Motorsiklete üçüncü tekerlek tescil edilebilir mi?
-
Scootere sonradan arkayı çift tekerlek yapanları gördüm. Cup motora yapanda var.
Letgoda bi ilan gördüm üç tekerleğe çeviren. O adam üçüncü tekerleğin ruhsata işletilebildiğini söyledi.
Arkayı yada önü çift tekerlek yapabilirim. Mekanik kısmında sıkıntı yok. Ama benim sorum bunu ruhsata işletebilir miyim?
Makina mühendisi proje çizerek araç üzerinde tadilatı ruhsata işletebiliyoruz. Kasa değişimi, minübüsün kamyonete çevrilmesi vs.
Yapılırsa hangi şartlarda yapılabilir ?
Reklamlar
-
İstanbul'da bazı kuryeler arkadan çift tekerli elektrikli scooter kullanıyor. Arkadan bakınca süspansiyon sisteminin çok iyi çalıştığını gördüm. Senin için iyi bir örnek olabilir.
Önden çift teker yapmak için normal bir scooter maşasını söküp her iki kolun yerine birer tek kollu scooter süspansiyonu ve tekeri takabilirsin. Veya yamaha niken gibi daha karmaşık bir istem de olabilir. Senin dizayn ve imalat becerine bağlı.
-
Eletriklide, her tekeri ayrı elektrikli motorla sünkron çevirebilirsiniz. Benzinlide resimdeki veya niken gibi iki ayrı amortisöre aktarımı veya synkron frenlemeyi başardıysanız, helal, detayına kadar çözmüşsünüz o zaman. Çünkü benimde aklımdan geçti, acaba nikende frenlemede bir tekerde az yük varken kitleyip, abs'i devreye sokunca, hala tutunabilen tekerdemi asble frenliyor. Bir tarafa yataınca bir tekerde yük baya azalıyor ve frenlemede sürekli abs devreye mi giriyor diye düşündüm. Yoksa, tamamen iki farklı asb tek manettenmi çalışıyor? Akrarım içinde nirnevi burkulabiklinen zincir veya kayış, veya küre benzer bir dişli üzerinde içten ve zincir için dıştsn bir dişli?
K.B. ruhsatla ilgili bilgim yok, ama mekanik ilgi alanım olduğundan, kurcalamayı severim.
İşiniz rasgele.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------
Sanırım, yine bir çift tahrik mili ile aktarım en mantıklısı.
-
Mekanik kısmında sorun yok. Bağımsız süspansiyon bile yapabilirim. Öne veya arkaya. Disk fren kullanırım zaten.
Yada kolaya kaçıp arkaya diferansiyel üstünden tek mil yaparım. Konforu az olur ama kolay yapılır. Ruhsata işletilsin gerisi en kolay iş.
Getirin kullandığı orjinal üç teker. Onun motorlularıda var. Hatta bumoto 250 var maxiscooter gibi heybetli. Onlar fabrika çıkışı olduğu için üç teker olarak tescilli.
Niken gibi motorlar virajda yatabilecek şekilde tasarlanıyor. Benimki yatmayacak. Hızınıda düşüreceğim 50 yapsa yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------
Yok mu bilen ?
-
konuyla ilgili bilgi sahibi olmamakla beraber hafif mantık yürütmeye çalışırsam,
engelli araçları, standart donanımlara yapılan ekler ile kullanılabiliyor ve kişiye özel oluyor.
yalağuz bu araçlar için başlangıç noktası bireyin standart aracı kullanabilmesinin mümkün olmaması.
kanuni olarak araç üzerinde değişiklik yapma hakkı var.
bildiğim kadarı ile araç üzerinde trafiğe çıkmasını engelleyecek bir değişiklik yok ise,
eklenen parçaların mühendis çizimi yapılarak trafiğe tescili olabilir.
engelli araçları ile ilgili işlem yapanlara sormak lazım,
ülkemizde denetim zayıf olduğu için bireyler kanuni boşlukları ya da denetleyicilerin zaaflarını kullanıyorlar.
konuyu takipteyim,
bilgi edinirsen eklemeni rica ederim.
belki tse'nden bilgi alınabilir.
motora bir sidecar ekleme ya da 150 cc bir şey alıp 3 tekere çevirme niyetim var,
masraflı bir durumu da yok,
sadece yasal mevzuatı bilmiyorum, senin gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
şöyle bir şey buldum ama ne olduğunu anlayacak kadar okumadım,
anladığım;
– alet edevat yok, mızrak yapmak yok !
+ ama karga meyve topluyoruz onlarla.
– toplamayın ulan, yere düşenlerden yiyin!
-
Yan sepet ruhsata işleniyor. Eski planetlerde vs çok.
Üç tekerlekli kocaman motorlu vasıtalar var. Youtubede gördüm Türkiye'dede var. O şekilde orjinal bi motosiklet olmadığına göre bi yolu olmalı. Yada kanundaki bi açıktan faydalandılar.
-
Günümüzde üretilen bir çok araç fabrika çıkışından sonra üzerinde değişiklik yapılarak kullanılmaktadır. Örneğin : kamyonların üzerine sonradan vinç, platform eklenmesi minibüslerin, kamyonetlerin karavana çevrilmesi otomobillere lpg takılması gibi buradan sizin sorunuza gelir isek.
Bir çok değişim standart olarak binlerce kez yapıldığı için evrakları da neredeyse sadece form doldurmak gibi sizin yapacağınız değişim yaygın olmadığı için memura derdini anlatmak bile bir dert. Olayı tam anlamayacağı için sizi oradan oraya gönderebilirler veya lüzumsuz bir sürü evrak isteyebilirler.
Teorik ve pratik olarak mümkün asıl mesele değer mi?
-
O sayfayı bende anlamamıştım. İnternette baya araştırdım bulamadım.
Konya"da Fma Yıldırım diye bi firma üç tekerlekli motosiklet yapıyor. Tipinden belli zaten çevrilme olduğu. Engelli aracı olarak yapıyorlar sanırım. O firmanın geçmişi tripörtör üretmek. Yani bi yolu olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Günümüzde üretilen bir çok araç fabrika çıkışından sonra üzerinde değişiklik yapılarak kullanılmaktadır. Örneğin : kamyonların üzerine sonradan vinç, platform eklenmesi minibüslerin, kamyonetlerin karavana çevrilmesi otomobillere lpg takılması gibi buradan sizin sorunuza gelir isek.
Bir çok değişim standart olarak binlerce kez yapıldığı için evrakları da neredeyse sadece form doldurmak gibi sizin yapacağınız değişim yaygın olmadığı için memura derdini anlatmak bile bir dert. Olayı tam anlamayacağı için sizi oradan oraya gönderebilirler veya lüzumsuz bir sürü evrak isteyebilirler.
Teorik ve pratik olarak mümkün asıl mesele değer mi?
Mümkünatı varsa yaparım. Çünkü ben sadece telerlek eklemekle kalmayacağım. Üç tekerlekli araba asıl niyetim.
-
Yapacağınız değişikliğin prosedürü şöyle.
1. Makine mühendisine proje çizdiriyorsunuz.
2. Bu projeyi makine mühendisleri odası onaylıyor.
3. TSE den onay alıyorsunuz.
4. TÜV Türk te muayene ettiriyorsunuz.
5. Trafik tescilde ruhsata işletiyorsunuz.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
İstanbul'da bazı kuryeler arkadan çift tekerli elektrikli scooter kullanıyor. Arkadan bakınca süspansiyon sisteminin çok iyi çalıştığını gördüm. Senin için iyi bir örnek olabilir.
https://scontent-ams3-1.cdninstagram...ninstagram.com
Önden çift teker yapmak için normal bir scooter maşasını söküp her iki kolun yerine birer tek kollu scooter süspansiyonu ve tekeri takabilirsin. Veya yamaha niken gibi daha karmaşık bir istem de olabilir. Senin dizayn ve imalat becerine bağlı.
çok mantıklı abi , çokta güzel hatta nmax gibi bir canavara bunu yaparsan efsane olur hemde 2 teker sürmekten korkan vatandaşlara güzel bir alternatif olur
-
Anladığım kadadıyla, araç hangi sınıfa giriyorsa o sınıf için kriterler yerine getirilmeli. Tıp onayı aldıktan sonra bile, AB standartlarına uymak gibi sınızlamalar ve koşullar var. Misal, senede şukadardan fazla üretemessin (piyasa bende diyor, daha iyisiyle beni barıramazsın, diyor. Hatta sade suyla çalıştırmaya izin yok gibi şartlar. Kartel gibi koşullar, yani.). Patenti başkasında olan her parçya izin almak gibi, kilitlenmiş bir olay.
Neticede k3ndi prototipini üretirsin, seri üretime geçmediğin sürece, Tıp oanyı alıp, karayollarda güvenlik ve kullanım yönergelerini yerine getirseniz, sanırım, o zaman, prototiple ilk başda yetinmelisiniz. Sonradan hali hazır üreticilerle nasıl bir ilişki kurulur, sonrasına kalmış. İyi başarılar dileğiyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------
İcat veya yeni bir tasarının patentlenmesi.
Sonra örnek bir prototiple sunulması.
Sonrada üretici firmayla alaşılıp, piyasayı altını üstüne getirmeden satışa sunulması.
Temeli budur sanırım.
-
Parlak fikirler çıkabilir. 706 sayfalık tartışma
Donanımhaber Ölücülerinin Maceraları - Gc Kart Yapımı
Veya bir tane Муравей 2 Muravey 2 (Karınca demekmiş.) bulacaksın. Orijinal üç tekerlekli motosiklet ruhsatlı.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Yapacağınız değişikliğin prosedürü şöyle.
1. Makine mühendisine proje çizdiriyorsunuz.
2. Bu projeyi makine mühendisleri odası onaylıyor.
3. TSE den onay alıyorsunuz.
4. TÜV Türk te muayene ettiriyorsunuz.
5. Trafik tescilde ruhsata işletiyorsunuz.
Evet normalde bu şekilde. Daha iki ay önce aynı işlemleri yaparak kamyonumun rengini ve kasasını değiştirdim. Bu yapılan bi işlem. Ama kamyon 10 tekerken kırkayak yapamıyorum. Eskiden bu mümkündü artık ruhsata işlenmiyor. Yada 6 teker ıvecoya dingil atılmıyor. Önceden atılıyordu.
600 lira proje vs vermiştim. Muayene birde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Anladığım kadadıyla, araç hangi sınıfa giriyorsa o sınıf için kriterler yerine getirilmeli. Tıp onayı aldıktan sonra bile, AB standartlarına uymak gibi sınızlamalar ve koşullar var. Misal, senede şukadardan fazla üretemessin (piyasa bende diyor, daha iyisiyle beni barıramazsın, diyor. Hatta sade suyla çalıştırmaya izin yok gibi şartlar. Kartel gibi koşullar, yani.). Patenti başkasında olan her parçya izin almak gibi, kilitlenmiş bir olay.
Neticede k3ndi prototipini üretirsin, seri üretime geçmediğin sürece, Tıp oanyı alıp, karayollarda güvenlik ve kullanım yönergelerini yerine getirseniz, sanırım, o zaman, prototiple ilk başda yetinmelisiniz. Sonradan hali hazır üreticilerle nasıl bir ilişki kurulur, sonrasına kalmış. İyi başarılar dileğiyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------
İcat veya yeni bir tasarının patentlenmesi.
Sonra örnek bir prototiple sunulması.
Sonrada üretici firmayla alaşılıp, piyasayı altını üstüne getirmeden satışa sunulması.
Temeli budur sanırım.
İşte buda seri üretim için gerekli olan şeyler. Sadece bir araç için neler gerekli yazmıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Osm@n adlı üyeden alıntı
O başlığı çok inceledim hatta yıllar önce atılmış benim mesajlarım bile olabilir. Arçelikten yapmak daha iyi. Muraveyi hiç sevemedim. Ruhsata işletmenin hiç bir yolu yoksa o zaman yapılabilir arçelik yada muravey. Ama zaten benim Otoserim var.
-
Bi scooter buldum. Allah nasip ederse haftaya alacağım. Ama ne yapacağıma daha karar veremedim. Üçüncü tekerleğin ruhsata işlenmesi çok güzel olacak. Arabaya çevirmek istiyorum. Ama mümkün değilse monotracer yapacağım.
Yok mu bilen?
-
konuyu hortlatmak gibi olucak ama projenızle alakalı bir çalışmanız oldu mu? bende bu tarz bir çalışma düşünüyorum reverse trike denilen bir model üretmek istiyorum. Öne 2 teker olucak şekilde, edindiğiniz bilgilerden faydalanmak isterim ruhsata işleme konusunda. Bir yerde okumustum sanki öne yapılan 2 tekerın sorun olmayacagını ama nerde okudum yazıyı hatırlayamıyorum .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)