Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Düşük cc Cg tipi motorlarda full sentetik yağ israf mıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    mineral ya da yarı sentetikte iş görür mü? siz değerli amcalarımın yorumlarını bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Öncelikle kafa karışıklığını bir giderelim. Mineral motor yağları alabileceğin en kaliteli yağlardır.

    Motor yağları bünyesinde bir sürü karışımda ihtiva eder. Bunlardan en fazla petrol ihtiva eden, yani motoru koruyacak, yağlamayı en iyi şekilde yapacak ve minimum korozyon sağlayacak bileşikler öncelikle mineral bazlı yağlarda daha fazladır. Sonrasında sentetik ve yarı sentetik şeklinde devam eder.

    İsraf konusuna gelecek olursak, sence sağlığın için zeytinyağı mı yoksa endüstriyel tip kızartma yağı mı daha yararlıdır, seçim senin.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Unutmayalim bazi dusukcc motorlarda full sentetik yag ile debriyaj kaçırma yapabilir (misal Mt125 lere konmaz.) yari sentetik castrol motul uygundur

  4. #4
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    200 cc CG motorumu 4 defa bozdum hep üst kapak problemleriydi her seferinde piston silindir krank tertemiz çiziksiz çıktı castrol power racing 1 kullanırım bir defa gulf koydum 200 km de tekrar yağ değiştirdim hemen o mineraldi

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...........Mineral motor yağları alabileceğin en kaliteli yağlardır..........

    mineral yağların litre fiyatı ortalama 25 tl , sentetik yağların ise 75 tl

    tam sentetik yağlar labaratuarda petrolden imal edilir ve 1000 dereceye kadar yüksek ısıda bile yağlamaya devam eder , mineral yağlar ise rafineride petrol sadece damıtılarak en basit ve ucuz yöntemle üretilir , yaklaşık 300 dereceye kadar yağlama özelliği vardır..

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Merhabalar, sentetik yağ kullanmak israf değildir, örneğin mineral yada yarı sentetik yağı 1000 veya 2000 kilometrede değiştirecekseniz tam sentetik yağı 2000 veya 4000 kilometrede değiştirebilirsiniz. Tam sentetik yağın belirleyici özelliği uzun ömürlü olmasıdır. Aynı kilometre aralığında değiştirirseniz boşa para harcamış olursunuz yani israf olur.

    AAB, düşünceniz malesef tamamen yanlış, mineral yağlar en az işlemden geçen en verimsiz yağlardır. Sandığınızın aksine yağlayıcı özellikleri de iyi değildir. Şimdi burada uzun uzun yazmayacağım bu konuyla ilgili yazdığım bir blog var okumanızı tavsiye ederim.

    Nikkfrie, yağlar 1000 dereceye kadar dayanmazlar, böyle bir şey mümkün değil. Ancak tam sentetik yağlar diğerlerine göre daha yüksek sıcaklığa dayanır. Yağın bir vizkozitesi vardır, bu vizkozite bellir bir sıcaklığa kadar korunur, eğer o sıcaklık aşılırsa yağ belirtilen vizkozitenin altına düşmeye başlar ve görevini yapamaz hale gelir. Motor yağları sıcak durumdaki vizkozite değerleri yağ sıcaklığının 100 derece olduğu durum için geçerlidir.

    Yağlarla ilgili blog yazım için; https://hyogv250.blogspot.com/2019/0...ve-secimi.html
    kaanklky bunu beğendi.

  7. #7
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Yarı sentetik iyidir fazlası cg tipi motorlar için israf.

  8. #8
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Motoru aldığimdan beri Shell Advance 10-40 koyuyorum emin değilim ama tam sentetik olması gerekiyordu. İsraf değildir belkide gereklidir.

  9. #9
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    cbf 150 ye. mineral yarı sentetik tam sentetik kullandım. hepsi aynı bok.. sanki motogp aracı sürüyoruz pistte..

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, sentetik yağ kullanmak israf değildir, örneğin mineral yada yarı sentetik yağı 1000 veya 2000 kilometrede değiştirecekseniz tam sentetik yağı 2000 veya 4000 kilometrede değiştirebilirsiniz. Tam sentetik yağın belirleyici özelliği uzun ömürlü olmasıdır. Aynı kilometre aralığında değiştirirseniz boşa para harcamış olursunuz yani israf olur.

    AAB, düşünceniz malesef tamamen yanlış, mineral yağlar en az işlemden geçen en verimsiz yağlardır. Sandığınızın aksine yağlayıcı özellikleri de iyi değildir. Şimdi burada uzun uzun yazmayacağım bu konuyla ilgili yazdığım bir blog var okumanızı tavsiye ederim.

    Nikkfrie, yağlar 1000 dereceye kadar dayanmazlar, böyle bir şey mümkün değil. Ancak tam sentetik yağlar diğerlerine göre daha yüksek sıcaklığa dayanır. Yağın bir vizkozitesi vardır, bu vizkozite bellir bir sıcaklığa kadar korunur, eğer o sıcaklık aşılırsa yağ belirtilen vizkozitenin altına düşmeye başlar ve görevini yapamaz hale gelir. Motor yağları sıcak durumdaki vizkozite değerleri yağ sıcaklığının 100 derece olduğu durum için geçerlidir.

    Yağlarla ilgili blog yazım için; https://hyogv250.blogspot.com/2019/0...ve-secimi.html
    verdiğin linkde bahsettiğim yağ filmi max. dayanım sıcaklıkları ile ilgili hiçbir bilgi yok verdiğim rakkamlar standart yol otomobilleri için satılan yağlara aittir , biraz incelerseniz Formula1 de Shell tarafından üretilen Ferrari ye özel yağın 1200 derecenin üzerinde yapısını koruduğunu görebilirsiniz , bu dereceye yaklaşabilen Mercedes in kullandığı Petronas yağlarıda mevcut..

    linkteki şemada mineral yağlara %10 sentetik yağ eklendiği gösterilmiş , bunu bilmiyordum öğrenmiş olduk ;)

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mineral yağların litre fiyatı ortalama 25 tl , sentetik yağların ise 75 tl

    tam sentetik yağlar labaratuarda petrolden imal edilir ve 1000 dereceye kadar yüksek ısıda bile yağlamaya devam eder , mineral yağlar ise rafineride petrol sadece damıtılarak en basit ve ucuz yöntemle üretilir , yaklaşık 300 dereceye kadar yağlama özelliği vardır..
    Sayın Nikkfurie, yazdığımı görünce bende gülmeden edemedim, çünkü tam sentetik yazacağıma mineral yazdığımı fark ettim, dediğiniz doğru yazım yanlışını hemen düzeltiyorum. Doğru sıralama Tam Sentetik, yarı-sentetik ve mineral yani konvansiyonel yağlar olacak.

    Aslında hazır konu açılmışken burada Tam Sentetik yağ teriminin bir pazarlama taktiği olduğunu belirtmekte fayda var. Yani etiketinde Tam Sentetik yazan bir yağın aslında yüzde değeri hakkında yağ üreticisi açık bir bilgi vermemektedir. Dolayısıyla tam sentetik diye aldığınız kimi yağların aslında yarı-sentetik yağlardan çok da bir farkı yok.

    Sırf bu yüzden artık Motul, tam sentetik terimini bir kenara bırakarak kullanıcıyı tam ve doğru bilgilendirmek adına 100% Sentetik terimini kullanmaya başladı sattığı ürünlerde.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)