Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Oktay Motor Bajaj bayilik iptali hakkında açıklama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    oktaymotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2017
    Şehir
    başakşehir istanbul
    Motosikleti
    vespa lx150- YAMAHA 1100DRAGSTAR-CBR1000RR
    BİLGİLENDİRME
    Değerli Bajaj kullanıcıları
    Kuralkan ile bayi ve servisliğimiz Kuralkan Bilişim Otomotiv San. ve Dış. Tic. tarafından 01.03.2019 tarihi itibari ile sonlandırıldı.

    2018 yılı motosiklet sektörü açısından zorlu bir yıl olduğu için kasım ayında Kuralkan tarafından scooter satabileceğimiz bilgisi geldi. Buna istinaden X markalarla anlaşmalar yaptık.

    07.02.2019 tarihinde Kuralkan İstanbul Bayiler Toplantısı düzenledi. Katılım gösterdiğimiz bu toplantıda Kuralkan üç bayi için sadece Bajaj markası satabileceğini belirterek 01.04.2019 tarihine kadar karar vermemiz için süre tanındı. Bizde buna istinaden anlaşmalarımızı yaptığımızdan dolayı ve ayrıca yeni satış sisteminde verilen kâr marjlarının yeterli olmamasını hesaba katarak, geçinmenin zor olacağını ön görüp X markaların bayi satışlarına devam etme kararı verdik.

    Bu gelişmelerden sonra Kuralkan bayi ve servislik anlaşmamızı “gördüğü lüzum üzerine” şeklinde gerekçe göstererek iptal etti.

    BAJAJ MARKASINI ÖZEL SERVİS OLARAK DEVAM ETTİĞİMİZİ BELİRTİR SİZLER VE BİZLER İÇİN HAYIRLI OLMASINI TEMENNİ EDERİZ.
    ozansntrk, newmoto76, onurordek ve 7 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Yeni sistemde Ekrem ata bayilerin kar payları azalmayacak dememiş miydi?

  3. #3
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Hayırlı olsun sevindim sizin adınıza.

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    vaziyetimi aldım ben.!

  5. #5
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Çok normal bir karar almışlar...Demek ki Kuralkan beklenen hedeften kar edemediği için küçülmeye gidiyor ve bayileri de zorda bırakmamak için serbest takılın diyor. Normal bence...çünkü sektör fena halde sıkıntılı. Motosikletler pahalı, yedek parça pahalı, akaryakıt pahalı, vergi pahalı, sigorta şirketleri kasko fiyatlarını yükseltti...normal bir durum yani. Ötv indirimini destekliyorum ama tek başına bir şey ifade etmeyecektir; çünkü sektöre etki eden, demin saydığım etmenler maalesef ÇOK PAHALI.

  6. #6
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı kalidor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok normal bir karar almışlar...Demek ki Kuralkan beklenen hedeften kar edemediği için küçülmeye gidiyor ve bayileri de zorda bırakmamak için serbest takılın diyor. Normal bence...çünkü sektör fena halde sıkıntılı. Motosikletler pahalı, yedek parça pahalı, akaryakıt pahalı, vergi pahalı, sigorta şirketleri kasko fiyatlarını yükseltti...normal bir durum yani. Ötv indirimini destekliyorum ama tek başına bir şey ifade etmeyecektir; çünkü sektöre etki eden, demin saydığım etmenler maalesef ÇOK PAHALI.
    arabam ve motorum arıza çıkarmasın diye her akşam yatmadan önce dûa ediyorum.
    espresso ve kalidor bunu beğendiler.

  7. #7
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabam ve motorum arıza çıkarmasın diye her akşam yatmadan önce dûa ediyorum.
    Valla haklısın kardeşim, ne diyebilirim? Bende vakti zamanında Kymco Agility 125 vardı, geçen sene onun parça fiyatlarını araştırayım dedim; demez olaydım. bu motosiklet 2006-2007 yılları ülkemize geldiğinde kapış kapış satılıp, bayi zorluğu çekmiyordun. Şimdi Bostancıdaki Birsen ticaret bu işi ayakta tutuyormuş, geçen sene onu öğrendiydim. Demek ki iyice daraldı motosiklet sektörü...Bu seneyi çok iyi bilmiyorum ama hızla daralıyoruz sanırım.

  8. #8

    Üyelik
    19 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Bajaj as 150>Kawa Versys 650>CF MOTO 650 TK
    Iki tarafa da hayırlı olsun. Detaylı açıklama için ayrıca teşekkürler
    kalidor bunu beğendi.

  9. #9
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Rica ederim, iki senedir yurtdışında olan bir adamım ve zorlukları gelince hasbelkader görebiliyorum ama şu an buradeyken aldığım eş dost çevresinden sipariş listelerini görsen halime acırdın. Şans ve mutluluk bizlerden yana olsun. Allah bu günümüzü aratmasın.
    Alper_tim bunu beğendi.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Daha önce söylemiştim tekrar söylüyorum...

    Bajajım yok. Hiç olmadı. Bundan sonrada olmayacak...

    Ne Kuralkan'ı ne Oktay Motor'u nede Ekrem ve Oktay beyleri tanırım.

    Beni, kurumsal olduğu izlenimi uyandıran Kuralkan'ın hiç te kurumsal bir kimliğe yakışmayan şekilde satış ve pazarlama müdürü tarafından yapılan son derece amatörce, kurumsallık dışı;

    Yıllardır bayiliğini yürüten bir firmayla hemde "gördüğü lüzum üzerine..." gibi kafalarda şüphe uyandırıcı bir ifadeyle facebooktan gönderilen, açıklama bile denilmeyecek amatörce bir mesajla sonlandırıldığını duyurması ilgilendirir.

    Bundan sonra ne Kuralkan'la nede Bajaj'la işim olmaz.

    Kimse kusura bakmasın;
    Bende uyanan kanaat, Aksarayda köprü altında bisiklet satan firmaların bile daha kurumsal olduğu yönünde.
    bursalıali ve Enes ŞENTÜRK bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    İstanbul'da, Aksaray'da, Unkapanı'nda Haşim İşcan Geçidi, o bisiklet satılan yer ...

    Konuyla alakası yok tabii de... Aklıma geldi. Yazayım dedim ...

    Haşim İşcan bu arada İstanbul'un belediye başkanlarından ... Biyografisi .

  12. #12

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu zamanda kimse tek marka ile işi götüremez, dolayısıyla Oktay Motor kendisi için doğrusunu yapmıştır. Servis vermeye devam edeceklerini tahmin ediyordum. Giden motorlar garanti kapsamından çıkacaktır ama servis iyi olduktan sonra bunun bir önemi yok.
    newmoto76 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    12 Ekim 2018
    Şehir
    istanbul
    Neden 3 bayii sadece haksızlık değil mi ? İnsanlar anlaşma imzalamış sözleşme yapmış sonra iptal et diyorsun bunların elbet yaptırımı vardır yeni sözleşme imzalanan x firmalar tarafında.Sanki kira kontratını iptal ediyorsun ki o bile bu kadar basit değil.İstanbul'da bir çok bayii bir çok farklı markanın resmi satış ve servis noktası.

  14. #14

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Oktay Motor 'un açıklaması çok medeni ve olgunca olmuş.. Özet ve anafikir anlaşıldı..

    Kuralkan' ın yaptığı kar marjının büyük bölümünü kendi hanesine yazmaya çalışmaktır. Lakin hangi deneyim ve ticari bakış açısı ile bu sistemle motosiklet satabileceklerine inanıyorlar bunu anlamak mümkün değil..

    Kuralkan vs. diğer yeni distributorler bunlara CF Moto, Hero vs de dahil olmak üzere, Türkiye de henüz kemikleşmiş motosiklet kullanıcısı / binicisi olmadığını bu sayının 50 bin bile olmayacağını hala anlamış değiller. Türkiye de motosiklet sektörü distributorlerin yanlış politikaları sayesinde bu hale3 gelmiş olup, 10.000 TL üzerinde para vererek motosiklet alacak potansiyel müşteri sayısı çok çok azdır..Bu yüzden 50 cc motosikletlerin satış adedi arttı. Bu motosikletler 10 bin TL altı olduğu için.

    Bu memlekette motosiklet gerçeği bugün itibarı ile 10.000 TL dir. Buda 50 cc motosikletlerin dışında diğer motosikletlerin birkaç bin adetle sınırlı kalacağını gösterir bana göre..

    Oktay Motor'a birşey olmaz.. Oraya giden yine gidecek. Ancak Kuralkan vs diğer distributorlerin işi zor değil..Çoooook zor... Bu 50 cc scooter hamleside işi çözmeye yetmez..

    Oktay Motor doğru karar vermiştir..Motosiklet sektöründe marka konsolidasyonu şarttır. Yoksa kimse ayakta kalamaz..Otomotiv sektörü bile bu konsolidasyonu konuşurken. Bajaj ın sadece benim markamı satacaksın dayatmasının ticari matematikle hiçbir açıklaması olamaz..

    Oktay motor için hayırlı olsun. Bu vizyon ve hizmet kalitesi ile Uzun yıllar ticari hayatını başarıyla sürdüreceğine inanıyorum. Kuralkan ise bu sistemi çok değiştirir...

  15. #15

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı gondors1990 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden 3 bayii sadece haksızlık değil mi ? ..
    Ben de burada takıldim, hangi 3 bayii ve NEDEN? En iyi satış yapan 3 bayiiye mi bu kısıtlama yapıldı acaba? Ne oldu, bayiilerin ismi markanın önüne mi geçti de sadece onlara özel engel konuldu diye düşünmeden edemiyorum.

  16. #16
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    daha önce söylediğim gibi, Oktay Motor'un sahibi Oktay Bey'in seveni çok, benim de aram iyidir. Sevmeyip ayar olanlar da illaki mevcut ama 'bajaj konusunda' yaptığı iş ve bajaj markasına yaptığı katkı yadsınılamaz. Oktay Motor bundan 5 sene önce farklı bir yerde farklı bir motosiklet servisiydi, bugün daha büyük bir yerde bir çok markanın hem satış hem servisini yürütüyor, 5-10 sene sonra yine motosiklet sektöründe olacak. Ancak 'bajaj bayiliğinin iptaline karar veren' kişiler ve şahıslar motosiklet ile alakasız saçma sapan sektörlerde iş arıyor olacaklar.

    Suzuki'nin 10-15 sene öncesinde ki 'müdür' sıfatlı zatlar o zamanlar kendilerini yarı-tanrı , Mr.Suzuki olarak gören müthiş kasıntı tiplerdi ve o zaman özellikle anadoluda'ki bir çok servisin yetkisini iptal etmekle tehdit edip ego kasarlardı. Şimdi o müdürlerden bir tanesi bir firmada 'çim boyama' işini yapıyor, diğeri ise motosiklet mağazasında doblo ile bayilere kask taşıyor.. Yetkili Suzuki servisliği iptal edilmekle tehdit edilen servislerin hemen hepsi ise işlerine bir şekilde devam ediyorlar..

    Oktay Motor'u ziyaret etmemiş olan varsa; motosikleti ile ilgili (cc. farketmez) herhangi bir sorunda gidip yardım alabilirler, hal-tavrı -yoğunluktan
    dolayı- biraz kasıntı/umursamaz gibi gelebilir bazılarınıza (adamın fazla da vaktini almayın bu konuları açıp zaten işi başından aşkın) , esnaflığı ve ustalığı konusunda kendileri bizzat olumlu değerlendirme yapabilirler. Fiyatları ortalamanın üzerinde değildir ve ustalığı çok iyidir.

  17. #17

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    pulsarlar ,iyi bir ustanın bile becerisine leke sürecek motorlar galiba ,yazılanlar ve okuduklarımdan yapılıp düzen tutmayacak bir marka olduğuna inanıyorum tabiki varsayım , benim ankaradaki ustam çin malı motorları yapa yapa çevremdeki çin malı binen arkadaşların bir kısmı ona gitmeyi bıraktı , sebebi yaptırdıkları motorun 50 bin gideceklerini zennetmeleri

  18. #18
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Olayın farklı bir yönünü belki kaçırıyoruz.Kuralkan yeni bir satış sistemi getirerek bayilerin üzerindeki yükü hafifletmek ve satış ağını genişletmek istemiş.Bu Kuralkan için mantıklı ve anlaşılır bir durum.Bu sistemde yatırım yapma gücü olan ve servisi ilede tercih sebebi olan bayiler Oktay motor gibi.Bu sistemden hoşnut olmayacaktır.Önceki durumda daha çok motor sattığı için muhtemelen diğer küçük bayilerden daha iyi fiyat verebiliyor yada kar marjı küçük bayilere göre daha çok olabiliyordur.

    Örnek yumurta satıcısı diyorki siz yumurta satmayın ben yumurtayı alacak kişiye merkezden göndereceğim.Sizede aracılığınız için ödeme yapacağım.O zaman Migros Carrefour gibi büyük marketle mahalle bakkalında yumurta aynı fiyat olacak.Büyük market fiyat avantajını yada kar marjını kaybedecek.

  19. #19
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    ekrem ata'ya yakışmadı. oktay motor ekmeğinin peşinde gidecek tabi. markalar geçici müsteri kalıcıdır. esnaf adam gibi adam ise tabii

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu arada 50 cc motorların satış adetlerinin artmasının sebebi fiyatları değil, B sınıfı ehliyet ile kullanılabilmeleridir. Bana göre ederleri de 5 bin TL altıdır. Şu anda fırsatçılık yüzünden fiyatları gereksiz arttı, alacak olan da aldı zaten. Firmalar pembe hayaller ile bu sene de aynı hızla satılacaklarını düşünüyorlar ancak satılmayacak. Unutmasınlar ki bu motorları kullananların çoğu motorcu değil, otomobilciler ve motor için asla fazla para vermezler. Bu motorları sırf işlerini ucuza görmek için alıyorlar. Almak isteyen de almıştır. 8 - 10 bin TL'ye 50 cc alana enayi derler.

    Neyse, konumuz bu değil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)