Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aküm Bitiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Akü bağlı iken aküden ölçümüm rölantide 13 volt, gaz verince 15 volt oluyor. Farı yakınca 11.75e kadar düşüyor. Dolayısıyla aküm bitiyor sürekli. Konjektörü geçen hafta değiştirdim. Akü az kullanıldı ama 5 ay bekledi. 5 ay öncesinde 3 dakika marşa bastığımı biliyorum. Şimdi 2. marşı bassa 3. yü basamaz halde. Statörden gelen akım ve akü sökülü iken konjektörden gelen akım kaç volt olmalı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküden ölçümüm rölantide 13 volt, gaz verince 15 volt oluyor
    15v fazla
    konjektör aküyü öldürmüş

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15v fazla
    konjektör aküyü öldürmüş
    Eski konjektör gazı kökleyince 13 anca veriyordu. Bu 14.8-14.9 civarı veriyor aküden ölçünce.

  4. #4

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    14,9 fazla (ölçü aleti de abartıyo olabilir)
    akü sağlıklı olsa, "rölantide 13 volt, gaz verince 15 volt oluyor. Farı yakınca 11.75e kadar düşüyor" bu volatiliteye izin vermez
    11.75 far ve gaz açık değeri ise, stator da sağlıksız

  5. #5

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul Pendik
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i
    Kutup başları boşta iken 14.4 volt (Akü voltajının %20 fazlası) olmalı. Aküye bağlandığında da 13.5 voltun altına düşmemeli. Farı yaktığında bile böyle olmalı yoksa akün şarj olmaz. Bitik akü şarj gerilimini düşürür. Yeni bir akü ile deneme amaçlı ölçüm yapıp akünden emin olabilirsin.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    14,9 fazla (ölçü aleti de abartıyo olabilir)
    akü sağlıklı olsa, "rölantide 13 volt, gaz verince 15 volt oluyor. Farı yakınca 11.75e kadar düşüyor" bu volatilite ye izin vermez
    11.75 far ve gaz açık değeri ise, stator da sağlıksız
    Hocam ben bir de statörü ölçeyim diyorum. Statör kaç volt vermeli?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

    Alıntı bora bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kutup başları boşta iken 14.4 volt (Akü voltajının %20 fazlası) olmalı. Aküye bağlandığında da 13.5 voltun altına düşmemeli. Farı yaktığında bile böyle olmalı yoksa akün şarj olmaz. Bitik akü şarj gerilimini düşürür. Yeni bir akü ile deneme amaçlı ölçüm yapıp akünden emin olabilirsin.
    Ben mi ölçmeyi beceremedim bilmiyorum, rölantide 9 voltu geçmedi. Akü boştayken 12.7 küsür bağlayınca 13.2 küsür oluyor. Gaz verince de dediğim gibi 14.9 a kadar yükseliyor.

  7. #7

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul Pendik
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i
    Ölçü aletinden emin olmak için sabit dc voltajlı bir güç kaynağından ölçüm yap. (Adaptör, sarj aleti, pil, batarya vs. )

    Şarj gerilimi sabit olmalı. En fazla 1-1.5 volt oynar. Sende çok değişken gözüküyor.

    Bir de bitik bir akü şarj sisteminin dengesini bozabiliyor.

  8. #8

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 dakika marşa
    ayak marşı kullan

  9. #9

    Üyelik
    11 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul Pendik
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i
    Alıntı bora bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçü aletinden emin olmak için sabit dc voltajlı bir güç kaynağından ölçüm yap. (Adaptör, sarj aleti, pil, batarya vs. )

    Şarj gerilimi sabit olmalı. En fazla 1-1.5 volt oynar. Sende çok değişken gözüküyor.


    Bir de bitik bir akü şarj sisteminin dengesini bozabiliyor.
    Şurası isine yaratabilir

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-yapar-mi.html

  10. #10

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayak marşı kullan
    Motor soğukken ışıkta durduğumda gaz verince stop ediyor bazen. Işığın ortasında ayak marşıyla mı uğraşacağım boşuna mı koymuşlar bu mereti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    Alıntı bora bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçü aletinden emin olmak için sabit dc voltajlı bir güç kaynağından ölçüm yap. (Adaptör, sarj aleti, pil, batarya vs. )

    Şarj gerilimi sabit olmalı. En fazla 1-1.5 volt oynar. Sende çok değişken gözüküyor.

    Bir de bitik bir akü şarj sisteminin dengesini bozabiliyor.
    Ölçü aletinden eminim okulda daha profesyonel bir aletle ölçtüm bekleyen akü için yine aynı değerleri veriyordu +-1 en fazla. Akıllı bi aletle şarj etmiştim okulda ağır şarja aldım yarım saat falan sürmeden akü doldu. Valla birşey anlamadım bu işten. Akü tamiri oluyorsa tamire vereceğim.

  11. #11
    sparrow07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki Er-6f + Kral Grande 6
    aynı duruma benzer benimde Yuki spitzerim de olmuştu .3-4 gün motoru kullanmayayım hemen akü zayıflayıf 3-4 marşda hatta hiç çalıştırmıyordu .Hatta sonra akü şarj aleti bile aldım ama asıl sorun amperi düşükse akünün ondan olabilir . Ben Yuasa 7 amper kullandım 2 sene boyunca bu tarz sorunlar 2. senenin sonuna doğru başladı .Motoru satmadan önce 9 amperlik normal yollu bakımsız akü taktım .Tek marş alıyor soğukda bile ve akü gücünü neredeyse düşürmedi .1-2 amper yüksek bir akü al bak keyfine


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)