Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Africa Twin le rekor kırmak üzereyim!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet hobi aracıdır, kafan esince binmek,özgürce gaz açmak, canın sıkıldımı atlayıp uzun yol yapıp orada keyifli bir yemek yemek...vs Gözün benzin göstergesinde oldumu, aklında benzinin ne kadar fiyatı olduğu yada ekonomi yapayim diye kasıntı bir sürüş oldumu,motosiklet hobi aracı olmaktan çıkar, eziyet aracına dönüşür. Zamaninda çok vardı cevremde böyle tipler, benzinleri asla çeyrek depoyu geçmeyen, ceplerindeki son paraları ile supersport motosiklet almış, güzelyalıda kafeye oturduğumuzda çaydan başka birşey içmeyen tipler. Motosikletinde kasko yok, üzerindeki kiyafetler uyduruk ama motoruna egzoz takar, evinden kafeye gelip ucuz diye çay içer. Bu tiplere hadi buradan sıkıldık bir çeşme yapalım,bir akşam yemeği yiyelim dediğimde suratıma bön bön bakarlardı. Bunlar yilda bir kere katildiklari Festivallere 100km/h hizi gecmeden yolda hepimizi şişiren, gözlerini benzin gostergesinden ayirmayan, gittikleri festivalde kız arkadaşlari ile cadirda kalip motorlarini calinmasin diye agaclara baglayan, orada millete benim şöyle motorum var, şöyle gidiyor havaları yapan tiplerdi.

    Herkesin belli bir durumu var eyvallah buna lafimiz yok, ama buyuk hacimli motosiklet gercekten hobi isidir, masraflidir. Haftada bir gun pazar gunu motora binecegim, onda da gozum benzin gostergesinde olacak, istedigim yere gidip istedigimi yiyemecegim. Motosikleti park ettigim yerde kaskosu olmadığı icin aklim kalacak mumkunse kafede motoru gorur sekilde oturacagim, sonrada bende buyuk makina var diye ahkam kesecegim.

    Afedersinizde boyle motorculuk olmaz. 125 lik makinaya binerim geregi gibi gezerim, cakma motorcu olacagima.
    konu başındaki mesajıda okumadım aradaki mesajlarıda okumadım sadece son sayfada bir arkadaş gereksiz yazınca alıntıladığı mesajın başını okudum bakdım gereksiz bir şey yok komple arkadaşın yazısını okudum..sadece bu yazıya cevaben yazıyorum..

    Bu yazının altına imzamı atarım.. buna şerh koyan muhalif olan arkadaşların baba parası yiyen kendi parasını kazanmayan insanlar olduğunu düşünüyorum.. Baba parası yiyen insanlar kendi paralarını kazanmadıkları için onlar olaya egosal ve zevkleri merkezinde yaklaşabilirler.. Çoğuda bilmez motor gideri nedir verir kredi kartını ekstreyi peder bey öder zaten.. Saygımda var biz o kadar şanslılardan olamadık.. baba parası yemek bir eleştiride değil varki yiyor ..

    Belkide bundan çok kılı kırk yarıyoruz.. kendi paranı kazanınca harcadığın her kuruşun hesabını yapıyorsn istediğin kadar zengin ol hiç farketmez.. Zengin oldukça giderlerinde çeşitlenip lüksünde artıyor çünkü.. istersen ayda 10 bin lira kazanmaya başla bu sefer 2 bin lira kira verdiğin evden çıkıp 5 bin lira kirası olan daha lüks korunmalı sitede falan kalmaya başlıyorsun.. Hayatn seni her şekil ekonomi yapmaya itiyor heleki türkiyede..

    Ekmeğini kazanan maaşlı yada kendi işi olan bütün gün çalışan ve gün içi ulaşımınıda motorla yapan haftasonu gezmesinide motorla yapan yani hem ulaşım aracı hemde hobi aracı olarak kullanan insan için motor giderleri tabiki ön plandadır..

    yağın litresinden haberiniz varmı ne kadar motul 7100 4 litrelik 2019 üretimi arayın bakın fiyatları ne kadar biz 200 tl den aşağı bulamadık oda dost indirimi falan internette 250 tl lere satıyorlar..
    peki kaliteli balata setinden haberiniz varmı ne kadar 250cc lik R25 lerin ebc ön balatası 160-170 tl oda bulabilirsen 200 den aşağı veren yok..
    şu anda piyasadaki en küçük hacim ucuz japon motorsikletinin grenaj fiyatlarından haberiniz varmı, servis usta içlik fiyatlarından haberiniz varmı...

    Benzinin fiyatından haberiniz varmı 7 TL yi de geçdi 7.06 oldu tahminim hazirana kadar 7.5 TL yi görücek benzin.. 7-7.5 tl gibi rakamları görmezden gelicek bir zihniyetlede benim konuşucak bir şeyim olmaz.. çünkü dünyalarımız çok ayrıdır..

    şimdi bu yorumun neyi gereksiz şu arkadaşın dediği tipte çevremde onlarca insan var.. Hayatım boyuncada yüzlercesini gördüm çoğuda motoru bırakdı sattı gitti falan..

    iş tabiki hava atmaya gelince ama zamanında bendede vadı canım 600rr geçdik o yollardan bizden geçdi artık motor çoluk çocuk işi genç işi yavv falan demeler.. hani tanımasak zamanında sende 600rr vardı doğru iki sene toplasan 200 km yapmadın scooter gibi şehir içinde 70 -80 geçmedin cafenin önüne çekip hava atma dışında bir haltta yapmadın.. sattın motoru yıllar geçmiş şimdi öyle bir anlatıyrosunki sanki piste çıkmış gaz açmış uluslar arası motorla geziler yapmış motora doymuş kapatmış o sayfayı.. Ne tipler var ne tipler..

    Herkes maddi gelirleri imkanları arasında motor sürer o yüzden bunlarla çarpışmamak lazım.. aydan 10 bin lira maaşı lan bir adam ayda 5 bin lira maaş alan adamın halinden anlamaz ayda 5 bin lira maaş alan adamda ayda 2 bin lira asgari ücretle geçinmeye çalışan adamın halinden anlamaz..
    UzunYolAdami, HRider ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 litre az yaktırıp 7 lira tasarruf ederek götünüz arşa erdi mi?
    odunun tekisin bence,sana laf anlatabileceğimi düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalan miktarla ne kadar yol gideceğimizi konuşuyor olsak haklısın ama ne kadar benzinle ne kadar yol gittik ve ne kadar yaktık hesabını konuşuyoruz

    İkincisi için iki register yetiyor, çok karmaşık değil.
    embeddedcisin sanırım

  3. #43

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bizde sorun kimse ayağını yorganına göre uzatmıyor.. en büyük sorunumuz bu..

    Piayasada 600 lük ve üstü 800-90-1000cc v.b motor almak çok kolay.. bugün ikinci elde 10-20 yaşında sürüsüne bereket 600 lük ve üstü motorlar 250cc lik makinelerden ucuz kelepir fiyatlara satılıyor.. almak çok kolay.. Bakmak giderlerini karşılamak çok zor.. 10 senelik kabak lastiklerle gezenimi istersin, ön lastiğine sırf ucuz diye adı sanı duyulmamış markayı takanımı istersin, ikinci el başka motordan çıkma lastik takanımı istersin , sırf ucuz diye araba motor yağı koyanı mı istersin , balatası pahalı diye değiştirmeden gezenimi istersin ben ustadan elinde ikinci el disk varmı diye soran insanlar gördüm bu insanlar 600 lük 1000 lik motorlar süren insanlar.. bir yere gidersin benzin param yok , gelir oturur yanına son paramada benzine harcadım çay param yok.. Bunlar gerçek hikayeler ben hayatım boyu bu tipde bir sürü insanlar gördüm..

    Bu motor sürmek mi yoksa başka bir şeymi yada motorculukmu bence hiç biri..

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yaş 46. Benim için motosiklet her şeyden önce işlev / ulaşım. Motorumun kendisi de, harcadığı yakıt da, ödediğim kazık servis bakım da, benzin de, kaskosu da, teknotakip alarmı da, vergileri de, taktığım pahalı lastiği, kullandığım kaliteli yağı ve diğer (ne varsa) sarf malzemesi de, ekipmanı b.ku püsürü de, aklınıza ne gelirse hepsi bütçem dahilinde ve dikkatle yapılmış seçimler.

    Bu şekilde yaklaşmayan hesap kitap fakiri insanlar elbette olabilir tabi, yukarıda örnekleri verilmiş.

    Ama cidden motosiklete hobi demek nedir yahu? Ben çocukça buluyorum "motosiklet hobidir yae.." genellemesini, en hafifinden ciddiyetsiz.

    İşlevinin yanında kullanmasından keyif alıyor (ve dahi böyle forumlarda fikir alışverişi yapıyor) olmamız bu aleti salt hobi malzemesi yapmaz.

    Hobi oyundur mastürbasyondur, bırakın mastürbasyonu da motosiklete binmeyi ciddiye alın bence...
    Cloud ve blueway2 bunu beğendiler.

  5. #45

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaş 46. Benim için motosiklet her şeyden önce işlev / ulaşım. Motorumun kendisi de, harcadığı yakıt da, ödediğim kazık servis bakım da, benzin de, kaskosu da, teknotakip alarmı da, vergileri de, taktığım pahalı lastiği, kullandığım kaliteli yağı ve diğer (ne varsa) sarf malzemesi de, ekipmanı b.ku püsürü de, aklınıza ne gelirse hepsi bütçem dahilinde ve dikkatle yapılmış seçimler.

    Bu şekilde yaklaşmayan hesap kitap fakiri insanlar elbette olabilir tabi, yukarıda örnekleri verilmiş.

    Ama cidden motosiklete hobi demek nedir yahu? Ben çocukça buluyorum "motosiklet hobidir yae.." genellemesini, en hafifinden ciddiyetsiz.

    İşlevinin yanında kullanmasından keyif alıyor (ve dahi böyle forumlarda fikir alışverişi yapıyor) olmamız bu aleti salt hobi malzemesi yapmaz.

    Hobi oyundur mastürbasyondur, bırakın mastürbasyonu da motosiklete binmeyi ciddiye alın bence...
    Katılıyorum.
    Ayrıca, benim motosikleti nasıl kullanacağımı yargılayacak adamın alnını karışlarım.
    Son iki motorumu neredeyse %90 sadece işe git gel için kullanıyorum, tabii ki yaptığım her masraf önemli.
    Maaşla çalışan yaşı elli'ye varmak üzere olan insanım, beni de hobici motorcu ilgilendirmiyor, ama yargılamıyorum, isteyen istediği amaçla motosiklet sürer, hiç kimsenini de diğerine "vay öle süreceksen hiç sürme, yok onu sürme bunu sür" demeye, kendi maddi durumu ya da hayat görüşü ile yargılamaya da hakkı yoktur. 400cc motosikletimle 1 yıldır daha son hız denemesi yapmadım, noldu incilerim mi döküldü. Otoyolda maksimum hızım 120 ortalama hızımsa 90 - 100. Böylece hem konforlu hem ekonomik sürüyorum kime ne. E bunu ybr125'le de yaparsın git onu al, demek olsa olsa zevzekliktir. Kim demiş büyük cc motosiklet sadece hobi aracıdır diye.
    Cyan ve dsdasdasd bunu beğendiler.

  6. #46

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    yaş baş hava civa bende 40 larımdayım ilk motorumu 17 yaşında aldım ilk motorun üstüne oturuşumda 12-13 dür.. 40 ından sonra motor alan arkadaşlarımda var 2-3 senelik motorcular 15-16 yaşından beri motor süren şimdi 50 lilerinde olan arkadaşlarımda abilerimde var selenin üstünde olmuş 30 senesi belki daha fazla ..

    demek istediğim bu iş yaşla başla kıyaslanıcak ölçülücek bir mevzu değil.

    Hesap kitap fakiri zengini bizde zaten genelde olmıyan bir şey yoksa kimse izah edemez 2 bin tl asgari ücret alan birinin bırak motoru elinde nasıl 10 bin liralık iphone telefon olduğunu bana.. ben işin o mantık kısmını aşalı yıllar oldu.

    Hobi ye gelirsek .. Hobi nedir dil kurumu açıklaması aşağıda...

    Hobi = kişinin işi, meslek çalışması, asıl uğraşı dışında, dinlendirici bir iş olarak yaptığı, oyalayıcı şey.

    Demek ki motorsiklet iş ,ulaşım aracı olarak görmeyenler arada sırada, keyfim olursa çıkarıyım motoru bir tur atıp gezip kafa dinliyim oyalanıyım biraz motorla diyen insanlar motora hobi gözüyle bakıyorlar.. tarif den yola çıkarak bunu yazdım..

    Demek ki motora hobi gözüyle bakan insanlar var ki zaten var.. eski motor grubumdan arkadaşlarım var adamlar sadece gezme amaçlı buluşup yunanistan, italya falan gezmeye gidip gelirlerdi istanbulda bir kere bile şehir içi şehir dışı ulaşım amaçlı motorları sürmüyorlardı geziden geziye.. buluşmalar oluyordu onlara bile arabayla falan geliyorlardı..

    bir örnekde yakın arkadaşımdan veriyim harley davidson vrod olan arkadaşım var bu örneği çok veririm cuk diye oturuyor çünkü hobi motorcusuna.. adam aldı motoru garajda yatıyor yılda bir kaç defa yazın güneşi görürse keyfi yerindeyse sahile iner motorla bir kahve çay içer sahilde tur atar kapalı garaja geri koyar aldığı günden beri belki 1000 km yapmışdır yapmamışdır.. desemki gel motorlarla tekirdağa köfte yemeye gidelim delimisin ne işimiz var motorlarla o kadar eziyet çekmeye atlayalım arabaya gidelim der.. ama vrodu var işte..kendinede hiç bir zaman ben motorcuyum demez.. bu tip insanlarda var.. Ne bir motor etkinliğne ne bir fuara adam hiç bir şeye katılmaz Allah dan bu foruma girmiyceğinide biliyorum okusa ulan heryerde beni örnek gösterip durma der ahahaha...

  7. #47
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet hobi aracıdır, kafan esince binmek,özgürce gaz açmak, canın sıkıldımı atlayıp uzun yol yapıp orada keyifli bir yemek yemek...vs Gözün benzin göstergesinde oldumu, aklında benzinin ne kadar fiyatı olduğu yada ekonomi yapayim diye kasıntı bir sürüş oldumu,motosiklet hobi aracı olmaktan çıkar, eziyet aracına dönüşür. Zamaninda çok vardı cevremde böyle tipler, benzinleri asla çeyrek depoyu geçmeyen, ceplerindeki son paraları ile supersport motosiklet almış, güzelyalıda kafeye oturduğumuzda çaydan başka birşey içmeyen tipler. Motosikletinde kasko yok, üzerindeki kiyafetler uyduruk ama motoruna egzoz takar, evinden kafeye gelip ucuz diye çay içer. Bu tiplere hadi buradan sıkıldık bir çeşme yapalım,bir akşam yemeği yiyelim dediğimde suratıma bön bön bakarlardı. Bunlar yilda bir kere katildiklari Festivallere 100km/h hizi gecmeden yolda hepimizi şişiren, gözlerini benzin gostergesinden ayirmayan, gittikleri festivalde kız arkadaşlari ile cadirda kalip motorlarini calinmasin diye agaclara baglayan, orada millete benim şöyle motorum var, şöyle gidiyor havaları yapan tiplerdi.

    Herkesin belli bir durumu var eyvallah buna lafimiz yok, ama buyuk hacimli motosiklet gercekten hobi isidir, masraflidir. Haftada bir gun pazar gunu motora binecegim, onda da gozum benzin gostergesinde olacak, istedigim yere gidip istedigimi yiyemecegim. Motosikleti park ettigim yerde kaskosu olmadığı icin aklim kalacak mumkunse kafede motoru gorur sekilde oturacagim, sonrada bende buyuk makina var diye ahkam kesecegim.

    Afedersinizde boyle motorculuk olmaz. 125 lik makinaya binerim geregi gibi gezerim, cakma motorcu olacagima.
    Biraz fazla maddiyatçı bir yorum olmuş. Adamın tercihi "pahalı motor , az harcama " şeklinde olabilir. Onun tercihi. Kimse parası az olduğu için istemediği bir motora mahkum olmak zorunda değil. Ancak bazı kullanıcılar lastik,kask gibi hayati harcamalardan kısıyorlar. Bu hem kendi hem de başkasının hayatını tehlikeye atar.

  8. #48

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İşte asıl zenginler o "hobi"ciler, onbinlerce liralık oyuncağı olan adam zengin olmayacak da kim olacak log?
    logaritma bunu beğendi.

  9. #49
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı dsdasdasd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    odunun tekisin bence,sana laf anlatabileceğimi düşünmüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------



    embeddedcisin sanırım
    Arşa erdi mi sen onu söyle.
    Sana bir tavsiye vereyim. Trafik sıkışınca motoru stop et araçların arasından motoru iterek geç. birkaç lira daha cebinde kalır binlik touringci. ama kesinlikle gözün kırmızı ışıkta olsun. Birkaç lira daha cebimde kalsın diye uğraşırken kamyonun biri ezer geçer.

    Birde sürekli yatış pozisyonunda seyahat edebilirsin. Rüzgar direncini düşürür. fazla farketmez ama 1 ayda yine birkaç lira cebinde kalır. Yokuş aşağı stop etmeyi söylemiyorum bile. Sonuçta binlik makina 4-5litre yakar filan mazallah
    computeus bunu beğendi.

  10. #50
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    vay anam vay neler dönmüş lan burada!

    valla ne yalan diyeyim, yakıt tasarrufu için kırmızı ışıklarda motoru stop ediyorum. üstelik 150 cc. motor kullandığım halde!

    şu ekonomik tablo karşısında allah yardımcımız olsun diyorum. işimiz çok zor çok...

  11. #51
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    arkadaşlar rekor denemem kendini bilmez bir mng kargo sürücüsü tarafından katledildi :(
    normalde uçarak giden bu kargo aracları bu sefer bana inat tın tın giderek ideal hızımı korumama engel oldu(2 kere fren yapmak durumunda kaldım)
    son darbeyi de 10 sn ye ısıklarda bekleyerek yedim.

    Sonuc:

    Ortalama hız : 61 km/h
    Ortalama yakıt: 3.5 lt

    https://hizliresim.com/oXvqo9

    https://hizliresim.com/ADa8Wv

    Demekki büyük konuşmamak lazımmış.. 2.9 lt ye indirmek için 75-80 km/h ortalama hız ve kesintisiz düz bir yol lazım.Benim guzergahta bunu yapmam imkansız :(

    Fakat bu şekilde işe gidip gelmeye devam,tam 5000 KM sonra durumu hep beraber goreceğiz.
    Ne kadar az vergi,o kadar iyi!

    Not:iki paylaşım arasındaki 600 metrelik farkı "adam yokuşu çıkmadan foto çekmiş" gibi yorumlamayın lutfen.Bu sefer benzinliğe girip yakıt aldıktan sonra olçume başladım.

    Bazı kıskanclardan bu tur yorumlar beklerim!!

  12. #52
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Beyninizi mi yediniz kardeşim saçmalamanın da bir sınırı olmalı. Dün b*ktunuz bugün koktunuz derler, yapmayın.

    dsdasdasd; Motorlu araçlarda bana mantıklı gelen iki tür sürüş vardır. Birisi hızlı gitmek diğeri birim yakıttan en iyi şekilde faydalanmak.
    Eğer hızlı gitmiyorsam aynı yola ekstra harcanan yakıt mantıksız geliyor. Mantıksız da.

    Ekonomik gitmek illa kağnı gibi motosiklet sürüleceği anlamına gelmiyor. Daha iyi gaz kontrolü, daha iyi yol ve trafik okuma dolayısıyla gereksiz frenlemeleri önlemeyi gerektiriyor.
    Yani; düşünerek kullanma ?
    -----------------

    Arkadan esen kuvvetli rüzgarlarda otomatik açılacak bir yelken, kalkıştaki yakıtı azaltır aslında. Bi zihni sinir procesi çizmek lazım
    decwankel bunu beğendi.

  13. #53
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lpg taktirmayı deneyebilirsin.

    Sıralı sistem,amma ikili sıra.arka çantaya 20lt tank yeter.

    Ondan sonra ver ayarı.

    Tüp taktır..hortum kıbleye bakacak amma..

    Hem az yakma rekoru kirarsin..
    Hemde AT ye tüp takan ilk kullanici rekoru kirarsin..

  14. #54

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Hocam ilave olarak motor üzerinde ekstra ağırlık yapan parçalarda sökülebilir.Artçınız olmuyorsa artçı pegleri vb hemen aklıma gelenler.

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Gereksiz ağırlığı azaltmak adına yola çıkmadan önce ufak su dökülebilir...
    Mossberg500 ve mavzer-i bunu beğendiler.

  16. #56
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bu Hypermil cileri bende bir belgeselde seyretmiştim.Adam Honda Accorda açayip az yaktırıyordu.Hatta bir tiyo vereyim.İlk çalıştırma ve hareket için çok benzin harcadığı için biraz eğimli bir yere park ediyor.İlk harekette hafif aracı salıp öyle gidiyordu.

    Az yakmayı kafaya çok takınca sürüş güvenliğini riske atmayın. O pisikolojiyle fren kullanmamayı yada ortalama hız düşmesin daha linear sürüş yapmaya çalışmak emniyetsiz olabilir dikkat edin.

  17. #57

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Motosiklet hobi amaçlı kullanılmasın yazmadım, hobici yoktur da demedim, popodan uydurmayalım lütfen, hobi için kullananı yargılamam ama beni ilgilendirmiyor yazdım. Okuduğumuzu anladığımızda zaten buradaki gibi gereksiz tartışmalara girmeyeceğiz.

    Ayrıca AT ci arkadaş, helal olsun, ne kadar az yaktırabilirsen kardır, motoru öldürmeden dilediğince sür aga, gerisini boş ver.

    Ben de bir öneri sunayım, benim gibi motora iki günde bir binersen, emin ol daha az tüketiyorsun.

    Haydi kalın sağlıcakla. Bu sabah terslenme sabahım, üstüme gelmen, fena yaparım haaa.
    dsdasdasd bunu beğendi.

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Ağustos 2018
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekonomik gitmek illa kağnı gibi motosiklet sürüleceği anlamına gelmiyor. Daha iyi gaz kontrolü, daha iyi yol ve trafik okuma dolayısıyla gereksiz frenlemeleri önlemeyi gerektiriyor.
    Yani; düşünerek kullanma ?
    işte bazıları bunu anlamıyor, cok ilginç gerçeteken.Zaten kağnı gibi gidince daha az yakmış olmuyosun coğu zaman.
    Ortalama süratleri de özellikle verdim.54 ve 61 km/h uzun yol verisi olmadığından gayet iyi bir ortalama sürat.

    İyi niyetli olarak Ybr,pcx öneren arkadaşlara da sunu soylemek isterim.
    Africa çok yakışıklı bir motor,güvenli ve sağlam.Yeri geldiğinde nc ye yaklaşabilmesi(asla onun gibi olmaz),uzun yola,dağa bayıra gelmesi guzel şeyler.

    Çok şükür durumum iyi sayılır,yılda 2000 tl benzinden tasarruf ederek hayat kalitem artmıyor aslında.Ama canımı sıkıyor bazı durumlar.Kendimi aptal yerine konmuş hissediyorum.

    Benzer bir durum patates ve soğan içinde geçerli.Allah sizi inandırsın 3 aydır inat ettim eve patates ve soğan almıyorum..Ulan muzun 10-12 tl olduğu yerde bir Allahın kulu bana patates ve soğan a 7-8 tl verdiremez.Ama işte benzin almak zorundayım,ondan kaçış yok :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta bir tiyo vereyim.İlk çalıştırma ve hareket için çok benzin harcadığı için biraz eğimli bir yere park ediyor.İlk harekette hafif aracı salıp öyle gidiyordu.
    kahkaha attım,cok zekice

  19. #59
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı Mossberg500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet hobi aracıdır, kafan esince binmek,özgürce gaz açmak, canın sıkıldımı atlayıp uzun yol yapıp orada keyifli bir yemek yemek...vs Gözün benzin göstergesinde oldumu, aklında benzinin ne kadar fiyatı olduğu yada ekonomi yapayim diye kasıntı bir sürüş oldumu,motosiklet hobi aracı olmaktan çıkar, eziyet aracına dönüşür. Zamaninda çok vardı cevremde böyle tipler, benzinleri asla çeyrek depoyu geçmeyen, ceplerindeki son paraları ile supersport motosiklet almış, güzelyalıda kafeye oturduğumuzda çaydan başka birşey içmeyen tipler. Motosikletinde kasko yok, üzerindeki kiyafetler uyduruk ama motoruna egzoz takar, evinden kafeye gelip ucuz diye çay içer. Bu tiplere hadi buradan sıkıldık bir çeşme yapalım,bir akşam yemeği yiyelim dediğimde suratıma bön bön bakarlardı. Bunlar yilda bir kere katildiklari Festivallere 100km/h hizi gecmeden yolda hepimizi şişiren, gözlerini benzin gostergesinden ayirmayan, gittikleri festivalde kız arkadaşlari ile cadirda kalip motorlarini calinmasin diye agaclara baglayan, orada millete benim şöyle motorum var, şöyle gidiyor havaları yapan tiplerdi.

    Herkesin belli bir durumu var eyvallah buna lafimiz yok, ama buyuk hacimli motosiklet gercekten hobi isidir, masraflidir. Haftada bir gun pazar gunu motora binecegim, onda da gozum benzin gostergesinde olacak, istedigim yere gidip istedigimi yiyemecegim. Motosikleti park ettigim yerde kaskosu olmadığı icin aklim kalacak mumkunse kafede motoru gorur sekilde oturacagim, sonrada bende buyuk makina var diye ahkam kesecegim.

    Afedersinizde boyle motorculuk olmaz. 125 lik makinaya binerim geregi gibi gezerim, cakma motorcu olacagima.
    adam haklı.
    saçmalamayın ya. 80.000 tl lik motora binip yakıt düşünmek ancak materyal bağımlısı ezik insan işidir.

    40. bin liraya bir çok güzel motor var.

    kısa bir hesap : 40.000/7 = 5714 lt benzin. 100 km de 5.7 lt yaksan 100.000 km yapar. her gün binsen 5 sene sürer.

    80 lik değil 40 lık motora bin gönlünce bin.

  20. #60
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Afrika twin kullanıcı doğayı seven insandır. Saçma diyip, olaya kapi5alist gözüyle bakanlar rengi sade parada görüyordur.
    Adam belki doğayı çok seviyordur. Gereğinden fazla benzin yakmayıp, doğayı kirletmek istemiyordur. Aslında hepimiz doğamıza daha saygılı olsaydık, 5-6 kişilik arabayı tekbaşına kullanacağına, motosiklet hatta kısa mesafeler için bisiklet kullanırdı. Belliki, doğayı çoğumuz unutmuşuz.
    Olcay Avşar bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)