Motosiklette diyafram ne işe yarar ?
-
İyi günler motosiklet ailesi
Bajaj pulsar as150 motorum var karbüratör lü standart 7000 devir problemi yaşadım orijinal diyafram ile değişti 2000 km sonra tekrsr aynı sıkıntı verdi şimdi tvs Apache diyafram lastiği aldım takacam fakat diyafram nedir ? Ne işe yarar ? Hem enjeksiyon lu hemde karbüratör lü motorlar da var mıdır ?
Reklamlar
-
Iyi günler. Arkadaşımın tvs apache 150 motoru hem devri geçmiyor hemde gitmiyordu. O kadar kurcaladık acaba karbüratörde pislik mi var deyip temizledik yine aynıydı. Sonunda diyafram denilen gaz pistonu parçalarından lastik olan parça zamanla sertleşiyormuş. Dolayısı ile motorda çekiş sorunu yaşatıyor. Hemen gidip yeni lastik aldık taktık sorunumuz düzeldi.
https://www.google.com/search?ie=UTF...-BoLS-hrn03EM:
İnternette 30, 55 ve 110 tlye farklı fiyatlar var nedeni nedir bilmiyorum. Arkadaşım 2 sene önce 20 tlye almıştı.
-
Diyafram denen parça tam olarak ne işe yarar bilmiyorum ama benim karbüratördeki ölmüş ve servis 166 lira fiyat çekiyor yenisine.
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Diyafram denen parça tam olarak ne işe yarar bilmiyorum ama benim karbüratördeki ölmüş ve servis 166 lira fiyat çekiyor yenisine.
166 tl mi?! Sıfır karbüratör ne kadar ki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Şimdi baktım bayağı paraymış. Ben yeni karbüratör değiştim(orjinal karbüratör değil). Değişimi sanırım 110 TL tutmuştu. O yüzden bir garip geldi fiyat ilk başta.
-
Tvs 180 diyaframinda alabilirsin,orjinal urun olursa daha verimli olur.
-
emenyasin adlı üyeden alıntı
166 tl mi?!
Sıfır karbüratör ne kadar ki?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
Şimdi baktım bayağı paraymış. Ben yeni karbüratör değiştim(orjinal karbüratör değil). Değişimi sanırım 110 TL tutmuştu. O yüzden bir garip geldi fiyat ilk başta.
1060 lira serviste karbüratör.
-
Diyafram birçok yerde kullanılıyor. birnevi vantuza benzer, karbiratörden ana kanaldan geç3n hava arttıkca, basınç, yayla aşağıda tutulan diyaframı, yukarı iter ve diyaftama bağlı ana jeti, iğneyi yukarı çeker. Geçen hava miktarına göre, diyafram sayesinde, iğne o kadar benzini geçmesine izin vererek, hava/gaz miktarı doğru oranda karışıp, silindirlere çekilir. Farklı karbüratörler var, basılarında diafram yerine, ana jet, gaz kelebeğiyle aynı miktarda açılıp kapatılır. Fakat ani tam gazda, yetreince hava çekilmeden, ana jet tam açılıp fazla gaz serbest bırakır. İstenilen devir ulaşılana kadar hava/gaz karışımı pek tutmaz.
Diyaframlı karbüratörde, çekilen havanın miktarına göre oluşan basınç, diyaframı o miktatda yukarı çekerek, her an alınan havaya göre gaz miktarının geçmesine izin verilir.
Diyafram, karbürstörün üstündeki kapağım altımda. Kapağı açarsanız, bir yay, bir naylon halka(diyafram), birde naylon halkanın ortasından geçen, ucunda iğe olan başparmak kadar bir silindir. O naylon halka diyatram görevi görür. Zamanla kuruyup yırtılabilir. Kenarı iyi otrutulmamışsa hava kaçırır.
Pompalardada diyafram vardır, sade o zaman kanalda, bir yöne hava veya sıvıyı geçirirken, diğer yöne tıkarlar.
Nefes almamızida,karnımızla göğüs arasındaki bir diyaframa borçluyuz. Kaslarımızla diyaframı aşağı çekince, ciğerlerde oluşan alt basınç, ciğerlerimize hava çekiyor. Kasları gevşetince, karnımızdaki üst basınç, diyaframı yukarı itip, çiğerlerimizdeki havayı geri üfler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)