayrı..
sıfırının üretilmediğni bendi biliyorum dostum.en azından yamaha byiine soruldumu mutlaka sıfırı vardır. türkiye olarak bakma. japonyadan ama 2010 model ama 2009 sıfırı bulunur diy e düşünüyorum.ben 2010 veya 2011 modelinin olduğunu tahmin ediyorum. türkiyede bilinen bir makina değil ama avrupada clupleri var tdm in.
zaten türkiye acayip bir yer avrupanın en tutulanları türkiyede tutulmaz.avrupanın en kötüsü türkiyede bir numara olur.
-
16 Ağustos 2013, 22:47
#18
arasında kaldığınız iki motorsiklette güzel fakat seçime gelince,supertenere kullanıcısı olarak kesinlikle yamaha derim neden! supertenere çok farklı karakteri olan bir motorsiklet,istersen spor bir motorsiklet gücü verir istersen enduro,yakıt konusunda gayet güzel ben memnunum,honda vfr1200 den az yakıyor,en önemli özelliği ağırlık merkezi yere yakın,inanılmaz bir kıvraklık var,aptal honda mühendislerinin uydurduğu vfr1200 den kat ve kat üstün bir motorsiklet keza 1237cc vergide yüksek,bmw f800gt ye gelince problem sıkıntı yedek parça fiyatları servis fiyatları,supertenereyi al keyfine bak
-
18 Ağustos 2013, 14:26
#19
supertenere çok uygun fiyata satılıyor
-
18 Ağustos 2013, 19:05
#20
super tenere ve gs serisine hastayim yok mu 5 dk arkada artci olarak dolastiracak :-)
ybr ile gelebilirim istanbul ici her yere :-)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)