Şase uzatmak - Kabin yapmak - Muayene sorunu
-
Reklamlar
-
Öncelikle bravo böyle bir işe kalkıştığınız için. Konuyu takipteyim. Her aşamayı paylaşmanızı bekliyorum.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Öncelikle bravo böyle bir işe kalkıştığınız için. Konuyu takipteyim. Her aşamayı paylaşmanızı bekliyorum.
Teşekkürler. Kanuna uyduracak kılıfı bulsam her aşamayı tabi ki paylaşırım.
-
Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim. Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.
Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.
Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.
Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.
-
Kendi Limuzinini Yaptı ama Polis Trafiğe Çıkmasına İzin Vermedi
Osmaniyeli Mami Emen arkadaşıyla birlikte 1978 model Renault 12 Toros marka otomobilini limuzine çevirip gelin arabası yaptı. Osmaniyeli genç, hayali olan limuzin gelin arabasını bulamayınca 1978 model Renault 12 Toros'u sanayi sitesinde ikiye bölüp limuzine çevirdi. Limuzine çevrilen Toros otomobilin trafikte ilerlemesine polis izin vermeyince araç düğün salonuna çekici üzerinde götürüldü
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim.
Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.
Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve
karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.
Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.
Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.
Ruhsata işletiliyor mu benim için önemli olan o zaten. İşleniyorsa proje çizdiririm. Daha önceden kamyonda yaptım zor bişey değil. 600 lira makina mühendisine verdim çizdi projeyi. Muayeneye girdim işlettim ruhsata. Ama motosiklette bu mümkün mü onu öğrenmeye çalışıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam bizzat kendim bu şekil bir işe hiç girişmedim ancak zamanında bende kendi motosikletimi tasarlamak için mevzuatı ve gerekli prosedürü baya araştırmıştım. Zorluklarını görünce anında vazgeçmiştim.
Açıkçası şaseye yaptığınız bir işlemi ruhsata işletmeniz veya muayeneden geçmeniz çok zor. Proje çizdirip onaylatmak gibi ıvır zıvır bir dünya prosedürü vardı.
Ancak şöyle bir tüyo verebilirim, Şaseye yapacağınız ekleme veya değişiklik grenaj altında kalır ve
karşıdan bakınca motosikletin tipinde hiçbir farklılık sezilmezse muayeneden geçme ihtimaliniz var demektir.
Ancak siz motorun boyunu uzatmayı düşünüyorum demişsiniz. Bu durumda daha 10mt öteden bakınca o skuterde bir gariplik ve standart dışılık olduğu belli olur. Muayene yapan arkadaş eğilip motorun altına ve grenaj içine sağdan soldan bakarsa oyun biter, o motor TÜV'den geçemez.
Maalesef bu gibi bir projeye giriyorsanız ruhsata işletmeden veya muayenesiz sürmeyi göze almanız gerekiyor.
Osm@n adlı üyeden alıntı
Ben olsam bende izin vermem. Böyle araba mı uzatılır. 😁 üstünede sac kapatmışlar. Plakada yok zaten üstünde. Ruhsatsız olabilir bu araç
-
Osman o renoyu limuzin yapan adamdan kaportacı değil,olsa olsa nalbant çırağı olur . Hiç bir şey bilmiyorsan kapı kavislerini, tavanını , aslına uydurursun. 1200 cc motor bu haliyle bu aracı taşıyamaz bile. Bursa'da kaportacı bir arkadaşımız vardı . Lakabı tenekeci Salih . Hiç bir taksici dolmuşçu
arkadaşımız Salih'e yaptırmazdı arabasını. Bizim Salih'i tanımayan yabancılar arabalarını bırakırlardı. O bile bu renoyu bu dingilden 5 kat daha iyi bir
şekilde uzatırdı.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Osman o renoyu limuzin yapan adamdan kaportacı değil,olsa olsa nalbant çırağı olur . Hiç bir şey bilmiyorsan kapı kavislerini, tavanını , aslına uydurursun. 1200 cc motor bu haliyle bu aracı taşıyamaz bile. Bursa'da kaportacı bir arkadaşımız vardı . Lakabı tenekeci Salih . Hiç bir taksici dolmuşçu
arkadaşımız Salih'e yaptırmazdı arabasını. Bizim Salih'i tanımayan yabancılar arabalarını bırakırlardı. O bile bu renoyu bu dingilden 5 kat daha iyi bir
şekilde uzatırdı.
Her yerde var galiba öyle usta. Bizim burdada cambaz lakaplı biri var. Herkes tanır. Kasapda derler. Piyasanın çok altında iş yapar ve çok tutulur. Ama ustalığı salla geç. Kamyonu pasta cila yapsın diye vermiştim manyak komple boyamış. Üşenmiş pasta cilaya.
Bi tane daha reno kabini bulup önünü arkasını kesseydi, orta kısmıda uzatmada kullansaydı çok daha tipli ve orjinal dururdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------
Bugün internetten motosiklet tadilat projesi çizen bikaç kişiyi aradım. Aksaray'daki tanıdık bikaç mühendisi aradım zaten adamlar öyle bişey yapılır mı yapılmaz mı onuda bilmiyorlar.
İzmir'de bi mühendis daha detaylı bilgi verdi. Şase uzatmak mümkün değilmiş. Proje vs çizilemiyormuş. Üç tekerlek yapmak için ise tip onay belgesi alınacakmış. Sanki sıfırdan motosiklet üretiyor gibi testlere tabi tutulacakmış. Oda baya pahalıya mal oluyormuş.
Kafayı yiyecem. Biçok şey yapabilecek imkanım becerim var ama hiç birini yapamıyorum. Reis o kadar yerli araba yerli araba diyor. Ama kanunen bunun yolunu bulamıyorum. Evrak çıkarabilmek kolay olsa sıfır parçalardan bile yaparım. Çok büyük sermaye gerekiyor böyle işlerede.
Bi yol düşünüyorum. Scooteri uzatmadan bu işi yapmam zor. Yapsamda çok tipsiz bişey olacak. En az 50 cm uzatmalıyım. Ve koltuğun altını boşaltıp aşağıya yaklaştırmalıyım ki ağırlık merkezi yere yakın olsun. Ve araç çok yüksek olmasın. Maxiscooter almalıyım yada kendinden uzun olan.
O işi hallettim diyelim. Bu seferde trafikte polis durdurduğunda kabinli haline ne diyecek? Sonuçta araba gibi kapalı kutu. İlla sorun çıkarır.
Bu ülkede birşey yapılmıyor. Elin gavuru kendi yaptığı arabaya plaka ruhsat alıp trafiğe çıkıyor. Çeşit çeşit custom motosiklet yapılıyor. Ama bizim burda koltuğu değiştirsen muayeneden geçemiyorsun.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
Orijinal üç teker bir şeyi bu şekilde modifiye etseniz.
Evrak kayıt kürek işleri ile daha ugraşmazmısınız acaba .
Bildigimden değil sesli düşündüm , yani bir tarafımdan attım 😊
-
serif abi adlı üyeden alıntı
Orijinal üç teker bir şeyi bu şekilde modifiye etseniz.
Evrak kayıt kürek işleri ile daha ugraşmazmısınız acaba .
Bildigimden değil sesli düşündüm , yani bir tarafımdan attım 😊
O paraya şahin satıyorlar 😁
-
Erdi ben kafayı trikes lere takmıştım. En kolayı da eski tosbağa vosvagenler gibi motor , şanzıman ve diferansiyelin arka tekerlekler üzerinde olan
modellerden bir tane alınacak. Ön koltuk ile arka koltuk arasından kesilip ön tarafın tamamı çöpe atılacak . Arkanın kaporta kısmı da çöpe . Geriye arka
şase ile yürüyen aksamın tamamı kaldı . Yürür aksamı şaseye sağlıklı bir şekilde monte ettikten sonra zaten arka koltuğu da tekrar yerine montaj. Çöpe
attığın ön kısmın yerine ise bir motosikletin deposu ile 2 koltuk arasından keserek arka kısmı da çöpe. Motosikletin ön kısmıyla vosvosun arka kısmını
sağlıklı bir şekilde monte et ve güle güle kullan . Nette bunlardan onbinlerce yapılmış var. En muazzamlardan biri cheetah trikes. Benim arzum aynı olayı Fiat 126 bis den yapmaktı . Türkiye kuralları müsaade etmeyince başlamadan bıraktık.
-
sana tavsiye birincisi yaptığının ağırığı aküler hariö 400 kilo altında olacak ikincisi 0,25 kw elektrik motoru olacak ekstra bisiklet pedalı koyacaksın. Ruhsat gerekmiyor. İstediğin gibi gezebilirsin.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Erdi ben kafayı trikes lere takmıştım. En kolayı da eski tosbağa vosvagenler gibi motor , şanzıman ve diferansiyelin arka tekerlekler üzerinde olan
modellerden bir tane alınacak. Ön koltuk ile arka koltuk arasından kesilip ön tarafın tamamı çöpe atılacak . Arkanın kaporta kısmı da çöpe . Geriye arka
şase ile yürüyen aksamın tamamı kaldı . Yürür aksamı şaseye sağlıklı bir şekilde monte ettikten sonra zaten arka koltuğu da tekrar yerine montaj. Çöpe
attığın ön kısmın yerine ise bir motosikletin deposu ile 2 koltuk arasından keserek arka kısmı da çöpe. Motosikletin ön kısmıyla vosvosun arka kısmını
sağlıklı bir şekilde monte et ve güle güle kullan . Nette bunlardan onbinlerce yapılmış var. En muazzamlardan biri cheetah trikes. Benim arzum aynı olayı Fiat 126 bis den yapmaktı . Türkiye kuralları müsaade etmeyince başlamadan bıraktık.
Abi onun yapılmışı Türkiye'de var. Nasıl plaka çıkarmış bilmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
drsteel adlı üyeden alıntı
sana tavsiye birincisi yaptığının ağırığı aküler hariö 400 kilo altında olacak ikincisi 0,25 kw elektrik motoru olacak ekstra bisiklet pedalı koyacaksın. Ruhsat gerekmiyor. İstediğin gibi gezebilirsin.
Evet onu okudum ama 250w çok güçsüz. Elektrikli bisiklet hali bile beni çekmiyor.
-
ruhsat alıp trafiğe çıkarmayı hayal bile etmeyin. zevk için yapar ve trafiğe kapalı yerlerde kullanırsınız.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
ruhsat alıp trafiğe çıkarmayı hayal bile etmeyin. zevk için yapar ve trafiğe kapalı yerlerde kullanırsınız.
Ruhsat alıp trafiğe çıkmak imkansız değil. Ancak çok para gerekli. Ve seri üretim gerekli.
Benim niyetim hazır plakalı motosiklet üstünde tadilat.
-
önce 250 w takar onay alırsın
sonra motoru değiştirirsin kimse farketmez
etiketi 250 w yazsa yeterl,i
-
drsteel adlı üyeden alıntı
önce 250 w takar onay alırsın
sonra motoru değiştirirsin kimse farketmez
etiketi 250 w yazsa yeterl,i
Onay işi nasıl olacak ? Onada tip onay vs yapılmayacak mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)