Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

ARAZİYE SIFIRDAN BAŞLAMAK - SORABİLECEĞİNİZ HER ŞEY

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #41
    papanax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM390 , Ducati Monster 797
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    390 sürüyo, monster sürüyo ama zor bu yastan sonra diyo
    Bizim forum komple sopalık aslında da, benden yaşça büyüklere müdahale edemiyorum saygıdan
    Bizim forumda ki ihtiyar heyeti bana bu karikatürü hatırlatıyo bana :D

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...lw2Sor9NX4zdqx
    hahhaah valla öleyiz ne diyelim

    ama çok takdir ediyorum seni..aşkla yapıyosun bu işi

    sırf senin yüzünden denicem bir gün
    MrMud bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #42
    Akias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila 2016
    Başlamak isteyenler için eğitim veren yerler/tavsiyeleriniz için bir konu açtınız mı yoksa ileride açmayı düşünüyor musunuz?
    MrMud bunu beğendi.

  3. #43
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    kupon arazi var mı ?
    MrMud bunu beğendi.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  4. #44
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı Akias adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlamak isteyenler için eğitim veren yerler/tavsiyeleriniz için bir konu açtınız mı yoksa ileride açmayı düşünüyor musunuz?
    Açmadım, bir kaç yer var fakat fiyatları pek hoşuma gitmediği için insanlara tavsiye etmekte pek mantıklı değil...
    Bunla ilgili aklımda var biseyler ama, ihtimali düşük, çok düşük olan şeyler malesef.
    Bi ara bu konuyu da kurcalarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kupon arazi var mı ?
    Kaç kupon biriktirdin söyle bakim, yaparız bişeyler
    Akias ve The Dude bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  5. #45
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XT660R 2006 / Mavi
    @MrMud itiraf et, bunca şeyi sen yazmadın, özel kalemine yazdırdın değil mi?

    Şaka bir yana, zaman zaman youtube videolarında aradığım ama cevabını bulamadığım bir çok sorunun cevabını senin yazılarında buluyorum. Bir pazar günü Şile-Ağva veya Belgrad Ormanı taraflarında yoldan çıkasım var ama 180 kiloluk XT660R ile nasıl olur bilemedim. Gerçi XT yapsa da Metzeler Tourance ile olmaz bu iş
    MrMud bunu beğendi.

  6. #46
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @MrMud itiraf et, bunca şeyi sen yazmadın, özel kalemine yazdırdın değil mi?

    Şaka bir yana, zaman zaman youtube videolarında aradığım ama cevabını bulamadığım bir çok sorunun cevabını senin yazılarında buluyorum. Bir pazar günü Şile-Ağva veya Belgrad Ormanı taraflarında yoldan çıkasım var ama 180 kiloluk XT660R ile nasıl olur bilemedim. Gerçi XT yapsa da Metzeler Tourance ile olmaz bu iş
    Yaa bütün sırrı ifşa ettin iki dk rahat durmuyosun
    Ve o 180 kiloluk motorun 250 kiloluk gücü var biliyosundur
    Bi lastiğe bakar o motorun arazide 100 kilo gibi kudurması
    Deadly Sto(R)m bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  7. #47
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XT660R 2006 / Mavi
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaa bütün sırrı ifşa ettin iki dk rahat durmuyosun
    Ve o 180 kiloluk motorun 250 kiloluk gücü var biliyosundur
    Bi lastiğe bakar o motorun arazide 100 kilo gibi kudurması
    Bu aralar CRF, KLX veya WR125R bakıyorum. Onlarla daha rahat olur gibime geliyor. Peki Mitas E-07 gibi %50-%50 lastikle arazi verimi nasıl olur? Haftanın 6 günü işe git gel yaptığımdan direkt arazi lastiği alamıyorum çünkü.
    MrMud bunu beğendi.
    2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - ...)

  8. #48
    Son Ütücü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2015
    Şehir
    Bakırköy/İST
    Başlığı görüp okumadan az önce malum sitede 2.el mondial bakıyodum lan ne kadarmış şunlar ya diye süper denk geldi Ama tek sportif faaliyeti haftada bir gün halısaha maçı yapmak olan 1.80 boyunda 95 kilo, turşu bidonu kılıklı bir adam arazide hoplaya zıplaya motor kullanabilir mi Mud söyle bana? Yoksa bahaneler hakkaten g*te mi benziyor?
    MrMud bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Eve geçeyim hevesle girişeceğim başlığa da işler biraz yoğun
    MrMud bunu beğendi.

  10. #50
    Herscel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2017
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW
    Uzun zamandır forumda yazılmış en güzel ve faydalı yazılmış yazılardan biri. Hem içeriği hem de anlatım diliyle...

    Gerçekten okurken gözümde AEA'nın tarzı gibi "acaba olur mu?" dedirten bir şekilde yazılmış. Teşekkürler.

    Bundan sonra sohbet kısmında yeni açılacak konularda içerik olarak 1000lik SS makineyle başlayalım mı diye değil de 1000+ makine ile enduroya başlanır mı diye sorular sorulur. =)
    Deadly Sto(R)m, MrMud ve potasyum bunu beğendiler.

  11. #51

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Mükemmel bir yazı olmuş hepsini okudum. Emeğine sağlık Mr Mud. Biraz da boy sorununa değinirsen sevinirim. Boyum 170 cm. Boy da oldukça önemli sanırım. Yada umut var mı biraz bahsediver
    MrMud bunu beğendi.
    Bağımsızlık benim karakterimdir.

    ATATÜRK

  12. #52

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    okudum güzel bir yazı olmuş . ikinci bir trafik sigortası mtv vericek imkanım olsa düşünürdüm bir mondial.. mondial de yakışıklı makine getirtmiş aşmış kendini ktm havası var makinada
    MrMud bunu beğendi.

  13. #53

    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Merhaba. Enduroya ait konularinizi tamamiyla okuyup, sevkle takip ediyorum. Vatandas dagi tasi topragi dereyi irmagi ozgurlugu hissetmeyi sever bahsettigin araclara sahip olmayi pekala ister, gucu olceginde biseyler yapabilirde.. Peki bu adam evine/gunluk hayatina dondugunde ve bu araci sadece dogada degil gunluk kullanimda da kullanmak isterse onu neler bekliyor ?

    Dual purpose konusu enduro sevgisini asilama faaliyetlerinizde bence kilit fakat yuzeysel gectiginiz nokta.

    Ornegin bu konuda lastik secimleri nasil olmali, gidon mesafe/yukseklikleri konforu, sele konforu ve iyilestirmeleri, sehir icinde ayna yeterligi veya on cam taktiranlar varsa deneyim ve onerileri, maliyeti, sehirde/arazide eksi artilari ve aklima gelmeyen bircok detay.. Bu tarz konular hakkinda detayli gorus ve deneyimlerinizide bekliyoruz.

    Samimi ifadenizle, detayli konu ve anlatiminiz adina tesekkur ederim.
    MrMud bunu beğendi.

  14. #54
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı Deadly Sto(R)m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aralar CRF, KLX veya WR125R bakıyorum. Onlarla daha rahat olur gibime geliyor. Peki Mitas E-07 gibi %50-%50 lastikle arazi verimi nasıl olur? Haftanın 6 günü işe git gel yaptığımdan direkt arazi lastiği alamıyorum çünkü.
    %50 lastikle mıcırlı yada toprak yolda çok rahat kullanabilirsin alıştıktan sonra, tekerin ömründen de fazla yemek, ama yangın yolu gibi kaya parçalı yollarda dayanmaz, yarı yarıya kısalır ömrü.

    Alıntı Son Ütücü adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlığı görüp okumadan az önce malum sitede 2.el mondial bakıyodum lan ne kadarmış şunlar ya diye süper denk geldi Ama tek sportif faaliyeti haftada bir gün halısaha maçı yapmak olan 1.80 boyunda 95 kilo, turşu bidonu kılıklı bir adam arazide hoplaya zıplaya motor kullanabilir mi Mud söyle bana? Yoksa bahaneler hakkaten g*te mi benziyor?
    Bahaneler g*te benziyor evet onda hem fikiriz
    Şimdi sana ters oranlı açıdan bakınca bende 1,80 boyunda zayıf kraker gibi adamım, e benimde düşünce çıt diye kırılmam, yada bırak motoru yerden kaldırabilmeyi, enduro botu bile kaldıramamam lazım

    Bahaneleeer bahaneler
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  15. #55
    splender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2014
    Şehir
    İst / Ispartakule
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25
    Emeğe saygı

    Ellerine sağlık reyis.

  16. #56
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100 / Africa Twin
    MUDür bi donate butonu yap be.
    İban neyin paylaş bir köşede.
    Çok teşekkür ediyorum, Forum ve kendim adına.

  17. #57
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Alıntı Motorcycler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Enduroya ait konularinizi tamamiyla okuyup, sevkle takip ediyorum. Vatandas dagi tasi topragi dereyi irmagi ozgurlugu hissetmeyi sever bahsettigin araclara sahip olmayi pekala ister, gucu olceginde biseyler yapabilirde.. Peki bu adam evine/gunluk hayatina dondugunde ve bu araci sadece dogada degil gunluk kullanimda da kullanmak isterse onu neler bekliyor ?

    Dual purpose konusu enduro sevgisini asilama faaliyetlerinizde bence kilit fakat yuzeysel gectiginiz nokta.

    Ornegin bu konuda lastik secimleri nasil olmali, gidon mesafe/yukseklikleri konforu, sele konforu ve iyilestirmeleri, sehir icinde ayna yeterligi veya on cam taktiranlar varsa deneyim ve onerileri, maliyeti, sehirde/arazide eksi artilari ve aklima gelmeyen bircok detay.. Bu tarz konular hakkinda detayli gorus ve deneyimlerinizide bekliyoruz.

    Samimi ifadenizle, detayli konu ve anlatiminiz adina tesekkur ederim.
    Öncelikle ben teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
    Sorulara burdan üstü kaba cevap vermeye çalışayım, anlaşamadığımız bir nokta olursa sormaya devam edin hiç problem yok, bu konuyu bu yüzden açtım zaten belirttiğim gibi

    Ben günlük hayatımda da arazi lastiği kullanıyorum belki bir tür alışkanlık bilemiyorum, tabi ki asfaltta verimli değil viraj veya yol tutuş kabiliyeti olarak fakat bende bir verim beklemiyorum zaten.
    Lastiğin görevini, bana verebileceği performansı bilerek hareket ediyorum, ona göre davranıyorum, ıslak bir viraj gördüğümde boşu boşuna artistlik yapmaya çalışmayıp, sanki motor sürmeye dün başlamış adam misali kazık gibi dimdik giriyorum.
    Ha yok, ben şehir içinde de illa düzgün verim almak isterim derseniz, dual purpose lastiklere çok güzel örnekler var bolca, en basit örneği Michellin SIRAC.
    Ben sırac kadar hem araziye tahammül edebilen hemde asfaltta on numara beş yıldız görevini yapan bir lastik görmedim, şahsi fikrim tabi, örnek sadece.
    Gidonların stock hali bile hemen hemen her sınıftan daha rahat zaten, birde gidon yükseltme yaparsanız arazide ayakta sürüş esnasın da mis gibi olur.
    Rahattır uzun yolda omuz felan ağrıtmaz bu tip gidonlar.
    Sele konforu motora göre değişiyor tabi ama, genel olarak naked/ss tarzından kat kat rahat, scooter, touring, adv gibi konforlu motorların selesi kadar yok.
    Tabi konfor kişiye göre değişir, kime göre rahatsız neye göre rahatsız...
    Selesini rahatsız hisseden kişilerin file minik yastık tarzı şeyler kullandığını duydum gördüm bolca, şahsen ben yıllardır motorda konfor aramadığım için pek ilgimi çekmiyo bu tür şeyler
    Ayna yeterliliği de motora göre değişir, aynayı bi görüp konuşmak lazım
    Şehir içinde artısı sayarak bitmez.
    En basiti, gidonunuz yüksek olduğu için paketçi scooterlarının geçebildiği her yerden geçebilirsin, araçların dikizlerinden yüksekte olduğun için temas etmezsin.
    Kıvraksın, kilit trafikte bile bisiklet gibi davranıp en hızlı şekilde aradan sıyrılabilirsin, gidon dönüş açıları en çok olan motorlar kendileri malum, neredeyse 60 derece sağa sola dönebiliyor ön lastiğin.
    İnce zayıf olduğu için çoğu motorun geçemediği aralardan geçip gidebilirsin.

    Eksileri uzun yolda biraz çıkar meydana, yine motora göre değişir bu konu tabi.
    Oturuş pozisyonu düz ve dik olduğu için rüzgar çok alırsınız, ama bu sorunu ön siperlik taktırıp kurtuldum diyen bir dünya sürücü var, halledilmeyecek bir problem değil.
    Diğer motor sınıflarına göre nispeten daha düşük top speed olur, öyle 200'e sabitleyip gidemezsini, motoruna göre ortalama 120-130 gidersiniz.
    Gibi gibi şeyler

    Bir motosiklet modeli üzerinden tartışılabilecek şeyler bunlar, genelleme yapmak çok zor
    Kimi 100km üzerine çıkamazken, bir diğeri 130-140 sabit gidebiliyor.
    Birinin selesi kalas gibi, diğerinin pamuk vs.

    Bunları da kurcalarız, not ediyorum kafaya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MUDür bi donate butonu yap be.
    İban neyin paylaş bir köşede.
    Çok teşekkür ediyorum, Forum ve kendim adına.
    Yuğtıbırmı olsak !?
    şaka bi yana beceremem benlik işler değil
    Ha yüz yüzeyken birebir gayet insanı kitleyecek muhabbet çevirebilirim, açtığım bir konunun içinde kendini kaybeder çoğu dinleyen, ama kamera karşısında objektife bakarak yapabileceğimi sanmıyorum, bana birinin cevap vermesi, kavga edip tartışmamız lazım
    İBAN miban uzak olsun, şimdi buradan biri çıkıp " Ya sırf verdiğin emeğin hatrına gel çay ısmarlayayım" dese, arkadan mutlaka "Oooooo çay için demek !" falan sesi gelecek mutlaka tecrübeyle sabit
    Böyle iyi

    Bende teşekkür ederim okuduğun için
    potasyum ve Motorcycler bunu beğendiler.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  18. #58

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ben teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
    Sorulara burdan üstü kaba cevap vermeye çalışayım, anlaşamadığımız bir nokta olursa sormaya devam edin hiç problem yok, bu konuyu bu yüzden açtım zaten belirttiğim gibi

    Ben günlük hayatımda da arazi lastiği kullanıyorum belki bir tür alışkanlık bilemiyorum, tabi ki asfaltta verimli değil viraj veya yol tutuş kabiliyeti olarak fakat bende bir verim beklemiyorum zaten.
    Lastiğin görevini, bana verebileceği performansı bilerek hareket ediyorum, ona göre davranıyorum, ıslak bir viraj gördüğümde boşu boşuna artistlik yapmaya çalışmayıp, sanki motor sürmeye dün başlamış adam misali kazık gibi dimdik giriyorum.
    Ha yok, ben şehir içinde de illa düzgün verim almak isterim derseniz, dual purpose lastiklere çok güzel örnekler var bolca, en basit örneği Michellin SIRAC.
    Ben sırac kadar hem araziye tahammül edebilen hemde asfaltta on numara beş yıldız görevini yapan bir lastik görmedim, şahsi fikrim tabi, örnek sadece.
    Gidonların stock hali bile hemen hemen her sınıftan daha rahat zaten, birde gidon yükseltme yaparsanız arazide ayakta sürüş esnasın da mis gibi olur.
    Rahattır uzun yolda omuz felan ağrıtmaz bu tip gidonlar.
    Sele konforu motora göre değişiyor tabi ama, genel olarak naked/ss tarzından kat kat rahat, scooter, touring, adv gibi konforlu motorların selesi kadar yok.
    Tabi konfor kişiye göre değişir, kime göre rahatsız neye göre rahatsız...
    Selesini rahatsız hisseden kişilerin file minik yastık tarzı şeyler kullandığını duydum gördüm bolca, şahsen ben yıllardır motorda konfor aramadığım için pek ilgimi çekmiyo bu tür şeyler
    Ayna yeterliliği de motora göre değişir, aynayı bi görüp konuşmak lazım
    Şehir içinde artısı sayarak bitmez.
    En basiti, gidonunuz yüksek olduğu için paketçi scooterlarının geçebildiği her yerden geçebilirsin, araçların dikizlerinden yüksekte olduğun için temas etmezsin.
    Kıvraksın, kilit trafikte bile bisiklet gibi davranıp en hızlı şekilde aradan sıyrılabilirsin, gidon dönüş açıları en çok olan motorlar kendileri malum, neredeyse 60 derece sağa sola dönebiliyor ön lastiğin.
    İnce zayıf olduğu için çoğu motorun geçemediği aralardan geçip gidebilirsin.

    Eksileri uzun yolda biraz çıkar meydana, yine motora göre değişir bu konu tabi.
    Oturuş pozisyonu düz ve dik olduğu için rüzgar çok alırsınız, ama bu sorunu ön siperlik taktırıp kurtuldum diyen bir dünya sürücü var, halledilmeyecek bir problem değil.
    Diğer motor sınıflarına göre nispeten daha düşük top speed olur, öyle 200'e sabitleyip gidemezsini, motoruna göre ortalama 120-130 gidersiniz.
    Gibi gibi şeyler

    Bir motosiklet modeli üzerinden tartışılabilecek şeyler bunlar, genelleme yapmak çok zor
    Kimi 100km üzerine çıkamazken, bir diğeri 130-140 sabit gidebiliyor.
    Birinin selesi kalas gibi, diğerinin pamuk vs.

    Bunları da kurcalarız, not ediyorum kafaya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------



    Yuğtıbırmı olsak !?
    şaka bi yana beceremem benlik işler değil
    Ha yüz yüzeyken birebir gayet insanı kitleyecek muhabbet çevirebilirim, açtığım bir konunun içinde kendini kaybeder çoğu dinleyen, ama kamera karşısında objektife bakarak yapabileceğimi sanmıyorum, bana birinin cevap vermesi, kavga edip tartışmamız lazım
    İBAN miban uzak olsun, şimdi buradan biri çıkıp " Ya sırf verdiğin emeğin hatrına gel çay ısmarlayayım" dese, arkadan mutlaka "Oooooo çay için demek !" falan sesi gelecek mutlaka tecrübeyle sabit
    Böyle iyi

    Bende teşekkür ederim okuduğun için
    Sana çay içirmek istesek, termosa koyun da araziye gelin dersin. Asfaltta dolanmayan adama biz nasıl arazide yetişelim?
    DrFreeman ve MrMud bunu beğendiler.

  19. #59
    DrFreeman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Mondial Xtreme Max 150/ Xtreme Enduro 250
    Bi jersey ve botlar kaldı tamamlamak için. Jersey yine olur da botlar biraz tuzlu geliyor şimdilik...

  20. #60
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    yok
    bir ara bilgisayardayken okuyayim telefonda kör olcaz


    BLUE MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler