Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Şase uzatmak - Kabin yapmak - Muayene sorunu

    Leoncino
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Aslında elektirikli araç yapma niyetindeydim. Onunla alakalı konu açmıştım. Logaritma o başlıkta Monotraceri söylediğinden beri kafam orda. Mükemmel bi motosiklet bence o. Üç tekerlekli motosiklet yapma konusuda rafa kalkıyor mecburiyetten. Ruhsata işletilebilir mi öğrenemedim.

    Monotracer konusunda çıkar yol bulursam burdan devam edeceğim.

    Bi scooter buldum çekme belgeli. Mondial 125lik. 500 liraya çekme belgeli olarak alacağım inşallah haftaya. Satacak arkadaş caymazsa. Tip olarak şöyle birşey.



    Monotracer ise şöyle birşey.





    Kaportasını vs herşeyini yapabilecek becerim var. Zaten kabin sökmeli takmalı olacak. Muayeneye giderken kabini söküp giderim. Fiberglassdan dökeceğim. İçinede güvenlik için kafes yapmalıyım. Ama benim asıl sorunum şase ile oynamak.

    Motosikletin şasesini uzatmam lazım. Normal araç koltuğu takmayacağım zaten. Maxiscooter gibi olacak koltuğu. Fotoğraftaki kadar uzun olmayacak yani. Şase uzun olunca muayeneden geçer mi?

    Custom motosiklet yapanlar bilirler. Muayeneden geçebilmek için nelere dikkat etmem gerekir?

    Yandan çıkan tekerleğide nasıl yapacağımı buldum. Monotracerde elektirikli. Bi düğme ile inip kalkıyor. Bende elektirikli yapabilirim veya pnömatik kullanırım hava ile inip kalkar. Yada tamamen mekanik kas gücü ile.

    Günlerdir bu konuları düşünüyorum.

    Yada şaseyi cıvatalı birşey yaparım. Muayeneye gidecekken söküp geri eski uzunluğuna getirebilirim. Yada şase ile oynamayıp scooterin motorunu az geriye montaj yapılacak hale getirebilirim. Bu durumda polisle sıkıntı yaşar mıyım? Yani polis durdurduğunda mecburen yandaki tekerlekleri açıp duracağım.

    Uzunluğu ve kabini ruhsata işletme imkanım var mı? Varsa hiç uğraşmam sökmeli takmalı yapmayla. Ruhsata işletirim kafam ağrımaz.
    efendy06 bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    kuşadası
    Öncelikle bravo böyle bir işe kalkıştığınız için. Konuyu takipteyim. Her aşamayı paylaşmanızı bekliyorum.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bravo böyle bir işe kalkıştığınız için. Konuyu takipteyim. Her aşamayı paylaşmanızı bekliyorum.
    Teşekkürler. Kanuna uyduracak kılıfı bulsam her aşamayı tabi ki paylaşırım.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ... > Nc 700dc integra > ....
    Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim. Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.

    Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.

    Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.

    Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.

  5. #5
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD
    Kendi Limuzinini Yaptı ama Polis Trafiğe Çıkmasına İzin Vermedi
    Osmaniyeli Mami Emen arkadaşıyla birlikte 1978 model Renault 12 Toros marka otomobilini limuzine çevirip gelin arabası yaptı. Osmaniyeli genç, hayali olan limuzin gelin arabasını bulamayınca 1978 model Renault 12 Toros'u sanayi sitesinde ikiye bölüp limuzine çevirdi. Limuzine çevrilen Toros otomobilin trafikte ilerlemesine polis izin vermeyince araç düğün salonuna çekici üzerinde götürüldü

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim. Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.

    Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.

    Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.

    Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.
    Ruhsata işletiliyor mu benim için önemli olan o zaten. İşleniyorsa proje çizdiririm. Daha önceden kamyonda yaptım zor bişey değil. 600 lira makina mühendisine verdim çizdi projeyi. Muayeneye girdim işlettim ruhsata. Ama motosiklette bu mümkün mü onu öğrenmeye çalışıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim. Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.

    Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.

    Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.

    Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi Limuzinini Yaptı ama Polis Trafiğe Çıkmasına İzin Vermedi
    Osmaniyeli Mami Emen arkadaşıyla birlikte 1978 model Renault 12 Toros marka otomobilini limuzine çevirip gelin arabası yaptı. Osmaniyeli genç, hayali olan limuzin gelin arabasını bulamayınca 1978 model Renault 12 Toros'u sanayi sitesinde ikiye bölüp limuzine çevirdi. Limuzine çevrilen Toros otomobilin trafikte ilerlemesine polis izin vermeyince araç düğün salonuna çekici üzerinde götürüldü
    https://i.sozcu.com.tr/wp-content/up...16/liimu-2.jpg
    Ben olsam bende izin vermem. Böyle araba mı uzatılır. 😁 üstünede sac kapatmışlar. Plakada yok zaten üstünde. Ruhsatsız olabilir bu araç

  7. #7
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Osman o renoyu limuzin yapan adamdan kaportacı değil,olsa olsa nalbant çırağı olur . Hiç bir şey bilmiyorsan kapı kavislerini, tavanını , aslına uydurursun. 1200 cc motor bu haliyle bu aracı taşıyamaz bile. Bursa'da kaportacı bir arkadaşımız vardı . Lakabı tenekeci Salih . Hiç bir taksici dolmuşçu
    arkadaşımız Salih'e yaptırmazdı arabasını. Bizim Salih'i tanımayan yabancılar arabalarını bırakırlardı. O bile bu renoyu bu dingilden 5 kat daha iyi bir
    şekilde uzatırdı.

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osman o renoyu limuzin yapan adamdan kaportacı değil,olsa olsa nalbant çırağı olur . Hiç bir şey bilmiyorsan kapı kavislerini, tavanını , aslına uydurursun. 1200 cc motor bu haliyle bu aracı taşıyamaz bile. Bursa'da kaportacı bir arkadaşımız vardı . Lakabı tenekeci Salih . Hiç bir taksici dolmuşçu
    arkadaşımız Salih'e yaptırmazdı arabasını. Bizim Salih'i tanımayan yabancılar arabalarını bırakırlardı. O bile bu renoyu bu dingilden 5 kat daha iyi bir
    şekilde uzatırdı.
    Her yerde var galiba öyle usta. Bizim burdada cambaz lakaplı biri var. Herkes tanır. Kasapda derler. Piyasanın çok altında iş yapar ve çok tutulur. Ama ustalığı salla geç. Kamyonu pasta cila yapsın diye vermiştim manyak komple boyamış. Üşenmiş pasta cilaya.

    Bi tane daha reno kabini bulup önünü arkasını kesseydi, orta kısmıda uzatmada kullansaydı çok daha tipli ve orjinal dururdu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------

    Bugün internetten motosiklet tadilat projesi çizen bikaç kişiyi aradım. Aksaray'daki tanıdık bikaç mühendisi aradım zaten adamlar öyle bişey yapılır mı yapılmaz mı onuda bilmiyorlar.

    İzmir'de bi mühendis daha detaylı bilgi verdi. Şase uzatmak mümkün değilmiş. Proje vs çizilemiyormuş. Üç tekerlek yapmak için ise tip onay belgesi alınacakmış. Sanki sıfırdan motosiklet üretiyor gibi testlere tabi tutulacakmış. Oda baya pahalıya mal oluyormuş.

    Kafayı yiyecem. Biçok şey yapabilecek imkanım becerim var ama hiç birini yapamıyorum. Reis o kadar yerli araba yerli araba diyor. Ama kanunen bunun yolunu bulamıyorum. Evrak çıkarabilmek kolay olsa sıfır parçalardan bile yaparım. Çok büyük sermaye gerekiyor böyle işlerede.

    Bi yol düşünüyorum. Scooteri uzatmadan bu işi yapmam zor. Yapsamda çok tipsiz bişey olacak. En az 50 cm uzatmalıyım. Ve koltuğun altını boşaltıp aşağıya yaklaştırmalıyım ki ağırlık merkezi yere yakın olsun. Ve araç çok yüksek olmasın. Maxiscooter almalıyım yada kendinden uzun olan.

    O işi hallettim diyelim. Bu seferde trafikte polis durdurduğunda kabinli haline ne diyecek? Sonuçta araba gibi kapalı kutu. İlla sorun çıkarır.

    Bu ülkede birşey yapılmıyor. Elin gavuru kendi yaptığı arabaya plaka ruhsat alıp trafiğe çıkıyor. Çeşit çeşit custom motosiklet yapılıyor. Ama bizim burda koltuğu değiştirsen muayeneden geçemiyorsun.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  9. #9

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Orijinal üç teker bir şeyi bu şekilde modifiye etseniz.
    Evrak kayıt kürek işleri ile daha ugraşmazmısınız acaba .

    Bildigimden değil sesli düşündüm , yani bir tarafımdan attım 😊

  10. #10
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal üç teker bir şeyi bu şekilde modifiye etseniz.
    Evrak kayıt kürek işleri ile daha ugraşmazmısınız acaba .

    Bildigimden değil sesli düşündüm , yani bir tarafımdan attım 😊
    O paraya şahin satıyorlar 😁

  11. #11
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Erdi ben kafayı trikes lere takmıştım. En kolayı da eski tosbağa vosvagenler gibi motor , şanzıman ve diferansiyelin arka tekerlekler üzerinde olan
    modellerden bir tane alınacak. Ön koltuk ile arka koltuk arasından kesilip ön tarafın tamamı çöpe atılacak . Arkanın kaporta kısmı da çöpe . Geriye arka
    şase ile yürüyen aksamın tamamı kaldı . Yürür aksamı şaseye sağlıklı bir şekilde monte ettikten sonra zaten arka koltuğu da tekrar yerine montaj. Çöpe
    attığın ön kısmın yerine ise bir motosikletin deposu ile 2 koltuk arasından keserek arka kısmı da çöpe. Motosikletin ön kısmıyla vosvosun arka kısmını
    sağlıklı bir şekilde monte et ve güle güle kullan . Nette bunlardan onbinlerce yapılmış var. En muazzamlardan biri cheetah trikes. Benim arzum aynı olayı Fiat 126 bis den yapmaktı . Türkiye kuralları müsaade etmeyince başlamadan bıraktık.

  12. #12
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    sana tavsiye birincisi yaptığının ağırığı aküler hariö 400 kilo altında olacak ikincisi 0,25 kw elektrik motoru olacak ekstra bisiklet pedalı koyacaksın. Ruhsat gerekmiyor. İstediğin gibi gezebilirsin.

  13. #13
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi ben kafayı trikes lere takmıştım. En kolayı da eski tosbağa vosvagenler gibi motor , şanzıman ve diferansiyelin arka tekerlekler üzerinde olan
    modellerden bir tane alınacak. Ön koltuk ile arka koltuk arasından kesilip ön tarafın tamamı çöpe atılacak . Arkanın kaporta kısmı da çöpe . Geriye arka
    şase ile yürüyen aksamın tamamı kaldı . Yürür aksamı şaseye sağlıklı bir şekilde monte ettikten sonra zaten arka koltuğu da tekrar yerine montaj. Çöpe
    attığın ön kısmın yerine ise bir motosikletin deposu ile 2 koltuk arasından keserek arka kısmı da çöpe. Motosikletin ön kısmıyla vosvosun arka kısmını
    sağlıklı bir şekilde monte et ve güle güle kullan . Nette bunlardan onbinlerce yapılmış var. En muazzamlardan biri cheetah trikes. Benim arzum aynı olayı Fiat 126 bis den yapmaktı . Türkiye kuralları müsaade etmeyince başlamadan bıraktık.
    Abi onun yapılmışı Türkiye'de var. Nasıl plaka çıkarmış bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana tavsiye birincisi yaptığının ağırığı aküler hariö 400 kilo altında olacak ikincisi 0,25 kw elektrik motoru olacak ekstra bisiklet pedalı koyacaksın. Ruhsat gerekmiyor. İstediğin gibi gezebilirsin.
    Evet onu okudum ama 250w çok güçsüz. Elektrikli bisiklet hali bile beni çekmiyor.

  14. #14
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    ruhsat alıp trafiğe çıkarmayı hayal bile etmeyin. zevk için yapar ve trafiğe kapalı yerlerde kullanırsınız.

  15. #15
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ruhsat alıp trafiğe çıkarmayı hayal bile etmeyin. zevk için yapar ve trafiğe kapalı yerlerde kullanırsınız.
    Ruhsat alıp trafiğe çıkmak imkansız değil. Ancak çok para gerekli. Ve seri üretim gerekli.

    Benim niyetim hazır plakalı motosiklet üstünde tadilat.

  16. #16
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    önce 250 w takar onay alırsın
    sonra motoru değiştirirsin kimse farketmez
    etiketi 250 w yazsa yeterl,i

  17. #17
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce 250 w takar onay alırsın
    sonra motoru değiştirirsin kimse farketmez
    etiketi 250 w yazsa yeterl,i
    Onay işi nasıl olacak ? Onada tip onay vs yapılmayacak mı?


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)