Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet teorisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Herkese merhaba,kontra tekniği hakkında bir kaç sorum olacak,videosuda var internette vs ama,ayrica D.Duck Reşat Erbaş'ın kitabinida okudum,hala okuyorum da..
    Örnek veriyorum sağ viraj var,ben hafif gidonu itip agirligimi hafifçe sağa vererek daha rahat apekse ulaşiyorum,yani iki tane sigara paketinjn arasindan gecmeye calisirken kalcayi hafif kaldirip saga verdigimde daha cok yatirmis oluyorum,tabi kide mesele yerine göre az çok yatırmak ama.Neyse sorulara geçeyim..
    1-Elcik sağa giderken,sağ dizimi hafif gidondan uzaklaştırmama gerek var mı?
    2-sağ virajda ayak topumla hafif ayakliga basmama gerek var mı?
    3-kalça ağirligimi vermek yerine gidonu daha fazla itmek daha mı mantıklı?
    Bu sorulari deneyerek yap diyebilirsiniz,valla abiler sonuna kadar haklisinizda..Ama ön bilgi alayım dedim takozları daha taktıramadım,malum hem öğrenciyim hemde motor yamaha olunca grenajlar sıkıntı,bunu es geçiyorum canım kanım daha önemli,henüz acemiyimde,sorup soruşturmadan uygulamaya geçmek istemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Umutksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    malum hem öğrenciyim hemde motor yamaha olunca grenajlar sıkıntı,bunu es geçiyorum canım kanım daha önemli,henüz acemiyimde,sorup soruşturmadan uygulamaya geçmek istemedim.
    Sen bunları boş ver fıtı fıtı git yeter tamam gençsin kan kaynıyor adrenaline ihtiyacın var fakat. Bahsettiğin sorduğun konular ekmeğini bu işten kazananlar için geçerli. Onlar içinde bilgi kaynağı burası değil.

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Vücudunuzla uğraşmayın. Sadece gidona odaklanın. Pege basmanıza, poponuzu sarkıtmanıza gerek yok. Sadece gidonu gereken zamanda gerektiği kadar itmeye odaklanın. Bir yandan da gaz kontrolüne tabii ki.

    Yatış açınız 50 dereceyi geçmek zorunda kalıyorsa vücudunuzu hareket ettirmek zorunda kalabilirsiniz. Onun öncesinde adamakıllı gidon hakimiyeti ve gaz kontrolüne odaklanmanızı tavsiye ederim.
    peyloride ve mombohunter bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    elciği itmek değilde
    elciği itmeye çalışmak diyorum

    çünkü
    elciği itmeye çalıştığımda
    elcik aşağıya kaçıyo (ikitekerli o tarafa yatıyo)

    yani
    elciği aşağıya indirmek istediğimde
    itmeye çalışmam yetiyo

  5. #5
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    B3nce her virajın aşılamayan bir maksimum hızı var. Tekerler nekadarda tutsa, o hızı aştıkca, merkezkaç kuvveti, dönüş ve yatış acısına karşı gelip, dönüş istikametinen tersine, yoldan dışarı taşır. Virajında maksimum dönme hızında alabilmek içinde, motorun tipi, ağırlığı, çok iyi lastik, doğdu vites, devur, hız, konumlanma, oturuş pozisyonu, yolun o anki durumu, misal soğuk, sıcak, tozlu asfalt, yokun eğimi, rüzgar vsr. gibi ve kimbilir daha fazla faktörleri, doğru olması gerek.
    Demeik istediğim, düz yolda 200kmh gideni!en motisiklet, viraja gelince, acayip bir miktarda yavaşlaması gerek ve viraja göre belli hızları geçememesi. Yani, motor basıyor, radar yok, daha hızlı dedinmi, resmen uçup gidersin. Affı yok.
    Bu virajın koydukları hız limitlerine yaklaşa bilmek içinde, gerek3n faktörkeri yerine getirdikce, o hıza yanaşabilirsin. Keyfi sürüşler, tekerinize taş değmesin.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Sayın umutksk, tehlikeli sularda yüzmeye çalışıyorsunuz. Naçizhane tavsiyem bu tarz şeyler ile kafanızı bulandırmadan, motorunuzu keyifle sürmeye odaklanın.

    Bahsettiğiniz apex vb teknik terimler sadece profesyonel yarışlar için geçerlidir. Şehirdeki asfaltta neyin apex'inden hangi yarış çizgisinden bahsediyorsunuz?

    Kaldı ki kontra teknikleri, yatış gibi durumlar bile hergün temizlenen pistlerde dahi yarışçıların düşmesine sebep olurken, siz heryeri yama içerisinde ve herhangi bir teknik çalışma yapılmadan tasarlanmış şehir içi viraj ve asfaltlarda deneyerek şansınızı zorlamış oluyorsunuz. Bunu yapmayın, hayatınızı riske atmayın!

    Hiçbir profesyonelin ağzından sokakta virajda şu kadar yattım, şu derece açıyla döndüm diye bir şey duyamazsınız. Söyleyenede inanmayın! Kaldı ki motogp yarışçıları bile maksimum 55-60 derecelik yatış açılarını yakalamakta olup son zamanlarda 65 dereceleri görmeye başladı ki, bunlar yılların verdiği tecrübe ve pratiğe dayanır. Tabii bunlar yapılırken yarış takımında yer alan mühendisler lastik basıncından tutunda doğru süspansiyon ayarına kadar en ufak ayrıntıları bile gözden geçirirler. Yani sizin sokakta yapmaya çalıştığınız 3-5 deneme ile bu işler olmaz, okyanusta bir su damlasıdır.

    Motosiklet kullanma teknikleri kitaptan okunarak öğrenilecek bir şey değildir. Eğer öyle olsaydı herkes okuyup yarış pistlerinde boy gösterebilirdi. Tecrübeniz yıllar içerisinde gelişecek ve neyi ne zaman nasıl yapmanız gerektiğini bu şekilde öğreneceksiniz.
    UzunYolAdami, Volkan76 ve yağızkoç05 bunu beğendiler.

  7. #7
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Misal, küçümsenen veya oek fark edilmeyen bir faktör yolda göünmeyecek kadar tozlu olması açısından bir örnek vereyim. Öğleden önce gokart binmeye gittim. Pist boşken, piste bakanlarla güzelce yarışırım fikriyle. Teker ve durumu iyi olan goksrt istedim, hepsi synı dediler ve zaten sorunu olanı hemen pistten alıp bakıyorlsr dediler. O an 5 yamaha gokart hazırdı. Lastikler taze. Başladım turlamaya. Başda kayıp duruyordum, tekerler ısınmalı virajları daha iyi almam gerek diye düşündüm. Malesef, 20 dakika sonra hala her virajda driftle dönüyirdum. Ve gokartı şöyle sonuna kadar bağırırttıramamıştım. Durdum, arkadaş tekerler oert veya motor dengesiz galiba, bilimedim, dedim. Arkadaş, abi pisti hala silmedik dedi. Ben şöyle bir baktım, toz toprak göremedim. Abi, sen biraz bekle bir şimdi pisti silicez, sonra binersin dedi. Tamma dedim, çay bahçsi, paintball, nsrgi!e filanda var. Geçip bir nargile ve çayın keyfini çıkarırken, izlediğim: Pisde görevli iki arkadaş kilim gibi bir şeyi suyla iyicce ıslatıp, iki gokarttın yanına tutturdular. Sonra biri pistin sağından diğeri solundan, ıslak kilim ortada, asfalta sürünerek, gokartla 3, 5 tur attılar. 5 dakika sürmeden, oist kurudu. Arkadaş, abi pist hazır, geçenlerde pist rekorumuza yaklaşmıştım, dedi. Nargile margile bırakıp geçtim gokarta. Sürmeye başlayıp, durana kadar, ne motor nede frenlerken ezilen lastiklerden. Ama kaymıyor. Galiba o zaman birilerinin rekorunu kırmışım. Kronometreyke zaman tutuyirlar, birileriiyi kullanınca.
    Yani asfalt temizde görünse, virajlarda kıvrımlarda görünmeyen dahada birikmiş toz tehlikeli. Buyüzden, yola çıktıkmı müsait durumlarda frenle yolun tutuşunu bir denemekte fayda var.

  8. #8

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    kendine bir iyilik yap ve egitim al.
    elbette burda birseyler sormak kötu birsey degil, ama her kafadan bin ses cikacak, yalan yanlis seylerle kafan bulanacak, ve uygulamaya gelince, en ufak bir hatada kolunu bacagini koparacaksin ki oda sansliysan ve ölmemissen.
    kendine bir iyilik yap ve egitim al.
    kendine bir iyilik yap ve egitim al.
    kendine bir iyilik yap ve egitim al.
    kendine bir iyilik yap ve egitim al.

    memleketimde ne duzgun ki ehliyet alimi duzgun olsun.
    ehliyet alan bir insan araci ve trafik hakkinda hayati bilgileri surucu kursunda ehliyet almadan önce degil de, sonrada parasiyla özel kurumlarda, forumlar bu sekilde yada deneme yanilma yöntemiyle ögreniyor.
    AAB bunu beğendi.

  9. #9
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın umutksk, tehlikeli sularda yüzmeye çalışıyorsunuz. Naçizhane tavsiyem bu tarz şeyler ile kafanızı bulandırmadan, motorunuzu keyifle sürmeye odaklanın.

    Bahsettiğiniz apex vb teknik terimler sadece profesyonel yarışlar için geçerlidir. Şehirdeki asfaltta neyin apex'inden hangi yarış çizgisinden bahsediyorsunuz?

    Kaldı ki kontra teknikleri, yatış gibi durumlar bile hergün temizlenen pistlerde dahi yarışçıların düşmesine sebep olurken, siz heryeri yama içerisinde ve herhangi bir teknik çalışma yapılmadan tasarlanmış şehir içi viraj ve asfaltlarda deneyerek şansınızı zorlamış oluyorsunuz. Bunu yapmayın, hayatınızı riske atmayın!

    Hiçbir profesyonelin ağzından sokakta virajda şu kadar yattım, şu derece açıyla döndüm diye bir şey duyamazsınız. Söyleyenede inanmayın! Kaldı ki motogp yarışçıları bile maksimum 55-60 derecelik yatış açılarını yakalamakta olup son zamanlarda 65 dereceleri görmeye başladı ki, bunlar yılların verdiği tecrübe ve pratiğe dayanır. Tabii bunlar yapılırken yarış takımında yer alan mühendisler lastik basıncından tutunda doğru süspansiyon ayarına kadar en ufak ayrıntıları bile gözden geçirirler. Yani sizin sokakta yapmaya çalıştığınız 3-5 deneme ile bu işler olmaz, okyanusta bir su damlasıdır.

    Motosiklet kullanma teknikleri kitaptan okunarak öğrenilecek bir şey değildir. Eğer öyle olsaydı herkes okuyup yarış pistlerinde boy gösterebilirdi. Tecrübeniz yıllar içerisinde gelişecek ve neyi ne zaman nasıl yapmanız gerektiğini bu şekilde öğreneceksiniz.
    Sonuna kadar katılıyorum. Trafikde, jinta yakmış dolmuşdan, karteri sızdıran kamyoun ramoğundan toz fırtınası yükselirken, asfaltın virajların göz yaşına bakmıyor. Trafiğin yarışmak ve hız limitlerini zorlamakla hiç bir ilgisi yok. Ulaşım içindir.

  10. #10

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    Abiler cidden haklisiniz.Ama bu motor kontra tekniği ile hareket ediyorsa bunu canım için düzgünce öğrenmem gerekiyor,sarkmayı falan geçiyorum doğru söylüyorsunuz sadece motor istediğim açıyla ve hizla viraji alsin istiyorum,zaten hiz,tutkunu vs değilim ama viraj dönmeyi istiyorum..

  11. #11

    Üyelik
    26 Kasım 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    YZF R25
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın umutksk, tehlikeli sularda yüzmeye çalışıyorsunuz. Naçizhane tavsiyem bu tarz şeyler ile kafanızı bulandırmadan, motorunuzu keyifle sürmeye odaklanın.

    Bahsettiğiniz apex vb teknik terimler sadece profesyonel yarışlar için geçerlidir. Şehirdeki asfaltta neyin apex'inden hangi yarış çizgisinden bahsediyorsunuz?

    Kaldı ki kontra teknikleri, yatış gibi durumlar bile hergün temizlenen pistlerde dahi yarışçıların düşmesine sebep olurken, siz heryeri yama içerisinde ve herhangi bir teknik çalışma yapılmadan tasarlanmış şehir içi viraj ve asfaltlarda deneyerek şansınızı zorlamış oluyorsunuz. Bunu yapmayın, hayatınızı riske atmayın!

    Hiçbir profesyonelin ağzından sokakta virajda şu kadar yattım, şu derece açıyla döndüm diye bir şey duyamazsınız. Söyleyenede inanmayın! Kaldı ki motogp yarışçıları bile maksimum 55-60 derecelik yatış açılarını yakalamakta olup son zamanlarda 65 dereceleri görmeye başladı ki, bunlar yılların verdiği tecrübe ve pratiğe dayanır. Tabii bunlar yapılırken yarış takımında yer alan mühendisler lastik basıncından tutunda doğru süspansiyon ayarına kadar en ufak ayrıntıları bile gözden geçirirler. Yani sizin sokakta yapmaya çalıştığınız 3-5 deneme ile bu işler olmaz, okyanusta bir su damlasıdır.

    Motosiklet kullanma teknikleri kitaptan okunarak öğrenilecek bir şey değildir. Eğer öyle olsaydı herkes okuyup yarış pistlerinde boy gösterebilirdi. Tecrübeniz yıllar içerisinde gelişecek ve neyi ne zaman nasıl yapmanız gerektiğini bu şekilde öğreneceksiniz.
    Çok doğru ve muhteşem bir yorumdu. Bence konu bu yorumla kapanmıştır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)