Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda cbr125 aldım bir kaç sorum olacak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Merhabalar forumda açtığım bir kaç konu sonrası "Regal Raptor mu hero karizma mi" "Suzuki Burgman 400 alınır mı" bütçemi biraz arttırıp Honda cbr125 aldım

    Forumda konusunu elimden geldiğince okuyup bilgi edindim ancak 100'lerce sayfa var içimde kalan bir şey olmaması adına şunları sormak istiyorum.

    Honda servisinin çıkaracağı fiyattan çekindiğim için ustaya götürdüm motorun sesini dinledi bir göz gezdirdi. Sonrasında yağını değiştirtti ve zincirini yagladi bir kaç cıvata sıktı on amortisör kecesinin patlak olduğunu sipariş etmem gerektiğini söyledi. Bende eve gelince ettim geldiğinde değiştirmeye götüreceğim.

    Sizce motorun küçük bir sorununun daha ağır masraflar çıkarmaması için servise götürüp iyice baktirmali miyim? Konusunda gezerken su mesaj dikkatimi çekti bunun aciliyeti var mı? "CBR 125 alacaklar için söyliyim. buji, hava filtresi, soğutma sıvısı, fren hidroliği, yağ degğişimi Honda servisinde ortalama 300 tl civarı". Başka önerdiğiniz yapmam gereken şeyler var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı attiss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 125 alacaklar için söyliyim. buji, hava filtresi, soğutma sıvısı, fren hidroliği, yağ degğişimi Honda servisinde ortalama 300 tl civarı".
    Bunları eğer eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde rahat bir şekilde yapabilirsiniz. zaten youtube gibi mecralarda onların nasıl yapıldığına dair bir çok video var. Ayrıca servisteki ustanın tecrübesine göre motosikletindeki (varsa) problemleri anlama kapasitesi farklı olur. İçiniz rahat etmeyecekse götürün bir gösterin ama bence yapılacak değişimleri kendinizde yapabilirsiniz.
    Bu arada hayırlı olsun.

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Buji 35-40tl
    Hava filtresi 30tl
    Antifiriz 1lt 15tl
    Fren hidroligi 15-20tl(kutu 3 sene yeter)
    Yağ 45-55tl

    155-160tl maliyet.
    Servise vereceginiz parayla deponuzu fullersin

    Takim taklavat varsa,kendiniz uğraşin,hem daha guvenli ve saglikli olur.

    Motorunuz hayirli olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Çevresel civata ve somunlari kontrol edin.
    Debriyaj ayarini kontrol edin.
    Motoru fazla zorlamayin,max90-100yeterli bir hiz.

    Motoru Ust devirlerde yipratmayin,ani kalkis,vites aralarini uzatmayin.atraksiyondan kaçinin
    Yag degisim ve supap ayar periyotlarina ozen gosterin

  4. #4

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Teşekkür ederim haklısınız ben en iyisi bu dediklerimiz sipariş edeyim kendim bir şeyler izleyip yapmaya çalışırım olmazsa malzemeleri alıp ustaya giderim. Bu bujiler, fren hidroliği vs eskiyince kendini belli eder mi? Dikkat etmem gereken bir durum var mı yoksa ne olur ne olmaz gidip en kısa sürede yaptırayım mi?

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı attiss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim haklısınız ben en iyisi bu dediklerimiz sipariş edeyim kendim bir şeyler izleyip yapmaya çalışırım olmazsa malzemeleri alıp ustaya giderim. Bu bujiler, fren hidroliği vs eskiyince kendini belli eder mi? Dikkat etmem gereken bir durum var mı yoksa ne olur ne olmaz gidip en kısa sürede yaptırayım mi?
    Malzemeyi alip,ustaya gidersen yine ayni hesap cikar.usta min 100tl ni alir.

    Bujiler min 6000km gider.
    Fren hidroligini yilda bir yenilemek iyidir.

    Hidrolik sivisi eskidigi zaman viskozitezi azalir,yerini havaya birakir,manet sertlesir,fren perf.azalir.

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Daha önce uzaktan yakından hic bu tür bakımlar yapmadim ve yapılırken yanlarında bulunmadim. Sanırım ilk bakımını serviste yaptırmak yapılırken izlemek sonrasında kendimin yavaş yavaş yapması daha sağlıklı olur. Kredi kartımla borca girmek istemiyordum ama ilk vitesli motorumun tamamen sorunsuz uzun süre sorun çıkarmayacagini bilmek içimi rahat ettirir

  7. #7
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Öncelikle hayırlı olsun,Allah hata kaza vermesin. Motorun km olarak bakımlarını serviste yaptırmanı tavsiye ederim. Elinden geliyorsa tabi kendin yapman daha uyguna gelir. Kaç kmde motor ?

  8. #8

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun,Allah hata kaza vermesin. Motorun km olarak bakımlarını serviste yaptırmanı tavsiye ederim. Elinden geliyorsa tabi kendin yapman daha uyguna gelir. Kaç kmde motor ?
    Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model

  9. #9
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı attiss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model
    Netten kitapçığını indirin,periyodik bakımlarına gore hareket edin

  10. #10
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı attiss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model
    Hayırlı olsun, tekerinize taş değmesin

  11. #11

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    GUNCELEME---

    Servise götürdüm hava filtresinin değişmesi gerekiyordu değiştirdiler, on amortisör kecesi de değişti onun dışında bir sorunu yok dendi.

    Şimdi ek olarak yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. Özellikle 1. Viteste yaşadığım sorun; kırmızı ışıkta durdum kavşak döneceğim dönerken elimi gazdan çekince arka teker hafiften atıyor gibi hissediyorum. Acaba yüksek devirde elini gazdan çekince motor freni yüzünden mi böyle bir durum yaşıyorum?

    Ek olarak 1. Viteste yine elimi gazdan cektigimde sanki fircayi duvara surtermis gibi ses geliyor tekerin camurluga sürtmesi gibi ama ona pek ihtimal vermedim. Ki bu ses çok az geliyor dikkatli dinleyince duyuyorsunuz diğer viteslerde bu oluyor mu net olarak bakamadım ama varsa bile 1. Vitesteki kadar değildir.

  12. #12
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Tek silindirli motorlarda kompresyon çok daha kuvvetli olur birinci viteste gazı bırakınca öne yığılıp arka tekerin atması normal bir durum. Onun yerine motoru biraz yuruttukten sonra debriyajla dönersin dönüşü tamamladiktan sonra debriyaji salıp devam edebilirsin.

  13. #13
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Arkatekerin havasını kontrol et. Veya teker eskimiştir, üzerunde üretim tarihi vsrdır, bir kontrol et istersen. Veya kalitesi çok düşüktür. Satıcı, satarken rossileri çıkarıp, ucuz veya eski lastik takmış olabilir. 1. Vitesde yüksek devirde gazı salınca veya hızın düşürmeden vites düşürüp, debriyajı salıp, gaz germesende, arka teker dönerek kayar. Lastiğin tutuşuna bağlı, az veya çok kayar.
    Hava, marka, üretinyılı kontral etmeni tavsiye ederim. Hayırlı olsun. Tekerin düz bassın.

  14. #14

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindirli motorlarda kompresyon çok daha kuvvetli olur birinci viteste gazı bırakınca öne yığılıp arka tekerin atması normal bir durum. Onun yerine motoru biraz yuruttukten sonra debriyajla dönersin dönüşü tamamladiktan sonra debriyaji salıp devam edebilirsin.
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkatekerin havasını kontrol et. Veya teker eskimiştir, üzerunde üretim tarihi vsrdır, bir kontrol et istersen. Veya kalitesi çok düşüktür. Satıcı, satarken rossileri çıkarıp, ucuz veya eski lastik takmış olabilir. 1. Vitesde yüksek devirde gazı salınca veya hızın düşürmeden vites düşürüp, debriyajı salıp, gaz germesende, arka teker dönerek kayar. Lastiğin tutuşuna bağlı, az veya çok kayar.
    Hava, marka, üretinyılı kontral etmeni tavsiye ederim. Hayırlı olsun. Tekerin düz bassın.
    Çok teşekkür ederim bu öne yığılma durumu beni çok düşündürüyordu meğerse sizin dediğiniz olaymis. Lastiklerim Michelin servis durumlarına iyi dedi. Yavaş yavaş alisacagim bende. Tekrardan teşekkür ederim ilginize
    Volkan76 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)