Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü Sorunu ve Tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Merhaba,

    Uzun zamandır motorumu kullanamıyordum. En son motorumu kullanmaya başlamaya karar verdim fakat motor çalışmadı. Aküsü bitmiş. Bir motosiklet tamircisi ile aküyü doldurduk. Motosikleti kullanmaya başladım fakat akşam bırakıp sabah çalıştırdığım da ekran gidip gelmeye başlıyordu. Bir kaç gün böyle devam etti. Sabah işyerine motor ile geldim ve akşam iş yerinden eve gitmek için niyetlendiğim de uzun zamandır yine kullanmadığım zamanda ki gibi ses çıkardı ve motor çalışmadı.Sanırım yine aküsü bitti. Aküyü doldurmak çare olacak mıdır ? Akü yü doldurduktan sonra saatlerce çalıştırsak akünün ömrü ile alakalı fayda eder mi? ( Ev iş arası 10 Dk mesafe belki akü tam dolmuyordur ) Mecburi akü almak zorunda mıyım ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Akü eskiyse uğraşma değiştir

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Eski akü ise çabalamana değmez.

    Akünün şarj olması için 2000 devir üstüne çıkması gerekir; muhtemel 10 dakikalık yolda da bu devir üstüne çıksa bile yeterli enerjiyi elde edemeyecektir.

  4. #4

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Valla 2016 Model motor. Eski mi sayılır değil mi pek bilmiyorum. Günlük 10dk civarı işe gelişim var 8 buçuk da bırakıyorum otoparka,akşam iş çıkışı 5 buçuk da alıyorum. Haftasonu da kullanmıyorum. Ne yapmam gerek anlamadım. Eğer değiştirmek gerekiyorsa ne marka bakmalıyım acaba ?

  5. #5

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Ben yeni değiştirdim unibatt aldım iyi bir marka ancak ustam bu kadar pahalı aküye gerek yok dedi ben de dedim üzerindeki orijinal aküsü Yuasa soğukta kışın motor yatmasına rağmen tek marşta çalışıyor, Çin malı aynı performansı vermez diye düşündüm. Aküyü bir söktü neyse Yuasa bildiğimiz akü Çin malıymış önceki sahibi değiştirmiş ama aküde herhangi bir sıkıntı yoktu benim akü depo altında olduğundan sökmesi zor o yüzden iyi olsun kafam rahat olsun dedim bu aküyü taktırdım.
    chaqalqarlos bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yeni değiştirdim unibatt aldım iyi bir marka ancak ustam bu kadar pahalı aküye gerek yok dedi ben de dedim üzerindeki orijinal aküsü Yuasa soğukta kışın motor yatmasına rağmen tek marşta çalışıyor, Çin malı aynı performansı vermez diye düşündüm. Aküyü bir söktü neyse Yuasa bildiğimiz akü Çin malıymış önceki sahibi değiştirmiş ama aküde herhangi bir sıkıntı yoktu benim akü depo altında olduğundan sökmesi zor o yüzden iyi olsun kafam rahat olsun dedim bu aküyü taktırdım.
    fiyatlarına biraz bakayım dedim de 800-900 diyor :\

  7. #7

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fiyatlarına biraz bakayım dedim de 800-900 diyor :\
    İşte gerek yok diyorum Yuasa'ya benim aldığım Unibatt biraz daha uygun bir marka ama bilindik yine Çin malı da alsan çok sorun olacağını sanmıyorum tek fark Çinlilerin garantisinin süresi daha kısa oluyor diye biliyorum

  8. #8

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    VARTA nın 385TL, Unibat ın 445TL gibi. Tahminen bir 400'ü gözden çıkarmak gerekecek.

  9. #9

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Çinliler de 200-250'den aşağı değildir orta halli bir şey taktır veya motosiklet 2016 model ise akü de Yuasa falansa bir akü şarj cihazı al dene yeterli şarj edersen sağlıklı çalışabilir belki 3 yaş çok değil yahu akü için

  10. #10

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinliler de 200-250'den aşağı değildir orta halli bir şey taktır veya motosiklet 2016 model ise akü de Yuasa falansa bir akü şarj cihazı al dene yeterli şarj edersen sağlıklı çalışabilir belki 3 yaş çok değil yahu akü için
    Şarj edince çalışıyor işte onda sorun yok. Ama sabah işe geldiğim motor akşam iş çıkışı çalışmadı. Bunu nasıl ortadan kaldırırım onu tam anlayamadım. Mesela 1 2 saat boyunca çalışır vaziyette tutsam motoru akü en azından belli bir seviye götürür mü beni.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı chaqalqarlos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj edince çalışıyor işte onda sorun yok. Ama sabah işe geldiğim motor akşam iş çıkışı çalışmadı. Bunu nasıl ortadan kaldırırım onu tam anlayamadım. Mesela 1 2 saat boyunca çalışır vaziyette tutsam motoru akü en azından belli bir seviye götürür mü beni.
    İşte o şarj aletinde 12 saat falan kalması lazım. https://www.bauhaus.com.tr/noco-g750...iABEgK4QPD_BwE şu ürüne bakmıştım akü eski diye uğraşmadım
    chaqalqarlos bunu beğendi.

  12. #12
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Aküne redresör şarjı yaptırmayı dene...Bu şarj çok düşük amperle yapılır ve uzun sürer ama faydası olur. 4-5 ay daha gider akün...Tabi ülkemizde satılan akülerin pek çoğu kalitesiz olduğu için ancak 4-5 ay daha verim alırsın. Normalde motosiklet aküleri en fazla 2-4 yıl arası gidiyor. Buna göre kararını ver.Redresör şarjını oto elektrikçilere, akü tamircilerine ve sanayide yaptırabilirsin. Baktın akün iyi tepki verdi 1 yıl daha çıkartırsın.
    chaqalqarlos bunu beğendi.

  13. #13
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..Akünün şarj olması için 2000 devir üstüne çıkması gerekir; muhtemel 10 dakikalık yolda da bu devir üstüne çıksa bile yeterli enerjiyi elde edemeyecektir.
    Doğru değil. O dediğin 25 sene öncesi içim geçerliydi. O zamanlar doğru akım üreten dinamo'lar kullanılırdı. Artık dinamo yerine alternatör kullanılıyor. Alternatör motorun çalıştığı her devirde aküyü şarj etmeye yetecek akımı üretir.

  14. #14
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Akü öyle 10 dakkada kendini toplamaz. Öyle yarım saat 1 saat şarjlada olmaz. Düşük akımda en az 4 saat şarj olması lazım. Sonra senin akü kurumu ,sulumu, jel mi nasıl bir akü. Şarj et ölçüm yap. Ertesi gün kullanmadan bir daha ölç aynı değerleri verecek mi yoksa düşükmü ona göre düşükse değiştir.
    chaqalqarlos bunu beğendi.

  15. #15
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Bence 200 cclik bir motora öyle 400-500 lük akü çok gibi ama siz biliriniz.

  16. #16

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Akü aşağıda ki gibiymiş.Dün söktüm şarj için tamirciye bıraktım bugün alacağım. Umarım olumlu sonuç alırım ve ömrü bitmemiştir.


  17. #17

    Üyelik
    29 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CB125R
    Merhaba,
    Eski bir başlığa yazıyorum ama sorunum aynı.
    Honda CB125R. Aslında yapılacak belli, akü artık değişmesi gerekiyor.
    Benim merak ettiğim üzerindeki YTZ6V model akü yerine YTZ7S alıp taksam sorun olur mu ?
    YTZ6v: 12V 5A
    YTZ7S: 12V 6A
    fiziksel olarak ölçüleri birebir aynı. kutup başları da aynı yönlerde.
    Neden YTZ7S almak istiyorum? çünkü YTZ6V yok internette. servisde de yok. sipariş üzerine getirtiyorlar. ve daha pahalıya geliyor.
    bir sorun olur mu sizce ?

  18. #18

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı acanberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Eski bir başlığa yazıyorum ama sorunum aynı.
    Honda CB125R. Aslında yapılacak belli, akü artık değişmesi gerekiyor.
    Benim merak ettiğim üzerindeki YTZ6V model akü yerine YTZ7S alıp taksam sorun olur mu ?
    YTZ6v: 12V 5A
    YTZ7S: 12V 6A
    fiziksel olarak ölçüleri birebir aynı. kutup başları da aynı yönlerde.
    Neden YTZ7S almak istiyorum? çünkü YTZ6V yok internette. servisde de yok. sipariş üzerine getirtiyorlar. ve daha pahalıya geliyor.
    bir sorun olur mu sizce ?
    YTZ7S alabilirsiniz, hatta daha iyi olur.
    7S kullanıma hazır(asidi, suyu doldurulmuş halde) geliyormuş. CCA/Soğuk marş akımı da daha yüksek olduğu için daha uzun ömürlü olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YTZ7S alabilirsiniz, hatta daha iyi olur.
    7S kullanıma hazır(asidi, suyu doldurulmuş halde) geliyormuş. CCA/Soğuk marş akımı da daha yüksek olduğu için daha uzun ömürlü olur.
    Ekleme: Motorunuz CB125R ise BS Battery BTX5L / BTZ6S de kullanabilirmişsiniz ancak suyunu/asidini kendiniz koymanız gerekiyor(basit bir işlem zaten).
    Yuasa'lar aşırı pahalanmış. 125'lik motor için o paraları vermezdim ben.
    levend84, acanberk ve tommygun bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)