12.000 Bakımında Yağ Değişimi
-
Arkadaşlar motorumun 12.000 bakımını yaptırdım.Bakımda kullanılan yağ CASTROL POWER 1 RACİNG 4T 15W-50 TAM SENTETİK MOTOSİKLET YAĞI her yerde 10W-40 yazıyor ve 10W-40'lar daha pahalı anlamadım.Usta bütün racing motorlara bu yağı kullanıyoruz dedi.Bu bana sıkıntı çıkarır mı?
Reklamlar
-
yağ pahalı ??? 10-40 20 tl eneos
-
15w-50 yagda vites geçişleri daha rahat oluyor.
-
Racing motora 15 50 kalın değil mi
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Racing motora 15 50 kalın değil mi
ankarada kullanıyorum 10w-40 ta vites biraz kemikli geçiyor
ama 15w-50 de daha yumuşak geçiyor.motorum ns 200
-
En temizi, Motul 7100 10W-40 yada 15W-50 artık motosikletin kitapçığında hangi değerler yazıyorsa ona göre al, sağdan soldan duyma şeylerle değil. Herkesin motosikletinin kullandığı viskozite değerleri, kullandığı yağ değerleri farklı, bu nedenle kitapçığında yazan değerler en uygun değerler ama marka olarak Motul 7100 Serisi gerçekten vites geçişlerini rahatlatır, diğer yağlara göre pahalı tarafta biraz.
https://urun.n11.com/yag/motul-7100-...B&gclsrc=aw.ds
-
o ustadan kaçarak uzaklaşın.
sizin motorunuzun kullanım kitapçığında 10w30 yağ önerilir.
sıcak bi bölgede iseniz 10w40 koyabilirsiniz.
-
karaca3 adlı üyeden alıntı
ankarada kullanıyorum 10w-40 ta vites biraz kemikli geçiyor
ama 15w-50 de daha yumuşak geçiyor.motorum ns 200
Bende 15-50 koydum bu sefer ve çok memnunum. Ama bizimki tek silindir motor. Çok fazla yüksek devir çevirmiyor. Racing motora kalın geliyor bildiğim kadarıyla 15-50.
Arkadaşın motoruda tek silindir. Ona olabilir 15-50. Ama ustanın dediği lafa takıldım ben.
-
Ben hep 10-40 koyuyordum ama bu yaz 15-50 deneyeceğim.
-
Her motosiklete elinde olan yagi kakalayan usta sendromu...
Usta motosiklete uygun yag secmek yerine motosikletler ustanin elinde olan yaga mahkum oluyor...
Yani usta motosiklete bakmiyor, motosiklet ustaya bakiyor, rahat ettiriyor, cebini dolduruyor...
Sorunca da piskin piskin "biz hep oyle yapiyoruz"... Laf.
-
O yağı bir an önce değiştirin. Cbr 250ye tam sentetik yağ konmaz. Debriyaj balatalarını olumsuz etkiliyor. Kitapçığında 10 30 yağ koymanız gerektiği yazıyor. Ben ıpone 10 30 yağ kullanıyorum ve gayet memnunum
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Her motosiklete elinde olan yagi kakalayan usta sendromu...
Usta motosiklete uygun yag secmek yerine motosikletler ustanin elinde olan yaga mahkum oluyor...
Yani usta motosiklete bakmiyor, motosiklet ustaya bakiyor, rahat ettiriyor, cebini dolduruyor...
Sorunca da piskin piskin "biz hep oyle yapiyoruz"... Laf.
Bende öyle düşündüm ama yağlara baktım hepsinden vardı ellerinde vites geçişleri daha iyi oluyo dedi ve koydu zaten direk ama sanki vites geçişleri daha iyi oldu gibi
-
E.Yzr adlı üyeden alıntı
O yağı bir an önce değiştirin. Cbr 250ye tam sentetik yağ konmaz. Debriyaj balatalarını olumsuz etkiliyor. Kitapçığında 10 30 yağ koymanız gerektiği yazıyor. Ben ıpone 10 30 yağ kullanıyorum ve gayet memnunum
saçma değil mi tam sentetik yağ her zaman daha iyidir neden yarı sentetik yani kalitesiz bir yağ ondan daha kaliteli tam sentetik bir yağdan daha verimli olsun
-
roadpeople adlı üyeden alıntı
saçma değil mi tam sentetik yağ her zaman daha iyidir neden yarı sentetik yani kalitesiz bir yağ ondan daha kaliteli tam sentetik bir yağdan daha verimli olsun
Baskı balata da aynı yağ ile yağlandığı için olabilir.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Motorunuzun kitapçığında yazan yağdan başka bir yağ koyduğunuz taktirde uzun vadede motorun zarar görmesi kaçınılmazdır. Bu her marka her model motorun kitapçığında büyük puntolarla yazılı bir uyarıdır.
Ancak tabii ki sizin ustanız, ürettiği motorun hangi sıcaklıklarda değişen incelik değerlerinin kendi üretimi olan motora daha iyi geleceği ve doğru yağlama sağlayacağı üzerinde fizibilite yapmış üreticiden, çok daha iyi bilir.
Keşke bunları konuşacağımıza uzun vadede mineral mi tam sentetik yağlarmı daha yararlı gibi durumları konuşabilsek.
-
AAB adlı üyeden alıntı
Motorunuzun kitapçığında yazan yağdan başka bir yağ koyduğunuz taktirde uzun vadede motorun zarar görmesi kaçınılmazdır. Bu her marka her model motorun kitapçığında büyük puntolarla yazılı bir uyarıdır.
Ancak tabii ki sizin ustanız, ürettiği motorun hangi sıcaklıklarda değişen incelik değerlerinin kendi üretimi olan motora daha iyi geleceği ve doğru yağlama sağlayacağı üzerinde fizibilite yapmış üreticiden, çok daha iyi bilir.
Keşke bunları konuşacağımıza uzun vadede mineral mi tam sentetik yağlarmı daha yararlı gibi durumları konuşabilsek.
Valla benden iyimi kötümü kafam karıştı önemli olan uzun vadede ne olacağı çünkü uzun süre kullanacağım en kötü satacağım insanında problem yaşamasını istemem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)