Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Egzozu Eliyle Kapatmanın Sebebi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    Selamın aleyküm öncelikle.
    Arkadaş,usta,servis vb biyere gidince sağda solda insanlar geliyo motorun egzozunu kapatıyo eliyle bezle ve bazıları niye kapattıgını bile bilmiyo sorunca, ve her biri başka bişi diyo. bunun mantıgı nedir.. bazısı sese bakıyom diyo bazısı tepmeye ne biliyim bazısı yağ kaçagına.

    beni bi aydınlatın niye kapatılıp bakılıyo bu egzoza


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    __sArSıLmAz__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 650F
    Özeti : Az çok motordan anlıyorsan,eline bezi al egzozu kapat,motorun sesini dinle normalmi anormalmi anlarsın

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    bloktan gelen sesi daha rahat duymak, köpek gibi burun varsa yağ kokusu geliyormu bakmak 😀

  4. #4

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı __sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özeti : Az çok motordan anlıyorsan,eline bezi al egzozu kapat,motorun sesini dinle normalmi anormalmi anlarsın
    Hangi sesin normal hangi sesin anormal olduğunu nasıl anlayacağız?

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi sesin normal hangi sesin anormal olduğunu nasıl anlayacağız?
    Motor sıkışınca vuruntu sesi artıyor gibi oradan biliyorladır zaten motorun sesinin geldiği major 3 yer var debriyaj,sübap,krank hangisi olduğunu tecrübeyle buluyorlardır.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Rolanti vurmasına bakıyor hep aynı sıklıkla vuruyor mı diye

  7. #7

    Üyelik
    18 Şubat 2019
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    ZX6-R
    Söyle anlaşılıyor sıklıkla egzoz bez ile kapatılır ve motorun ön kısmına doğru eğilerek pistonlara ve krank a en yakın pozisyon alınır 10 ila 20 sanıye bu şekilde motorsikletten gelen sesler dinlenir. bu seslerde her hangi bir farklılık arada yüksek gelen darbe veya sürtünme olup olmadığına bakılır eğer ses dinleme işleminin başından sonuna kadar aynı ritimde ise bir sorun olmadığı düşünülür ama tabiki kesin bir netice değildir. Not: tecrübeli ve iyi usta farklı gelen ses var ise o sesin neyden kaynaklı olduğunu dahi bilir.

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Egzozdaki kaçak da böyle test edilebilir. Elinle egzozu kapatıp gaz verince çıkan gazın elini itecek kadar kuvvetli olması lazım. Eğer gaz elini itemiyorsa kaçak vardır.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Envai çeşidi var çoğunu yorumlarda belirtmişler.

    Genelde kapatmanın sebebi blok sesini daha iyi duyabilmek ve rölanti düzenlimi düzensiz mi diye kontrol etmek içindir.

    Egzoz ucuna kağıt sabitleyip kağıdın tek duze değilde farkli farklı dalgalanmasi üzerine "Blokta bi problem var" diyen ustayı pek iplemeyip, blok açılınca pistonların pert olma yolunda ilerlediğini gördüğüm günden sonra ara sıra bende kontrol eder oldum.
    Çok farklı meselelerde işe yarayan bi taktik.

    Muayene olurken doktor boşuna steteskop alıp öksür demiyor...

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Temelde "egzoz kaçağı" kontrolü için yapılır. Ancak bunu yapan vatandaşların bir çoğu; aslında birçok motosiklet egzozunda üretimden kaynaklı bir tahliye deliği olduğunu bilmez (en ulaşılabilir model olarak Honda CBR250R). Kapatır ve bakar ki oradan kaçak var... ya suskun kalır ya da "-Senin egksoust gacırıyor birader" der fiyat kırmaya çalışır.

    Normalde otomobildeki basit egzoz kaçak testi bu şekilde yapılır. Esasen eline ince bir bez alır egzozu tamamen kapatırsın. Düşük hacim standart bir motorsa stop edene kadar bu şekilde tutulabilir, yoksa tutabildiğin kadar tutarsın. O esnada egzozu dinlersin (bir yerden pısır pısır kaçırıyorsa sesi duyulur), elinle tutulamayacak duruma gelene kadar motor çalışmaya devam ediyor mu veya motor egzozu tahliye edemediği için boğularak stop ediyor mu (bir yerden kaçırıyorsa elle tutabilir ve/veya motorun stop etmesini sağlamanız imkansız olur) diye bakarsın.

    Konu bundan ibaret. Yani her motosiklete böyle bakılmaz, ama otomobilden kalma alışkanlık ve denemekte yarar var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Envai çeşidi var çoğunu yorumlarda belirtmişler.

    Genelde kapatmanın sebebi blok sesini daha iyi duyabilmek ve rölanti düzenlimi düzensiz mi diye kontrol etmek içindir.

    Egzoz ucuna kağıt sabitleyip kağıdın tek duze değilde farkli farklı dalgalanmasi üzerine "Blokta bi problem var" diyen ustayı pek iplemeyip, blok açılınca pistonların pert olma yolunda ilerlediğini gördüğüm günden sonra ara sıra bende kontrol eder oldum.
    Çok farklı meselelerde işe yarayan bi taktik.

    Muayene olurken doktor boşuna steteskop alıp öksür demiyor...
    Sen Prof. Ordinaryus Doc. Usta Başı' dan bahsetmişsin Vatandaş "-Serviste orda burda önüne gelen elliyor, nedendir" demiş Yetkili servisteki ustaya egzoz geri tepme basıncını kağıtla kontrol ediyorum desen sana böyle bakar, sonra da böyle der

  11. #11
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Egzoz üç kademeden oluşur,

    Birinci kademe,manifold çikişi
    İkinci kademe,orta boğaz(veya marka modele göre katalizör bölümü)
    Üçüncü kademe susturucu(son boğaz)

    Ücüncü kademeyle ikinci kademe arasinda kalan yerde alt tarafa bakacak şekilde çap 4-6 arasi bir delik olur(amacı egzozda buharlaşan suyun atilmasidir,egzoz içerisinde pas ve çurume oluşmasinin önüne geçer.

    Dikkat edilirse sabahlari ilk calistirmada,egzozdaki o delikten zemine su buhari atilir.

    Egzozu elle kapatarak kesin bir sonuç alinmasi zor olabilir,zira egzoz supabi ayarsiz ise bizi yaniltacaktir.

    En sagliklisi buji yuvasindan kompresyon testi yapmak,veya motorda ayak marşi var ise,levyedeki basma kuvvetinden bir nebze anlasiliyor.

  12. #12
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Yukarda herkes yazmış egzos kaçağını tespit etmek ve, egzos gürültüsünü azaltıp motor bloğunu dinlemek için yapıyorlar.. Ben motordan gelen değişik şıkırtıların "sübaplar vuruyor" sikayeti ile gittim. Usta sesi dinleyince sorunun sübap değil egzantirik olduğunu söyledi ki; öylede çıktı :D
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  13. #13
    Rhombeuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara
    Bazı ..... da egzosu ayağıyla kapatır. Başıma geldi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler