Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bu konu artık masaya yatırılmalı-Cbf150 mi, Cb125f mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    At kafasını kaska göre yaptırıp İstanbul’da dolaşsın bence


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kanka 125f şekliyle şemaliyle yakıt tasarrufu ile tam sana göre bi alet.
    Bu dönem okul bitiyo zaten üstad. Bundan sonra alacağım makina askerlikten sonra olur o da 500+ cc olur. Bu cbf de serviste toplanıp ömür boyu bana anı olarak kalır.
    HONDA

    #BZ3082

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    600 luk motor istese abs mevzu yapmicam , iyi daha yazmiyorum

  4. #24

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    600’lükte Abs’ye gerek yok mu diyorsun?

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    siz sanıyorsunuzki ben sizle dalga geçiyorum, geçen sene yaz başı arkadaş kuzenini getirdi abi motor alıcak ya vazgeçir ya düzgün birşey alsın dedi,

    abi tam 40 dakika abs siz motor alma panik frende yerde bulursun kendini dedim 40 dakika çenemin bağları ağrıda abi ama cbr 125 çok şekil dedi

    yarış motoru gibi dedi

    kardeş gibi dedim... ss motor değil dengesiz bir paketçi motoru ss motor değil .....

    Ne dedim ne ettim laf geçmedi 1 ay sonra sağ bacağını kırdı motor gitti.... sattı ailesi hurda olarak kırık bacağıyla kaldı?

    hepiniz fren uzmanısınız bir ben salağım he ilgi çekmeye çalışıyorum....

    anlamıyorsunuzki kimsenin canı yanmasın motosiklette ön fren sıktım düştüm duymaktan bıktım artık..... şekil cbr 125....
    Onur34 bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    senin yazıları okuyunca abs yokken henüz motorlarda hatta arabalarda bile çok yaygın değilken 90 lılarda.. absiz iyi yaşamışız biz şükür ediyorum :D hatta türkiye insanlık iyi yaşamış .. :D

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    çocuk ön freni sıkınca kendimi yerde buldum gözümü hastanede açtım dedi..... şimdi sizin üstün zekanızla ben boy ölçüşemem diye evelden yazıyorum ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin yazıları okuyunca abs yokken henüz motorlarda hatta arabalarda bile çok yaygın değilken 90 lılarda.. absiz iyi yaşamışız biz şükür ediyorum :D hatta türkiye insanlık iyi yaşamış .. :D
    Araba gene 4 teker ön fren diye birşey yok araba ile motoru kıyaslamak çok yanlış.... euro4 standardı bizden akıllıki abs siz 125 cc üstü motor olmayacak diyor, çünkü kazaların %80 i panik fren 100 kazanın 80 tanesi sadece frenleme kaynaklı üzücü değilmi

  8. #28

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çocuk ön freni sıkınca kendimi yerde buldum gözümü hastanede açtım dedi..... şimdi sizin üstün zekanızla ben boy ölçüşemem diye evelden yazıyorum ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------



    Araba gene 4 teker ön fren diye birşey yok araba ile motoru kıyaslamak çok yanlış.... euro4 standardı bizden akıllıki abs siz 125 cc üstü motor olmayacak diyor, çünkü kazaların %80 i panik fren 100 kazanın 80 tanesi sadece frenleme kaynaklı üzücü değilmi
    Bak sana sayayım kardeş,

    Mondial vulture (abs yok)
    BMW1100rt (abs var)
    NS200 (abs yok)
    CBR250R (abs yok)

    Aralarda Honda TA, F650, RR 250 Daytona, RR 250 Classic, R25 (Hiçbirinde ABS yok)

    Toplamda 6 yıl motor kullandım, bu 6 yılda 100 bin km yapmışımdır. Saydığım motorlardan en kısa süreli kullanıp en az yol yaptığım motor (aralarda kullandıklarımdan bile) 1100RT'dir. Yani 100 bin km'nin belki 98 bin km'sini abssi olmayan motorlar ile yaptım ve yaşıyorum hayret.
    Motor dengesiz değildir, üzerindeki dengesizdir. CBR250 motorum durduğu yerde bile devrilmedi. En çok da o motorla yol yaptım. ABS'si olmayan motor seni üzerinden atmıyor yani.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #29

    Üyelik
    20 Mart 2017
    CBF 150 den cb125f geçmenin mantığı olmaz alırken ugraş zarar satar iken uğraş zarar ,en az Pulsar 200 Ns geç ki bir şey e degsin
    AzÇok bunu beğendi.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak sana sayayım kardeş,

    Mondial vulture (abs yok)
    BMW1100rt (abs var)
    NS200 (abs yok)
    CBR250R (abs yok)

    Aralarda Honda TA, F650, RR 250 Daytona, RR 250 Classic, R25 (Hiçbirinde ABS yok)

    Toplamda 6 yıl motor kullandım, bu 6 yılda 100 bin km yapmışımdır. Saydığım motorlardan en kısa süreli kullanıp en az yol yaptığım motor (aralarda kullandıklarımdan bile) 1100RT'dir. Yani 100 bin km'nin belki 98 bin km'sini abssi olmayan motorlar ile yaptım ve yaşıyorum hayret.
    Motor dengesiz değildir, üzerindeki dengesizdir. CBR250 motorum durduğu yerde bile devrilmedi. En çok da o motorla yol yaptım. ABS'si olmayan motor seni üzerinden atmıyor yani.
    Tamam o zaman dunya ortalamasi sensin simdi bacagi kirik platin takilmis arkadasi arayip hata sende dersin

    Sonra avrupa birligi euro 4 standardini hazirlayan komisyon veya muhendislere gidip ben kaza yapmadim baskasida yapmayacaktir sokun abs leri diyorsun

    Konu cok kolaymis tsk

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    çok kısa bir tur atmıştım cb125f ile,daha sonra cbf150'ye bindiğim zaman uçan halıda gidiyor gibi hissettim.
    bir de kıvraklık demişsiniz iyi bir lastikle ve kullanıcı tecrübesi ile cbf150,cb125f kıvraklıgını yakalayabilir.

  12. #32

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam o zaman dunya ortalamasi sensin simdi bacagi kirik platin takilmis arkadasi arayip hata sende dersin

    Sonra avrupa birligi euro 4 standardini hazirlayan komisyon veya muhendislere gidip ben kaza yapmadim baskasida yapmayacaktir sokun abs leri diyorsun

    Konu cok kolaymis tsk
    Algısal bir problem var sende anladık. Gerçekten bak. Yahu at gözlüğüyle bakma yazılanlara. Ben absleri sökün, abs işe yaramayan bir halttır falan yazmadım. Olsa iyi olur hatta olması tercih sebebidir ancak olmaması da ölümcül falan değildir.
    Yahu adam nokta atışı iki motor sormuş, biri cbf diğeri cb125f, gelmişsin abs diyorsun. Öteki tarafta başka konuda adam vitesli naked motor sormuş, nmax diyorsun. Azıcık düşün. Cross motor soranlara bile nmax tavsiye edeceksin neredeyse. Bak abs tavsiye etmek başka şey, nmax tavsiye etmek başka şey. Bunu artık anla.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #33
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arka freni disk, hadi onu da geçtim arkada tek amortisörlü bir commuter ne zaman yapacaklar...
    Konu 125-150cc de daha az yakan bi motosiklet almaksa, masraf etmeden ikinci el ybr 125 alırdım.
    Yeni motosiklete verilecek fiyat farkı ile muhtemelen bir kaç yıl yakıta para vermemiş olursunuz
    efendy06 bunu beğendi.

  14. #34
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Cbf150 den Cb125f e geçmenin bi gerekliliği yok geçebilecek maddi imkanda varsa geçmenin mantığı yok 53000 km cbf kullandım bu cc de uzun yol olmuyor motor gitmiyor rampada rüzgarda safhada duruyor kamyon rahat sollayamıyor uzun yol olacaksa 250 cc uygun fiyatlı inazuma alacaksınız cbf125f fiyatlarına var
    efendy06 bunu beğendi.

  15. #35
    bilalefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    Istanbul
    Yeni model her Zaman iyidir
    efendy06 bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,

    Kısa süre her ikisini de kullandım. CBF150 bana göre cidden hoş detaylara sahip bir motosikletti, kendimce elbette.

    Lakin, akan zaman değişimleri de önümüze getirmekte. CB125F'deki yakıt tüketim avantajı (ki fark ciddi), kombine fren, arkadaki çift amortisörün sağladığı viraj emniyeti göz ardi edilemeyecek detaylar. Keşke bu özellikler CBF150 kasasında gerçekleşseydi diye düşünüyorum ama, anlaşılan Türkiye pazarı için dönemini kapattı. Konforu da çoktu, özlenecek bir unsur eminim.

    CB125F'nin Avrupa satışları da hayli başarılı, bildiğim kadarı ile 2-3 yıl önce çıktı orada. Hani ABS'yi geçtik, bir de arkada disk olaydı, tadından yenmezdi. O da ileride olur umarım.

    Bir nokta var ki, CBF150'nin yağ tüketimi, bu hep bahis konusu olur, güncel makineler bir miktar yağ tüketiyor, özellikle performanslı kullanımda. Kullanmakta olduğum Toyota otomobil de, eskiden kullandığım R1100GS de tüketirlerdi. Ha, benim Kiraz (YBR125) tüketmiyor, onu ayrı seviyorum Ancak bu bir arıza değil, tasarım detayı bence.

    Sevgiler herkese...


  17. #37
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Arkada çift amortisör olması tercih edilmeyen bir durumdur, eski teknolojidir. Tek amortisörler virajlarda daha dengelidir

  18. #38

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkada çift amortisör olması tercih edilmeyen bir durumdur, eski teknolojidir. Tek amortisörler virajlarda daha dengelidir
    Size katılıyorum, doğru. Ancak O amortisör ve helezon yayın kaliteli olması gerek, ne yazık ki CBF'deki yeterince kararlı değildi, veya bana öyle geldi. Yolcu da eklenince kontrolü zorlaşıyorydu, özellikle virajlarda. Sertlik ayarı yetmiyordu, tekerin çukura düşüşü sert oluyordu. Şayet rebound ayar vidası olsaydı, o zaman muhteşem olurdu. Tabii bunlar fiyatları arttıran unsurlar, commuter bike için gelin görün ki şartlar kısıtlı kalıyor, gaz basınçlı amortisör eklemiyor fabrika. Maşada 2 amortisör olduğunda, çok kaliteli olmasa da sertlik ayarları ile kurtarıyor.

    Fakat görsel olarak, birde temizlik vs konuları da eklenince monoshock kesinlikle avantajlı ve güzel, elbette sürüş dinamikleri de.

  19. #39

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    Trafikte araçların yetenekleri artıyor, cbf150 on yıl önce çıktı ve ozamanki arabalar ve su andakiler arasında çok fark var. Haliyle CBF 150 den sonra cb125f daha iyi motor olsa da beklentileri karşılayamadı. Kuryelik yapmiyorsak CBF 150 den sonra ns200abs daha iyi seçim gibi geliyor. Ekonomi çok ön plandaysa cb125f veya ybr arasında tercih olacak mecburen.

  20. #40

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bu 125 likler içinde bence en ideali Rx1 gibi her şeyi üstünde vizörü,koruma demiri, port çantaları, usb şarj çıkışı ıvırı zıvırı cbs var enjeksiyon var digital ekranı var fuarda bana 15 litreye yakın deposu var demişlerdiki bence çok iyi cb125f de bile 13 litre diye biliyorum.. fuarda 10 bin tl kampanyalı fiyatı vardı şimdi nedir bilmem..
    birde fuarda bana rx1 in 125cc lik alt motor blokunun cbf ile aynı olduğu söylenmişdi.. ne kadar doğru onuda bilemem..

    şuda var cb125f e sonradan koruma demiri ,güzel bir vizör, port çantalar falan flan ince ayar şeyler şarj çıkışı falan yaptırsanız gene motorun fiyatının üstüne ekstra bir herhalde nerden baksan minumum 2 bin tl falan gider..

    sanırım türkiyede 125cc klasmanındaki tek adv..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)