Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsiklete üçüncü tekerlek tescil edilebilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Scootere sonradan arkayı çift tekerlek yapanları gördüm. Cup motora yapanda var.

    Letgoda bi ilan gördüm üç tekerleğe çeviren. O adam üçüncü tekerleğin ruhsata işletilebildiğini söyledi.

    Arkayı yada önü çift tekerlek yapabilirim. Mekanik kısmında sıkıntı yok. Ama benim sorum bunu ruhsata işletebilir miyim?

    Makina mühendisi proje çizerek araç üzerinde tadilatı ruhsata işletebiliyoruz. Kasa değişimi, minübüsün kamyonete çevrilmesi vs.

    Yapılırsa hangi şartlarda yapılabilir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    İstanbul'da bazı kuryeler arkadan çift tekerli elektrikli scooter kullanıyor. Arkadan bakınca süspansiyon sisteminin çok iyi çalıştığını gördüm. Senin için iyi bir örnek olabilir.



    Önden çift teker yapmak için normal bir scooter maşasını söküp her iki kolun yerine birer tek kollu scooter süspansiyonu ve tekeri takabilirsin. Veya yamaha niken gibi daha karmaşık bir istem de olabilir. Senin dizayn ve imalat becerine bağlı.

  3. #3
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Eletriklide, her tekeri ayrı elektrikli motorla sünkron çevirebilirsiniz. Benzinlide resimdeki veya niken gibi iki ayrı amortisöre aktarımı veya synkron frenlemeyi başardıysanız, helal, detayına kadar çözmüşsünüz o zaman. Çünkü benimde aklımdan geçti, acaba nikende frenlemede bir tekerde az yük varken kitleyip, abs'i devreye sokunca, hala tutunabilen tekerdemi asble frenliyor. Bir tarafa yataınca bir tekerde yük baya azalıyor ve frenlemede sürekli abs devreye mi giriyor diye düşündüm. Yoksa, tamamen iki farklı asb tek manettenmi çalışıyor? Akrarım içinde nirnevi burkulabiklinen zincir veya kayış, veya küre benzer bir dişli üzerinde içten ve zincir için dıştsn bir dişli?
    K.B. ruhsatla ilgili bilgim yok, ama mekanik ilgi alanım olduğundan, kurcalamayı severim.
    İşiniz rasgele.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------

    Sanırım, yine bir çift tahrik mili ile aktarım en mantıklısı.

  4. #4
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Mekanik kısmında sorun yok. Bağımsız süspansiyon bile yapabilirim. Öne veya arkaya. Disk fren kullanırım zaten.

    Yada kolaya kaçıp arkaya diferansiyel üstünden tek mil yaparım. Konforu az olur ama kolay yapılır. Ruhsata işletilsin gerisi en kolay iş.

    Getirin kullandığı orjinal üç teker. Onun motorlularıda var. Hatta bumoto 250 var maxiscooter gibi heybetli. Onlar fabrika çıkışı olduğu için üç teker olarak tescilli.

    Niken gibi motorlar virajda yatabilecek şekilde tasarlanıyor. Benimki yatmayacak. Hızınıda düşüreceğim 50 yapsa yeter.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------

    Yok mu bilen ?

  5. #5
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    konuyla ilgili bilgi sahibi olmamakla beraber hafif mantık yürütmeye çalışırsam,

    engelli araçları, standart donanımlara yapılan ekler ile kullanılabiliyor ve kişiye özel oluyor.
    yalağuz bu araçlar için başlangıç noktası bireyin standart aracı kullanabilmesinin mümkün olmaması.
    kanuni olarak araç üzerinde değişiklik yapma hakkı var.

    bildiğim kadarı ile araç üzerinde trafiğe çıkmasını engelleyecek bir değişiklik yok ise,
    eklenen parçaların mühendis çizimi yapılarak trafiğe tescili olabilir.
    engelli araçları ile ilgili işlem yapanlara sormak lazım,
    ülkemizde denetim zayıf olduğu için bireyler kanuni boşlukları ya da denetleyicilerin zaaflarını kullanıyorlar.

    konuyu takipteyim,
    bilgi edinirsen eklemeni rica ederim.

    belki tse'nden bilgi alınabilir.

    motora bir sidecar ekleme ya da 150 cc bir şey alıp 3 tekere çevirme niyetim var,
    masraflı bir durumu da yok,
    sadece yasal mevzuatı bilmiyorum, senin gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

    şöyle bir şey buldum ama ne olduğunu anlayacak kadar okumadım,
    anladığım;

    – alet edevat yok, mızrak yapmak yok !
    + ama karga meyve topluyoruz onlarla.
    – toplamayın ulan, yere düşenlerden yiyin!

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yan sepet ruhsata işleniyor. Eski planetlerde vs çok.

    Üç tekerlekli kocaman motorlu vasıtalar var. Youtubede gördüm Türkiye'dede var. O şekilde orjinal bi motosiklet olmadığına göre bi yolu olmalı. Yada kanundaki bi açıktan faydalandılar.

  7. #7

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Günümüzde üretilen bir çok araç fabrika çıkışından sonra üzerinde değişiklik yapılarak kullanılmaktadır. Örneğin : kamyonların üzerine sonradan vinç, platform eklenmesi minibüslerin, kamyonetlerin karavana çevrilmesi otomobillere lpg takılması gibi buradan sizin sorunuza gelir isek.

    Bir çok değişim standart olarak binlerce kez yapıldığı için evrakları da neredeyse sadece form doldurmak gibi sizin yapacağınız değişim yaygın olmadığı için memura derdini anlatmak bile bir dert. Olayı tam anlamayacağı için sizi oradan oraya gönderebilirler veya lüzumsuz bir sürü evrak isteyebilirler.

    Teorik ve pratik olarak mümkün asıl mesele değer mi?

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    O sayfayı bende anlamamıştım. İnternette baya araştırdım bulamadım.

    Konya"da Fma Yıldırım diye bi firma üç tekerlekli motosiklet yapıyor. Tipinden belli zaten çevrilme olduğu. Engelli aracı olarak yapıyorlar sanırım. O firmanın geçmişi tripörtör üretmek. Yani bi yolu olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günümüzde üretilen bir çok araç fabrika çıkışından sonra üzerinde değişiklik yapılarak kullanılmaktadır. Örneğin : kamyonların üzerine sonradan vinç, platform eklenmesi minibüslerin, kamyonetlerin karavana çevrilmesi otomobillere lpg takılması gibi buradan sizin sorunuza gelir isek.

    Bir çok değişim standart olarak binlerce kez yapıldığı için evrakları da neredeyse sadece form doldurmak gibi sizin yapacağınız değişim yaygın olmadığı için memura derdini anlatmak bile bir dert. Olayı tam anlamayacağı için sizi oradan oraya gönderebilirler veya lüzumsuz bir sürü evrak isteyebilirler.

    Teorik ve pratik olarak mümkün asıl mesele değer mi?
    Mümkünatı varsa yaparım. Çünkü ben sadece telerlek eklemekle kalmayacağım. Üç tekerlekli araba asıl niyetim.

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yapacağınız değişikliğin prosedürü şöyle.

    1. Makine mühendisine proje çizdiriyorsunuz.

    2. Bu projeyi makine mühendisleri odası onaylıyor.

    3. TSE den onay alıyorsunuz.

    4. TÜV Türk te muayene ettiriyorsunuz.

    5. Trafik tescilde ruhsata işletiyorsunuz.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul'da bazı kuryeler arkadan çift tekerli elektrikli scooter kullanıyor. Arkadan bakınca süspansiyon sisteminin çok iyi çalıştığını gördüm. Senin için iyi bir örnek olabilir.

    https://scontent-ams3-1.cdninstagram...ninstagram.com

    Önden çift teker yapmak için normal bir scooter maşasını söküp her iki kolun yerine birer tek kollu scooter süspansiyonu ve tekeri takabilirsin. Veya yamaha niken gibi daha karmaşık bir istem de olabilir. Senin dizayn ve imalat becerine bağlı.
    çok mantıklı abi , çokta güzel hatta nmax gibi bir canavara bunu yaparsan efsane olur hemde 2 teker sürmekten korkan vatandaşlara güzel bir alternatif olur

  11. #11
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Anladığım kadadıyla, araç hangi sınıfa giriyorsa o sınıf için kriterler yerine getirilmeli. Tıp onayı aldıktan sonra bile, AB standartlarına uymak gibi sınızlamalar ve koşullar var. Misal, senede şukadardan fazla üretemessin (piyasa bende diyor, daha iyisiyle beni barıramazsın, diyor. Hatta sade suyla çalıştırmaya izin yok gibi şartlar. Kartel gibi koşullar, yani.). Patenti başkasında olan her parçya izin almak gibi, kilitlenmiş bir olay.
    Neticede k3ndi prototipini üretirsin, seri üretime geçmediğin sürece, Tıp oanyı alıp, karayollarda güvenlik ve kullanım yönergelerini yerine getirseniz, sanırım, o zaman, prototiple ilk başda yetinmelisiniz. Sonradan hali hazır üreticilerle nasıl bir ilişki kurulur, sonrasına kalmış. İyi başarılar dileğiyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------

    İcat veya yeni bir tasarının patentlenmesi.
    Sonra örnek bir prototiple sunulması.
    Sonrada üretici firmayla alaşılıp, piyasayı altını üstüne getirmeden satışa sunulması.
    Temeli budur sanırım.

  12. #12

    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Parlak fikirler çıkabilir. 706 sayfalık tartışma
    Donanımhaber Ölücülerinin Maceraları - Gc Kart Yapımı

    Veya bir tane Муравей 2 Muravey 2 (Karınca demekmiş.) bulacaksın. Orijinal üç tekerlekli motosiklet ruhsatlı.



  13. #13
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapacağınız değişikliğin prosedürü şöyle.

    1. Makine mühendisine proje çizdiriyorsunuz.

    2. Bu projeyi makine mühendisleri odası onaylıyor.

    3. TSE den onay alıyorsunuz.

    4. TÜV Türk te muayene ettiriyorsunuz.

    5. Trafik tescilde ruhsata işletiyorsunuz.
    Evet normalde bu şekilde. Daha iki ay önce aynı işlemleri yaparak kamyonumun rengini ve kasasını değiştirdim. Bu yapılan bi işlem. Ama kamyon 10 tekerken kırkayak yapamıyorum. Eskiden bu mümkündü artık ruhsata işlenmiyor. Yada 6 teker ıvecoya dingil atılmıyor. Önceden atılıyordu.

    600 lira proje vs vermiştim. Muayene birde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadadıyla, araç hangi sınıfa giriyorsa o sınıf için kriterler yerine getirilmeli. Tıp onayı aldıktan sonra bile, AB standartlarına uymak gibi sınızlamalar ve koşullar var. Misal, senede şukadardan fazla üretemessin (piyasa bende diyor, daha iyisiyle beni barıramazsın, diyor. Hatta sade suyla çalıştırmaya izin yok gibi şartlar. Kartel gibi koşullar, yani.). Patenti başkasında olan her parçya izin almak gibi, kilitlenmiş bir olay.
    Neticede k3ndi prototipini üretirsin, seri üretime geçmediğin sürece, Tıp oanyı alıp, karayollarda güvenlik ve kullanım yönergelerini yerine getirseniz, sanırım, o zaman, prototiple ilk başda yetinmelisiniz. Sonradan hali hazır üreticilerle nasıl bir ilişki kurulur, sonrasına kalmış. İyi başarılar dileğiyle.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:10 ----------

    İcat veya yeni bir tasarının patentlenmesi.
    Sonra örnek bir prototiple sunulması.
    Sonrada üretici firmayla alaşılıp, piyasayı altını üstüne getirmeden satışa sunulması.
    Temeli budur sanırım.
    İşte buda seri üretim için gerekli olan şeyler. Sadece bir araç için neler gerekli yazmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parlak fikirler çıkabilir. 706 sayfalık tartışma
    Donanımhaber Ölücülerinin Maceraları - Gc Kart Yapımı

    Veya bir tane Муравей 2 Muravey 2 (Karınca demekmiş.) bulacaksın. Orijinal üç tekerlekli motosiklet ruhsatlı.
    http://www.mpazari.com/ilanResimleri/8122/2.jpg

    https://www.imcdb.org/i376429.jpg
    O başlığı çok inceledim hatta yıllar önce atılmış benim mesajlarım bile olabilir. Arçelikten yapmak daha iyi. Muraveyi hiç sevemedim. Ruhsata işletmenin hiç bir yolu yoksa o zaman yapılabilir arçelik yada muravey. Ama zaten benim Otoserim var.

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bi scooter buldum. Allah nasip ederse haftaya alacağım. Ama ne yapacağıma daha karar veremedim. Üçüncü tekerleğin ruhsata işlenmesi çok güzel olacak. Arabaya çevirmek istiyorum. Ama mümkün değilse monotracer yapacağım.

    Yok mu bilen?

  15. #15

    Üyelik
    25 Kasım 2023
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    keeway land cruiser 250
    konuyu hortlatmak gibi olucak ama projenızle alakalı bir çalışmanız oldu mu? bende bu tarz bir çalışma düşünüyorum reverse trike denilen bir model üretmek istiyorum. Öne 2 teker olucak şekilde, edindiğiniz bilgilerden faydalanmak isterim ruhsata işleme konusunda. Bir yerde okumustum sanki öne yapılan 2 tekerın sorun olmayacagını ama nerde okudum yazıyı hatırlayamıyorum .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)