Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor hacmi arttikca arka dişli neden büyür

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    tam tersı olması gerekmıyormu.dusuk beygır ıcın buyuk dıslı olması lazım degıl mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    O kadar torku karşılayacak dişli elbette büyük olmalı yoksa zincir ve arka dişli aşırı yıpranır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

    Ayrıca bütün kuvvet örn: 100 kg bir kuvvet zincir ile dişli üzerindeki 10 diş üzerine 100 gr baskı yaparsa bunun daha az olduğunu varsayalım 5 diş ile karşıladığında 200 gr yapar bu da dişlinin ve zincirin daha erken aşınmasına neden olur.
    myagdi bunu beğendi.

  3. #3
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Öyle genel geçer bir durum yok, güç arttıkça dişli büyür/küçülür diye.

    Şanzımandaki dişlilerin oranına bağlı zincir dişlileri kullanılıyor motorlarda.

    Atıyorum Aynı güçteki X ve Y markalarını düşünelim.
    X motorunun şanzımanındaki dişli oranı kısaysa, zincir dişlisinin oranı uzun oluyor. Y motorunun da şanzıman dişli oranı uzun, zincir dişli oranı kısa olabiliyor. Markadan markaya, modelden modele, motosiklet tipine ve gücüne bağlı oran seçiliyor. Mühendislikle alakalı bir seçim. İkisinin de muhakkak avantaj/dezavantajı vardır.
    ozansntrk bunu beğendi.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Bunun pek güçle alakalı olacağını sanmıyorum, bana kalırsa ağır motorların arka dişlisi daha büyük olmalı ki ilk hareketi kolay verebilsin.

    ancak bu sadece bir değişkenle açıklanacak bir konu değil, şanzıman oranları var, kullanım koşulları var. Bu konuda bilgisi olanları dinlemek isterim.

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun pek güçle alakalı olacağını sanmıyorum, bana kalırsa ağır motorların arka dişlisi daha büyük olmalı ki ilk hareketi kolay verebilsin.

    ancak bu sadece bir değişkenle açıklanacak bir konu değil, şanzıman oranları var, kullanım koşulları var. Bu konuda bilgisi olanları dinlemek isterim.
    şanzıman denen sistem zaten o işe yarıyor :D Al sana değişkenler :D

    1 zincir ve dişli malzemesi
    2 şanzıman oranları
    3 lastik ebatları
    4 motosiklet ağırlığı
    5 motosikletin ürettiği tork
    6 motosikletin beygiri
    7 motosikletin çevirdiği devir
    8 motosikletin earodinamiği
    9 motosikletin sürücülü ve yüklü azami ağırlığı
    10 motosikletin bütün mekanik aksamları

    10değil belki bir 30 tane daha çıkar sebep :D burada en basit tabiriyle kimse mekanikçi değil :D olsa zaten sormaz :D

  6. #6

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    emin ol ön dişlide büyüyor :D ve vites devir aralıkları farklı oluyor motorda, şanzumanla alakalı mevzu :D

    yani şanzuman dişlilerinden çözüyorlar olayı ve ,ona göre torklu bir şekilde daha çok dönüyor, düşünsene bir racing motor 15-17 bin çevirebiliyor,

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    arka dişli büyüdükçe tork artıyor diye biliyorum.
    genelde cüsseli makineler düşük beygir, yüksek torklu oluyor.
    ayrıca stunt yapanlar da motoru daha kolay tekere alabilmek için arka dişliyi büyütür genelde.

  8. #8
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Çok basit. Lise Fizik bilgisidir: Moment(Döndürme Etkisi)=Kuvvet x yarıçap. Motosiklet+sürücü ağırlığının birim zamanda daha fazla yol alabilmasi (yüksek ivme) için momentinin yüksek olması gerekir. Daha yüksek güce (momente) sahip motorların da dişli çapının büyük olması beklenir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)