Honda cbr125 aldım bir kaç sorum olacak
-
Merhabalar forumda açtığım bir kaç konu sonrası "Regal Raptor mu hero karizma mi" "Suzuki Burgman 400 alınır mı" bütçemi biraz arttırıp Honda cbr125 aldım
Forumda konusunu elimden geldiğince okuyup bilgi edindim ancak 100'lerce sayfa var içimde kalan bir şey olmaması adına şunları sormak istiyorum.
Honda servisinin çıkaracağı fiyattan çekindiğim için ustaya götürdüm motorun sesini dinledi bir göz gezdirdi. Sonrasında yağını değiştirtti ve zincirini yagladi bir kaç cıvata sıktı on amortisör kecesinin patlak olduğunu sipariş etmem gerektiğini söyledi. Bende eve gelince ettim geldiğinde değiştirmeye götüreceğim.
Sizce motorun küçük bir sorununun daha ağır masraflar çıkarmaması için servise götürüp iyice baktirmali miyim? Konusunda gezerken su mesaj dikkatimi çekti bunun aciliyeti var mı? "CBR 125 alacaklar için söyliyim. buji, hava filtresi, soğutma sıvısı, fren hidroliği, yağ degğişimi Honda servisinde ortalama 300 tl civarı". Başka önerdiğiniz yapmam gereken şeyler var mı?
Reklamlar
-
attiss adlı üyeden alıntı
CBR 125 alacaklar için söyliyim. buji, hava filtresi, soğutma sıvısı, fren hidroliği, yağ degğişimi Honda servisinde ortalama 300 tl civarı".
Bunları eğer eliniz anahtar tutuyorsa kendinizde rahat bir şekilde yapabilirsiniz. zaten youtube gibi mecralarda onların nasıl yapıldığına dair bir çok video var. Ayrıca servisteki ustanın tecrübesine göre motosikletindeki (varsa) problemleri anlama kapasitesi farklı olur. İçiniz rahat etmeyecekse götürün bir gösterin ama bence yapılacak değişimleri kendinizde yapabilirsiniz.
Bu arada hayırlı olsun.
-
Buji 35-40tl
Hava filtresi 30tl
Antifiriz 1lt 15tl
Fren hidroligi 15-20tl(kutu 3 sene yeter)
Yağ 45-55tl
155-160tl maliyet.
Servise vereceginiz parayla deponuzu fullersin
Takim taklavat varsa,kendiniz uğraşin,hem daha guvenli ve saglikli olur.
Motorunuz hayirli olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Çevresel civata ve somunlari kontrol edin.
Debriyaj ayarini kontrol edin.
Motoru fazla zorlamayin,max90-100yeterli bir hiz.
Motoru Ust devirlerde yipratmayin,ani kalkis,vites aralarini uzatmayin.atraksiyondan kaçinin
Yag degisim ve supap ayar periyotlarina ozen gosterin
-
Teşekkür ederim haklısınız ben en iyisi bu dediklerimiz sipariş edeyim kendim bir şeyler izleyip yapmaya çalışırım olmazsa malzemeleri alıp ustaya giderim. Bu bujiler, fren hidroliği vs eskiyince kendini belli eder mi? Dikkat etmem gereken bir durum var mı yoksa ne olur ne olmaz gidip en kısa sürede yaptırayım mi?
-
attiss adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim haklısınız ben en iyisi bu dediklerimiz sipariş edeyim kendim bir şeyler izleyip yapmaya çalışırım olmazsa malzemeleri alıp ustaya giderim. Bu bujiler, fren hidroliği vs eskiyince kendini belli eder mi? Dikkat etmem gereken bir durum var mı yoksa ne olur ne olmaz gidip en kısa sürede yaptırayım mi?
Malzemeyi alip,ustaya gidersen yine ayni hesap cikar.usta min 100tl ni alir.
Bujiler min 6000km gider.
Fren hidroligini yilda bir yenilemek iyidir.
Hidrolik sivisi eskidigi zaman viskozitezi azalir,yerini havaya birakir,manet sertlesir,fren perf.azalir.
-
Daha önce uzaktan yakından hic bu tür bakımlar yapmadim ve yapılırken yanlarında bulunmadim. Sanırım ilk bakımını serviste yaptırmak yapılırken izlemek sonrasında kendimin yavaş yavaş yapması daha sağlıklı olur. Kredi kartımla borca girmek istemiyordum ama ilk vitesli motorumun tamamen sorunsuz uzun süre sorun çıkarmayacagini bilmek içimi rahat ettirir
-
Öncelikle hayırlı olsun,Allah hata kaza vermesin. Motorun km olarak bakımlarını serviste yaptırmanı tavsiye ederim. Elinden geliyorsa tabi kendin yapman daha uyguna gelir. Kaç kmde motor ?
-
E.Yzr adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun,Allah hata kaza vermesin. Motorun km olarak bakımlarını serviste yaptırmanı tavsiye ederim. Elinden geliyorsa tabi kendin yapman daha uyguna gelir. Kaç kmde motor ?
Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model
-
attiss adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model
Netten kitapçığını indirin,periyodik bakımlarına gore hareket edin
-
attiss adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim. 24bin kilometrede aldım 2013 model
Hayırlı olsun, tekerinize taş değmesin
-
GUNCELEME---
Servise götürdüm hava filtresinin değişmesi gerekiyordu değiştirdiler, on amortisör kecesi de değişti onun dışında bir sorunu yok dendi.
Şimdi ek olarak yaşadığım bir sorundan bahsetmek istiyorum. Özellikle 1. Viteste yaşadığım sorun; kırmızı ışıkta durdum kavşak döneceğim dönerken elimi gazdan çekince arka teker hafiften atıyor gibi hissediyorum. Acaba yüksek devirde elini gazdan çekince motor freni yüzünden mi böyle bir durum yaşıyorum?
Ek olarak 1. Viteste yine elimi gazdan cektigimde sanki fircayi duvara surtermis gibi ses geliyor tekerin camurluga sürtmesi gibi ama ona pek ihtimal vermedim. Ki bu ses çok az geliyor dikkatli dinleyince duyuyorsunuz diğer viteslerde bu oluyor mu net olarak bakamadım ama varsa bile 1. Vitesteki kadar değildir.
-
Tek silindirli motorlarda kompresyon çok daha kuvvetli olur birinci viteste gazı bırakınca öne yığılıp arka tekerin atması normal bir durum. Onun yerine motoru biraz yuruttukten sonra debriyajla dönersin dönüşü tamamladiktan sonra debriyaji salıp devam edebilirsin.
-
Arkatekerin havasını kontrol et. Veya teker eskimiştir, üzerunde üretim tarihi vsrdır, bir kontrol et istersen. Veya kalitesi çok düşüktür. Satıcı, satarken rossileri çıkarıp, ucuz veya eski lastik takmış olabilir. 1. Vitesde yüksek devirde gazı salınca veya hızın düşürmeden vites düşürüp, debriyajı salıp, gaz germesende, arka teker dönerek kayar. Lastiğin tutuşuna bağlı, az veya çok kayar.
Hava, marka, üretinyılı kontral etmeni tavsiye ederim. Hayırlı olsun. Tekerin düz bassın.
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Tek silindirli motorlarda kompresyon çok daha kuvvetli olur birinci viteste gazı bırakınca öne yığılıp arka tekerin atması normal bir durum. Onun yerine motoru biraz yuruttukten sonra debriyajla dönersin dönüşü tamamladiktan sonra debriyaji salıp devam edebilirsin.
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Arkatekerin havasını kontrol et. Veya teker eskimiştir, üzerunde üretim tarihi vsrdır, bir kontrol et istersen. Veya kalitesi çok düşüktür. Satıcı, satarken rossileri çıkarıp, ucuz veya eski lastik takmış olabilir. 1. Vitesde yüksek devirde gazı salınca veya hızın düşürmeden vites düşürüp, debriyajı salıp, gaz germesende, arka teker dönerek kayar. Lastiğin tutuşuna bağlı, az veya çok kayar.
Hava, marka, üretinyılı kontral etmeni tavsiye ederim. Hayırlı olsun. Tekerin düz bassın.
Çok teşekkür ederim bu öne yığılma durumu beni çok düşündürüyordu meğerse sizin dediğiniz olaymis. Lastiklerim Michelin servis durumlarına iyi dedi. Yavaş yavaş alisacagim bende. Tekrardan teşekkür ederim ilginize
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)