Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

vites küçültmek ve büyütmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    direk konuya giriyorum bam güm

    diyelim ki 3. viteste tın tın gidiyorsunuz da ne kırmızı ışık yandı şimdi hafif yavaşlayıp yavaş yavaş vites mi düşürürsünüz
    yoksa debriyajı sıkıp ışıklarda durduktan sonra vitesi 1 e mi çekersiniz ?
    ben 2. yi yapıyorum bu saglıklımı
    aksi halde debriyajı sıkıp 1 e düşürüyorum direk fren tutmadan kendi kendine gidiyor ama 1 çekince şşşşşşttt diye bir ses gelior bi 4sn falan motordan

    ve vites yükseltirken devire mi bakıorsunuz ses den mi anlıyorsunuz ben bagırmaya başlayınca tahmini 5-6 bin devire gelince atıyorum 2. vites den sonrasını 1. vitesde kalkınca biraz gitikden sonra hafif gaz açıp direk 2 ye takıyorum



    hemen noktalama kullan diyenler gelmeden çözelim şu olayı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Şehir
    izmir-aydın
    Motosikleti
    kawasaki z 250sl
    genelde 2. veya 3. vitese kadar düşerek geliyorum sonrasında boşa takıp debrijayı salıyorum, debriyajı tutarak gelmiyorum yani hiç. ışığın sonuna doğru da 1'e alıp devam ediyorum.

  3. #3
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Bu soruların cevapları çok nettir aslında biraz AEA izlemeni öneririm;

    1) Ara gaz vermeden vites küçültülmez (bu yazdığın en sağlıksız hareket), vites küçültüp motoru kendi devriyle yavaşlatmak fren disk ve balata ömrünü uzatır. Yoksa istersen 5. viteste çek debriyajı sadece frenle dur hiçbir sorun yok ama frenin ömründen yersin.

    2) Motor sürerken devir saatine ve dolayısıyla kadrana bakılmaz, bakarak sürmeye alışma sakın yolu kaçırırsın.

  4. #4

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    1- tum egitimlerde anlatilir bu konu, araba surmek ile ayni mantik.
    trafikte daha akici ve guvenli bir surus icin, vites atlamadan kucultulur ve buyutulur
    istisna ani hizlama gerektigi zaman 1-2 vites atlayarak buyutmek olabilir
    ayrica 2den bosa gecerek durmakta kabul edilebilir
    aksi halde aniden durman gerekmedikce 5ten1e gecmek yanlis
    2- motordan motora degisir, kimisi modern ekranla buyut kucult der, kimisi lamba ile uyari verir, kimisi devir saati ile.
    zamanla alisirsin, ilk baslarda motorun sesine ve titresimine dikkat etmen yeterli

  5. #5
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    3'te giderken ışık ileride yandı diyelim. Gazı kapatırım. Motor freniyle yavaşlama başlar. Devir 4000'e gelince ara gazı verip 2ye çekerim. Motor iyice yavaşlar. Ne frene ne gaza dokunurum. 2. Viteste iyice yavaşladıktan sonra debriyajı çekip ara gazla vitesi boşa düşürürüm. Bu hangi viteste olursam olayım hep böyle gerçekleşir. Malum Yozgat merkezde adam başı ışık...
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı Sedotti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruların cevapları çok nettir aslında biraz AEA izlemeni öneririm;

    1) Ara gaz vermeden vites küçültülmez (bu yazdığın en sağlıksız hareket), vites küçültüp motoru kendi devriyle yavaşlatmak fren disk ve balata ömrünü uzatır. Yoksa istersen 5. viteste çek debriyajı sadece frenle dur hiçbir sorun yok ama frenin ömründen yersin.

    2) Motor sürerken devir saatine ve dolayısıyla kadrana bakılmaz, bakarak sürmeye alışma sakın yolu kaçırırsın.
    +1

    katılıyorum

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Aslında öncelikle belirtilmesi gereken durum böyle bir senaryoda bunları düşünerek kendinizi tehlikeye attığınız fikrini aklınızdan çıkarmamanız olacaktır. Unutmayın, özellikle bir anda duran bir trafikte ufak bir yana bakış bile kaza yapmanıza sebep olur ki motor kazalarının büyük bir yüzdesi bu şekilde gerçekleşmektedir.

    Bahsettiğiniz konu yeterli teorik ve pratik bilgiye sahip olunduktan sonra kalanının tecrübeyle oturmasıdır.

    İşin teknik kısmına gelecek olursak hiçbir durumda seyir halindeyken birinci vitese atmayın ve kesinlikle boş viteste ilerlemeyin. Duracağınız mesafeyi ayarladıktan sonra öncelikle fren yaparak vites küçültmek için doğru devri yakalamalı ve motoru minimum kompresyona bindirerek vites düşürmek gerektiğidir. Bu işin kaidesi bu şekildedir. Pist haricinde özel olarak hazırlanan motorlar dışında da kompresyon ile frenleme uzun vadede keçelerden hatta basınca mağruz kalan her parçanın aşınması yüzünde yağ kaçırma vb maliyetli sorunlar oluşturur.

    Yeterli tecrübe sonrası kafanıza takılan bu durum refleks haline gelecektir merak etmeyin.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Sedotti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu soruların cevapları çok nettir aslında biraz AEA izlemeni öneririm;

    1) Ara gaz vermeden vites küçültülmez (bu yazdığın en sağlıksız hareket), vites küçültüp motoru kendi devriyle yavaşlatmak fren disk ve balata ömrünü uzatır. Yoksa istersen 5. viteste çek debriyajı sadece frenle dur hiçbir sorun yok ama frenin ömründen yersin.

    2) Motor sürerken devir saatine ve dolayısıyla kadrana bakılmaz, bakarak sürmeye alışma sakın yolu kaçırırsın.
    1) Bu kadar kesin yargılı olmamak gerekir. Devir uygunsa ara gaz vermeden vites küçültülebilir. AEA o videoda arka lastiğin kilitlenmemesi için ara gaz vererek vitesin küçültülmesi gerektiğini söylüyor ve haklı. Tabi bu büyük hacimli eski motosikletler için geçerli. Piyasadaki 400 cc ve altında ki motosikletlerde vites küçültürken lastik kilitlenmesi yaşamanız çok zor. Çünkü öyle bir kompresyon yaratacak bir motor yok. Daha yüksek cc'lerde ise kaydırmalı debriyaj gibi teknolojiler ile bunun önüne geçilmiş durumda.
    Yani küçük hacimli ve eski teknoloji büyük hacimli motosikletlerde 10-12 bin devirde vites küçültürken ara gaz vermek olası kilitlenmeyi önler ve biraz konfor artar. Başka da bir işe yaramaz ve kesin bir hükümle "ara gaz vermeden vites küçültülmez" demek doğru değildir.
    Disk ve balata konusuna gelirsek, vites küçültürken tasarruf etmek yerine, "Frensiz Motosiklet Sürmek" videosundaki anlatılanlar yapılırsa daha çok tasarruf etmiş oluruz. Hem de daha güvenli bir sürüş gerçekleştiririz.

    2) Haklısın.



    Ben nasıl yapıyorum:
    3. viteste kırmızı ışığı gördüysem, gazı kesip devrin düşmesini bekliyorum. Uygun devre gelince ara gaz verMEden vites küçülterek duruyorum. Yakıttan ve motor ömründen tasarruf ediyorum. Vitesi gaz vermeden küçültürken debriyajla beraber frene de dokunuyorum.
    Sedotti bunu beğendi.

  9. #9
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Temel sürüş eğitiminde 1. yöntem öğretildi bana.

  10. #10
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1) Bu kadar kesin yargılı olmamak gerekir. Devir uygunsa ara gaz vermeden vites küçültülebilir. AEA o videoda arka lastiğin kilitlenmemesi için ara gaz vererek vitesin küçültülmesi gerektiğini söylüyor ve haklı. Tabi bu büyük hacimli eski motosikletler için geçerli. Piyasadaki 400 cc ve altında ki motosikletlerde vites küçültürken lastik kilitlenmesi yaşamanız çok zor. Çünkü öyle bir kompresyon yaratacak bir motor yok. Daha yüksek cc'lerde ise kaydırmalı debriyaj gibi teknolojiler ile bunun önüne geçilmiş durumda.
    Yani küçük hacimli ve eski teknoloji büyük hacimli motosikletlerde 10-12 bin devirde vites küçültürken ara gaz vermek olası kilitlenmeyi önler ve biraz konfor artar. Başka da bir işe yaramaz ve kesin bir hükümle "ara gaz vermeden vites küçültülmez" demek doğru değildir.
    Disk ve balata konusuna gelirsek, vites küçültürken tasarruf etmek yerine, "Frensiz Motosiklet Sürmek" videosundaki anlatılanlar yapılırsa daha çok tasarruf etmiş oluruz. Hem de daha güvenli bir sürüş gerçekleştiririz.

    2) Haklısın.



    Ben nasıl yapıyorum:
    3. viteste kırmızı ışığı gördüysem, gazı kesip devrin düşmesini bekliyorum. Uygun devre gelince ara gaz verMEden vites küçülterek duruyorum. Yakıttan ve motor ömründen tasarruf ediyorum. Vitesi gaz vermeden küçültürken debriyajla beraber frene de dokunuyorum.

    Katılıyorum, benim yorumum arkadaşın kullandığı motor üzerindendi. Ayrıca dediğin gibi sadece "uygun devre gelince" ara gazsız rahatça küçültebilirsin, aksi durumda -kaydırmalı debriyaj olmayan- ufak cc bir motor bile olsa arkayı belki kitlemez ama öne doğru bir selam verdirir
    yokon bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Biraz teknik bilgi öğrenmek lazım. Sıralı şanzıman ve senkromeç nedir. Bunları öğrenmeyi size bırakıyorum. Cevaba geçiyorum.

    Yukarıda kimi arkadaşların da belirttiği gibi motorda özellikle devir 4 binin falan üzerindeyse vites küçültürken ara gazı vermek gerekir. Bunun nedeni motosikletlerdeki sıralı şanzımanlarda senkromeç olmamasıdır. Vites küçültürken bir yandan da fren yapılmak isteniyorsa boş (veya müsait) yolda arka frene basılmaya devam edilirken vites küçültülüp aragazı verme ve debriyajı bırakma antremanı yapılmalıdır. Bunu çoğu motorcu beceremez. Motor kullanmak bateri davul çalmaya benzer. Her el ve ayak birbirinden bağımsız iş yapabilmelidir. Misal, gazlayıp giderken ön ve arka frene basıp, debriyaj sıkılıp vites düşürülüp, ön fren bırakılıp aragazı verip tekrar ön frene basmak, bu esnada arka freni değişik dozjlarda değişken şekilde frenleyebilme kabiliyetinde olmalıyız.

    Bu işin net doğrusu yok. Yine yukarıda dendiği gibi istersen 5. vites giderken çek debriyajı hep frenle dur, hemen boşa al frenle dur.... Bunun doğrusu olmamakla beraber, olası bir tehlikeden kaçmak, gazlamak gibi işlemler sonradan gündeme gelirse hazırlıklı olmak ve motorun tüm aksamının uzun ömürlü, değiştirme periyodunun uzun kilometreli ve tüketimin en az olmasına çalışılmalıdır. Bu bilgiler ışığında;

    Deviri çok yüksekte tutmadan ama kompresyon da sağlayabilecek kadar yüksek devirlerde vitesler birer birer aragazı ile küçültülerek 2. veya 1. viteste durmak motor aksamının bütününe bakıldığında, en az aşınmayla sonuçlanacak olan davranış olarak görünüyor.

  12. #12

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    İlk hareket hızları haricinde 5-10 km/s vitesi 1 e atmanı tavsiye etmem şanzıman ele alınabilir. Arabayla nasıl yapıyorsak ben hıza göre vitesimi küçülterek yavaşlarım ve tam durmadıysam 1. vitese almam. Motor için de aynısı geçerli. 1 e atarsan vitesi yüksek bir hızda hem öne atar hem konforsuz olur hem de şanzımanı cok zorlarsın.

  13. #13

    Üyelik
    31 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight200
    Benim motosiklet 190cc, genelde 3. Viteste kompresyona sokuyorum oradan ışıklara gelene kadar 10 km hızlarda debriyajı çekip kombine freni azaltıp durduruyorum. 2.vites benim motosikletim için yavaşlamada çok gereksiz, en rahat kompresyona (öne yığılmadan) 2.viteste 15km civarı hızlarında giriyor. Bu hızdan sonrada zaten frenle dursamda olur.

    Hızımı kesemeyeceğimi düşündüğüm zaman anca 2.viteste kompresyona bırakıyorum onda da debriyajla ara ara hızını yedire yedire bırakıyorum. Ancak hesabımı yaptıysam 3.vitesle devam :D

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    benim yaptığım yanlış mı yani diyelim ki 3. vites deyim kırmızı ışık yandı debriyajı sıkıyorum yavaş yavaş frenliyorum tam duruyor motor durduktan sonra direk 1. vitese takıyorum düşürerek

  15. #15

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı bezor1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim yaptığım yanlış mı yani diyelim ki 3. vites deyim kırmızı ışık yandı debriyajı sıkıyorum yavaş yavaş frenliyorum tam duruyor motor durduktan sonra direk 1. vitese takıyorum düşürerek
    Motor durana kadar debriyajdaysa elin yanlış zira debriyajı yersin.

  16. #16
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hızınıza uygun olmayan bir viteste kalmadığınız sürece problem yok. Debriyajı bıraktığınızda sorunsuzca hareketinize devam edebilin.
    Hareket eden bir motosiklet yürüme hızına düşmediği sürece 1. Vitese alınmaz. Her açıdan sakat

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor durana kadar debriyajdaysa elin yanlış zira debriyajı yersin.
    Ne alakası var diyeceğim ofansif olacak Birbirinden ayrılmış balatalar, nasıl sürtenerek birbirini “yiyecek”
    Az silindir, çok iş

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Hangi hız/devir kombinasyonlarında hangi viteste olmanız gerektiğini bilir ve frensiz motor kullanmaya çalışırsanız (yani doğru takip mesafesi ve trafiğin akışına uygun kullanım...) vites küçültürken aragazı vermenize gerek kalmaz, doğru devire geldiğinizde vitesi yukarı attığınız hızda aşağı da atabilirsiniz ve motorda en ufak bir sarsılma bile olmaz. Hop diye olmuyor, motorunuza iyi alışmış olmanız lazım... Aragazı verme işi agresif sportif sürüşte ihtiyaç duyulabilecek bir teknik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Motosiklet kullanırken pek çok konuya dikkat etmek lazım; doğru hız, doğru vites, doğru konumlanma bunların en önemlileri...

  18. #18

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızınıza uygun olmayan bir viteste kalmadığınız sürece problem yok. Debriyajı bıraktığınızda sorunsuzca hareketinize devam edebilin.
    Hareket eden bir motosiklet yürüme hızına düşmediği sürece 1. Vitese alınmaz. Her açıdan sakat

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------



    Ne alakası var diyeceğim ofansif olacak Birbirinden ayrılmış balatalar, nasıl sürtenerek birbirini “yiyecek”
    Ben debriyajı yersin dedim balatayı demedim dikkat ederseniz. Debriyaj rulman baskı ve balata olmak üzere 3 parçadan oluşuyor. Debriyaj maneti tam sıkılıyken baskı tabiki yenmiyor ama balatayı volandan ayıran baskı plakasını iten yaylarda ve rulmanda yıpranmaya sebep olur. Debriyajın kullanım amacı belli, kalkışlarda ve vites değişimlerinde kullanılmalı.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Doğrudur ama o etki çok minimal, sorun yaratacak bir etki yaratmaz

  20. #20
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Ben yarıotomatik kullanıyorum. Yani, yavaşlarken çok farklı. Aslında kendiliğinden en doğrusunu yapmam gerek. Yani, 4. Vitesde giderken ikeride durmam gerekirse, debriyaj olmadığıjdan, motor frenledikce, nnnnnvites düşürmem gerek. Erken düşürürsem, motor fazla frenliyor, hatta arka tekeri kitleyebiliyor, geç düşürürsem, azdaha motoru stop ediyor. Yani, dozunda motorfreni ve durmak istediğim yere kadar frenler.
    İmvelenirkende seninnkiyle aynı sayılır, sade quik shifter gibi.
    Düz yolda, motosiklet en iyi imvelenme devirlerinde vitesleri kullanırım, hiç mmbir göstergeye gerek olmuyir o zaman, gözünde yolda ve imvelenmede olur. Bayır aşağı daha erken, bayır yukarı daha geç, yani motoru biraz daha öttürerek vites yükseltirim.
    Netice, 100cc, 100km'de 1.5 litre

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

    Hatta, 1.4Litre. Evvelsi gün 10 lira benzin koydum, istanbul içinde 85 km yaptım. En son eyüpten bahçelievlere kadar 80kmh ile geldim. Halla, bir. 20 25 km için benzin arttı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)