Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

virajda yatmak değil her yerde yatmaya çalışmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
    bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
    sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce

    bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.

    edit:
    Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.

  3. #3
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.
    bezor1 ve ozansntrk bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.
    Sadece ss ci ve endurocu die motorluları ikiye ayırmak. Bende virajları seviyorum. Daha ss motorum olmadı.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.

    edit:
    Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.
    sen antepe diss atmışsan başına büyük bi bela almışsan geliyom oraya

  6. #6

    Üyelik
    02 Mart 2019
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Az kalmış biraz daha yatarsan başucunda dua edenleri göreceksin ama o virajın sonu yok işte kardeş
    bezor1 bunu beğendi.

  7. #7
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Her yerde yatmaya çalışmayın istatistik kurumundakilerin işleri çok iş çıkartmayın adamlara :D
    bezor1 ve TimFx bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    xsr 900
    teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
    bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
    yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
    ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
    ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
    duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.
    Volkan76, peyloride, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Asıl maharet,

    Viraja girdigin gibi,çizgini bozmadan çikmakta.

    Gerisi,atraksiyon,ful animasyon..

  10. #10
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Honda sürüş eğt8mi. Virajla ilgili verilenn ilk ders.
    Yavaş sürerken, motoru yatırıyoruz, ama kendimiz, dik duruyoruz. Yani, motoru ayaklarımızın arasında yatırıyoruz. Gidonu çevirerek yatırıyoruz. ^avaş hızdan dolayı merkezkaç bizi ters yöne savurmuyor. Her an ters yöne manevra yapabiliyoruz, sade motoru gidonla yatırarak.
    Hız arttıkca, motoru yatırdıkca sürücüde yana yatıyor. Baş, sırt, sele teker aynı hizada. Gidonu kırmadan gövdeyle beraber motoru yarırıyoruz. Hızdan dolayı, merkezkaç ters yöne ittiğinden, ağırlığımızı içe doğrtu veriyoruz.
    Üçuncü virsaj tekniği motosikkledi oldukca dik tutup, sade gövdemizi motorun döneceğimiz tarafına yatırıyoruz. Ama bunusürüş eğtim98nde uygulamayacağız, çünkü bu teknik sade pistlerde uygulanacak bir teknik. Neden? Ben söyleyeyim.
    1. Gövde çok fazla yana sarkıyor ve dönerken şeridin dışinsa sarktığıindan tehlikeli. Bu pistlerde sorun olmuyor.
    2. Butekniği kullanınca düzeltme payın yok denilec3k kadar az. Yani, pistin her virajını hangi hızla ve ne derecede girmen gerektiğini bilmen gerek. Normal yolda ne o anlık yoldurumunu biliyorsumn nede virajdan ne vçıkıp, nezaman ve nasıl bittiğini.
    Bence bilmediğin yol ve virajdarda, yana fazla sarkma. Trafik yarış için hazır yollar değil. Tekerin düz bassın.
    kahveisteyen bunu beğendi.

  11. #11
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?
    GezeGeze ve MrMud bunu beğendiler.

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı bezor1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
    bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
    sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce

    bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın

    hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.

    Alıntı CrazyBullet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?
    bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.

    Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.
    bezor1 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    o lastik ebatlarıyla çok yatma , belli bir açıdan sonra asfalt ve fizik kanunları affetmez , yanakları geniş hamuru iyi bir racing motorla daha güvenli yatabilirsin , yani daha iyi amortisörlerle :D , aldığın motorun lastikleri 1 sene sonra kemik gibi olur ,,sakın parlak asfaltta manevra yampa , ıslakta dikkat et, kum toz çakıl felan aman :D dikkat.

    iyi viraj içinde bir adet göbek bul bol , böyle mal gibi dön sürekli ,,,, mal derken dışarıdan öyle gözükürsün bizde yaptık aslşdkals , ve bir yolda giderken şerit içinde sürekli zigzag çiz bi sağa yat bi sola bir süre sonra vucudun ezberler motorun haraketlerini,,,, daha güzel yatarsın , bir kere dahi olsa gereksiz fazla hızlı girersen viraja , virajda frenleme yapmayıda öğren düşmeden. zordur.

  14. #14
    peyloride - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1100 L1
    Alıntı khaledome adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
    bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
    yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
    ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
    ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
    duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.
    Konudaki en güzel teorik bilgi, teşekkürler.

  15. #15

    Üyelik
    19 Aralık 2017
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Versys650
    Dostum senin ilacın Keith Code,

    Aha burada videosunu paylaşıyorum, tekrar tekrar izlediğim ve her izlediğimde kendimi yollara atmak istediğim bir video.

    https://youtu.be/_EEfke1eyng
    bezor1 bunu beğendi.
    Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.

  16. #16
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.



    bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.

    Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.
    Türkçe kullanımı konusunda uyarı yapanı uyarmak nasıl bir hastalık?
    GezeGeze bunu beğendi.

  17. #17
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Noktalama işaretlerinin gücüne inanmalısın kardeşim.
    bezor1 bunu beğendi.

  18. #18
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Bizim bir abide yatmayı çok severdi. Her gördüğü viraja yatardı birgün bir yattı bir daha kalkamadi.
    Motosiklete yeni başlamışsın galiba hevesini kırmak gibi olmasın ama pistte değilsin kardeşim öyle her gördüğün viraja yatma.
    bezor1 bunu beğendi.

  19. #19
    Morphin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Motosikleti
    CBR650F
    Ne okudum lan ben az önce.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hızınız ve yol çizginizin keskinligi (curvature) dikte eder yatış açınızı. Ne daha fazla yatabilirsiniz, ne de daha eksik (vücudunuzu sarkıtmadığınız müddetçe.)

    Dolayısıyla "her yerde yatmaya çalışıyorum" çok mantıklı bir laf değil. Düz giderken yatamazsınız mesela. Yatıyorsanız dönüyorsunuzdur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)